Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyline R32 GT-R turbot
#31
tuosta twinit vs single on monia mielipiteitä ja varmasti kummanka vaan saa heräämään kunhan kaikki muu os suunniteltu oikein. pakosarja näyttelee tässä suurta osuutta tietenkin.

jos 500whp on hakusessa niin en laittaisi tuota öljypumppua (nissan n1) vaan suunnittelisin paremman sinne ehdottomasti!, muuten kuulostaa jees hommalta.

Uikku Wrote:
hq Wrote:
Uikku Wrote:Millä Twinturbo setupilla saa mahdollisimman kaasuunvastaavan ja alakierroksilta heräävän koneen rakennettua.? itselläni on tarkoitus alkaa suunnittelemaan turbojenvaihtoa ja tehotavoitteena olisi se 500whp rajapyykin rikkominen

2.6l alakerralla 2 x HKS GT2530 (tai vastaavat) on hyväksi havaittu ratkaisu, mieluusti hieman päivitetyillä nokilla ja mukit/kanget vaihtaen, alakerran henkivakuutukseksi. Polttoainepuolen päivitys, mappaus, öljypumppu, kytkin ym. tuovat lisäkuluja. Jos vastetta ja vääntökäyrän alapäätä haluaa ihan tosissaan korostaa, iskutilavuuden kasvattaminen on paras lähtökohta, mutta sen tempun jälkeen säästöpossu ei enää kolise.

joo nyt onkin ensimmäisenä tuo alakerran rakennus käynnissä.moottorina on N1 vakio johon vaihdetaan. laakerit, takomännät, kiertokanget, carbonetics 3-levy hiilikuitu, uusi vesipumppu N1, öljypumppi N1 vakio tiivisteet, tasapainoitukset alakertaan, tasopintojen suoristukset, kannen tarkistus ja mahdolliset korjaukset mikäli tarvetta. Tällä kokoonpanolla ajetaan kone sisään ja sen jälkeen aletaan vasta päivittämään turboja ja suuttimia suuttimet nyt 543cc ja turbot n1. Se on vaan hyvä alkaa hyvissä ajoin suunnittelemaan tämmösiä muutoksia. alakerta nyt kuitenkin on jo päivittymässä suuremmille tehoille.

onko se nyt vaan niin että kun aletaan tehoa lisäämään niin tehoalue supistuu ja nousee ylemmille kierroksille väkisten? onko mahdollista saada paremmin alhaalta ahtava kone hyvin mietityllä turbo setupilla? twinturbona olen itse kuvitellut saatavan paremman kaasuunvastaavuuden.?
Reply
#32
itte tekisin singlen.joku hx40 16# luulisi heräävän hyvin,ainakin 400cc 2jz herää paremmin kuin vakio ct12 hyrrät.(ajan pienellä lehmän hönkäsyllä,ilman vastapaine ohjausta,tohon kun lisäisin vastapaine ohjauksen ja rapiat 0,5bar painetta olisi varmaan todella miellyttävä ajaa)

säästät äkkiä noin 1000e,saat lisä tilaa,helpommin huolettavan paketin. käytät sen 1000e vaikka ostamalla 1000cc ev14 ja loppu rahan käytät(ellet itse säädä) siihen että joku hieroo noita karttoja.
Reply
#33
yks iso sinkku ja sen kaveriks rotrexi tai paxtoni tai joku vastaava, ei tarvii ootella että herää ku välittää sen sopivan alas.
DIY?<br /><br /><br />[quote author=-Karppa- link=topic=66560.msg792692#msg792692 date=1321629154]<br /> Olin väärässä <br />[/quote]
Reply
#34
jakk Wrote:yks iso sinkku ja sen kaveriks rotrexi tai paxtoni tai joku vastaava, ei tarvii ootella että herää ku välittää sen sopivan alas.

miten tuommonen remmiturbo toimii isoilla kierroksilla? eikö ne ylikuormitu helposti jos on jo alhaalta hyvät ahdot?
BNR32 projekti: XXXhv XXXNm @ Xbar --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U...NR32_2010/
Corolla 1.3 hb: Käyttöauto
Subaru Forester STI -04: Kauppa-auto --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U...STI%202013
EX: Subaru Legacy GT-B (at) -98 --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U.../GT-B2011/
EX: Subaru Legacy GT-B (mt) -99 --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U.../GT-B2012/
Reply
#35
Uikku Wrote:onko se nyt vaan niin että kun aletaan tehoa lisäämään niin tehoalue supistuu ja nousee ylemmille kierroksille väkisten? onko mahdollista saada paremmin alhaalta ahtava kone hyvin mietityllä turbo setupilla? twinturbona olen itse kuvitellut saatavan paremman kaasuunvastaavuuden.?

Twineillä on vähemmän inertiaa kuin singlellä eli odotettavissa on (ainakin teoriassa) parempi vaste. Tosiasia on valitettavasti se että turbojen kapasiteetin kasvattaminen heikentää aina vastetta ja nostaa minimikierroslukua millä positiivista painetta alkaa löytyä. Turboissa on aika paljon eroja eli kehitys menee eteenpäin, tällähetkellä viimeisin sana lienee Borg & Warnerin EFR-sarja josta on lähiaikoina tulossa RB-moottoreihin valmiita ratkaisuja.

Muistutettakoon että tässähän ratkaistaan "ongelmaa" johon vanha ja varmasti toimiva patenttilääke on stroker-alakerta, kunhan N1-hiluilla vain raaskii heittää vesilintua...
"You got to think, if a Skyline is the only thing in your life that is exciting or makes you really happy, its not the car is great, its the rest of the life thats crap."
-SteveN, gtr.co.uk board
Reply
#36
Kuten muutkin sanonut niin HKS GT2530 tai 2540 ainakin tiedetysti kai melko toimiva paketti ja tosi paljon käytetty setti GT-RConfusedsä, käyttökokemuksia ja dynolappuja etc. löytyy eri GT-R forumeilta mielin määrin. Eräässä tuttavankin RB26Confusedsä 2x HKS 2540Confusedet sekä hiukan rajummat nokat ja ihan fiksuilla paineillakin voimaa jo hiukan yli 600hv. Moottorin käytös muistuttaa vielä vähän vakiota, vaikkakin aluea siirtyykin ylemmäksi. Nuo 2530Confusedet pitäisi kai vetää alempaa ja taitaa niilläkin 600hv tuntumaan päästä? Näitä ei ehkä hirveästi Suomessa ole tarjolla, mutta ulkomailta saa käytettynä ja uutenakin ihan fiksuun hintaan.
Soarer 2JZ 6-Spd Pro55
402m @ 10.4sec
900hp/970nm

www.500whp.net
Reply
#37
olen miettinyt sitäkin monesti että mitenköhän käytännössä toimisi jos turboahtimet liitettäisiin peräkkäin yhteen putkeen. eli saataisiin tavallaan samalla pakokaasumäärällä tuplamäärä ahtoilmaa? voisiko tällainen olla tulevaisuuden ahdin teknologiaa?
[Image: r2s.jpg]
BNR32 projekti: XXXhv XXXNm @ Xbar --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U...NR32_2010/
Corolla 1.3 hb: Käyttöauto
Subaru Forester STI -04: Kauppa-auto --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U...STI%202013
EX: Subaru Legacy GT-B (at) -98 --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U.../GT-B2011/
EX: Subaru Legacy GT-B (mt) -99 --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U.../GT-B2012/
Reply
#38
Kyllähän tuota sarja-ahtamista on käytetty ainakin dieselpuolella hyvillä tuloksilla. Voi vaan tulla tilanpuutos jos GT-R:n konehuoneeseen yrittää saada mahtumaan.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#39
Uikku Wrote:
jakk Wrote:yks iso sinkku ja sen kaveriks rotrexi tai paxtoni tai joku vastaava, ei tarvii ootella että herää ku välittää sen sopivan alas.

miten tuommonen remmiturbo toimii isoilla kierroksilla? eikö ne ylikuormitu helposti jos on jo alhaalta hyvät ahdot?

lähinnä se ohivirtaus hässäkkä siinä aiheuttaa harmaita karvoja ja sen toimivuus...

parikin tapaa tollasen toteuttamiseen:

1. paineilla ohjataan painepuolen venttiileitä joilla se valitaan mistä paine otetaan

2. suljetaan remmi vaikka magneettipyörällä tietyn kierrosluvun jälkeen tai laitetaan se reagoimaan turbolta tulevaan paineeseen.

ite teen tälläistä mutta en vielä oikein tiedä että kumpi olisi parempi twincharged tyyli... tai molempien sekoitus?
DIY?<br /><br /><br />[quote author=-Karppa- link=topic=66560.msg792692#msg792692 date=1321629154]<br /> Olin väärässä <br />[/quote]
Reply
#40
ExPReS Wrote:Kyllähän tuota sarja-ahtamista on käytetty ainakin dieselpuolella hyvillä tuloksilla. Voi vaan tulla tilanpuutos jos GT-R:n konehuoneeseen yrittää saada mahtumaan.

Just on muute työn alla tommosen sarjaan ahetun printteri mesen paketti. Insinöörin mielestä varmaa hieno keksintö, korjaajan mielestä olis voinu antaa insinöörille jotain muita hommia xD
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#41
Joo ei missään nimessä N1 öljypumppua, ei kestä ku vakio koneessa. Itel halkes rattaat ku oli kolmosella joku pari markkaa vauhtii ja 9000rpm. Kyllä vitutti ruveta taas tekee kone remppaa ku vakio öljypumppu oli pettäny vuotta aikasemmin.


Skyyline Wrote:tuosta twinit vs single on monia mielipiteitä ja varmasti kummanka vaan saa heräämään kunhan kaikki muu os suunniteltu oikein. pakosarja näyttelee tässä suurta osuutta tietenkin.

jos 500whp on hakusessa niin en laittaisi tuota öljypumppua (nissan n1) vaan suunnittelisin paremman sinne ehdottomasti!, muuten kuulostaa jees hommalta.

Uikku Wrote:
hq Wrote:
Uikku Wrote:Millä Twinturbo setupilla saa mahdollisimman kaasuunvastaavan ja alakierroksilta heräävän koneen rakennettua.? itselläni on tarkoitus alkaa suunnittelemaan turbojenvaihtoa ja tehotavoitteena olisi se 500whp rajapyykin rikkominen

2.6l alakerralla 2 x HKS GT2530 (tai vastaavat) on hyväksi havaittu ratkaisu, mieluusti hieman päivitetyillä nokilla ja mukit/kanget vaihtaen, alakerran henkivakuutukseksi. Polttoainepuolen päivitys, mappaus, öljypumppu, kytkin ym. tuovat lisäkuluja. Jos vastetta ja vääntökäyrän alapäätä haluaa ihan tosissaan korostaa, iskutilavuuden kasvattaminen on paras lähtökohta, mutta sen tempun jälkeen säästöpossu ei enää kolise.

joo nyt onkin ensimmäisenä tuo alakerran rakennus käynnissä.moottorina on N1 vakio johon vaihdetaan. laakerit, takomännät, kiertokanget, carbonetics 3-levy hiilikuitu, uusi vesipumppu N1, öljypumppi N1 vakio tiivisteet, tasapainoitukset alakertaan, tasopintojen suoristukset, kannen tarkistus ja mahdolliset korjaukset mikäli tarvetta. Tällä kokoonpanolla ajetaan kone sisään ja sen jälkeen aletaan vasta päivittämään turboja ja suuttimia suuttimet nyt 543cc ja turbot n1. Se on vaan hyvä alkaa hyvissä ajoin suunnittelemaan tämmösiä muutoksia. alakerta nyt kuitenkin on jo päivittymässä suuremmille tehoille.

onko se nyt vaan niin että kun aletaan tehoa lisäämään niin tehoalue supistuu ja nousee ylemmille kierroksille väkisten? onko mahdollista saada paremmin alhaalta ahtava kone hyvin mietityllä turbo setupilla? twinturbona olen itse kuvitellut saatavan paremman kaasuunvastaavuuden.?
Reply
#42
eiköhän n1 pumppu kestä tehoa kyllä. 9000rpm se ei kestä. kiekkoihin se hajoo ei tehoihin.

Velkku Wrote:Joo ei missään nimessä N1 öljypumppua, ei kestä ku vakio koneessa. Itel halkes rattaat ku oli kolmosella joku pari markkaa vauhtii ja 9000rpm. Kyllä vitutti ruveta taas tekee kone remppaa ku vakio öljypumppu oli pettäny vuotta aikasemmin.


Skyyline Wrote:tuosta twinit vs single on monia mielipiteitä ja varmasti kummanka vaan saa heräämään kunhan kaikki muu os suunniteltu oikein. pakosarja näyttelee tässä suurta osuutta tietenkin.

jos 500whp on hakusessa niin en laittaisi tuota öljypumppua (nissan n1) vaan suunnittelisin paremman sinne ehdottomasti!, muuten kuulostaa jees hommalta.

Uikku Wrote:
hq Wrote:
Uikku Wrote:Millä Twinturbo setupilla saa mahdollisimman kaasuunvastaavan ja alakierroksilta heräävän koneen rakennettua.? itselläni on tarkoitus alkaa suunnittelemaan turbojenvaihtoa ja tehotavoitteena olisi se 500whp rajapyykin rikkominen

2.6l alakerralla 2 x HKS GT2530 (tai vastaavat) on hyväksi havaittu ratkaisu, mieluusti hieman päivitetyillä nokilla ja mukit/kanget vaihtaen, alakerran henkivakuutukseksi. Polttoainepuolen päivitys, mappaus, öljypumppu, kytkin ym. tuovat lisäkuluja. Jos vastetta ja vääntökäyrän alapäätä haluaa ihan tosissaan korostaa, iskutilavuuden kasvattaminen on paras lähtökohta, mutta sen tempun jälkeen säästöpossu ei enää kolise.

joo nyt onkin ensimmäisenä tuo alakerran rakennus käynnissä.moottorina on N1 vakio johon vaihdetaan. laakerit, takomännät, kiertokanget, carbonetics 3-levy hiilikuitu, uusi vesipumppu N1, öljypumppi N1 vakio tiivisteet, tasapainoitukset alakertaan, tasopintojen suoristukset, kannen tarkistus ja mahdolliset korjaukset mikäli tarvetta. Tällä kokoonpanolla ajetaan kone sisään ja sen jälkeen aletaan vasta päivittämään turboja ja suuttimia suuttimet nyt 543cc ja turbot n1. Se on vaan hyvä alkaa hyvissä ajoin suunnittelemaan tämmösiä muutoksia. alakerta nyt kuitenkin on jo päivittymässä suuremmille tehoille.

onko se nyt vaan niin että kun aletaan tehoa lisäämään niin tehoalue supistuu ja nousee ylemmille kierroksille väkisten? onko mahdollista saada paremmin alhaalta ahtava kone hyvin mietityllä turbo setupilla? twinturbona olen itse kuvitellut saatavan paremman kaasuunvastaavuuden.?
Reply
#43
Velkku Wrote:Joo ei missään nimessä N1 öljypumppua, ei kestä ku vakio koneessa. Itel halkes rattaat ku oli kolmosella joku pari markkaa vauhtii ja 9000rpm. Kyllä vitutti ruveta taas tekee kone remppaa ku vakio öljypumppu oli pettäny vuotta aikasemmin.

Haha mitä shaissea, kovat faktat taas tiskissä. Hakkas rattaan rikki ? R32 GTR alkupään kampuran välitys ? Kuka kierrättää 9000 RPM vakio koneella, jota ei ole hienotasapainotettu ? Äly hoi hop hop, 7500 RPM max, mieluummin vähän allekin "vakio" koneella. 30TKM ajettu koneella N1 pumpulla ja hyvin toimii. Saa olla vieläpä aika "jännät" turbot, että on järkeä vetää 9000 RPM.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#44
vihis Wrote:
Velkku Wrote:Joo ei missään nimessä N1 öljypumppua, ei kestä ku vakio koneessa. Itel halkes rattaat ku oli kolmosella joku pari markkaa vauhtii ja 9000rpm. Kyllä vitutti ruveta taas tekee kone remppaa ku vakio öljypumppu oli pettäny vuotta aikasemmin.
Haha mitä shaissea, kovat faktat taas tiskissä. Hakkas rattaan rikki ? R32 GTR alkupään kampuran välitys ? Kuka kierrättää 9000 RPM vakio koneella, jota ei ole hienotasapainotettu ? Äly hoi hop hop, 7500 RPM max, mieluummin vähän allekin "vakio" koneella. 30TKM ajettu koneella N1 pumpulla ja hyvin toimii. Saa olla vieläpä aika "jännät" turbot, että on järkeä vetää 9000 RPM.
Onko jossain puhuttu miten tuo on tasapainotettu, jos kerran koneremppaa jo tehty vuotta aikasemmin? Tai siitä oliko kyseessä vakio kone?

Ihan vaan siksi kysyn, kun ei omaan silmään osu specsejä koneesta.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#45
ExPReS Wrote:
vihis Wrote:
Velkku Wrote:Joo ei missään nimessä N1 öljypumppua, ei kestä ku vakio koneessa. Itel halkes rattaat ku oli kolmosella joku pari markkaa vauhtii ja 9000rpm. Kyllä vitutti ruveta taas tekee kone remppaa ku vakio öljypumppu oli pettäny vuotta aikasemmin.
Haha mitä shaissea, kovat faktat taas tiskissä. Hakkas rattaan rikki ? R32 GTR alkupään kampuran välitys ? Kuka kierrättää 9000 RPM vakio koneella, jota ei ole hienotasapainotettu ? Äly hoi hop hop, 7500 RPM max, mieluummin vähän allekin "vakio" koneella. 30TKM ajettu koneella N1 pumpulla ja hyvin toimii. Saa olla vieläpä aika "jännät" turbot, että on järkeä vetää 9000 RPM.
Onko jossain puhuttu miten tuo on tasapainotettu, jos kerran koneremppaa jo tehty vuotta aikasemmin? Tai siitä oliko kyseessä vakio kone?

Ihan vaan siksi kysyn, kun ei omaan silmään osu specsejä koneesta.

No muutaman kuukauden olin kerinny koneella ajaa rempan jälkeen ja rempassa vaihettu mukit veivit ja öljypumppu ja laakerit. Sit talven seisonnassa ja keväällä ajoon ni sit parin viikon kuluttua kävi tuo ratas rikko öljypumpusta. Autossa on vain yksi holsetin hx50 ahdin.
Reply
#46
ja varmaan 200tkm ajettu värisevä vakio-dampperi?
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#47
Heräsi heti sama epäilys kuin Terolla.. Nuo harmoniset on koitunut monen merkkipumpunkin kohtaloksi RB koneissa maailmalla kun kierrätetään kovaa..
Kannattaa lukea esim ATI:n artikkeli jos ei tiedosta mistä ilmiöstä on kyse...

Itse pumppua en alkaisi heti haukkumaan paskaksi kunhan takakannen ruuvit on kiinni pysyneet.. Syy ja seuraus tässäkin usein taustalla..
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#48
Cantoona Wrote:Heräsi heti sama epäilys kuin Terolla.. Nuo harmoniset on koitunut monen merkkipumpunkin kohtaloksi RB koneissa maailmalla kun kierrätetään kovaa..
Kannattaa lukea esim ATI:n artikkeli jos ei tiedosta mistä ilmiöstä on kyse...

Itse pumppua en alkaisi heti haukkumaan paskaksi kunhan takakannen ruuvit on kiinni pysyneet.. Syy ja seuraus tässäkin usein taustalla..

voi olla joo että on vakio dampperi tiensä päähän tullu. taka kannen ruuvit oli kyl laitettu locktiten kans kiinni kunnolla. vimeks vaihettiin vaan nismon pumppu tilalle ja uudet laakerit ja vanha dampperi ja ei tarkasettu kampuran tasapainotusta ees ja hyvin kestäny koko viime kesän kenggittää niin paljo ku on vaan ollu varaa ostaa bensaa et kyl niis jotain eroa on kuitenkin Big Grin
Reply
#49
mikäs vika vakio pumpussa on?? menee jo pahasti ohi aiheen...
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#50
jh Wrote:mikäs vika vakio pumpussa on?? menee jo pahasti ohi aiheen...

niinhän se aina menee. ei vakiossa muuta vikaa mutta ei vaan kestäny eikä n1 pumppukaan kestäny. nismo on kestäny jo ties kui paljo pitempaa ku edelliset yhteensä.
Reply
#51
onko kukaan mitannu pakopaineita noilla 2530:llä? Ajattelin vaan kun porukka noita nokkia on päivitellyt noitten ahtimien kans niin ilmeisesti pysyy pakoset ihan kohtuullisissa rajoissa??
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#52
Velkku Wrote:
jh Wrote:mikäs vika vakio pumpussa on?? menee jo pahasti ohi aiheen...

niinhän se aina menee. ei vakiossa muuta vikaa mutta ei vaan kestäny eikä n1 pumppukaan kestäny. nismo on kestäny jo ties kui paljo pitempaa ku edelliset yhteensä.

mikäs on ero N1 ja nismo pumpulla?. itse olen harkinnut tuota reimaxin roottori sarjaa tulevaan n1 pumppuun. mitens porukalla tästä reimaxin roottorista kokemusta?
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#53
http://www.skylife4ever.com/2011/01/real...-pump.html

Vissii ihan asiaa tuossa linkissä?

Tuon tarinan voisi kiteyttää näin:

-pumput hajoavat värinästä joka on kampiakselin kiertosuuntaista.. enemmin kierroksia, voimaa tai sekä että johtaa suurempaan värinään.
-pumpun kytkentä pinnan välys on liian suuri joten kampiakselin lovi pääsee "vasaroimaan" pumpun kytkentä pintaa jonka seurauksena pumpun sisäkehä halkeaa. Ei välttämättä ole merkitystä onko uuden tai vanhan tyyppinen kampiakseli = lyhyt / pitkä öpumpun kytkin pinta.
-ongelman saa korjattua vain kauluksella jossa on pinnat koneistettu oikeaan mittaan jolloin pumppu on melkein tiukka kampiakselille.
-takakannen ruuvit kiertyvät myös auki värinän vuoksi.
Reply
#54
On. Kiitoksia linkistä.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#55
john_k Wrote:http://www.skylife4ever.com/2011/01/real...-pump.html

Vissii ihan asiaa tuossa linkissä?

Tuon tarinan voisi kiteyttää näin:

-pumput hajoavat värinästä joka on kampiakselin kiertosuuntaista.. enemmin kierroksia, voimaa tai sekä että johtaa suurempaan värinään.
-pumpun kytkentä pinnan välys on liian suuri joten kampiakselin lovi pääsee "vasaroimaan" pumpun kytkentä pintaa jonka seurauksena pumpun sisäkehä halkeaa. Ei välttämättä ole merkitystä onko uuden tai vanhan tyyppinen kampiakseli = lyhyt / pitkä öpumpun kytkin pinta.
-ongelman saa korjattua vain kauluksella jossa on pinnat koneistettu oikeaan mittaan jolloin pumppu on melkein tiukka kampiakselille.
-takakannen ruuvit kiertyvät myös auki värinän vuoksi.

kommenteissa oli myös hyvää konkreettista asiaa lämmön vaikutuksista välyksiin. toki noi alkupään akselit on vähän niin ja näin onko se vetopinta liian kapea, periaatteessa sen pitäis riittää. toi pumpun ruuvien löystyminen on käsittääkseni kaikkien nissanin rivikutosien ongelma jonka luulisin johtuvan värinöistä. dampperinhan pitäis vaimentaa noita värinöitä tuolla kohtaa, mut voi olla et 20v vanha dampperi ei enää paljoa vaimenna -> päin vastoin.

edit. menee kyllä jo kovasti ohi aiheen
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#56
Heipparallaa.

Kyssäri turbojen (GT2860R/5) pitkittäisvälyksestä.

Kuinka normaalia on että 5 tkm ajetuissa ahtimissa tuntuu approx 2-3mm pitkittäisvälys ??
Muistaakseni turboissa oli uutenakin pieni poikittais/pitkittäis välys.
Ahtimet hankin Turbotekniikasta joten luulisin että on ihan alkunperäiset garrett tuotteet.

Täytyy viedä ne vielä turbotekniikkaan näytille jos vaikka vaihtavat takuuseen...
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#57
Mittasitko ihan hanskalla...? Noihan on kuulikset joten niissä tosiaan on pitkittäistäkin ihan uutenakin. Ja tosiaan välystä _tuntuu_ olevan, mittaamalla sitten huomaa että ei niin paljoa ollutkaan.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#58
Arttu Wrote:Mittasitko ihan hanskalla...? Noihan on kuulikset joten niissä tosiaan on pitkittäistäkin ihan uutenakin. Ja tosiaan välystä _tuntuu_ olevan, mittaamalla sitten huomaa että ei niin paljoa ollutkaan.

Ihan hanskalla mittasin. Määkin muistan puhetta että kuuliksissa on normaalisti jonkin verran tota pitkittäisvälystä. Ehkä pelästyin ihan turhan takia ??. Käyn kyllä silti näyttämässä näitä turbotekniikkaan.

Onkos kellään kokemuksia tosta garretin "rajoitetusta takuusta ?" ainakin netin mukaan pitäisi olla 24kk takuu materiaalivioille.
- BCNR33 V-spec 96 "2xGT2860R-5 = laginen paska"
Suosittelen Z-Power, Speedimports, Mamasan, Lakesteel
Tavaraa myynnissä http://www.dnsf.org/showthread.php?31063...a-myyntiin
Reply
#59
KettuGT-R Wrote:
Arttu Wrote:Mittasitko ihan hanskalla...? Noihan on kuulikset joten niissä tosiaan on pitkittäistäkin ihan uutenakin. Ja tosiaan välystä _tuntuu_ olevan, mittaamalla sitten huomaa että ei niin paljoa ollutkaan.

Ihan hanskalla mittasin. Määkin muistan puhetta että kuuliksissa on normaalisti jonkin verran tota pitkittäisvälystä. Ehkä pelästyin ihan turhan takia ??. Käyn kyllä silti näyttämässä näitä turbotekniikkaan.

Onkos kellään kokemuksia tosta garretin "rajoitetusta takuusta ?" ainakin netin mukaan pitäisi olla 24kk takuu materiaalivioille.
Ootteko nyt ihan tosissanne että kuulis ahtimessa kuuluu olla "jonkin verran" (käsin selvästi tunnettavaa) pitkittäisvälystä?
Omassa Apexin kuuliksessa ei ole kyllä minkäänlaista selvää välystä kun käsin heiluttelee.

RB25 ahtimessa, manuaalin arvot on: 0.120 - 0.200 mm
RB26 ahtimissa, 0.013 - 0.097 mm

Joten edes 1 mm kuulostaa massiiviselta välykseltä...
Reply
#60
tuliterässä garretin kuuliksessa on hitusen päittäistä, eihän se edes pyöris muuten. kuuliksella ajetaa niin pitkään kunnes ottaa koteloihin kiinni tai rupee sylkeen öljyä. jos on milli päittäistä tai poikittaista niin kyllä raapii jo koteloihin
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)