Posts: 593
Threads: 22
Joined: Dec/2003
Karx Wrote:speed Wrote:Karx Wrote:Nopeampi palorintaman nopeushan tarkoittaa juuri sitä, että vaikeempi saada nakuttamaan koska palorintama etenee niin nopeasti sylinterissä, että sylinterin reunoilla ei kerkeä seos itsestään syttymään. Tästähän syystä kierroksilla voidaan nostaa sytytysennakkoa kun pyörteily sylinterissä on tehokkaampaa ja palorintaman nopeus kasvaa. Laihalla taas palorintaman nopeus alkaa tippumaan ja rikkaalla se nousee. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Kannattais ehkä lukasta joku moottoritekniikan kirja....
Näin mulle on moottoritekniikan kurssilla opetettu, jonka materiaalina oli boschin kirja moottoritekniikasta.
Jos palorintaman nopeutta saadaan lisättyä, tulee ennakkoa laskea. Muuten piikkipaine ei osu oikeaan kohtaan ykk:n jälkeen.
Muuten tuo sun postaus oli ihan asiaa...
Pitääkö miettisenkin lukea uudestaan niitä kirjoja ;D
Posts: 593
Threads: 22
Joined: Dec/2003
Eli, vaparissa ei hirveesti muutu tuo palonopeus, mutta kierrosnopeudesta johtuva palamisajan pituus muuttuu.
Tästä syystä isoilla kierroksilla pitää seos sytyttää aikaisemmin kuin pienillä pierroksilla.
Turbokoneessa ahdettu seos palaa nopeammin joten ennakkoa lasketaan.
Sytysennakon siis määrää se, että saavutetaan tuo piikkipaine oikeaan aikaan.
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
speed Wrote:Eli, vaparissa ei hirveesti muutu tuo palonopeus, mutta kierrosnopeudesta johtuva palamisajan pituus muuttuu.
Joo. Tuota joskus olen kummastellut että vieläkin sytytysennakko määritellään asteissa, eikä esim millisekunteina.. Millisekunneissa se ennakko pysyy suht samana kierroksista riippumatta.
Posts: 407
Threads: 27
Joined: Sep/2006
muutama kysymys olisi e85 ta, mulla on toi 240sx nyt etanolilla, ainoa ongelma on kylmä käynnistys näillä keleillä -0 ja -15 asteen välillä ei KA24det kone edes yritä käyntiin, tulpat kun irrotin oli kaikki aivan liti märät joten liikaa saa.. mutta vaikka irrotan pensapumpun sulakkeen ei auto edes yritä käyntiin tämä konstihan toimi pensan kanssa jos oli kastellut tulpat, pitää vielä kokeilla rukata kylmä käynnistys kartaa alas päin. entä sitten seokset innovaten lambdaa ei ole säädetty etanolille joten näyttämä?? mp autotech sanoi että ainakin hänen säätämässään autossa oli näyttämä. tavallista ajoa 16 afr ja täysi kaasu vedossa 12.5? pitää vielä kokeilla konffata tuo innovate, etanolille kun ei muuttanut näyttämää mittarissa vaikka e85 9.76 AFR tarjosinkin. pitäisi nyt auto saada joten kuten toimimaan jotta mp tech saa penkissä loput säätää
240sx s14 ka24deT -95.
Audi a4 1.9tdi -97
vw passat 2.0 -01
Posts: 210
Threads: 40
Joined: May/2011
max Wrote:muutama kysymys olisi e85ta, mulla on toi 240sx nyt etanolilla, ainoa ongelma on kylmä käynnistys näillä keleillä -0 ja -15 asteen välillä ei KA24det kone edes yritä käyntiin, tulpat kun irrotin oli kaikki aivan liti märät joten liikaa saa.. mutta vaikka irrotan pensapumpun sulakkeen ei auto edes yritä käyntiin tämä konstihan toimi pensan kanssa jos oli kastellut tulpat, pitää vielä kokeilla rukata kylmä käynnistys kartaa alas päin. entä sitten seokset innovaten lambdaa ei ole säädetty etanolille joten näyttämä?? mp autotech sanoi että ainakin hänen säätämässään autossa oli näyttämä. tavallista ajoa 16 afr ja täysi kaasu vedossa 12.5? pitää vielä kokeilla konffata tuo innovate, etanolille kun ei muuttanut näyttämää mittarissa vaikka e85 9.76 AFR tarjosinkin. pitäisi nyt auto saada joten kuten toimimaan jotta mp tech saa penkissä loput säätää
Ei kai laajakaistalambdalle tarvii mitään tehä vaikka polttoaine vaihtuukin. Korjatkaa jos olen väärässä. Ihan on pelannu 14,8 pintakaasu / 11.8 kaasulla -> Seoksilla jees. Uudelleensäätö tietääkseni riittää.
Anturi Bosch lsu 4.2
Käynnistysongelmiin ehdottaisin tulpanvaihtoa. Ei mitään iridiumeja vaan perinteiset tulpat. Toimii jostain syystä paremmin etanolin kans.
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
Joo ei pidä yrittää olla liian viisas tuon laajakaistan kanssa. Tasakaasulla 14.7 ja vedossa jotain 12 pintaan, vähän ehkä laihemmallakin sietää etanolilla (12.5 tms).
Väärinhän se laajakaista näyttää tietysti, todelliset seokset huitelee siellä alle kympin. Mutta jos sen valtavalla konffauksella saa näyttämään "oikein", niin sitten on vielä opeteltava nuo uudet lukemat itsekin että mitä sen pitää missäkin tilanteessa näyttää.. Paljon helpompaa kaikille kun puhuu vaan noista bensa-seoksista vaikka etanolilla ajelee.
Posts: 45
Threads: 3
Joined: Dec/2007
speed Wrote:Eli, vaparissa ei hirveesti muutu tuo palonopeus, mutta kierrosnopeudesta johtuva palamisajan pituus muuttuu.
Tästä syystä isoilla kierroksilla pitää seos sytyttää aikaisemmin kuin pienillä pierroksilla.
Turbokoneessa ahdettu seos palaa nopeammin joten ennakkoa lasketaan.
Sytysennakon siis määrää se, että saavutetaan tuo piikkipaine oikeaan aikaan.
Heh. Tere vaan
Ylläri et speed on se joka nakkaa tiedon tiskiin.
Osaakko speed sanoa muuttaako kankisuhde tai palotilatyyppi kampiakselin kulmaa johonka painehuippu pitäs ajoittaa ?
Vai onkos se ns. vakio eli n. 10 ast. ykk. jälk?
-Miksi käytät aina aurinkolaseja?<br /><br />-Kusiraja näkyisi muuten silmistäni.
Posts: 4,729
Threads: 6
Joined: May/2002
Zuikkis Wrote:Väärinhän se laajakaista näyttää tietysti, todelliset seokset huitelee siellä alle kympin. Mutta jos sen valtavalla konffauksella saa näyttämään "oikein", niin sitten on vielä opeteltava nuo uudet lukemat itsekin että mitä sen pitää missäkin tilanteessa näyttää.. Paljon helpompaa kaikille kun puhuu vaan noista bensa-seoksista vaikka etanolilla ajelee.
Ei tuo mulla ainakaan ollu Innovatessa kovinkaan valtava konffaus. Siirretään ruksi gasolinesta E85:lle. ;D
Totta kyllä, että on siinä aluks aika kahvilla, kun bensalukemiin tottuneena ollaankin ihan eri lukemissa.
Posts: 905
Threads: 28
Joined: Oct/2007
Tem Wrote:Zuikkis Wrote:Väärinhän se laajakaista näyttää tietysti, todelliset seokset huitelee siellä alle kympin. Mutta jos sen valtavalla konffauksella saa näyttämään "oikein", niin sitten on vielä opeteltava nuo uudet lukemat itsekin että mitä sen pitää missäkin tilanteessa näyttää.. Paljon helpompaa kaikille kun puhuu vaan noista bensa-seoksista vaikka etanolilla ajelee.
Ei tuo mulla ainakaan ollu Innovatessa kovinkaan valtava konffaus. Siirretään ruksi gasolinesta E85:lle. ;D
Totta kyllä, että on siinä aluks aika kahvilla, kun bensalukemiin tottuneena ollaankin ihan eri lukemissa. Eli sulla on tämmönen?
Tulevaan projektiin vielä hakusessa seosmittari E85:lle.
Posts: 2,663
Threads: 27
Joined: Oct/2002
Eikös nuo kaikki innovatet pysty konffaamaan alkohoolille. Softallahan tuo tehdään ja sehän on vissiin kaikkiin sama.
Lisätään nyt vielä että mulla on toi LC-1:nen ja siinä on toi mahdollisuus.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Posts: 4,729
Threads: 6
Joined: May/2002
Jami_Kristian Wrote:Tem Wrote:Zuikkis Wrote:Väärinhän se laajakaista näyttää tietysti, todelliset seokset huitelee siellä alle kympin. Mutta jos sen valtavalla konffauksella saa näyttämään "oikein", niin sitten on vielä opeteltava nuo uudet lukemat itsekin että mitä sen pitää missäkin tilanteessa näyttää.. Paljon helpompaa kaikille kun puhuu vaan noista bensa-seoksista vaikka etanolilla ajelee.
Ei tuo mulla ainakaan ollu Innovatessa kovinkaan valtava konffaus. Siirretään ruksi gasolinesta E85:lle. ;D
Totta kyllä, että on siinä aluks aika kahvilla, kun bensalukemiin tottuneena ollaankin ihan eri lukemissa. Eli sulla on tämmönen?
Tulevaan projektiin vielä hakusessa seosmittari E85:lle.
Mulla on toi LM:
http://www.livefast.fi/kauppa/product_in...ts_id=1546
Mut käsittääkseni noi perusboksitkin tosiaan toimii ton suhteen ihan samalla tavalla. Ja kaipa ne muittenkin merkkien purkit tollasen perustempun osaa? ???
Posts: 593
Threads: 22
Joined: Dec/2003
zäne Wrote:Heh. Tere vaan
Ylläri et speed on se joka nakkaa tiedon tiskiin.
Osaakko speed sanoa muuttaako kankisuhde tai palotilatyyppi kampiakselin kulmaa johonka painehuippu pitäs ajoittaa ?
Vai onkos se ns. vakio eli n. 10 ast. ykk. jälk?
Kankisuhde muuttaa, palotila ei. Palotila vaikuttaa kyllä palonopeuteen ja sytytysennakkoon.
Ei ole vakio, 15-20 astetta ykk jälkeen tuntuu olevan aikalailla yleisin.
Mites mulla on sellainen mielikuva, että ollaan istuttu samassa kahvipöydässä... Ja ennenkin väännetty eri asioista ;D
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
Edelleen olen sillä kannalla että ei kannata e85-afr:ää kattella ollenkaan. Sehän näyttää heti taas väärin jos esim polttoaineen etanolipitoisuus vaihtelee.. joka tankillisella opeteltava uudestaan että "pintakaasulla pitäisi olla 9.8 ja vedossa 8.8"..
Ennemmin katsoo sitten vaikka lambda-arvoa suoraan. Lambdahan useimmissa laajakaistoissa näkyy suoraan jollain nappulalla, ilman eri konffausta. Pintakaasulla lambda 1.0 ja vedossa 0.8, niin ollaan aika vahvoilla oli polttoaine mikä vaan.
Posts: 45
Threads: 3
Joined: Dec/2007
speed Wrote:Kankisuhde muuttaa, palotila ei. Palotila vaikuttaa kyllä palonopeuteen ja sytytysennakkoon.
Ei ole vakio, 15-20 astetta ykk jälkeen tuntuu olevan aikalailla yleisin.
Mites mulla on sellainen mielikuva, että ollaan istuttu samassa kahvipöydässä... Ja ennenkin väännetty eri asioista ;D
Joo kylä kyllä. Kaikestahan pitää aina vähä jänkätä. Varsinkin jos meininki on hyvällä pohjalla
Toivottavasti päiväs ei menny mun pärstän muistamisesta plörinäksi ;D
Sytkää saa juu joissain moottoreissa tönästä vähän myöhäisemmälle pelkällä E85:lla.
Näkyy kulutuksessa kuten jo mainittiinkin.
Tietty jos sitte kikkailee vaikka laajakaistalla ni ei välttis tarte...
-Miksi käytät aina aurinkolaseja?<br /><br />-Kusiraja näkyisi muuten silmistäni.
Posts: 593
Threads: 22
Joined: Dec/2003
zäne Wrote:Joo kylä kyllä. Kaikestahan pitää aina vähä jänkätä. Varsinkin jos meininki on hyvällä pohjalla
Toivottavasti päiväs ei menny mun pärstän muistamisesta plörinäksi ;D
Ei menny päivä pilalle ;D Pieni vääntö aina piristää
Posts: 342
Threads: 18
Joined: May/2011
Pystyykö joku sanomaan vaikka suuntaa antavasti että millainen hyöty tästä re85 tulee viritysmielessä? Olen tässä miettinyt että tekisikö ensi talvena r32 gtr:n polttoainepuolen siten että voisi ajaa tuolla re85.
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
Kuinka paljon etanolin hinnan täytyisi nousta, että ei olisikaan enään kannattavaa ajaa sillä kulutuksen/hinnan puolesta et pitäisi siirtyä takaisin normi bensaan jotta tulisi halvemmaksi?
Skyline GTS-R
Posts: 72
Threads: 29
Joined: May/2010
tällä hetkellä säästöä tulee itsellä ~20€ 64L tankillisessa.
Opelin ja Saabin TECH2 operoinnit ja ohjelmoinnit / vikakoodit.
Myös muiden merkkien ja mallien OBD2 vikakoodit
[email protected]
Klaukkala, Nurmijärvi
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
john_k Wrote:Pystyykö joku sanomaan vaikka suuntaa antavasti että millainen hyöty tästä re85 tulee viritysmielessä? Olen tässä miettinyt että tekisikö ensi talvena r32 gtr:n polttoainepuolen siten että voisi ajaa tuolla re85.
Getarissa ei varmaan kovin isoa hyötyä, kun se bensallakin sietää ennakkoa enemmän kuin on tarpeen maksimitehon saavuttamiseksi.. Jossain SR20 sa auttaa enemmän, kun bensalla jäädään optimiennakoista yli 10 astetta..
Posts: 342
Threads: 18
Joined: May/2011
Zuikkis Wrote:john_k Wrote:Pystyykö joku sanomaan vaikka suuntaa antavasti että millainen hyöty tästä re85 tulee viritysmielessä? Olen tässä miettinyt että tekisikö ensi talvena r32 gtr:n polttoainepuolen siten että voisi ajaa tuolla re85.
Getarissa ei varmaan kovin isoa hyötyä, kun se bensallakin sietää ennakkoa enemmän kuin on tarpeen maksimitehon saavuttamiseksi.. Jossain SR20sa auttaa enemmän, kun bensalla jäädään optimiennakoista yli 10 astetta..
Kiitos tiedosta . Taitaa olla viisainta unohtaa koko juttu.
Posts: 985
Threads: 31
Joined: Oct/2007
ai miten niin on ? Paljon turvallisempaahan tuolla soosilla on ajaa ko bensalla. Pakolämmötkin laskevat.
Ja eikö se ole aivan yleistä, että kun säädetään uudelleen etanolille, saadaan koneesta enemmän tehoa irti ? Sikäli mitä puheiden ja dynolappujen perään on katsominen niin siltä näyttää.
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
vihis Wrote:ai miten niin on ? Paljon turvallisempaahan tuolla soosilla on ajaa ko bensalla. Pakolämmötkin laskevat.
Ja eikö se ole aivan yleistä, että kun säädetään uudelleen etanolille, saadaan koneesta enemmän tehoa irti ? Sikäli mitä puheiden ja dynolappujen perään on katsominen niin siltä näyttää. subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 479
Threads: 11
Joined: Aug/2009
Jampsu Wrote:vihis Wrote:ai miten niin on ? Paljon turvallisempaahan tuolla soosilla on ajaa ko bensalla. Pakolämmötkin laskevat.
Ja eikö se ole aivan yleistä, että kun säädetään uudelleen etanolille, saadaan koneesta enemmän tehoa irti ? Sikäli mitä puheiden ja dynolappujen perään on katsominen niin siltä näyttää. subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
mites re85 käyttäjät, kun kuullut semmosta huhua. että tuo viina liuottais sylinterin seinämistä öljykalvon pois ja päästäisi painetta alakertaan? onkos tämmösellä huhulla mitään perää? että tuppaa vähän öljytikkua ampumaan jossei sitä köytä kiinni?
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
Wigi Wrote:Jampsu Wrote:vihis Wrote:ai miten niin on ? Paljon turvallisempaahan tuolla soosilla on ajaa ko bensalla. Pakolämmötkin laskevat.
Ja eikö se ole aivan yleistä, että kun säädetään uudelleen etanolille, saadaan koneesta enemmän tehoa irti ? Sikäli mitä puheiden ja dynolappujen perään on katsominen niin siltä näyttää. subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
mites re85 käyttäjät, kun kuullut semmosta huhua. että tuo viina liuottais sylinterin seinämistä öljykalvon pois ja päästäisi painetta alakertaan? onkos tämmösellä huhulla mitään perää? että tuppaa vähän öljytikkua ampumaan jossei sitä köytä kiinni? en mä ainakaan ole huomannu et legacy olis huohotellu vaik käyty radalla ja ajettu maili lappu lattiasta... ainut et öljyt on vaan muuttunu punasiksi mut eivät edes haisseet viinalle!
Eikä ole öljyt kadonnu mihinkään ylärajassa 5000km jälkeen ottaen huomioon et on 200tkm ajettu pannu tuntuu olevan tikissään 8)
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 479
Threads: 11
Joined: Aug/2009
Jampsu Wrote:Wigi Wrote:Jampsu Wrote:vihis Wrote:ai miten niin on ? Paljon turvallisempaahan tuolla soosilla on ajaa ko bensalla. Pakolämmötkin laskevat.
Ja eikö se ole aivan yleistä, että kun säädetään uudelleen etanolille, saadaan koneesta enemmän tehoa irti ? Sikäli mitä puheiden ja dynolappujen perään on katsominen niin siltä näyttää. subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
mites re85 käyttäjät, kun kuullut semmosta huhua. että tuo viina liuottais sylinterin seinämistä öljykalvon pois ja päästäisi painetta alakertaan? onkos tämmösellä huhulla mitään perää? että tuppaa vähän öljytikkua ampumaan jossei sitä köytä kiinni? en mä ainakaan ole huomannu et legacy olis huohotellu vaik käyty radalla ja ajettu maili lappu lattiasta... ainut et öljyt on vaan muuttunu punasiksi mut eivät edes haisseet viinalle!
Eikä ole öljyt kadonnu mihinkään ylärajassa 5000km jälkeen ottaen huomioon et on 200tkm ajettu pannu tuntuu olevan tikissään 8) onko huohotus vakio vai meneekö säiliöön? jos öljyt kerran punaseksi muuttuu ni kyllähän tuo huhu jossain määrin paikkansa pitää.
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
Wigi Wrote:Jampsu Wrote:Wigi Wrote:Jampsu Wrote:vihis Wrote:ai miten niin on ? Paljon turvallisempaahan tuolla soosilla on ajaa ko bensalla. Pakolämmötkin laskevat.
Ja eikö se ole aivan yleistä, että kun säädetään uudelleen etanolille, saadaan koneesta enemmän tehoa irti ? Sikäli mitä puheiden ja dynolappujen perään on katsominen niin siltä näyttää. subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
mites re85 käyttäjät, kun kuullut semmosta huhua. että tuo viina liuottais sylinterin seinämistä öljykalvon pois ja päästäisi painetta alakertaan? onkos tämmösellä huhulla mitään perää? että tuppaa vähän öljytikkua ampumaan jossei sitä köytä kiinni? en mä ainakaan ole huomannu et legacy olis huohotellu vaik käyty radalla ja ajettu maili lappu lattiasta... ainut et öljyt on vaan muuttunu punasiksi mut eivät edes haisseet viinalle!
Eikä ole öljyt kadonnu mihinkään ylärajassa 5000km jälkeen ottaen huomioon et on 200tkm ajettu pannu tuntuu olevan tikissään 8) onko huohotus vakio vai meneekö säiliöön? jos öljyt kerran punaseksi muuttuu ni kyllähän tuo huhu jossain määrin paikkansa pitää. ihan orkkis... Mut tarkoitus laittaa säiliö väliin! Kyllähän se bensakin huohottaa... Toi leuan mylly on huuhdeltu sen verran puhtaaksi ettei oikein mustu vaan tulee toi punaisuus esiin
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 342
Threads: 18
Joined: May/2011
Jampsu Wrote:subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
En tiennyt että bensa on last season
Jos meinaa tuota re85 käyttää niin tarviiko muuta kuin:
-Bensapumppu joka pystyy pumppaamaan tarpeeksi, pitääkö olla e85 yhteensopiva, mitä eroa noilla on tavalliseen?
-Oikean kokoiset suuttimet, riittävät. Oliko näitäkin e85 mallia?
-Säätö
Itelle ei kyllä olisi ongelmaa tankkauksen kanssa joten ei se ainakaan siihen kaadu.
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
john_k Wrote:Jampsu Wrote:subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
En tiennyt että bensa on last season
Jos meinaa tuota re85 käyttää niin tarviiko muuta kuin:
-Bensapumppu joka pystyy pumppaamaan tarpeeksi, pitääkö olla e85 yhteensopiva, mitä eroa noilla on tavalliseen?
-Oikean kokoiset suuttimet, riittävät. Oliko näitäkin e85 mallia?
-Säätö
Itelle ei kyllä olisi ongelmaa tankkauksen kanssa joten ei se ainakaan siihen kaadu.
Bensalinjat 85 kanssa sopiviksi(?)
Skyline GTS-R
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
Henu Wrote:john_k Wrote:Jampsu Wrote:subaruista ainakin irtoillu n.10% tehonlisäys E85:llä!
En mä ainakaan nää mitään järkeä rakentaa bensalle mitään laitetta jos on vaan mahdollista ajaa E85:llä...
Tosiaan lämpökuormakin on paljon pienempi pakolämmöt on monella tippunnu n.200C!
Sit vielä maailma pelastuu xD
Bensa alkaa olla vähän last season juttu virihommissa
En tiennyt että bensa on last season
Jos meinaa tuota re85 käyttää niin tarviiko muuta kuin:
-Bensapumppu joka pystyy pumppaamaan tarpeeksi, pitääkö olla e85 yhteensopiva, mitä eroa noilla on tavalliseen?
-Oikean kokoiset suuttimet, riittävät. Oliko näitäkin e85 mallia?
-Säätö
Itelle ei kyllä olisi ongelmaa tankkauksen kanssa joten ei se ainakaan siihen kaadu.
Bensalinjat 85 kanssa sopiviksi(?) Linjatkin vähän riippuu autosta mm. n.2003-> subaruissa linjat kestää hienosti
yleisesti kumiosat ne arimmat on... moottorin öljyt kannattaa vaihtaa muutoman sadan kilsan E85 ajon jälkeen
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 980
Threads: 19
Joined: Dec/2008
joo elikkäs kumiosat eivät tuppaa kestämään alkoholia pidemmän päälle. bensapumppuna siis mielellään etanolin kestävä malli. esim walbro400lph:ta saa normaalina ja etanolimallisena.
suuttimia myydään myös etanolille tarkoitettuja.
ja jos on alumiinia jossain esim. bensakisko niin alkaa hapettua, elikkäs käyttää vaikka anodisoitavana.
tosin olen kyllä kuullut monen ajavan re85:lla tekemättä mitään näistä yllämainituista ilman pahaa sanottavaa
ei veekasi vaan ykspistekasi
|