Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E85 etanolia tankkiin?
juhiss Wrote:https://www.google.com/maps/d/viewer?mid...jJdk&msa=0

Liekö mitenkä kattava?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
RE85 jatkuva käyttö karstoittaa suuttimet umpeen? Ongelma todettu ainakin saab piireissä jos bensalla ei ajeta ollenkaan. PIB kertyy suuttimiin pelkässä etanoli ajossa. Jo 100km ajo bensalla välillä puhdistaa suuttimet.

GM:n testiraportissa todettu että pelkkä kaupunkiajo lisää karstan muodostusta oleellisesti.

Kokemuksia?
Reply
john_k Wrote:RE85 jatkuva käyttö karstoittaa suuttimet umpeen? Ongelma todettu ainakin saab piireissä jos bensalla ei ajeta ollenkaan. PIB kertyy suuttimiin pelkässä etanoli ajossa. Jo 100km ajo bensalla välillä puhdistaa suuttimet.

GM:n testiraportissa todettu että pelkkä kaupunkiajo lisää karstan muodostusta oleellisesti.

Kokemuksia?


Tarkotatko nyt karstalla sitä punertavaa mönjää? Siitä on kyllä ollut täälläkin puhe.

Jos jotain ihan muuta, ni kuvia/linkkejä? Smile
Reply
Juuri eilen sain st ykköseltä vastauksia kysymyksiini, yksi niistä koski talvi ja kesälaadun eroista, ovat muuttaneet koostumusta:

Olemme juuri viime vuoden loppupuolella parantaneet RE85:n koostumusta saaden tuotteeseen mm. lisää voitelevuutta ja tehoa. Muutoksen myötä myös talvituotteen etanolipitoisuutta on kasvatettu eikä se enää eroa kesätuotteesta merkittävästi (tyypillinen etanolin määrä kesätuotteelle 83% ja talvituotteelle 82%), näin voimme myös taata RE85:n oktaaniluvuksi yli 104 oktaania ympärivuotisesti. *
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
john_k Wrote:RE85 jatkuva käyttö karstoittaa suuttimet umpeen? Ongelma todettu ainakin saab piireissä jos bensalla ei ajeta ollenkaan. PIB kertyy suuttimiin pelkässä etanoli ajossa.
Jo 100km ajo bensalla välillä puhdistaa suuttimet.

GM:n testiraportissa todettu että pelkkä kaupunkiajo lisää karstan muodostusta oleellisesti.

Kokemuksia?

Mulla alko joskus pari vuotta sitten moottori vähän putputtamaan tyhjäkäynnillä, eli jäi joku työtahti välistä.
Bensaa tankkiin ja ongelma hävisi saman tien. Sen jälkeen olen lisännyt bensapaineensäätimen ja tankannut lähinnä
kovemmilla talvipakkasilla bensaa sekaan ja ongelmat ovat pysyneet poissa.
Ennen (kesä)katsastusta on myös vaihtunut bensat tankkiin.
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
itse alan varmuuden vuoksi käyttämään tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
tuokki Wrote:itse alan varmuuden vuoksi käyttämään tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html

Turhaa, bensa ajaa saman asian.
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
Alppu Wrote:Turhaa, bensa ajaa saman asian.

Säätö tehdään vain etanolille niin en voi pelkällä bensalla kamalasti ajaa, ja vaikka toi redline maksaa saman verran kuin 10l bensaa joilla siis ajaisi jonkun 80km ehkä, niin helpommalta tuntuu lirauttaa tuota kamaa joka tankilliseen. Se puteli riittää kuitenkin kahdeksaan tankilliseen.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Eikö sulla oo mitään bensa karttaa tallella vai vaihtuuko kokoonpanossa kaikki vermeet?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
jh Wrote:Eikö sulla oo mitään bensa karttaa tallella vai vaihtuuko kokoonpanossa kaikki vermeet?
on tossa twineille säädetty bensakartta 1.3bar asti, ja voishan senkin halutessaan tehdä uusiksi ja vaihtaa polttoaineen siellä penkissä ja tehdä etanolikartat. Jotenkin tuntuu että menee ihan säätämiseks koko homma jos pitäis välillä ajaa bensalla, pitäis saada ajettua sit aina tankki ihan kuivaksi ennen etanoleja.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Pystyykö sun ohjaimeen vaihtaa kytkimellä karttoja? Jollei suuttimet vaihdu niin kyllä sulla tossa bensakartassa cruise alueet ihan ajettavina pysyy luultavasti
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
jh Wrote:Pystyykö sun ohjaimeen vaihtaa kytkimellä karttoja? Jollei suuttimet vaihdu niin kyllä sulla tossa bensakartassa cruise alueet ihan ajettavina pysyy luultavasti
pitäis pystyy napilla vaihtaa karttaa, tarkoitus onkin jättää tuo vanha bensakartta varuiksi.. suuttimet säilyy samana.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Milläs seoksilla porukka on ajellu viina-autoilla, mitä itse tutkinu niin 6.8 AFR olis rikas tehoalue, ainakin itse huomasin, että eroa on ~8 AFR ja ~7.5 AFR rikkaamman puolesta. Ja onko kukaan törmänny nistunen kaa siihen et jos pyynti on rikkaampaa kuin 7.33 AFR ni sit ollaanki arvossa 9.8 AFR (lamda 1). Bugi vai feature? pitääkö tässä huijata K-arvolla karttaa? Tosin kohtuu hyvin nyt vetää noilla 7.3-7.5 AFR seoksilla.

Also AFR ollessa cruisailualueella 11 matkakulutus on 11,5 l/100km CA18DET:llä, halvempaa ku bensalla (näillä hinta-eroilla). Muistga milloin ollu tankki enenmmän täys ku tyhjä ;D
CA18DET>sr20det
ei se raaka voima, vaan raaka voima ja aerodynamiikka.
Reply
Onko ihan normaalia, että RE85:lla saa sahata hetken käyntiin koneen ollessa kylmä näin kesäkeleilläkin?

Tai jos starttaan ihan lyhyitä jaksoja niin hörähtää nopeammin. Voisko olla sittenkin, ettei suuttimet vaan aukea startatessa? Tai sitten on vaan liian laiha seos, CO 0.12% tyhjäkäynnillä? LE2-jetronic kyseessä, jossa suuttimet vaihdettu isompaan ja bensanpaineita hieman nostettu.. Ei kuitenkaan puudu kiihdyttäessä
It’s A Dog-Eat-Dog World, And I’m Wearing Milk-Bone Underwear
Reply
wituixmän Wrote:Onko ihan normaalia, että RE85:lla saa sahata hetken käyntiin koneen ollessa kylmä näin kesäkeleilläkin?

Tai jos starttaan ihan lyhyitä jaksoja niin hörähtää nopeammin. Voisko olla sittenkin, ettei suuttimet vaan aukea startatessa? Tai sitten on vaan liian laiha seos, CO 0.12% tyhjäkäynnillä? LE2-jetronic kyseessä, jossa suuttimet vaihdettu isompaan ja bensanpaineita hieman nostettu.. Ei kuitenkaan puudu kiihdyttäessä
Etanolillahan pitää kylmäkäynnistyskarttoja korottaa aika julmia määriä.
Reply
Petu Wrote:Etanolillahan pitää kylmäkäynnistyskarttoja korottaa aika julmia määriä.


Ja muutenkin taitaa silti olla vähän huonompi lähtee käyntiin ku bensalla. Kylmänä.

Tai sitten en ole ollut riittävän julmana. Smile
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
Jeps, saa nähdä lähteekö toi talvella ollenkaan tulille, Jetronicin ollessa kyseessä karttoja ei pystyne modaamaan, kun ei ole mitään eprommia mistä ne luettaisiin.. Ehkä pitää miettiä jotain ylimääräistä vastusta lämpöanturiin kylmäkäynnistyksen ajaksi taikka sitten jotenkin pikkasen bensaa koneeseen käynnistystä avustamaan..
It’s A Dog-Eat-Dog World, And I’m Wearing Milk-Bone Underwear
Reply
Kumpi pumppu E85 käyttöön, AEM 380LPH vai Walbro 400LPH? Molemmissa varmasti riittäisi tuotto ja hintakin suurinpiirtein sama. Mietin vain, että onko jotain muuta syytä miksi ostaa jompikumpi?
Reply
DRG Wrote:Kumpi pumppu E85 käyttöön, AEM 380LPH vai Walbro 400LPH? Molemmissa varmasti riittäisi tuotto ja hintakin suurinpiirtein sama. Mietin vain, että onko jotain muuta syytä miksi ostaa jompikumpi?
Kokemuksia aemConfusedtä ei ole, mutta walbro on todella hiljainen mitä pidän isona plussana.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
AEM on kai vähän sirompi. Hiljainen sekin. Olen tyytyväinen.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
Ei ole sitten metelinkään puolesta väliä kumman laittaa. Walbrossa kai tulisi suodatin ja asennussarja mukana, joten se on "voitolla" tässä vaiheessa.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)