Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB20DET viritystopic
#1
Ei tunnu löytyvän kyseisestä koneesta oikein paljoa forumilta valmiiksi kirjoitettua viritystietoutta.
Tuli tosiaan itselle tuommoinen ostettua eikä ne vakiotehot oikein tunnu piisaavan. Mitä kaikkea auton pieneksi piristämiseksi kannattaa huomioida?

Tämmöisiä olen ajatellut:
- Tehokkaampi pumppu
- Ilmanmäärämittari
- 630cc suuttimet
- Koolerkit
- Lastu
- Putkisto

Mitä tuohon turboon tulee? Ei kuullema oikein kestä kuin max 1bar ahdot, mutta vähän huonosti saatavilla bolt-on turbosettejä tuohon T3 laipalle. Kuulin, että saatavilla jonkinlainen sovitelaippa jolla T25 ahtimen saa tuohon kiinni? Miten pitkälle vakio cooleri jaksaa jäähdyttää?
Pikkasen kiihdytin ja itteeni viihdytin.
Reply
#2
mikeboo Wrote:Mitä tuohon turboon tulee? Ei kuullema oikein kestä kuin max 1bar ahdot, mutta vähän huonosti saatavilla bolt-on turbosettejä tuohon T3 laipalle. Kuulin, että saatavilla jonkinlainen sovitelaippa jolla T25 ahtimen saa tuohon kiinni?

Ahtopaineen ollessa sinnä likimain 1,0-1,1bar pakopaineet/lämmöt hajoittaa pakosiipien keraamisen pinnoitteen.

Löytyyhän tuohon vaikka mitä hauskaa, varsinkin kun sovittaa siihen aftermarket pakosarjan (low/top mount) niin sopivia ahtimia löytyy vaikka mitä. Pakosarjoja löytyy hyllystä hyvin varustetuista liikkeistä Wink

[Image: UiXZtQ.jpg]

Ja ihan ensi alkuun pääsee vaikkapa ostamalla käytetyt GT-R orggis suuttimet, niitä kun on kohtuu hyvin tarjolla. GT-R:n suuttimilla ja paremmalla ahtimella pääseekin sitten jo ihan kohtuu hyvin päälle 300hv kunhan vain perusasiat on kunnossa. Ja avaamatta vakiokonetta ei kannata kauhean pitkälle haaveillakaan päälle tuon 300hv.


Tänään nähdään avaamattoman vakiomoottorin konkreettiset tulokset kun mennään Säikeen HCR32:n kanssa Dynoon.
Autossa ahdistamaton putkisto, GT-R:n suuttimet, Zuikkiksen lastu, peltipakosarja, Holset HY35 Turbo ja ahdot 1,2bar.
Reply
#3
Kyllä se koko pakosiipi on sitä keramiikkaa, ei pinta.

Useimpiin kuuliksiin saa myöskin T3 laipallista pakopesää, hukkaportilla varustettuna.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#4
Jäädään mielenkiinnolla odottamaan mitä arvoja dyno antaa.

Itse tuota omaa autoa ajattelin kohtuu budjetilla hiukan piristää. Auto kuitenkin jokapäiväisessä käytössä eikä budjetti/aika/taito anna nyt heti periksi tuota konetta lihoiksi pistää...
Pikkasen kiihdytin ja itteeni viihdytin.
Reply
#5
Joni P. Wrote:Ahtopaineen ollessa sinnä likimain 1,0-1,1bar pakopaineet/lämmöt hajoittaa pakosiipien keraamisen pinnoitteen.

Millaisista lämmöistä tuossa puhutaan?
Reply
#6
Oon jo vähän aikaa miettinyt että miksi näitten joidenkin (lähinnä rb koneiden) siivissä on joskus tuota keraamista siipeä käytetty ??? Tai siis mitä hyötyä siitä on vrt. "normaaliin"?
Buy it, use it, break it, fix it, Trash it, change it, mail - upgrade it, Charge it, point it, zoom it, press it,Snap it, work it, quick - erase it, Write it, cut it, paste it, save it, Load it, check it, quick - rewrite it, Plug it, play it, burn it, rip it, Drag and drop it, zip - unzip it, Lock it, fill it, call it, find it, View it, code it, jam - unlock it, Surf it, scroll it, pause it, click it, Cross it, crack it, switch - update it, Name it, rate it, tune it, print it, Scan it, send it, fax - rename it, Touch it, bring it, Pay it, watch it, Turn it, leave it, start - format it.
Reply
#7
Emery Wrote:Oon jo vähän aikaa miettinyt että miksi näitten joidenkin (lähinnä rb koneiden) siivissä on joskus tuota keraamista siipeä käytetty ??? Tai siis mitä hyötyä siitä on vrt. "normaaliin"?

Keraaminen siipi on melkoisesti kevyempi teräksiseen nähden...heräämistä sillä siis haettu.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#8
Joni P. Wrote:Tänään nähdään avaamattoman vakiomoottorin konkreettiset tulokset kun mennään Säikeen HCR32:n kanssa Dynoon.
Autossa ahdistamaton putkisto, GT-R:n suuttimet, Zuikkiksen lastu, peltipakosarja, Holset HY35 Turbo ja ahdot 1,2bar.

Jep, penkissä tuli käytyä ja nyt on lapulla tehot eli 1,28barin ahdoilla 370,3hv 5950rpm ja 450,6Nm 5800rpm. Yllätti kyllä tosi paljon noi lukemat! Odotukset oli aika paljon pienemmät! 8)
KS DRIFT TEAM<br />www.kimmosaike.com
Reply
#9
Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?
Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?
Skyline GTS-R
Reply
#10
henry Wrote:Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?
Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)
Reply
#11
Joni P. Wrote:
henry Wrote:Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?
Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.
Reply
#12
FAFA Wrote:
Joni P. Wrote:
henry Wrote:Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?
Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.

Makes sense.

Jokos Säike Juniorin laitteeseen on saatu isommat suuttimet ja bensapumppu? -siinähän vakio RB20DETissä tuli jo raja vastaan 0,9bar ahdoilla kun ei kertakaikkiaan saa riittävästi soppaa.
Reply
#13
Joni P. Wrote:
FAFA Wrote:
Joni P. Wrote:
henry Wrote:Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?
Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.

Makes sense.

Jokos Säike Juniorin laitteeseen on saatu isommat suuttimet ja bensapumppu? -siinähän vakio RB20DETissä tuli jo raja vastaan 0,9bar ahdoilla kun ei kertakaikkiaan saa riittävästi soppaa.

Ei ole vielä hommattu.. Eiköhän ne kohta saada hommattua! Wink
KS DRIFT TEAM<br />www.kimmosaike.com
Reply
#14
Joni P. Wrote:
FAFA Wrote:
Joni P. Wrote:
henry Wrote:Mihin asti vakio bensapumpun tuotto riittää? Eli tointaako sitä edes vaihtaa jos tehotavoite on alle 300hv?
Aika hurjat teholukemat! Oliko edes cooleria vaihdettu isompaan?

Mahtoikohan olla vielä vakio bensapumppu tuossa. Cooleri oli kyllä mallia ISO (120mm paksu GT-R Drag Spec)

Noup,Walbro 255-pumppu tankissa.

Makes sense.

Jokos Säike Juniorin laitteeseen on saatu isommat suuttimet ja bensapumppu? -siinähän vakio RB20DETissä tuli jo raja vastaan 0,9bar ahdoilla kun ei kertakaikkiaan saa riittävästi soppaa.

Tästä sanoisin että nimenomaan se pumppu oli mikä siinä loppui, suuttimet varmaan vielä (hiukan) pitemmälle riittäisi. Eli taitaa RB20DETissäkin bensapumppu olla lähes ensimmäisenä vaihtolistalla kun virittämään alkaa.
Reply
#15
Minkäköhänlaisia tehoarvioita porukka osais tällaselle paketille heittää?

-3" outlet, 3" downpipe, 3" katinkorvausputki/racecat ja 3" cat-back
-vapaavirtausfilsu (apexi, paras Smile)
-pa pumppu
-s13 suuttimet
-600x300x76 cooleri
-iridium tulpat
-näille säädetty lastu
Skyline GTS-R
Reply
#16
henry Wrote:Minkäköhänlaisia tehoarvioita porukka osais tällaselle paketille heittää?

-3" outlet, 3" downpipe, 3" katinkorvausputki/racecat ja 3" cat-back
-vapaavirtausfilsu (apexi, paras Smile)
-pa pumppu
-s13 suuttimet
-600x300x76 cooleri
-iridium tulpat
-näille säädetty lastu
260-270hv ei se vakio turbo riitä yhtään pidemmälle kuin vakio suuttimetkaan.
Reply
#17
Jaibara Wrote:
henry Wrote:Minkäköhänlaisia tehoarvioita porukka osais tällaselle paketille heittää?

-3" outlet, 3" downpipe, 3" katinkorvausputki/racecat ja 3" cat-back
-vapaavirtausfilsu (apexi, paras Smile)
-pa pumppu
-s13 suuttimet
-600x300x76 cooleri
-iridium tulpat
-näille säädetty lastu
260-270hv ei se vakio turbo riitä yhtään pidemmälle kuin vakio suuttimetkaan.
jos budjetti antaa myöten niin isompi turbo n. 300hp pääset r33 gts-t turbolla kohtuu halpa päivitys... Mut jos on vara ostaa niin sit kerralla isompaa
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#18
Toi nyt vaan oli tollanen "haave" lista, ei tarkoitusta edes moisia itselleni hankkia, tiedon janoon vain kyselin.
Hyvinhän sit tollanen n.270hv riittäs vallan mainiosti tollaseen autoon. Joku nyt varmaan toteaa että mikään teho ei ole riittävästi riittävä Smile
Skyline GTS-R
Reply
#19
jos jollain on jäänyt r32 gts-t ecu ylimääräiseksi nii tänne päin saa tarjota.. 8)
R33
Reply
#20
Meinasitko lastuvirityksen tehhä? Minkälaisella hinnalla ostaisit?
Skyline GTS-R
Reply
#21
immu Wrote:jos jollain on jäänyt r32 gts-t ecu ylimääräiseksi nii tänne päin saa tarjota.. 8)

GTR:n ecu löytyy, zuikkis varmaan osaa sano miten helpolla sen saa sinne käymään ?
Reply
#22
juhiss Wrote:
immu Wrote:jos jollain on jäänyt r32 gts-t ecu ylimääräiseksi nii tänne päin saa tarjota.. 8)

GTR:n ecu löytyy, zuikkis varmaan osaa sano miten helpolla sen saa sinne käymään ?

ei käy erityisen järkevästi, johdotushommiksi menee.. R33 gt-r:ään toki menee bolt on.

mulle tulee 10kpl r32 gts-t:n ecuja tässä kohta, on jo japanista lähteneet.

Reply
#23
Mihinkäs hintaan sä sit niitä kaupittelet?
Skyline GTS-R
Reply
#24
Onko järkevää laittaa garretin t3 ahdin, rb20det vakio ahtimen tilalle?

nimimerkki ahtimista tietämätön.
Reply
#25
T3:a on niin montaa eri variaatiota että lisätietoa tarvis mm. siipien koosta.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#26
Xenon Wrote:T3:a on niin montaa eri variaatiota että lisätietoa tarvis mm. siipien koosta.

Siivistä en tiedä, mut pakopuoli on 60mm ja imupuoli on 52mm.
Reply
#27
Goijari Wrote:
Xenon Wrote:T3:a on niin montaa eri variaatiota että lisätietoa tarvis mm. siipien koosta.

Siivistä en tiedä, mut pakopuoli on 60mm ja imupuoli on 52mm.
;D
Reply
#28
k.saike Wrote:
Joni P. Wrote:Tänään nähdään avaamattoman vakiomoottorin konkreettiset tulokset kun mennään Säikeen HCR32:n kanssa Dynoon.
Autossa ahdistamaton putkisto, GT-R:n suuttimet, Zuikkiksen lastu, peltipakosarja, Holset HY35 Turbo ja ahdot 1,2bar.

Jep, penkissä tuli käytyä ja nyt on lapulla tehot eli 1,28barin ahdoilla 370,3hv 5950rpm ja 450,6Nm 5800rpm. Yllätti kyllä tosi paljon noi lukemat! Odotukset oli aika paljon pienemmät! 8)
onko tässä vielä vakio kansipahvi paikallaan? tuohon rb25det:tiin tulossa pientä päivitystä ja tässä mielessä että kannattaako vaihtaa samalla kestävämpi pahvi? onko kellään mitään faktaa että millaisia paineita tuo kestää? tulossa uutta imusarjaa, pakosarjaa, holset hy35, säädettävä moottorin ohjaus, kunnon cooleri, suuttimet, yms tarvittavat heebelit.
R33
Reply
#29
Kone on avaamaton....
Reply
#30
Mistäs porukka on hankkinut näitä r32 skyllen bensapumppuja? Tarvis saada (walbron) joku pumppu ton vakion tilalle kun aletaan viikonloppuna hakee jerkkua koneesta. Kettu kuittaa Tongue
Ei muuta ihmissuhdetta kuin esinahan ja sormien välinen hutera liitto.
Opel Vectra GT 1994 C20XE 214hv (harraste)
Opel Vectra Sport Caravan 2000 160hv x20xev (käyttis)
Opel Astra Sport Caravan 1999 x20xev
Nissan skyline R32 gts-t RB26Det
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)