Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nissanien/Datsunien ratakierrosaikoja
#91
kato heti lähti 1,5 sec ajasta ku heitettiin absit ja ilmastoinnit vidduun. Subbarit ja hicassin rojut sit seuraavaks, vai mitä? Smile
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#92
Ahvenisto 26.9.2009

Aika: 1.39.6
Auto: s14
Alusta: -40mm Kyb agx
Kumit:Continental/Star performer
Ajanotto: sek. kello
Reply
#93
Alastaro 26.9.2009: 1.25.644
Reply
#94
silveR Wrote:Alastaro 26.9.2009: 1.25.644

Heh, mun responssit menee ensikaudelle, mutta ali mennään tosta, siitä lähdetään Wink Ja katuautolla tietenkin.
Reply
#95
sampis Wrote:
silveR Wrote:Alastaro 26.9.2009: 1.25.644

Heh, mun responssit menee ensikaudelle, mutta ali mennään tosta, siitä lähdetään Wink Ja katuautolla tietenkin.

Jep, tossa ihan hyvää tavoitetta ensikaudelle kun saa ensin sisäänajon ajettua Smile
Reply
#96
Oltiin poikain kanssa hurvittelemassa tänään Kemoralla. Viimevuotinen puolikostealla ajettu aika parani yli 5 sekuntia. Päivän paras 1:26.40. Smile

http://www.youtube.com/watch?v=GppaFzSsXPU
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#97
Xenon Wrote:Oltiin poikain kanssa hurvittelemassa tänään Kemoralla. Viimevuotinen puolikostealla ajettu aika parani yli 5 sekuntia. Päivän paras 1:26.40. Smile

Shit! pieksit mut ihan kirkkaasti.. en ala! Big Grin
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#98
Alastarossa käytiin tänään kurvailemassa, viime kauden aika parani huomattavasti vaikka tuntui ettei renkaissa ole enää pitoa ollenkaan. Smile

http://www.youtube.com/watch?v=3hNfXfKqBXg
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#99
Parista edellisestä vedosta videolinkit lisätty viesteihin. Smile
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
Hieno video Alastarolta, hauska katsella nopeusmittaria kuvan ohessa. Jos vinkki kelpaa, niin ekan mutkan ja ainakin lemminkäisen jälkeisen aukeavan oikean sisääntuloihin pystyis vähän lisäämään vauhtia, siitä lähtis äkkiä monta kymmenystä jarrutuksen ja mutka-ajon yhteistuloksena.
Reply
silveR Wrote:Hieno video Alastarolta, hauska katsella nopeusmittaria kuvan ohessa. Jos vinkki kelpaa, niin ekan mutkan ja ainakin lemminkäisen jälkeisen aukeavan oikean sisääntuloihin pystyis vähän lisäämään vauhtia, siitä lähtis äkkiä monta kymmenystä jarrutuksen ja mutka-ajon yhteistuloksena.

Vinkit kelpaa aina.

Meinaatko tuolla ekalla mutkalla pääsuoralta kääntyvää oikeaa? Siinä ainakin tulee joka kerta jarrutettua enemmän/aikaisemmin kuin tarvetta olisi, liekö syynä radan kumpumainen muoto sillä kohtaa etten näe jättöpuolen kanttaria mihin pitäis tähdätä vai mikä. Jotenkin siinä tulee aina varottua.

Tuo Lemminkäisen jälkeinen mutka on ihan perseestä. ;D En meinaa oppia ajamaan sitä kunnolla, perä lähtee karkailemaan todella herkästi siinä, ja osa huomiosta meneekin kaasun säännöstelyyn. Optimaalista ajolinjaa en ole siihen löytänyt.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
Xenon Wrote:
silveR Wrote:Hieno video Alastarolta, hauska katsella nopeusmittaria kuvan ohessa. Jos vinkki kelpaa, niin ekan mutkan ja ainakin lemminkäisen jälkeisen aukeavan oikean sisääntuloihin pystyis vähän lisäämään vauhtia, siitä lähtis äkkiä monta kymmenystä jarrutuksen ja mutka-ajon yhteistuloksena.

Vinkit kelpaa aina.

Meinaatko tuolla ekalla mutkalla pääsuoralta kääntyvää oikeaa? Siinä ainakin tulee joka kerta jarrutettua enemmän/aikaisemmin kuin tarvetta olisi, liekö syynä radan kumpumainen muoto sillä kohtaa etten näe jättöpuolen kanttaria mihin pitäis tähdätä vai mikä. Jotenkin siinä tulee aina varottua.

Tuo Lemminkäisen jälkeinen mutka on ihan perseestä. ;D En meinaa oppia ajamaan sitä kunnolla, perä lähtee karkailemaan todella herkästi siinä, ja osa huomiosta meneekin kaasun säännöstelyyn. Optimaalista ajolinjaa en ole siihen löytänyt.

Jep, sen pääsuoran jälkeisen voi ajaa todella lujaa, pitää vaan hakea jarrupaikka niin että äärirajoilla keikkuen mutka menee läpi ja pyörät kiipeää jättökanttarin päälle mutkan lopussa.

Lemminkäisen jälkeisessä sulla on ihan hyvä idea, mutta reilusti kovempaa sisään niin, että tähtäät sinne jättöpuolen kanttarille suoraan sen jyrkän kinkin sisäkaarteen lievästi kallistetun osan kautta. Oikealla linjalla saat samalla ratin kääntösäteellä tuotua auton hyvällä momentilla sinne alamäkisuoran oikeaan laitaan. Aina kun kääntösäde muuttuu niin auton balanssi muuttuu myös eikä pyörä pidä maksimeita sillä hetkellä.
Reply
Pääsääntöisesti joka mutkassa käännät liian aikaisin sisään. Vie vauhdin suorilta, kun kiihdytys alkaa niin myöhään.
ASTechrific
Reply
Renkaista loppuu pito tän panssarivaunun kanssa, sisäänkääntö olis tosiaan hyvä jättää myöhemmälle mutta vauhtia pitäis ottaa vielä enemmän pois. Puolensa molemmissa tavoissa... Kaikki mutkat mennään kyllä kokolailla murtopidolla.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
silveR Wrote:Jep, sen pääsuoran jälkeisen voi ajaa todella lujaa, pitää vaan hakea jarrupaikka niin että äärirajoilla keikkuen mutka menee läpi ja pyörät kiipeää jättökanttarin päälle mutkan lopussa.

Kuulostaa hauskalta jos on kunnolla vöissä ja 70m putkea suojaamassa torsoa. ;D

Stagean sohvalla istuen ei kuulosta kivalta.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
app Wrote:
silveR Wrote:Jep, sen pääsuoran jälkeisen voi ajaa todella lujaa, pitää vaan hakea jarrupaikka niin että äärirajoilla keikkuen mutka menee läpi ja pyörät kiipeää jättökanttarin päälle mutkan lopussa.

Kuulostaa hauskalta jos on kunnolla vöissä ja 70m putkea suojaamassa torsoa. ;D

Stagean sohvalla istuen ei kuulosta kivalta.

Ihan totta, joku järki tässäkin päässä (ikävä kyllä Tongue) on ettei tuu ihan äärimmäisyyksiä vedettyä. Pelkkä vakiojakkarassa roikkuminen tekee sen verran epävarmuutta... Jarruihin luotan jo hyvinkin, mutta sivuttaispidon murtaminen on toinen juttu. Tiedän että auto on hallittavissa pienessä nelipyöräluisussakin, mutta varsinkaan nopeissa mutkissa ei pää riitä lataamaan täysillä.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
Xenon Wrote:varsinkaan nopeissa mutkissa ei pää riitä lataamaan täysillä.

Sama vika ja aika monellakin on tota käyttiksen kanssa. ;D

Ehkei ne viimiset kymmenykset kuitenkaan oo sen arvosia..
Reply
Tem Wrote:
Xenon Wrote:varsinkaan nopeissa mutkissa ei pää riitä lataamaan täysillä.

Sama vika ja aika monellakin on tota käyttiksen kanssa. ;D

Ehkei ne viimiset kymmenykset kuitenkaan oo sen arvosia..

Jep, itellä kans, tosin mulla nyt on muutenkin ajamisen kans muutenki paljon viel hiomista, mut aina sitä tulee autoakin vähän säälittyä.
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
app Wrote:
silveR Wrote:Jep, sen pääsuoran jälkeisen voi ajaa todella lujaa, pitää vaan hakea jarrupaikka niin että äärirajoilla keikkuen mutka menee läpi ja pyörät kiipeää jättökanttarin päälle mutkan lopussa.

Kuulostaa hauskalta jos on kunnolla vöissä ja 70m putkea suojaamassa torsoa. ;D

Stagean sohvalla istuen ei kuulosta kivalta.

Äläs nyt, eihän Stagealla ole nelikkona mitään onglemia kaivautua ulos sieltä turva-alueelta. Wink Alastaro on siitä hyvä, että kovin helppoa ei mihinkään ole osua jos ns. normipaikoista poistuu.
Reply
silveR Wrote:Alastaro on siitä hyvä, että kovin helppoa ei mihinkään ole osua jos ns. normipaikoista poistuu.

Ohan siellä useampi siviiliautokin kipannu, ku sattunu tulemaan sopivassa luisussa kylki edellä hiekalle. :-\
Reply
Olen todistajien läsnäollessa kaivautunut ulos palmasin hiekkarannoilta ;D Tärkeintä on ettei pysähdy, vaan heti yköstä simmuun ja pois sieltä. Toisessa keississä mulla oli pääsuoran päässä vauhtia n. 190 kmh, kun tuli vähän kisattua jonkun Escortin kanssa. Vauhti ei meinannut pysähtyä vasta kun siellä seuraavassa tiukassa mutkassa, jossa perä menikin sitten jo hiekalle. Nelikolla vaan kaasua niin kyllä se sieltä kotiin tulee Wink
Reply
Alastaro 11.10.2009
Vakio GT-R (R35)
1.29.7
5Hz GPS

Ensimmäinen kerta koskaan tuossa touhussa ja petrattavaa jäi runsaasti ensi kesälle Smile
Reply
Aika SX/skylle/zeta painotteisia aikoja näkyy olevan. Jos tänne vakioautot kelpaa listalle niin
~1:45-1:46 videolta saatuja aikoja Botniameet 2009.
Auto: B11 coupe E16 tekniikalla,
renkaat continental ecocontact-III
alusta: liian korkea sekasikiö, kuitenkin pikkusen vakiota jämäkämpi.

Jos jollain on aikaa/halua tarkemmin koettaa aikaa ottaa niin video löytyy:
http://www.dailymotion.com/Hyeena0at/video/16362658
Reply
Tänään 5.5.2010 Ahvenisto meni aikaan 1.42.4. Ajanotto Racechrono sisäisellä gps:llä. Ei ehtinyt 5Hz ulkoinen palikka saapumaan vielä, ja tuolla onkin sitten tuloksena reippaita 20min kierrosaikoja kun meinaa olla vähän satelliitit hukassa. Mutta, ainakin tuo 1.42.4 siis.
Auto tuo sama s14a, alusta agx+eibach+whiteline, renkaat 235/40 Bridgestone Potenza Pole Position S-03
Reply
Miedosti OT: Mika_T, minkä 5Hz palikan päädyit hankkimaan, oliko tyyris? Edukkain bongaamani oli reilun 60e, merkkiä/mallia en muista... Mitenhän noissa on laadullisia eroja, tekeekö tuonhintaisella kamppeella mitään? Muilla kokemuksia?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
Tällasen: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vie...0465450204
ts. halvinta mitä vaan sattui löytymään. Toiminnasta pitää kertoilla tarkemmin jahka tuo saapuu ja tulee käytyä kokeilemassa.

Näyttäis olevan ~samoilla spekseillä kuin http://www.digimesta.com/index.php?page=...9&vmcchk=1 jota tuntuvat aika paljon käyttävän.
Reply
Noni, ja sehän saapui sitten sopivasti tänään tuo palikka. Hienoa. ;D
Reply
Xenon Wrote:Miedosti OT: Mika_T, minkä 5Hz palikan päädyit hankkimaan, oliko tyyris? Edukkain bongaamani oli reilun 60e, merkkiä/mallia en muista... Mitenhän noissa on laadullisia eroja, tekeekö tuonhintaisella kamppeella mitään? Muilla kokemuksia?

Mulla ollu käytössä seuraava:

http://www.vaivaton.com/product/1801-1-639

Ei ainakaan alastarolla/ahvenistolla ole ollu ongelmia ajanoton kanssa. Akkukin kestää koko päivän treenit (endurance), yleensä auto ei...
S14 -94
Reply
Alastaro 14.05.2010
GT-R (R35)
1.26.82
10Hz GPS + Racechrono
jousitus: stock
renkaat: Dunlop stock

Lähtee viel helpolla tosta jonkin verran pois, aika cruisailua oli nää vaihteistokuumenemistestit.
Uutta palikkaa piti tilaa, 2nopeeta pääs vetään.
Reply
Alastaro 13.5

videolta kellotettu noin (+-1sec) aika 1:40

r32 gtr perusvirit. todella huonot 225 renkaat. BC racing alusta. lämpöongelmia. yksi ohitus. kuski ekaa kertaa radalla autolla ;D
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)