Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nissanien/Datsunien ratakierrosaikoja
#31
-Pexi- Wrote:
Nixs Wrote:Alastaro

Kuljettaja: Nixs
Kierrosaika: 1:31.0
Auto: 350Z
Alusta: Kw V3
Renkaat: Yokohama AO48
Pvm: 20.4.2008
Ajanotto: RaceChrono

Aika kova aika. Seitsemän sekkaa vakiosta veke. Big Grin
Laitas vähän tarkempaa speksiä osista.

Pelkät noi Yokon renkaat tekee monta sekunttia. Kyseessä siis lähes kilpa slicksit. Tuosta jos saat sekunnin pois ja ajan alkamaan 1.29 niin kuulostaa jo ihan rattimieheltä. Smile
RS13 ---> VQ35DE
Reply
#32
Jep, se pirun 1.30 siin kummittelee Wink
Reply
#33
Alkaa se sekuntti olemaan piiitkä aika kun tavoittaa sen tietyn tason, ja ajo alkaa jollain tapaa kulkemaan. Sit ei muuta kun säätelemään autoa ja keskittymään ajotekniikkaan. Smile
RS13 ---> VQ35DE
Reply
#34
-mikkis- Wrote:Alkaa se sekuntti olemaan piiitkä aika kun tavoittaa sen tietyn tason, ja ajo alkaa jollain tapaa kulkemaan. Sit ei muuta kun säätelemään autoa ja keskittymään ajotekniikkaan. Smile

Sekunti on alle kymmenys per mutka, ja se taas on tosi vähän, ainakin helppo hukata. Big Grin Painoa vähän pois Zetasta, niin pitäis mun mielestä mennä saman kuin "vakio" (muistaako kukaan mopopoikain provotopiccia? :Smile ) E36 M3 eli 1.28.0.

Mataluus vähän arveluttaa kuvauksen tapauksessa, voisi kallistuskeskiö asettua paremmin ja siten pidon olla jouston matkalla stabiilimpaa jos vähän korottaisi tuosta 6cm asetuksesta. Kokeiltavia juttuja toki, mitäpä näistä etänä pystyy varmuudella sanomaan.

Minkä seoksen Yokohamat muuten oli alla? Silläkin iso merkitys.
Reply
#35
Kemora 1.6.-09.
aika:1.26.8
auto: putkivire s14a
alusta: vakio apexin kallistuksenvakaimilla
renkaat: huonot katurenkaat
ajanotto: racechrono

Reply
#36
Botniaring 1.18.190. Auto sama vanha tuttu. Smile
Reply
#37
Auto: 350z
Kone: Intake, Plenum
Alusta: Vakaajat, mutta muuten vakio
Ahvenisto 1.38.8
Ajanotto:Racechrono

Täytyy oppia ajamaan. Parhaiden sektoriaikojen perusteella tosta vois ottaa vielä neljä sekkaa pois. :-[ Torstaina uutta matoa koukkuun.

edit:
Kumit:Falken 452
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#38
Lisäsin eiliseltä Metallistin kierrosajan sekä omani. On se vaan prkl pakko uskoa että tuo auto on vaan liian iso Ahvenistolle. Heittoa kierroksissa oli aika paljon (RC väittää optimikierrokseks 1:38.67 josta jäätiin useamman sekunnin päähän) kun ei kuskilla riitä pää jättää jarrutuksia myöhälle.

Vähän tuntuu muutenkin tuo auto oudolta niihin hatariin muistikuviin verrattuna mitä viime kesältä jäi. Takaiskarit tuntui lähinnä vakiotolpilta, peräpää rollasi reilusti, takaperän lukko ei pitänyt jne... Ja muutokset viimekesäiseen on renkaat ja HICASin (väliaikainen) disablointi. Voiko nuo kaksi asiaa tehdä tosiaan noin paljon tuntumaeroa?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#39
Hajontaa ajoissa Ahvenistolla aiheuttaa mulla ainakin se, että ei vaan uskalla painaa täysillä. Sitten tulee ajettua välillä kovempaa ja välillä taas varmisteltua, kun alkaa hirvittämään. Esimerkiks se lähtöpaikan jälkeinen nouseva mutka on sellanen, jonka vois ajaa aika pirun kovaa, jos uskaltais. Mut tolla semilöllöllä alustalla ja omilla taidoilla ei vaan oo munaa jarruttaa siihen viimetingassa ja tulla siihen nyppylän päälle 100 lasissa. Ehkä ihan hyvä. Täytyis päästä jonkun osaavamman kyytiin ja saada vähän näkemystä, että missä kaikkialla vois parantaa.

Ihan tyytyväinen en oo tohon omaankaan setuppiin. Etupää jotenkin hyppii/sortaa, kun kääntää sisään hitaammissa mutkissa. Ei mitään käsitystä, että mistä tollanen saattais johtua. Alusta ei oo ainakaan liian jäykkä, koska se on vakio. Vakaajatkaan ei oo kireimmissä asetuksissa. No en jaksa tota liikaa murehtia, kun on uusi alusta tulossa. Sitten kyllä otetaan kokeneempien neuvoja vastaan.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#40
Itsellä päänvaivaa aiheutti tuo vaimennin viritys joka "tuntui" vievän tehot tuolta ylemmiltä kierroksilta kokonaan???
Tarvii viritellä ensi kerralle joku järkevämpi systeemi.
Renkaat oli kyllä todella hyvät viime kesäisiin verrattuna.
Olis mukava joskus päästä jonkun kyytin joka osaa ajaa...

RC:llä mittailin kanssa itelleni:
Ahvenisto:1.41.2
Auto:Skyline Gt-r -91
Alusta: D2
Renkaat: Hanook Rs2 z212

Eipä tullut kellotettua kun 4 kierrosaikaa kaikki kuitenkin 5s sisällä, loput olikin muuta ajoa.
BNR32 - Tractor pulling (kuntoon kesäksi 201x)
HCR32 - Drift Missile/lama rotta
A32 - V.I.P Machine
Datsun 910 - Hitsattavana
Datsun 910 - Varaosana!
Reply
#41
Mulla tuntuu pahiten Ahvenistossa ottavan luonnon päälle tuo varikkoseinustan vierus. En uskalla lähelle kaidetta ja nostelen siinä muutenkin jo puolessa suorassa. En ole oikein löytänyt hyvää ajolinjaa siihen ja lisänä takaraivossa painaa viimesyksyinen "melkein kaiteeseen" onnistuminen juuri ennen kun vasemmalle ylös johtava mutka kiristyy. Siitä varmaan sais hyvinkin toista sekuntia pois mutta kun ei pää tosiaan anna periksi. Toisaalta ihan hyvä niin, kun ei kuitenkaan ole kaaria ympärillä jne.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#42
Tarkoitin just samaa paikkaa. Eli toi kolmos mutka. Tää on varmaan tuttua, mutta linkistä löytyy ajolinjoihin tipsejä. Teoriassahan se on helppoa, mutta ei se kyllä ihan noin aina menny. Smile

http://tak.tky.fi/tak/index.php?page=ahv...-ajolinjat
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#43
Itse olen kyllä eri mieltä tuon varikon ulostulomutkan jälkeisen ylämäkimutkan ajolinjasta edelliseen linkkiin verrattuna. Jarrutus myöhäiseksi ylämäkeen ihan sinne kaiteen viereen, mutkassa metri irti sisäpuolen kanttarista ja jättö reilusti ulkokaarteen kanttarin päälle. Samalla kääntösäteellä kun jatkaa niin onkin automaattisesti taas vasemmassa reunassa suoralla linjalla juuri ennen nyppylän ylitystä.

Ahvenisto kannattaa kävellä läpi jos tahtoo ajolinjaa hieroa. Alueen topografia on sen verran hassu, ettei normaali geometrisesti hahmotettu ajolinja toimi kuin muutamassa harvassa kohdassa.
Reply
#44
Funky Man Wrote:Itsellä päänvaivaa aiheutti tuo vaimennin viritys joka "tuntui" vievän tehot tuolta ylemmiltä kierroksilta kokonaan???
Tarvii viritellä ensi kerralle joku järkevämpi systeemi.

Hyvin kuuli missä kohtaa rataa olit menossa, ääni oli kun suihkarissa Big Grin

Kukas ajeli sillä mattamustalla S13:lla? Ihan hyvän näköiseltä näytti ajo siellä mutkissa ennen pääsuoran alkua.
Reply
#45
PikkuTomppa Wrote:Kukas ajeli sillä mattamustalla S13:lla? Ihan hyvän näköiseltä näytti ajo siellä mutkissa ennen pääsuoran alkua.

Ymmärsin että nimimerkki Nisse olis ollut puikoissa.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#46
PikkuTomppa Wrote:
Funky Man Wrote:Itsellä päänvaivaa aiheutti tuo vaimennin viritys joka "tuntui" vievän tehot tuolta ylemmiltä kierroksilta kokonaan???
Tarvii viritellä ensi kerralle joku järkevämpi systeemi.

Hyvin kuuli missä kohtaa rataa olit menossa, ääni oli kun suihkarissa Big Grin

Kukas ajeli sillä mattamustalla S13:lla? Ihan hyvän näköiseltä näytti ajo siellä mutkissa ennen pääsuoran alkua.
;D

Ääni kun suihkarissa ja meno kun micrassa... saman kokoinen ulostulo ainakin kun micrassa. Tongue
BNR32 - Tractor pulling (kuntoon kesäksi 201x)
HCR32 - Drift Missile/lama rotta
A32 - V.I.P Machine
Datsun 910 - Hitsattavana
Datsun 910 - Varaosana!
Reply
#47
Tänään päästiin Botniaa kellottamaan ja kivaa oli. Lämpöjen kanssa oli taas tarkkaa mutta muutaman nopean pääsi koittamaan. Kivaa oli joka tapauksessa! Smile
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#48
melkeen unohtu tää topicci. Kemorassa kesäkuun eka päivä 1.25 ja jotain osia oli joku kuulemma kellottanut mulle. Kaveri kellotti jonkun random kierroksen 1.26.8, joten se nyt olkoon ainakin varmaa tietoa.

auto:
s14a putkivireillä
federal SS595 katukumit
d2 alusta
ex: 200sx racing edition
Reply
#49
Kukaan käynyt ajamassa nurburgringillä ja ottanut aikaa? Itse menossa ens kuun alussa jos zeta kestää nipussa sinne asti. ;D
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#50
TurboPower Wrote:Kukaan käynyt ajamassa nurburgringillä ja ottanut aikaa? Itse menossa ens kuun alussa jos zeta kestää nipussa sinne asti. ;D

Never ever ajanut muulla kun Alastaron radalla, ratapäivillä, mutta ringillä sitten verrataan vanhakoppa vs. välikoppa :-*
(jos tosiaan vehkeet kestää sinne asti..)
Reply
#51
Bring it. Wink Ei vaiskaa, pitää kumminkin jonkinlainen maltti säilyttää että pääsee hengissä kotiinkin. ;D Paljon annat mulle handicappia tehoeroista johtuen? Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#52
TurboPower Wrote:Paljon annat mulle handicappia tehoeroista johtuen? Smile

80s.
Reply
#53
Hmm... sounds reasonable. *juoksee ulos keventämään autoa mahdollisimman paljon* ;D
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#54
Perskeleen sade pilas Alastaron grippivuoron ni ei kerinny ihan tosissaan yrittää niitä "kovia" aikoja. 4 kierrosta tarttui aamun ekasta setistä RaceChronoon ja paras niistä 1.43.9

Vaikka paransin edellistä aikaani, niin olihan tossa lipsahduksia silti mukana.

E: ja sekarengastus alla, edessä 17" ja takana 16"
R32 GT-R -92 + Subaru Outback TD -11
ex: R32 GTS-t -90 "musta surma / 腹切" / P11 GT -97 / Citroën BX Premier -91 (http://valimerelle.blogspot.com/)
Reply
#55
Alastaro ja kootut selitykset. ;D
Muutaman kierroksen kerkesi vetään ettei hirveästi ollut ruuhkaa.
Noista kierroksista kaksi taisi oli aikojen perusteella sellaisia joilla oli yritystäkin.
Sitten tulikin se sade...

Eli:
RC:llä mitattu 24.7.2009
Alastaro:1.37.6
Auto:Skyline Gt-r -91
Alusta: D2
Renkaat: Hanook Rs2 z212

Sateella luisutellen oli ajat jotain 2min tienoilla... Tongue
BNR32 - Tractor pulling (kuntoon kesäksi 201x)
HCR32 - Drift Missile/lama rotta
A32 - V.I.P Machine
Datsun 910 - Hitsattavana
Datsun 910 - Varaosana!
Reply
#56
Alastaron ratapäiviltä kierrosaikaa parilta suht ehjältä kierrokselta.

24.7-09
Racecronolla mitattu: 1.37.2
Auto: S14 -94
Alusta: Apex performancen coilit
Renkaat: edessä sudet Nexenit, takana Marangonin Zetalineat tms. näissä sentään jonkin sortin pitoa havaittavissa
Jarruina edessä Audin levyt ja EBC:n punaiset palat, toimii kunhan renkaat vaan pitäisivät. Takana vakiot

Kunnolla ei päässyt rajoja hakemaan, kun parinkierroksen välein ahtoputket irtoilivat + luisuttelijoita piti väistellä ja varoa. Ja grippi vuorolla sitten satoi...
Eipä öljyn/vedenlämmötkään tykännyt useammankierroksen vedättelystä...
S14 -94
Reply
#57
TurboPower Wrote:Kukaan käynyt ajamassa nurburgringillä ja ottanut aikaa? Itse menossa ens kuun alussa jos zeta kestää nipussa sinne asti. ;D

BTG 8.11.5 Kellotettu. Racecrono näyttäis optimiks 8.01.1, mutta aina on ruuhkaa.
Reply
#58
Alastaro

Kuljettaja: Nixs
Kierrosaika: 1:30.5
Auto: 350Z
Alusta: Kw V3
Renkaat: Pilot Sport Cup
Pvm: 02.8.2009
Ajanotto: RaceChrono

Vakaajat asennettu viime kerran jälkeen. Auto ihan uskomattoman hyvä ajaa. Uskoisin, että se 30 olis menny rikki jossei olis kone heittäny voimasavuja kierroksella 4. Hinattu autokeskukselle ja katotaan mitä kaikkea meni uusiks.
Reply
#59
Mitäs kaikkea Nixs:in moottorille tehty? Kyseessä VQ35DE vai HR moottori? :Smile
RS13 ---&gt; VQ35DE
Reply
#60
En mä tiiä miten noi menee. Iha vakio 04. Moottorinohjausjärjestelmä on joka puskee vaan pikkasen lisää bensaa koneelle.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)