Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB26DETT öljynpaineet kuntoon
#1
Tilanne seuraavanlainen:

Tyhjäkäynnillä mitattu öljynpaine 2bar ja kierroksilla nousee vain sinne 2,5bar tienoille.
Jos ei itse öljypumppu ole hajalla niin mikä muu selittäisi vastaavan heikon öljynpaineen kierroksilla :Smile

Öljyinä juuri vaihdetut Valvolinen 5W-50.
Reply
#2
Joni P. Wrote:Tilanne seuraavanlainen:

Tyhjäkäynnillä mitattu öljynpaine 2bar ja kierroksilla nousee vain sinne 2,5bar tienoille.
Jos ei itse öljypumppu ole hajalla niin mikä muu selittäisi vastaavan heikon öljynpaineen kierroksilla :Smile

Öljyinä juuri vaihdetut Valvolinen 5W-50.
ja moottori käy ilman kolinoita?
SYLINTERIKANSIEN PORTTAUKSET/VIRITYSTYÖT SUPERFLOW 120 VIRTAUSPENKISSÄ!<br />KYSY YV:LLÄ!!!<br /><br />ACL Race Series ja Supertech moottorin osat! Pyydä tarjous!
Reply
#3
Öljypumpun paineenrajoitin sen paineen määrää kunhan pumpun tuotto riittää. Vaan eipä rajoittimessakaan ongelmaa ole kun kerran noin nätisti pitää paineen tyhjäkäynnillä. Rajoittimen jumitusta voisi epäillä jos paine laskisi lämpimässä koneessa hälyttävän alas, ja vastaavasti kylmästartissa olisi luokkaa 7bar.

Mä kyllä sanoisin ettei sulla ole koneessa mitään vikaa. Ei sen lämpimänä juuri tuon korkeampi kuulukaan olla.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#4
Xenon Wrote:Öljypumpun paineenrajoitin sen paineen määrää kunhan pumpun tuotto riittää. Vaan eipä rajoittimessakaan ongelmaa ole kun kerran noin nätisti pitää paineen tyhjäkäynnillä. Rajoittimen jumitusta voisi epäillä jos paine laskisi lämpimässä koneessa hälyttävän alas, ja vastaavasti kylmästartissa olisi luokkaa 7bar.

Mä kyllä sanoisin ettei sulla ole koneessa mitään vikaa. Ei sen lämpimänä juuri tuon korkeampi kuulukaan olla.
rb25det oli paineet lämpimänä 4barin kieppeillä mut öljy oli 15w-50

aika matalalta toi 2baria vaikuttaa :Smile
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#5
apaut 4 paaria näyttää kanssa oma rb25det, auton omasta mittarista katottuna... öljyinä taitaa olla 5w40 mopilit.
Reply
#6
Mulla rb20det:is kinuskin öljyillä(mitä lie olleet) paineet huiteli 3.5-4bar lämpöösenä, nyt kun vaihdoon castrolin edget 5w50 niin paineet lämpöösenä 2.5bar.. 5w:kin alkaa olla jo niin notekaa öljyä että paineet laskee senkin takia...
Reply
#7
Jamesi Wrote:
Joni P. Wrote:Tilanne seuraavanlainen:

Tyhjäkäynnillä mitattu öljynpaine 2bar ja kierroksilla nousee vain sinne 2,5bar tienoille.
Jos ei itse öljypumppu ole hajalla niin mikä muu selittäisi vastaavan heikon öljynpaineen kierroksilla :Smile

Öljyinä juuri vaihdetut Valvolinen 5W-50.
ja moottori käy ilman kolinoita?

Ihan nätisti toimiii muuten ja hienosti kehrää ilman sivuääniä. Mutta eihän tuolla viitsi ajaa ennen kuin on selvinnyt mistä johtuu. Edellisessä RB26DETT:issä oli aina nätisti se 4bar kierroksilla.

Pitänee siis levittää ja tutkia, kaikki tiivisteet ym. on ihan uusia vielä ja koneen pitikin olla juuri läpikäyty Japanissa.

Jaibara Wrote:Mulla rb20det:is kinuskin öljyillä(mitä lie olleet) paineet huiteli 3.5-4bar lämpöösenä, nyt kun vaihdoon castrolin edget 5w50 niin paineet lämpöösenä 2.5bar.. 5w:kin alkaa olla jo niin notekaa öljyä että paineet laskee senkin takia...

Voi olla että varmuuden vuoksi vaihdan vielä eri öljyt huomenna koneeseen, käyttää vielä Forten puhdistusainetta vanhojen seassa koneessa ja sitten uutta sisään.
Reply
#8
Mullakin on öljynpaineet 4-4.5bar lämpimässä koneessa ,kylmänä jotain 7-8bar.
Öljynä Motulin 15W50.

Jos/kun on lämpimässä rb26dettConfusedsä vain 2.5bar, niin ei kyllä kuulosta normaalilta. Yleensä ovat 4baarin kieppeillä.

Mikä öljypumppu sulla Joni P on, vakio?
BMW X5 4.8is
Reply
#9
Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

omassa oli kuumalla koneella tyhjäkäynnillä 2,5bar, ja maantiellä 4000rpm 4bar tuntumassa, uudella orkkis öljynpaine-anturilla.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#10
Tuuve Wrote:Mullakin on öljynpaineet 4-4.5bar lämpimässä koneessa ,kylmänä jotain 7-8bar.
Öljynä Motulin 15W50.

Jos/kun on lämpimässä rb26dettConfusedsä vain 2.5bar, niin ei kyllä kuulosta normaalilta. Yleensä ovat 4baarin kieppeillä.

Mikä öljypumppu sulla Joni P on, vakio?

Olettaakseni vakio. Vaikka moottori olisi läpikäyty hiljattain, ihan vakio se tuntuu kaikinpuolin olevan.

JamppaGTR Wrote:Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

omassa oli kuumalla koneella tyhjäkäynnillä 2,5bar, ja maantiellä 4000rpm 4bar tuntumassa, uudella orkkis öljynpaine-anturilla.

Itse en luottanut tuohon yhdistelmään (GTS-T:n oma mittaristo + RB26DETT) ollenkaan ja siksi kävinkin tarkistamassa korjaamolla paineet erillisellä mittarilla.
Reply
#11
JamppaGTR Wrote:Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

Millä öljyllä manuaali ilmoittaa noi lukemat?
BMW X5 4.8is
Reply
#12
Tuuve Wrote:
JamppaGTR Wrote:Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

Millä öljyllä manuaali ilmoittaa noi lukemat?
siitä ei mainintaa, 80 asteisella ölpällä, ja suositusöljyhän on 7.5w30..eli sillä ilmeisesti.

omat lukemat oli 5w40 motulilla..ja mielestäni 4bar tyhjäkäynnillä on jo aikapaljon Smile
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#13
JamppaGTR Wrote:
Tuuve Wrote:
JamppaGTR Wrote:Manuaalissa sanotaan näin: 800rpm 1.5bar, 2000rpm 3bar, 6000rpm 4.6bar

Millä öljyllä manuaali ilmoittaa noi lukemat?
siitä ei mainintaa, 80 asteisella ölpällä, ja suositusöljyhän on 7.5w30..eli sillä ilmeisesti.

omat lukemat oli 5w40 motulilla..ja mielestäni 4bar tyhjäkäynnillä on jo aikapaljon Smile

Varmaankin noi lukemat on manuaalin suositusöljyllä, eli toi 7.5w30 sitten.

Tuli tossa aikaisemmassa öljynpainepostauksessa vähän kirjoitettua/ajateltua epäselvästi, eli noi mun ilmoittamat lukemat eivät olleet tyhjäkäynnillä. Enpä ole pahemmin kattonut missä ne tyhjäkäynnillä huitelee.
Ajossa kun on 2000-3500rpm niin paineet on siinä 4 - 4.5bar, ja kylmänä samoissa kiekoissa 6-8bar.

Itsellä ois ohjelmistossa talven aikana nismon n1 pumpun asennus.
BMW X5 4.8is
Reply
#14
Omassa R32Confusedsa 5W-40 öljyillä kylmänä about 6-7 bar, lämpöisenä tyhjäkäynnillä noin 2bar ja kovemmilla kierroksilla 4-5bar
Reply
#15
Oman kokemuksen perusteella ei kannata vakio öljynpainemittarin lukemista kauhean tarkasti välitää. Niistä näkee lähinnä onko paineita vai ei.
Jos tietää että anturi on vaihdettu hiljattain niin sitten lukemat voivat olla tarkempia.

Omassa paineet noin 2bar lämpimänä katsottuna greddyn mekaanisesta mittarista, joka sekään ei varmaan ole enää kovin tarkka.
Reply
#16
Katoin viikonloppuna, niin tyhjäkäynnillä öljynpaineet oli kylmänä n. 5bar, ja lämpimänä reilu 2bar.
BMW X5 4.8is
Reply
#17
Mulla oli kanssa jotain häikkää noitten paineiden kanssa tossa kesällä..
Kylmällä koneella paineet oli jotain 7 luokkaa ja lämpimänä jotain 3-4 mutta joskus paineet laski jopa alle 3 lähelle 2 ???
Yritin selvitellä vikaa mutta en löytänyt äkkiseltään mitään mistä olisi johtunut.
Talven aikana kone irti ja auki niin tulee samalla katottua tarkemmin mistä voisi johtua tollanen..
Isompi pumppu tulossa samalla kertaa niin ei ainakaan jää siitä kiinni ;D
R33 GT-R
2 Fast 4 Me
Projektissa mukana: http://www.speedimports.net
HKS,Tomei,Greddy,TEI,Walbro,Aeromotive,ARC,D2,Sard,Garret,Eagle,CP,ACL
Reply
#18
Kylmänä kun starttaa niin on kans siellä 7-8 tuntumassa paineet ja lämpösenä siinä ~4 pinnassa.
Valoihin kun pysähtyy ja auto tyhjäkäynnillä niin ollu minimissään semmonen vähä vajaa 3.

Luulenpa että ovat ihan normaalit itsellä. Smile
Tosin pitäisi kaikki öljyt muutenki vaihtaa tässä et saattaa muuttua öljyn laadunkin mukaan nuo paineet aika paljon.
-89 Nissan 200SX S13<br />-95 Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec / ex<br />-95 Nissan 200SX S14&nbsp; / ex
Reply
#19
~15vuotta vanhassa autossa saattaa tosin jo mittarissaki olla heittoa..
Reply
#20
Taiquri Wrote:~15vuotta vanhassa autossa saattaa tosin jo mittarissaki olla heittoa..

Joni P. Wrote:siksi kävinkin tarkistamassa korjaamolla paineet erillisellä mittarilla.

Auton oma mittari näytti lähes nollaa.
Reply
#21
mulla on gts-t skylle ni öljynpaineet on kylmänä ku käynnistää 4.5 bar ja sit ku ajelee rauhassa ni jotai 2.5-3.0bar ja kun tyhjäkäynnillä laskee mittarin mukaan 1.0bar..? ei taida normaalia olla..?? öljyt on 5w50..
hcr32 ex<br />nissan pulsar gti-r ex<br />vw bora 1.9tdi
Reply
#22
kylmänä tyhjäkäynti 4bar ja ajossa samanmoinen. Lämpimänä tyhjäkäynti 2bar ajo 4bar. HCR32.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#23
omassa hcr32 normiajossa 4bar paikkeilla, välillä saattaa käydä 0bar paikkeilla, vai onko tuohon mittariin luottamista, anturia en oo viel vilkassu.
Reply
#24
mattih Wrote:mulla on gts-t skylle ni öljynpaineet on kylmänä ku käynnistää 4.5 bar ja sit ku ajelee rauhassa ni jotai 2.5-3.0bar ja kun tyhjäkäynnillä laskee mittarin mukaan 1.0bar..? ei taida normaalia olla..?? öljyt on 5w50..
Niinkuin Tu_me tuossa mainitsi, niin siihen mittariston omaan öljynpaine mittariin ei oo kyllä luottamista. Omassa hcr32 vakio mittari näytti välillä ihan mitä sattuu, kuumana ykskaks 7bar n.3000rpm siitä 2 min kuluttua samat kierrokset niin 1bar... Jälkiasennusmittari näyttänyt koko ajan kuumilla öljyillä (10w60) tyhjäkäynti 2-2.5 bar kierroksilla 4-4.5bar.

Eli kannattaa käydä tarkistuttamassa ensin kunnon mittarilla oikeat paineet ja siitä mahdollisia jatkotoimenpiteitä sitten.
Reply
#25
Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. :Smile
Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.
Seat Altea XL 1.6 TDI 8)<br /><br />ex. R32 GT-R<br />ex. Pulsar GTI-R
Reply
#26
juuupe Wrote:Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. :Smile
Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.

Kovat on sulla öljytkin näille keleille..ihmettelisin ennemmin jos paineet olis olennaisesti pienemmät.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#27
Oma gts-t näyttääpi lämpimäl myllyl vajaata 4 baaria ja kylmällä 6, öljyt onpi 10W-40Confusedtä litkua.
'97 Nissan Skyline GTS-T

'96 Subaru Legacy RS
Reply
#28
samaten kun tänne porukka postailee noita lukemia niin kannattaa myös samaan hengenvetoon laittaa kuinka vanha/uusi on anturi joka niitä mittailee, jos kyseessä orkkis. ei oo mekaanisen voitanutta Smile
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#29
Filk Wrote:
juuupe Wrote:Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. :Smile
Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.

Kovat on sulla öljytkin näille keleille..ihmettelisin ennemmin jos paineet olis olennaisesti pienemmät.
Näitä tekstejä lueskellessa, niin herää epäilys omaan öljyn kiertoon. Kesällä kun ajeli, niin aamuisin kylmänä veti mittari sinne kasin pintaan ja lämpimänä piti siellä kahden pintaan tyhjäkäynnillä ja 3-4 likkuessa. Öljynä oli mitä oli..
Reply
#30
Jami_Kristian Wrote:
Filk Wrote:
juuupe Wrote:Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. :Smile
Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.

Kovat on sulla öljytkin näille keleille..ihmettelisin ennemmin jos paineet olis olennaisesti pienemmät.
Näitä tekstejä lueskellessa, niin herää epäilys omaan öljyn kiertoon. Kesällä kun ajeli, niin aamuisin kylmänä veti mittari sinne kasin pintaan ja lämpimänä piti siellä kahden pintaan tyhjäkäynnillä ja 3-4 likkuessa. Öljynä oli mitä oli..

No kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta OEM pumpulla...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)