Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB26DETT öljynpaineet kuntoon
#91
Kyllähän se enemmän kuormittaa kun painaa jarrua samalla kun kaasua. Vrt. vaikka isolla vaihteella kiihdyttää tai ylämäkeen. Ahto nousee nopeammin kun on isompi kuorma.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#92
Koita teemu ekana nyt vaihtaa se mittari/laittaa analoginen rinnalle joka on varmasti ehjä.. ja btw unohtui sanoa.. ahtoja pystyy kerään kun laittaa käsijarrua pykälän ja kaasua n, 50% niin antilag alkaa kerään... koitappas Smile ei toimi täydel kaasul, huonosti säädetyksi jäi..
Reply
#93
Semmosta: http://www.gtr.co.uk/forum/220193-made-m...-pump.html
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#94
jonatani Wrote:Ei nyt liity vikaan mutta mitä ihmettä tarkottaa jarrua vasten ahtojen kerääminen ylös? Big Grin Oma järki ei tässä anna vastaukseksi kuin jotain kytkimen luistattamista, tai kumin polttamista Big Grin
tuolla meinasin että kun ajaa vaikka nelosella 70km/h, niin painaa kaasun pohjaan ja sitoo vauhdin jarrulla pysymään samana. saa ahdot ylös ilman että vauhti kiihtyy. kunhan koitin että vaikuttaako ö.päineisiin tuolla tavalla. ja ei vaikuttanut.
Reply
#95
nyt näyttäis pysyvän paineet ylhäällä kun vaihdoin öljyt ja laitoin 5 litraa öljyä koneeseen. pitää pitää näköjään vähän ylitäynnä koko aika, kun vaikuttaa aika tarkalta sen suhteen.
Reply
#96
teemule Wrote:nyt näyttäis pysyvän paineet ylhäällä kun vaihdoin öljyt ja laitoin 5 litraa öljyä koneeseen. pitää pitää näköjään vähän ylitäynnä koko aika, kun vaikuttaa aika tarkalta sen suhteen.

Hyvä että toimii!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#97
Laitoitko notkeemmat öljyt vai samat?
Reply
#98
Skyyline Wrote:Laitoitko notkeemmat öljyt vai samat?
sillä ei varmaan väliä vaan määrällä, ei kai kukaan kylmällä koneella käy täysiä rajoittimelle vetämään..

saatan ehkä aiheuttaa rb26dett moottorinosien jälleenmyyjille loven tilipussiin mutta laittakaa rb26 moottorin omistavat ihmiset öljyä 1cm öljyä yli tikun ylärajan ja pitäkää se siinä niin saatatte välttyä remontilta.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#99
kai sillä notkeudella on myös joku osuus tuon kannesta alas valumisen kohdalla..
Reply
Skyyline Wrote:kai sillä notkeudella on myös joku osuus tuon kannesta alas valumisen kohdalla..
eiköhän ne lämpösenä valu iha samalla tavalla alas.

mut sanotaan näin että nyt jos kävis rakentaa rb26 mosaa niin tulis paljon viisaammin rakennettuu kun mitä vuosi sitten. melkeen tekis mieli purkaa mosa ja tehä uusiks että sillä uskailtais huoletta ajaakin, pitäs enstöiksee heittää se n1 pumppu lähimpää roskiksee ja lyödä lekalla paskaks, ja niin monta muutakin asiaa mitkä olisi voinut tehdä paremmin hyvinkin pienellä sijoituksella, joista tosin kuullut vasta moottorin kasauksen jälkeen.

ja winkwink: TOMEI öljypumppu oli ainakin tänään rhd japanil 869€. eli halvin mitä ikinä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Skylinesaustralia -sivuilla paljon keskusteltu tuosta huohotuksesta. Hyvänä ratkasuna ovat pitäneet, että öljypohjaan tekis oman huohotuksen. Vetää vaan huohotus ja paluu letkut kerääjäsäiliölle ö.pohjalta, joihin venakopan huohotuskin menee. Kerääjä säiliössä sit filtterit ulkoilmaan taikka vaihtoehtosesti letku turbolle menevään imuputkeen.

http://www.skylinesaustralia.com/forums/...364874.jpg
http://www.skylinesaustralia.com/forums/...her-setup/
Skyline GTS-R
Reply
http://www.rhdjapan.com/engine-drivetrai...6dett.html

Kappas vaan, minttu sekä ville. menivät RHDJAPANILLE. nyt kurssi kohdillaan niin eipä ole mahottoman kallis !
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
vihis Wrote:http://www.rhdjapan.com/engine-drivetrai...6dett.html

Kappas vaan, minttu sekä ville. menivät RHDJAPANILLE. nyt kurssi kohdillaan niin eipä ole mahottoman kallis !

869,77€(?) Minusta aika kallis, tohon vielä verot ja rahdit niin hohhoi.
Skyline GTS-R
Reply
no ei toi moottorin rakennus budjetissä paljon enää paina. jos n1 maksaa 400€ ja toi vähän toista kiloo
Reply
Skyyline Wrote:no ei toi moottorin rakennus budjetissä paljon enää paina. jos n1 maksaa 400€ ja toi vähän toista kiloo

Sillä Tomeillako sen mielenrauhan vaan nyt saa? Että N1 pumppu sellasenaan tai reimaxin rattailla varustettuna (vakio tai n1) oleva pumppu ei kestä vaan rattaat räjähtelee?
Skyline GTS-R
Reply
Henry Wrote:Sillä Tomeillako sen mielenrauhan vaan nyt saa? Että N1 pumppu sellasenaan tai reimaxin rattailla varustettuna (vakio tai n1) oleva pumppu ei kestä vaan rattaat räjähtelee?
mielenrauhaa jos haluaa niin tomei tai kuivasumppu.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
no n1+ reimaxit on saman hintainen ja ottaisin itse siinä kohin kyl tomein kysymättä. ei mulla ole toki n1 vakionakaan hajonnut koskaan, mutta kyllä jos uuden moottorin tekisin kunnon budjetilla niin tomei ois hyvä vaihtoehto. ja tosiaan noi tomeit maksoi jossain kohin kun kattelin 1,5k€ joten on se siihen nähden nyt halpa.
Reply
Hetki sitten kun omaa konetta kasattiin niin tomei oli n.1800€.. nyt toi jäis vissii maksaa noin 1100€. Mut toi tomei tarvii kyl muitakin modeja toimiakseen kuin pelkän pumpun asennuksen.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Autoverdi sportsman kahdella imulla plus hihnapyörät vajaa 1500e. Tuohon sitten öljysäiliö, letkut ym päälle. Jos joku sattuu näkemään kuvan jossa öljysäiliö on asennettu konehuoneeseen r32: ssa niin laittakaanhan linkkiä. Pahalle tuntuu viedä letkut konttiin asti.
Reply
Mulle on tulossa Verdin 3-imuinen, säiliönä modattu Pace joka löytää paikkansa apukuljettajan selän takaa. Säiliö ottaa sen verran reilusti tilaa etten saanut sitä hahmoteltua konehuoneeseen turvalliseen paikkaan enkä oikein ohjaamon etuosaankaan. Toisaalta, pidemmät linjat tuo lisää öljytilavuutta joka ei ole huono asia sekään.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
En tiedä tosta tomeista. Mulla ollu se monta vuotta, painetta ja tuottoa kyllä riittä Big Grin jos vähäkään paksumpaa öljyä ni tyhjäkäynnillä paineet 9+bar ja kuumana alimmillaan 7bar. Notkeemmilla öljyillä tais tyhjiksellä olla 4bar mut vähänkään kierroksia niin ei taida alle 6bar jäädä. ja tuo siis löysimmällä jousen säädöllä. Huohotus "yllättäin" ongelma, pitäs jaksaa käyttää kone pois että sais henkireikää lohkoon, ei oo vaan kiinnostanu pariin vuoteen. Sen lisäksi trustin öljypohja laajennus ja minesin venakopan huohotuspeltihässäkät ja lisäöljynpaluu. Viimesin mitä en ehtiny testaamaan edes oli joku helvetin imuri mikä veti kannesta ilmaa/öljyä ja sit öljyt meni takas alakertaan Big Grin
Reply
Xenon Wrote:Mulle on tulossa Verdin 3-imuinen, säiliönä modattu Pace joka löytää paikkansa apukuljettajan selän takaa. Säiliö ottaa sen verran reilusti tilaa etten saanut sitä hahmoteltua konehuoneeseen turvalliseen paikkaan enkä oikein ohjaamon etuosaankaan. Toisaalta, pidemmät linjat tuo lisää öljytilavuutta joka ei ole huono asia sekään.

Olet oikeassa että pitkään letkuun mahtuu öljyä reilusti. Eniten itse epäilen sitä että miten se öljy tulee sieltä tankista pumpulle varsinkin kylmänä.. kuinka iso letkun pitää olla ettei tule kavitointi ongelmia?

Parasta unohtaa konehuoneasennus. Oikeastaan olin sen jo aiemmin todennut mahdottomaksi mutta silti meinasin vielä miettiä asiaa. Omassa ei oikein öljysäiliötä voi matkustamoo laittaa koska olisi tarkoitus ajaa katuajoa enimmäkseen.
Reply
john_k Wrote:Olet oikeassa että pitkään letkuun mahtuu öljyä reilusti. Eniten itse epäilen sitä että miten se öljy tulee sieltä tankista pumpulle varsinkin kylmänä.. kuinka iso letkun pitää olla ettei tule kavitointi ongelmia?

Parasta unohtaa konehuoneasennus. Oikeastaan olin sen jo aiemmin todennut mahdottomaksi mutta silti meinasin vielä miettiä asiaa. Omassa ei oikein öljysäiliötä voi matkustamoo laittaa koska olisi tarkoitus ajaa katuajoa enimmäkseen.

Mites takakontti?

Mitä näitä sipistelemään, suoraan vaan JZ-kone RB:n tilalle, loppuu öljypumppu ongelmat ja saa iskutilavuuttakin samalla n.400cc lisää Big Grin
Skyline GTS-R
Reply
Skyyline Wrote:Laitoitko notkeemmat öljyt vai samat?

samoilla öljyillä mennään kun löysin sen merkin toimittajan tuosta hollolasta. kuinkas paljon tuota uskaltaa ylitäyttää ettei siitä ole haittaa? vai huohottaako vain ylimääräisen pois? nyt on pinta suunilleen siinä ö.tikun mutkan kohdalla eli noin 1-1.5 cm yli max. vieläkin meinaa tippua sinne 4 barin kohdille. täytyy koittaa jollain toisella mittarilla kun kerkeää.
Reply
Henry Wrote:Mites takakontti?

Mitä näitä sipistelemään, suoraan vaan JZ-kone RB:n tilalle, loppuu öljypumppu ongelmat ja saa iskutilavuuttakin samalla n.400cc lisää Big Grin


Konttiinhan se on sitten laitettava. Taitaa olla aika vaikea säilyttää neliveto jos vaihtaa toyotan koneen. Aika pieni murhe miun mielestä tuo öljypumppu. Ei näitä nyt halpaa oo rakentaa muutenkaan niin sama vaikka muuttaa kuivasumpuksi. Ehkä se maksaa vähän enemmin mutta niin se maksaa rikki mennyt konekkin.
Reply
teemule Wrote:samoilla öljyillä mennään kun löysin sen merkin toimittajan tuosta hollolasta. kuinkas paljon tuota uskaltaa ylitäyttää ettei siitä ole haittaa? vai huohottaako vain ylimääräisen pois? nyt on pinta suunilleen siinä ö.tikun mutkan kohdalla eli noin 1-1.5 cm yli max. vieläkin meinaa tippua sinne 4 barin kohdille. täytyy koittaa jollain toisella mittarilla kun kerkeää.
en nyt haluis pelotella mut mulla teki samaa kun oli pumpusta sisempi ratas halki.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
tuokki Wrote:en nyt haluis pelotella mut mulla teki samaa kun oli pumpusta sisempi ratas halki.

laitoin vielä tilkan lisää öljyä ja äskeisillä vedoilla ei paineet tippunu sieltä kuudesta baarista, kuin pienen viisarin värähdyksen verran Smile joten pumppu tod.näk. ehjä. täytyy ens viikolla vielä seurailla toisella mitarilla paineita. ja käydä kokeilemassa vähän paremmassa paikassa noita vetoja.
Reply
teemule Wrote:laitoin vielä tilkan lisää öljyä ja äskeisillä vedoilla ei paineet tippunu sieltä kuudesta baarista, kuin pienen viisarin värähdyksen verran Smile joten pumppu tod.näk. ehjä. täytyy ens viikolla vielä seurailla toisella mitarilla paineita. ja käydä kokeilemassa vähän paremmassa paikassa noita vetoja.

Näkyikö siinä orkkismittarissa minkäänlaista tiputusta silloin kuin autogauge droppas noinkin paljon?
Reply
TeroLuu Wrote:Näkyikö siinä orkkismittarissa minkäänlaista tiputusta silloin kuin autogauge droppas noinkin paljon?

mitä nyt olen kerinnyt sitä seuraamaan niin se on melko paikallaan kokoaika. vaikuttaa melko hidas liikkeiseltä, että ei taida keretä mukaan jos paineet käy alhaalle hetkellisesti.
Reply
kokeilin huvikseni tuota alakerran huohotuksen parannusta niin, että otin öljytikun pois ja ö.tikun putkeen laitoin klemmarilla kiinni sopivan puutarhaletkun. ja sen päähän limupullon johon tein pieniä reikiä yläpäähän josta ilmapääsee ulos. no nythän sieltä puhaltaa ilmaa ulos ja alakerran huohotus parani. vaikka se ö.tikun reikä ei kovin iso ole, niin kyllä siitä jonkin verran ilmaa mahtuu liikkumaan. ja "keruusäiliöön" ei ole tullut öljyä sen kautta. täytyy seurailla toimiiko tuo "viritys", niin tekee sitten siistimmän tuosta jos toimii. nyt meni aikaa noin 10min Smile no öljyn pinnan tarkastamiseen menee nyt hetki kauemmin, mutta ei ole vaikea nytkään.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)