Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB26DETT öljynpaineet kuntoon
#31
Joni P. Wrote:
Jami_Kristian Wrote:
Filk Wrote:
juuupe Wrote:Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. :Smile
Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.

Kovat on sulla öljytkin näille keleille..ihmettelisin ennemmin jos paineet olis olennaisesti pienemmät.
Näitä tekstejä lueskellessa, niin herää epäilys omaan öljyn kiertoon. Kesällä kun ajeli, niin aamuisin kylmänä veti mittari sinne kasin pintaan ja lämpimänä piti siellä kahden pintaan tyhjäkäynnillä ja 3-4 likkuessa. Öljynä oli mitä oli..

No kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta OEM pumpulla...
Jotenkin tekis mieli tarkistaa, mutta en sen takia viitsisi konetta ruveta purkamaan..
Reply
#32
Jami_Kristian Wrote:
Joni P. Wrote:
Jami_Kristian Wrote:
Filk Wrote:
juuupe Wrote:Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. :Smile
Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.

Kovat on sulla öljytkin näille keleille..ihmettelisin ennemmin jos paineet olis olennaisesti pienemmät.
Näitä tekstejä lueskellessa, niin herää epäilys omaan öljyn kiertoon. Kesällä kun ajeli, niin aamuisin kylmänä veti mittari sinne kasin pintaan ja lämpimänä piti siellä kahden pintaan tyhjäkäynnillä ja 3-4 likkuessa. Öljynä oli mitä oli..

No kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta OEM pumpulla...
Jotenkin tekis mieli tarkistaa, mutta en sen takia viitsisi konetta ruveta purkamaan..
kuten yllä mainittiin, lukemat vaikuttaa normaaleilta vakiolle öljypumpulle. mittaa erillisellä mittarilla jos et luota auton omaan mittariin...ei sitä varten tarvii konetta sentäs purkaa...
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#33
Jami_Kristian Wrote:
Filk Wrote:
juuupe Wrote:Säikähin vähä ku seuraamalla seurasin vloppuna omastani paineita. Defi näyttää tyhjäkäynnillä kylmänä 5-6baria ja lämpimänä 2.5-3, öljyinä Castrolin 10W60.

Tuntuu meleko kovilta nuot ku kylmänä kierroksilla jopa yli 8. :Smile
Mutta tiiä häntä, näkyy muillaki olevan samoja lukemia.

Kovat on sulla öljytkin näille keleille..ihmettelisin ennemmin jos paineet olis olennaisesti pienemmät.
Näitä tekstejä lueskellessa, niin herää epäilys omaan öljyn kiertoon. Kesällä kun ajeli, niin aamuisin kylmänä veti mittari sinne kasin pintaan ja lämpimänä piti siellä kahden pintaan tyhjäkäynnillä ja 3-4 likkuessa. Öljynä oli mitä oli..

Joo eli mulla oli kans loppu kesästä vähän samanlaisia ongelmia omani kanssa mutta mulla laski alimmillaan vähän yli 1barin.. outoa sinänsä että kone ei kuitenkaan pitäny mitään ääntä?
Missäs tämä paineanturi on jos kattois että onko siinä jotain mätää..
R33 GT-R
2 Fast 4 Me
Projektissa mukana: http://www.speedimports.net
HKS,Tomei,Greddy,TEI,Walbro,Aeromotive,ARC,D2,Sard,Garret,Eagle,CP,ACL
Reply
#34
Kizmo Wrote:Joo eli mulla oli kans loppu kesästä vähän samanlaisia ongelmia omani kanssa mutta mulla laski alimmillaan vähän yli 1barin.. outoa sinänsä että kone ei kuitenkaan pitäny mitään ääntä?
Missäs tämä paineanturi on jos kattois että onko siinä jotain mätää..

No ei se nyt vielä ole mitenkään ihmeellistä jos kesäkuumalla paineet tippuu alle baarinkin tyhjäkäynnillä. Varsinkin jollain 15tkm ajetuilla mobileilla. Kyllä siellä on ihan normaali öljynpaine valo joka syttyy jos paineet liian alas karkaa.
Reply
#35
TJK Wrote:
Kizmo Wrote:Joo eli mulla oli kans loppu kesästä vähän samanlaisia ongelmia omani kanssa mutta mulla laski alimmillaan vähän yli 1barin.. outoa sinänsä että kone ei kuitenkaan pitäny mitään ääntä?
Missäs tämä paineanturi on jos kattois että onko siinä jotain mätää..

No ei se nyt vielä ole mitenkään ihmeellistä jos kesäkuumalla paineet tippuu alle baarinkin tyhjäkäynnillä. Varsinkin jollain 15tkm ajetuilla mobileilla. Kyllä siellä on ihan normaali öljynpaine valo joka syttyy jos paineet liian alas karkaa.
jos anturi toimii...






Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#36
Mut eikös tuo Skyllen oma ö-paine mittari oo vähän vaan "suuntaa" antava, eli ei niinkään tarkka? Itelläni ex-R32 oli niinkin hyvä vakiomittari että jos viisari näytti joskus tyhjäkäynnillä 1bar tai alle, niin eikun sammutti auton ja käänti parikertaa virrat on/off/on/off/on ja starttaus niin johan hyppäs viisari korkeemmalle.. Eli ei mun mielestä oo kovinkaan hyvä, varsinkin jos anturi on 15v wanha alkuperäinen. Joten jos tarkkaa ja ajankohtaista painetta haluaa seurata, niin varmaan kannattas jälkiasentaa parempi mittari&anturi.
Skyline GTS-R
Reply
#37
TJK Wrote:
Kizmo Wrote:Joo eli mulla oli kans loppu kesästä vähän samanlaisia ongelmia omani kanssa mutta mulla laski alimmillaan vähän yli 1barin.. outoa sinänsä että kone ei kuitenkaan pitäny mitään ääntä?
Missäs tämä paineanturi on jos kattois että onko siinä jotain mätää..

No ei se nyt vielä ole mitenkään ihmeellistä jos kesäkuumalla paineet tippuu alle baarinkin tyhjäkäynnillä. Varsinkin jollain 15tkm ajetuilla mobileilla. Kyllä siellä on ihan normaali öljynpaine valo joka syttyy jos paineet liian alas karkaa.

Unohdin mainita että paineet normaalissa kaupunki ajossa on noin 1-2 baria.. huomasin myös senkin että kun sammutti pari kertaa auton ja takas käyntiin niin paineet pysyi siellä 3-4 barin tietämillä.. Pitänee tutkia toi anturi ja mitata vaikka ihan kunnon mittarilla mitä paineet näyttää, mutta vasta ensi kesänä..
R33 GT-R
2 Fast 4 Me
Projektissa mukana: http://www.speedimports.net
HKS,Tomei,Greddy,TEI,Walbro,Aeromotive,ARC,D2,Sard,Garret,Eagle,CP,ACL
Reply
#38
Vähän sivuten mutta minkälaisia tyhjäkäyntejä on noteerattu??
Itellä taitaa olla aika lähelle 1200rpm.
Seat Altea XL 1.6 TDI 8)<br /><br />ex. R32 GT-R<br />ex. Pulsar GTI-R
Reply
#39
juuupe Wrote:Vähän sivuten mutta minkälaisia tyhjäkäyntejä on noteerattu??
Itellä taitaa olla aika lähelle 1200rpm.

Omassa '97 gts-tConfusedsä 900 rpm tyhjäkäynnillä.
'97 Nissan Skyline GTS-T

'96 Subaru Legacy RS
Reply
#40
juuupe Wrote:Vähän sivuten mutta minkälaisia tyhjäkäyntejä on noteerattu??
Itellä taitaa olla aika lähelle 1200rpm.

gtr- pitäs olla 950-1000
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#41
Juu, siellä viisarin verran alta kilo on yleensä lämpösenä...
-89 Nissan 200SX S13<br />-95 Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec / ex<br />-95 Nissan 200SX S14&nbsp; / ex
Reply
#42
juuupe Wrote:Vähän sivuten mutta minkälaisia tyhjäkäyntejä on noteerattu??
Itellä taitaa olla aika lähelle 1200rpm.
Mulla on BNR32 tyhjäkäynti myös tota luokkaa, 1100-1200rpm, ja mun korvaan kuulostaa omituisen korkeelta. Ennen koneremppaa ja siihen liittyvää toisen ilmamäärämittarin vaihtoa oli jotain 900 luokkaa.
Vuotojakaan ei pitäis olla, tiedä sit mistä johtuu.
???
lol wut
Reply
#43
Onkoha tuo sitte mullakin normaalia toimintaa ku gts-t tuosta pihasta startatessa väläyttää öljynpaineen valoa ja paineet hyppää ainakin kuuteen ja sitte kun lähtee ajelemaan nii siihe asti kun kone lämpiää nii paineet voi käydä 8Confusedsa kilossa ilman että ees kovasti kaasua käyttää?
Reply
#44
_Cobra_ Wrote:Onkoha tuo sitte mullakin normaalia toimintaa ku gts-t tuosta pihasta startatessa väläyttää öljynpaineen valoa ja paineet hyppää ainakin kuuteen ja sitte kun lähtee ajelemaan nii siihe asti kun kone lämpiää nii paineet voi käydä 8Confusedsa kilossa ilman että ees kovasti kaasua käyttää?

Millä öljyillä? Millaset paineet kuumana?
Reply
#45
Öljyistä ei oo sen kummempaa tietoa kun en tajunnu kysyä sitä kun vasta tuon ostin, mut vasta siihen on öljyt kuitenki vaihdettu ku luotettavalta tyypiltä sen ostin. Smile Mut merkillisen tässä tekee se että tuo ei vielä viikko sitten tuota samaa tehny tai en ainakaa huomannu, eli se on minun aikana tullu tuohon...Pitäskö se alkaa ettiä jostai vikaa sitten tai ajella vaan varovammin? Tongue
Paineet on sitte ku kone lämpiää nii kiltillä kaupunkiajolla siinä kolmen kilon pintaan ja sit motarilla ja vedätyksessä 4-5 kiloo..
Reply
#46
_Cobra_ Wrote:Öljyistä ei oo sen kummempaa tietoa kun en tajunnu kysyä sitä kun vasta tuon ostin, mut vasta siihen on öljyt kuitenki vaihdettu ku luotettavalta tyypiltä sen ostin. Smile Mut merkillisen tässä tekee se että tuo ei vielä viikko sitten tuota samaa tehny tai en ainakaa huomannu, eli se on minun aikana tullu tuohon...Pitäskö se alkaa ettiä jostai vikaa sitten tai ajella vaan varovammin? Tongue
Paineet on sitte ku kone lämpiää nii kiltillä kaupunkiajolla siinä kolmen kilon pintaan ja sit motarilla ja vedätyksessä 4-5 kiloo..

Näyttäis iha hyviltä paineilta.. Smile
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply
#47
En minä tuota kovin villasella meinannukaan painaa kävi pelottamaan mikä hätä koneella on ku startatessa tosiaa hyppää nuo paineet ihan törkysen (oma mielipide) korkeelle..Vois alottaa öljyjen ja suodattimen vaihdolla että tietää tasan mitä siellä on ja minkä verran.. ;D
Kuitenki ajossa ei oo mitään ongelmaa noitten paineiden kanssa sen jälkeen ku kone lämpiää..
Reply
#48
mulla on aina kylmänä paineet 8 kilossa, sit lämpimänä ajossa 4 kilon tienoilla ja tyhjäkäynnillä lämpimänä n.3 kiloa
et ei toi mitenkään ihmeelliseltä kuulosta ihan normaalia
ja öljyinä on motul 300V 15w50
tosin koneena rb25 ja kannen kanavissa 1,5mm kuristimet... mut sama öljypumppu siellä on
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#49
Pittääkö sitä sitten varoa ollenkaan kylmällä koneella ajaessa?
Reply
#50
Älä kengi ennenku paineet rupee laskeen.
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply
#51
Mulla maantie ajossa paineet noin 1.7 ja nousee kyllä ihan mukavasti aina kun painaa kaasua!! Onko oikein??
r32 gtst type m
Reply
#52
SkubaDino Wrote:Mulla maantie ajossa paineet noin 1.7 ja nousee kyllä ihan mukavasti aina kun painaa kaasua!! Onko oikein??

Kaasun asento ei vaikuta öljynpaineeseen, vaan kierrosluku. Ja kyllä, on ihan normaalia.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#53
Mitenkähän vaikuttaa öljynpaineeseen toi suodattimensiirto-kitti, eli suodatin on siirretty letkuilla akun paikalle (akku nykyään kontissa ) ja siitä lähtee keulaan isolle öljynjäähyttimelle ja sitä kautta takas koneelle..Itsellä paineet kesällä kylmänä ulkolämpötilan ollessa n. 15-20 asteen luokkaa vain n.1,5-2 baria ja öljyn lämmettyä vain noin 0,5 tyhjäkäynnillä eikä se ajossakaan nouse kuin 2 bar tienoille mutta silti kone ei pidä mitään ylimääräistä kilkatusta ja pelaa muutenkin mainiosti...kai se olisi jo itsensä irti sanonut jos pahempaa häikkää kuin niin pitkään kun auto on minulla ollut niin noilla paineilla on ajettu (n. puol vuotta). pumppu pitäisi olla vakio ja öljyt on jotkin kendalin öljyt..voisiko öljyt olla yksinkertaisesti niin juoksevat että paine olisi alhainen varsinkin jos nuo lisätyt letkut + jäähytin laskee painetta pienemmäksi..muutenkin jäähytin on varsin tehokas kun ajossa öljynlämpötila ei pääse 15-20 asteessa nousemaan paljon 50 astetta ylemmäs. ja hyttiin on jälkiasennettu race techin mittarit öljynpaineelle, ö-lämpö ja v-lämpö.
Reply
#54
Jos siellä oikeesti on noin matalat paineet niin jotain on vialla, samoten toi 50 asteen öljynlämpö on jo liian alhainen, vai onko anturi kenties jäähdyttimen jälkeen?
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#55
Muistelisin että öljyn optimilämpötilakin on jossain 80asteen hujakoilla, johon niiden ilmoitettu viskositeettikin lasketaan.

Mutta ei nyt ajossa moottoriöljy voi mitenkään pysyä 50asteen lämmöissä jatkuvasti, lämpeneehän ne tuon yli talvipakkasillakin. Joko mittarit tai anturit hajalla, kummatkin, tai joku ihme viritys jlaitettu oka ei vaan toimi.
BMW X5 4.8is
Reply
#56
tosiaan ajossa ei koskaan nouse lähellekkään 80 ö-lämpö vaikka pientä hellettäkin olisi pysyy mittarin mukaan siellä 545-60 tienoilla paitsi jos tyhjäkäynnillä jonkin aikaa käyttää niin nousee 80 ja pysyy siinä..samoin vaihdettu iso alumiini syyläri ja veden lämmötkin pysyy jossain 60 tienoilla ajossa mut seisahtuessa nousevat hiljalleen 80 mut auton oma mittari näyttää pysyy kuitenkin aina puolessa välissä näytti tuo jälkiasennettu mitä hyvänsä kuin pienieä heittoja sitten lie tuo auton oma lämpömittari huomaa..tuntuisi että kun auto kuitenkin toiminut tähän asti oireitta että paineet olis suht. ok ja että nuo mittarin valehtelisi vaikka ne tosin nousevat paikallaan siihe 80 asteeseen...tiijä sitte..niin ja öljyn paine ja lämpö anturit ovat molemmat asennettu suodattimen juureen joka tosiaan on siirretty auton keulille akun paikalle muutaman sentin teräspunosletkuilla...letkua on yhteesä n. 1.5m + noin 30x25cm jäähdytin joten kai sekin kuitenkin luo aika paljon jäähdyttävää pinta-alaa ja kai nuo letkutkin+jäähdytin jotenkin tuohon paineeseenkin vaikuttaa..tarkoitan lähinnä putken paksuutta jne, paksumpi letku pienempi paine mutta sama määrä öljyä virtaa kuitenkin ??..suodatin ja mittauspaikka myös sijaitsee korkeammalla kuin normaalisti..
Reply
#57
Omassa huolestuttaa myös lämmöt.

Paineet on hienot.
-kylmänä 7bar
-lämpimänä tyhjäkäynnillä 2bar
-lämpimänä kierroksilla max 7bar

Lämmöt taasen ovat rata-ajossakin todella alhaiset.

Alastarolla ajelin ja oli +25 lämmintä

Max öljynlämpö 80astetta
Max vedenlämpö 78astetta

Näillä keleissä matka-ajossa vedenlämpö 60 astetta alavesiletkussa
Öljynlämmöt samaa luokkaa veden kanssa.

Ehdoituksia? Saisihan noi öljynlämmöt vähän kovemmat olla matka-ajossa. Vai pitääkö vaihtaa öljylaatua sellaiseen joka toimis hyvin noissa lämmöissä?
Öljyinä tällä hetkellä Valvoline vr1 10w-60.

Edit: Löytyy öljynlauhdutin kitti ja 56mm paksu syyläri.
Reply
#58
Omassa RB25Confusedsa on todennäköisesti suurinpiirtein samanlainen jäähdytinkitti.
Öljynpaine lämpimillä 10W60 öljyilla tyhjäkäynnillä hieman reilu 2 baria, kierrokset noin 900-950. Lämmöista ei enempää vielä kokemusta.

Kyllä siellä nyt jotain vikaa taitaa sulla olla...
Tuskimpa tuo mittauspaikan "korkeus" öljynpaineisiin vaikuttaa.
Koita laittaa vaikka joku suoja siihen coolerin eteen, jospa sitten saisit lämmöt korkeammalle.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#59
Öljyjäähyissä ei ole termostaatteja, vai minkä takia nuo lämmöt painuu noin matalaksi? Samoiten koneen termarin voinee vaihtaa kuumemmaksi jos lämmöt jää alle halutun?
Reply
#60
useissa suodatinjaloissa on noita anturinpaikkoja eri kanavissa, osa on moottorilta tulevan öljyn kanavassa, osa taas esim jäähdyttimestä tulevassa kanavassa, kannattaa vähän miettiä mihin niitä antureita asentelee, tai lähinnä mitä lämpöjä tahtoo mittailla.

rb koneissa vedenlämpö yleensä mitataan kannesta koska siellä se kuumin vesi on.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)