Takokontin pohja, puskurirunko, rekisterikilpi ja muut perän pikkasenkin heikommin kiinni olevat osat pitää jollain tapaa vaimentaa. HBsä pomppii takakontinluukku ja sille ei oikeen voi edes mitään. Itsellä mölyää 12" kanssa vain ja ainoastaan pohja ja sekin justiin niin ärsyttävästi kuin voi. Eikä oo oikeastaan nimeksikään vahvistintehoakaan, joten isommalla rahalla tehdyt systeemit varmasti resonoi ja kovasti. Sisällä ei tosiaan kuulu mitään resonanssia mistään.
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?
30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D
EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?
30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D
EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Eli siis kontin vuorasit ympäriinsä vibrolla? Siis ettet pelkästään tunkenu sinne missä rämisi ;D
edit; itse jouduin tekee hattuhyllylle tuleville 8";lle korokerenkaat vanerista, ja se vaneri sitten resonoi hattuhyllyä vasten vaikka mitenkä kiristi pultteja - laitoin lopulta väliin liimatiiivistemassan, loppu räminä. Eri asia että miten sen saa siististi purettua
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?
30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D
EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.
Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.
LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?
30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D
EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.
Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.
LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.
en nyt piikittele.....mutta käännäs elementti *katsomaan rekisterikilpeä Huomaat eron ;D
Mulla sedan ja toimaa paremmin tolleen
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?
30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D
EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.
Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.
LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.
en nyt piikittele.....mutta käännäs elementti *katsomaan rekisterikilpeä Huomaat eron ;D
Mulla sedan ja toimaa paremmin tolleen
Ei muuten toimi! kokeiltu on, ja useillakin elementti/kotelo variaatioilla.
Oliko sulla vaan loota käännettynä toisinpäin, vai oikein niiin että, välissä oli levy joka erotti kontin ja matkustamon toisistaan ja elementi hengitti pelkästään matkustamoon?
No siis GTIsä on kaatuavat selkänojat, ihan sillä sijoitin sen nyt tuolleen. Pääsee vielä sisältä konttiin käsiksi. Kyllähän sen voisi tehdä aina toisin, mutta oma ratkaisu on vähän käytänöllisempi.
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?
30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D
EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.
Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.
LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.
en nyt piikittele.....mutta käännäs elementti *katsomaan rekisterikilpeä Huomaat eron ;D
Mulla sedan ja toimaa paremmin tolleen
Ei muuten toimi! kokeiltu on, ja useillakin elementti/kotelo variaatioilla.
Oliko sulla vaan loota käännettynä toisinpäin, vai oikein niiin että, välissä oli levy joka erotti kontin ja matkustamon toisistaan ja elementi hengitti pelkästään matkustamoon?
Ja 100% toimaa noin päin mulla = ok No 2200W tehoa takana = 2 x SPL DIG 1450
Ja sitten jos HB, niin monien suositusten mukaan linkin ratkasu toimii parhaiten, eli elementti pohjalle ja naama ylöspäin. Kieltämättä humppaa hytissä aika roimasti. Pihalle ei juurikaan kuitenkaan kuulu.
Quote:Ja 100% toimaa noin päin mulla = ok No 2200W tehoa takana = 2 x SPL DIG 1450
No, olkoot, en ala jankkaamaan asiasta tämän enempää, ettei pilata tätä topicia. ;D ps. kyllä tuolla laite arsenaalilla kuuluu bassot matkustamoon vaikka ne sijaitsisi peräkärryssä. ;D
Itsellä on suljetussa kotelossa 12" suunnattuna juurikin kilpeä kohti (hieman yläviistoon tosin) ja omasta mielestä soi kyllä parhaiten näin.
Pyöräkoteloasennusta en ole kuullut, mutta voisi kuvitella sen soivan vielä paremmin.
Jos loppuviikosta jaksais vielä toisen vahvistimen mennä sörkkimään kiinni. Ja plastit.
Onkos porukalla alkanu noi pyyhkijänmoottorit edessä elämään yli rajojen? Huomasin eilen motarilla, että pyyhkii melkeen tuulilasilta yli jo välillä
Oisko kellään kuvia weitecin -35mm madallusjousilla varustetusta n13 sunnysta? tai oikeastaan kaikki sivuprofiilikuvat käy, jossa kerrotaan mitä alustaa alle on lyöty. Mua on kovasti ruvennut tympimään tossa omassa autossa tuo järjetön ulosjousto (varsinkin kun joutuu tunkkaa autoa!) ja vetelyys kurviajossa. Varsinkin kun alusta on siten vastapainoksi olevinaan pintakova normiajossa. Tällä hetkellä alla on bilsteinin jotkut iskarit ja ilmeisesti gti:n jouset ja tällä reseptillä keula tippui alkuperäisestä perän pysyessä about samalla korkeudella. Tässä tänhetkinen kuva alustan osalta http://i16.photobucket.com/albums/b27/Op...1200349167 ja tässä sitä ennen http://i16.photobucket.com/albums/b27/Op...1200349032.
Toi on sitten varmaan se mitä itekin haen. Rupee olee melkolailla maximi sunnyn alustassa tuo madallus. Paljos sulla tulee rakoa kaaren ja renkaan väliin ennenku nousee rengas maasta tunkattaessa? Itsellä kun on varmaan puol metriä jos riittää
EDIT: mites toi surullisenkuuluisa peräpään jousitus.. sulla on tuo kuitenkin jo tovin ollu alla, niin onko yhtään ruvennu "roikkumaan"
Tuliskohan sen 10-15 cm arviolta, en ole pitkään aikaan tunkkaillut tuota
niin en muista tarkkaan
Peräpää oikeestaan roikku enemmän sillon kun sarja oli vielä tuore, elikkäs toi kuva
missä auto on viel normi punanen. Siitä se on sit laskeutunu vielä
varmaan pari senttiä joka nurkasta eli vois puhuu 50mm madalluksesta.
Ajelin ekat 3000km rauhallisesti ilman kovia jarrutuksia ja kiihdytyksiä kun joskus
täällä väitettiin että alustasarjalle kannattaa tehdä "sisäänajo" just tota roikkumista
ajatellen.
Keulastahan tota vielä varmaan kärsis pari senttiä pudottaa mutta jos on 17" alla niin
kannattaa vaihtaa jo pienempään vanteeseen ja pudottaa profiiliakin samalla.
Kuinkas paljon teillä on sytytys heittäny aikojen saatossa?
Ostin sytkälampun tänään ja aattelin mennä säätelemään, mutta ei jaksais turhaan ruveta tuurailemaan, jos pysyy hyvin säädöissä ;D
edit: Ja ei oo tosiaan mun aikana säädetty sytytystä. Moottorijarrutuksessa räiskii kyllä putkessa sen verran, että ihme on ellei ulos asti välähdä
wex:Ei mulla oo räjähdelly ikinä putkessa eli ei seilaa
Blind: Okei, eli kun asettuu niin tosta tulee hyvä? Saas nähää mitä peräpää tykkää sitten tosta kun tälläkin hetkellä haluaa raapia johkin. Hauskinta siinä on se, että ei nappaa edes kaareen vaan ilmeisesti puskuriin tai johonkin sinne Tosin tuohan ei pohjaa niin hyvin ja helposti sitten ku nykysin.
Kyllä siitä ihan jees tulee jos ei pienenpieni keuliminen haittaa.
17" ainakin raapi kaareen kiitettävästi mutta sekin ongelma hävis rälläkällä
ja ton operaation jälkeen sai jo ajaa kovasti monttusella tiellä että raapi.
Blind Wrote:Kyllä siitä ihan jees tulee jos ei pienenpieni keuliminen haittaa.
17" ainakin raapi kaareen kiitettävästi mutta sekin ongelma hävis rälläkällä
ja ton operaation jälkeen sai jo ajaa kovasti monttusella tiellä että raapi.
Aiheutuuko keuliminen siitä, että etukaarilinja on korkeemmalla kun takakaarilinja? Takakaarilinjahan nimittäin on alempana kun etukaari ja se luo kuvan keulimisesta vaikka auto olisi jo lievässä etukenossa.
Blind Wrote:Kyllä siitä ihan jees tulee jos ei pienenpieni keuliminen haittaa.
17" ainakin raapi kaareen kiitettävästi mutta sekin ongelma hävis rälläkällä
ja ton operaation jälkeen sai jo ajaa kovasti monttusella tiellä että raapi.
Aiheutuuko keuliminen siitä, että etukaarilinja on korkeemmalla kun takakaarilinja? Takakaarilinjahan nimittäin on alempana kun etukaari ja se luo kuvan keulimisesta vaikka auto olisi jo lievässä etukenossa.