Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
N13 yleistopic
#31
Ripe Wrote:
Mai Wrote:
Flameball Wrote:Normisettii. Omastani korjasin viime vuonna toisen ja tänä vuonna toisen Big Grin

Omasta sunnystä meni katsastusnaisen mensseli läpi samasta kohasta. ;D

Missä näin? Minusta tuolla meisselillä sorkkiminen on asiatonta puuhaa. Onkohan se edes sallittua? Kyllä se meisseli menee läpi pintaruosteisesta pellistäkin jos kunnolla tökkäistään. Yleensä katsastuksessa koputellaan varovasti sorkkaraudalla (ei terävimmällä kohdalla). Jos mun autoa ronkittais jollain ruuvarilla, niin kyllä mä siitä metelin nostaisin. Olipa se sitten mies tai nainen. Valituksen jälkeen tokaisisin jotenkin näin "Oli kyllä viimeinen kerta, kun täällä asioin. Muuallakin parempaa palvelua kuin täällä.".

Niin no taisi se sittenkin olla sorkkarauta jolla se akka sitä hakkas eikä meisseli, en kyllä ole aivan varma Big Grin Joo tämä tapahtu täällä Ylivieskassa. Sama akka väänteli isännän volvosta jarruletkun poikki tuossa kesällä..
Tuon mun talvi nissanin kävin tuossa kuukausi sitten katastamassa mutta menin ihan toiseen paikkaan niin johan oli asiallisempaa toimintaa vaikka ovatkin yhtä ja samaa liikettä molemmat. Elikkäs jos ylivieskassa katsastat niin suosittelen Katsastus Centeriä.
Reply
#32
joko Wrote:Itellä kans tuollainen vanha sotaratsu olis tuolla tallissa, kunhan joku ehtis fixata sen kuntoon. Ostin 180tkm ajettuna toiselta omistajalta, täydellinen huoltohistoria kuitteeneen löytyy ja oli pelleiltään hyvä. Toki pientä kukkaa jostain alkoi puskea kun se parivuotta oli käytössä. Sit alettiin sitä hiukan fixaileen ja vähä niinkuin unohtui tonne tallinperälle. Kun jaksais muutaman paikan fixata ja paikkamaalata niin olis autoa vuosiksi vielä. Parhaimpia ton ikäisiä autoja käytössä. Ei voi puhua edes samana päivänä esim. saksalaisten kanssa, niitä kun saa olla jokapäivä roplaamassa. Tossa yksilössä oli kuskinpuolen iskarin yläpää korjattu ja toinenpuoli oli ehjä ja hitsaamaton. Kaikenkaikkiaan tosi hyvä ensiauto kunhan vaan hommaa slx varustelutasolla ja mieluusti vielä multivalve. Toki taitaa se 8 tappinen mennä vähemmällä kun toi 12 venttiilinen, mutta muuten kyllä tykkään tuosta multivalve koneesta enempi.

Olen taas kuullut että multivalve menisi vähemmällä polttoaineella. Toisekseen multivalvessa ei ole näitä kansi ongelmia kun vertaa 8v malliin, nm. kokemusta on. Ja vielä että multivalve on paljon paremman näköinen perästä ja keulasta kun erilaiset puskurit ja takavalot yms :Smile

Kuuluuko multivalven tyyppivikoihin virranjakaja joka lakkaa toimimasta?? niille on tosi paljo kysyntää kun noita osia oon kaupitellut..
Reply
#33
Itellä ei ole ollut multivalve koneen(1.6) kanssa mitään ongelmia, mut ruoka sille tuntuu maistuvan n. 8l satasella, eihän toi nyt mahdoton ole, mut 8v tuntuu menevän litran vähemmällä. Ja kaikki perusjutut käytiin silloin läpi, alipaineletkut, suodattimet,tulpat, tulpanjohdot jne. mut ei kulutus tuosta pienentynyt. Ja tietty oli tuossa ajossa aika paljon taajama ajoa mut rauhallista sellaista. Kovin pieniruokaiseksi en ainakaan tuota omaani kyllä voinut haukkua.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#34
Mai Wrote:Niin no taisi se sittenkin olla sorkkarauta jolla se akka sitä hakkas eikä meisseli, en kyllä ole aivan varma Big Grin Joo tämä tapahtu täällä Ylivieskassa. Sama akka väänteli isännän volvosta jarruletkun poikki tuossa kesällä..
Tuon mun talvi nissanin kävin tuossa kuukausi sitten katastamassa mutta menin ihan toiseen paikkaan niin johan oli asiallisempaa toimintaa vaikka ovatkin yhtä ja samaa liikettä molemmat. Elikkäs jos ylivieskassa katsastat niin suosittelen Katsastus Centeriä.

Aikalailla ammattitaidotonta puuhaa jos saa muutakin hajalle kuin pellit. Arvelen että sillä asemalla asiakaskanta on katoavaa. Olen kuullut vastaavista tempauksista muualtakin. Kuulemma Oulussa Ruskon katsastusasemalla myös asiatonta syynausta erään kaverin 500-sarjan bemaria kohtaan, jossa sinkitty kori. Eikä sillä ollut ajeltu missään soratiellä.
Nyk - Nissan Almera 1.6 SLX -98<br />Ex - BMW E36 316i -98<br />Ex - BMW E30 316 -86<br />Ex - Peugeot 405 SRi -88<br />Ex - Toyota Starlet 1.2 -82<br />Ex - Mazda 323 1.3 -84
Reply
#35
No se on kyl vähän asemakohtasta tosiaan tuo toiminta. Yks auto kun piti saada leimalle, laitettiin paikka sitten ja konttorille. Väkisin repi sen irti vaikka oli asiallisesti tehty. Seuraavalla kerralla laitettiin 1.5mm peltiä kunnon saumalla, eipä saanut enää irti Big Grin

Joko:Kaasarinsäädöt ehkä vähän pielessä, kun omalla multivalvella (kun se vielä toimi) pääs matkaa siihen 6litraan sataselle.
Reply
#36
Saattoi olla, mutta autokeskuksella tuo oli joskus säädettävänä ja tutkittavana, kaikki kuulemma kunnossa. Toihan nyt ei siis todista vielä mitään muutakuin korkeintaan sen, että sielä oli ilmeisen ammattitaidotonta väkeä.
300ZX TT<br />200sx s13(3xex)<br />BMW 530d M-sport
Reply
#37
Ripe Wrote:
Mai Wrote:Niin no taisi se sittenkin olla sorkkarauta jolla se akka sitä hakkas eikä meisseli, en kyllä ole aivan varma Big Grin Joo tämä tapahtu täällä Ylivieskassa. Sama akka väänteli isännän volvosta jarruletkun poikki tuossa kesällä..
Tuon mun talvi nissanin kävin tuossa kuukausi sitten katastamassa mutta menin ihan toiseen paikkaan niin johan oli asiallisempaa toimintaa vaikka ovatkin yhtä ja samaa liikettä molemmat. Elikkäs jos ylivieskassa katsastat niin suosittelen Katsastus Centeriä.

Aikalailla ammattitaidotonta puuhaa jos saa muutakin hajalle kuin pellit. Arvelen että sillä asemalla asiakaskanta on katoavaa. Olen kuullut vastaavista tempauksista muualtakin. Kuulemma Oulussa Ruskon katsastusasemalla myös asiatonta syynausta erään kaverin 500-sarjan bemaria kohtaan, jossa sinkitty kori. Eikä sillä ollut ajeltu missään soratiellä.


Joo ei tuolla asemalla juuri kukaan enään autojaan katasta. Varsinki nuoriso kiertää sen paikan ja kaukaa. ;D
Reply
#38
poijjaat vaikka tää onkin yleistopic ni katsastusasemavertailut ja kommentoinnit vois laittaa jonku muun topicin alle Tongue
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#39
Sitten vähän vaijeriasiaa. Mulla on Sunnyssä ikkunavaijerit katki alasvetävältä puolelta molemmista ovista. Kannattaa kattoa ne. Rispaantuu ja jumittelee, kunnes menevät poikki ja jäävät kelan väliin ja sitten on ikkuna kunnolla jumissa.

Toinen ongelmakohta, mihin liittyy vaijerit, on keskikonsolin säätimet. Lämpösäädin ja asentosäädin menee vaijereilla ohjausläpille ja niistä tykkää kiinnikkeet väsyä 15-25v kiinniolon jälkeen. Nämä on helppo kiristää: Kiinnike irti, taitaa vähän ja takaisin kiinni.

Ja sitten kun se ovipaneeli on auki, niin vetäkää koko lukkomekanismi täyteen vaseliinia. Ei oo kivaa kun ovet jäätyy kiinni Sad
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Reply
#40
Takakontti pohjamaalissa Smile tulee ihan siistin näkönen Tongue
Reply
#41
Nyt löytyy kuvakin.
[Image: dscn2877qg2.jpg]
Reply
#42
Toivottavasti toi on kusilaitua koko kansi, eikä vaan kitillä suhautettu tota keskiosaa kiinni peltiin...
We Produced With Spartan Air
Reply
#43
Lasikuitua alla, päällä hiontakittiä Smile
Reply
#44
Wildchild Wrote:Lasikuitua alla, päällä hiontakittiä Smile
Niin, eli koko kantta ei ole tehty kuidusta? :Smile Ei kyllä pysy tuo kuitu kovinkaan hyvin pellissä, ja kuidun ja pellin sauma ratkeaa kuitenkin jossain vaiheessa. Mutta toivotaan parasta, hienohan siitä tulee noin muuten. Smile
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#45
koriliimalla pysyis näppärästi kiinni ja sitten jollain tasottais.. Itte oisin ehdottomasti maalaillu spoileri irrallaan koko härpäkkeen, niin olis saanu paremmin maalailtua ylipäätänsä Smile Suomen talvi tuppaa korkkaamaan tosiaan nuo saumat mut meneehän siinäkin tovi Smile

Itte pohdiskelin viime kesänä kans miten laitan takakontinluukusta lukkopesän reiän umpeen ja hitsillähän sinne tuli lyötyä muutama heftillä se pieni pellinkäikäle paikoilleen ja loput sitten kitillä. Projekti löytyy kaikkine kuvineen tuolta http://s16.photobucket.com/albums/b27/Op.../?start=60
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#46
Jupe Wrote:
Wildchild Wrote:Lasikuitua alla, päällä hiontakittiä Smile
Niin, eli koko kantta ei ole tehty kuidusta? :Smile Ei kyllä pysy tuo kuitu kovinkaan hyvin pellissä, ja kuidun ja pellin sauma ratkeaa kuitenkin jossain vaiheessa. Mutta toivotaan parasta, hienohan siitä tulee noin muuten. Smile

Sikakitillä pysyy, halpaa ja kestävää Wink
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#47
Öljykorkki! Hapertuu vuosien saatossa ja puolet voi tippua mottiin. (E16 ainakin)
En ole vieläkään saanut selville, että saako näitä jostain uusia? Vai onko jotain patenttiratkaisuja?

edit: Vastaan itse itselleni; Autokeskus, 11e
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Reply
#48
Jupe Wrote:
Wildchild Wrote:Lasikuitua alla, päällä hiontakittiä Smile
Niin, eli koko kantta ei ole tehty kuidusta? :Smile Ei kyllä pysy tuo kuitu kovinkaan hyvin pellissä, ja kuidun ja pellin sauma ratkeaa kuitenkin jossain vaiheessa. Mutta toivotaan parasta, hienohan siitä tulee noin muuten. Smile

Eipä kauaa kestänyt >Sad Nooh, hajottamolta uus luukku ja sitten jos vain heivaisi lukon pois Big Grin
Reply
#49
jopas oli lyhytikänen silotus Big Grin Ton perusteella mun tekemä versio _pitäs_ siis kestää. Onhan se tossa jo syksyn kestäny ja tätä talvenalkua eikä oo mitään ongelmia tullu Smile

Saakos tota oven lukkopesää muuten räjäytettyä ilman että on ongelmia kasaa takaisin nippuun? Mulla on menny omasta tuo avaimenreiän suojalipsutin sököks ja tuppaa lykkäämään vettä melko hyvin sisään -> ainut auton lukko jäässä. Varmaan fiksuin tapa ois vaihtaa koko lukko, mutta haitat ottaisin kyllä mieluiten tosta että säilyis sama sarjotus. Tämän takia asiaa ajattelin kysäistä.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#50
Flameball Wrote:jopas oli lyhytikänen silotus Big Grin Ton perusteella mun tekemä versio _pitäs_ siis kestää. Onhan se tossa jo syksyn kestäny ja tätä talvenalkua eikä oo mitään ongelmia tullu Smile

Saakos tota oven lukkopesää muuten räjäytettyä ilman että on ongelmia kasaa takaisin nippuun? Mulla on menny omasta tuo avaimenreiän suojalipsutin sököks ja tuppaa lykkäämään vettä melko hyvin sisään -> ainut auton lukko jäässä. Varmaan fiksuin tapa ois vaihtaa koko lukko, mutta haitat ottaisin kyllä mieluiten tosta että säilyis sama sarjotus. Tämän takia asiaa ajattelin kysäistä.
Mulla teki ihan saman se suojaklipsutin jäi auki, uusi lukkopesä olisi maksanut ihan helvetisti ja vielä sarjoitus päälle, joten päädyin keskuslukkoon . On toiminut lukot jo monta vuotta ilman ongelmia, myös talvella. Avonaisen lukkopesän painoin vaseliinia vaan täyteen, toimii sitten jos sattuu joskus tarviimaan avaimella aukasua.

Ei ole tullut lukkopesiä purettua, mutta empä usko sen olevan kannattavaa. Jos ei halua keskuslukkoa, niin sitten vaan uutta sarjoitettua pesää tilalle. Wink
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#51
Flameball Wrote:jopas oli lyhytikänen silotus Big Grin Ton perusteella mun tekemä versio _pitäs_ siis kestää. Onhan se tossa jo syksyn kestäny ja tätä talvenalkua eikä oo mitään ongelmia tullu Smile

Saakos tota oven lukkopesää muuten räjäytettyä ilman että on ongelmia kasaa takaisin nippuun? Mulla on menny omasta tuo avaimenreiän suojalipsutin sököks ja tuppaa lykkäämään vettä melko hyvin sisään -> ainut auton lukko jäässä. Varmaan fiksuin tapa ois vaihtaa koko lukko, mutta haitat ottaisin kyllä mieluiten tosta että säilyis sama sarjotus. Tämän takia asiaa ajattelin kysäistä.

Ei aukea lukkosylinteri ilman lievää väkivaltaa, eli sen ulkopuolisen lierion reunat joutuu taivuttamaan pois sylinterin huulloksen takaa. ts. saattaa tulla hieman esteettisesti epämiellyttävän näköinen. Yhden lukon purin kokonaan puhdistusta varten ja aika nyhjääminen on kokonaisuudessaan, mutta onnistui kyllä.
Kaverille asennettiin Motonetin ~60€:n lukkosarja (virta-, ovien- ja luukunlukko) ja ihan hienosti toimi ainankin sen muutaman vuoden kun kärry tällä kaverilla vielä oli.
Omassa ei enää lukot tee kiusaa ..tosin akun loppuessa onkin aika manööverit aina tiedossa ;D
We Produced With Spartan Air
Reply
#52
PulsaR Wrote:
Flameball Wrote:jopas oli lyhytikänen silotus Big Grin Ton perusteella mun tekemä versio _pitäs_ siis kestää. Onhan se tossa jo syksyn kestäny ja tätä talvenalkua eikä oo mitään ongelmia tullu Smile

Saakos tota oven lukkopesää muuten räjäytettyä ilman että on ongelmia kasaa takaisin nippuun? Mulla on menny omasta tuo avaimenreiän suojalipsutin sököks ja tuppaa lykkäämään vettä melko hyvin sisään -> ainut auton lukko jäässä. Varmaan fiksuin tapa ois vaihtaa koko lukko, mutta haitat ottaisin kyllä mieluiten tosta että säilyis sama sarjotus. Tämän takia asiaa ajattelin kysäistä.

Ei aukea lukkosylinteri ilman lievää väkivaltaa, eli sen ulkopuolisen lierion reunat joutuu taivuttamaan pois sylinterin huulloksen takaa. ts. saattaa tulla hieman esteettisesti epämiellyttävän näköinen. Yhden lukon purin kokonaan puhdistusta varten ja aika nyhjääminen on kokonaisuudessaan, mutta onnistui kyllä.


Kaverille asennettiin Motonetin ~60€:n lukkosarja (virta-, ovien- ja luukunlukko) ja ihan hienosti toimi ainankin sen muutaman vuoden kun kärry tällä kaverilla vielä oli.
Omassa ei enää lukot tee kiusaa ..tosin akun loppuessa onkin aika manööverit aina tiedossa ;D


Siis mitä tuo lukkosarja piti sisällään? Lukkosylinterit vaiko itse lukkomekanismin?
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#53
TeleHell Wrote:
PulsaR Wrote:
Flameball Wrote:jopas oli lyhytikänen silotus Big Grin Ton perusteella mun tekemä versio _pitäs_ siis kestää. Onhan se tossa jo syksyn kestäny ja tätä talvenalkua eikä oo mitään ongelmia tullu Smile

Saakos tota oven lukkopesää muuten räjäytettyä ilman että on ongelmia kasaa takaisin nippuun? Mulla on menny omasta tuo avaimenreiän suojalipsutin sököks ja tuppaa lykkäämään vettä melko hyvin sisään -> ainut auton lukko jäässä. Varmaan fiksuin tapa ois vaihtaa koko lukko, mutta haitat ottaisin kyllä mieluiten tosta että säilyis sama sarjotus. Tämän takia asiaa ajattelin kysäistä.

Ei aukea lukkosylinteri ilman lievää väkivaltaa, eli sen ulkopuolisen lierion reunat joutuu taivuttamaan pois sylinterin huulloksen takaa. ts. saattaa tulla hieman esteettisesti epämiellyttävän näköinen. Yhden lukon purin kokonaan puhdistusta varten ja aika nyhjääminen on kokonaisuudessaan, mutta onnistui kyllä.


Kaverille asennettiin Motonetin ~60€:n lukkosarja (virta-, ovien- ja luukunlukko) ja ihan hienosti toimi ainankin sen muutaman vuoden kun kärry tällä kaverilla vielä oli.
Omassa ei enää lukot tee kiusaa ..tosin akun loppuessa onkin aika manööverit aina tiedossa ;D


Siis mitä tuo lukkosarja piti sisällään? Lukkosylinterit vaiko itse lukkomekanismin?
Villi veikkaus, pelkät lukkosylinterit ja avaimet.
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#54
Jupe Wrote:
TeleHell Wrote:
PulsaR Wrote:
Flameball Wrote:jopas oli lyhytikänen silotus Big Grin Ton perusteella mun tekemä versio _pitäs_ siis kestää. Onhan se tossa jo syksyn kestäny ja tätä talvenalkua eikä oo mitään ongelmia tullu Smile

Saakos tota oven lukkopesää muuten räjäytettyä ilman että on ongelmia kasaa takaisin nippuun? Mulla on menny omasta tuo avaimenreiän suojalipsutin sököks ja tuppaa lykkäämään vettä melko hyvin sisään -> ainut auton lukko jäässä. Varmaan fiksuin tapa ois vaihtaa koko lukko, mutta haitat ottaisin kyllä mieluiten tosta että säilyis sama sarjotus. Tämän takia asiaa ajattelin kysäistä.

Ei aukea lukkosylinteri ilman lievää väkivaltaa, eli sen ulkopuolisen lierion reunat joutuu taivuttamaan pois sylinterin huulloksen takaa. ts. saattaa tulla hieman esteettisesti epämiellyttävän näköinen. Yhden lukon purin kokonaan puhdistusta varten ja aika nyhjääminen on kokonaisuudessaan, mutta onnistui kyllä.


Kaverille asennettiin Motonetin ~60€:n lukkosarja (virta-, ovien- ja luukunlukko) ja ihan hienosti toimi ainankin sen muutaman vuoden kun kärry tällä kaverilla vielä oli.
Omassa ei enää lukot tee kiusaa ..tosin akun loppuessa onkin aika manööverit aina tiedossa ;D


Siis mitä tuo lukkosarja piti sisällään? Lukkosylinterit vaiko itse lukkomekanismin?
Villi veikkaus, pelkät lukkosylinterit ja avaimet.

Vähän arvelinkin..
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#55
On mulla keskuslukko kauko-ohjauksella mutta kun sekin kettuili tossa kostean kelin aikana jostain syystä. Ilmeisesti perimmäisenä syynä oli kuitenkin se, että auto seisoo suurimman osan ajasta ja ajan tälläkin hetkellä vaan n. 12km siivua kaks kertaa päivässä, eli auto ei kerkee kunnolla kuivattaan itteensä oikeen ikinä. Tällä hetkellä lähtee kuitenkin napista hyvin auki kaikki ja lukkopesäkin toimii kun näytin vähän voitelua sille. Annan olla tollasenaan nyt kun kerta toimiikin. Aavistinkin ettei ole niin helppoa purkaa ehjää lukkopesää. Oon kyllä nähnyt miten noi puretaan väkivallalla kun tossa autossa on kaks kappaletta lyöty niitä lukkoja sisään ennen kun se mulle tuli. Jäljelle jääneet osat poimin pois/irti tossa viime kesänä kun asentelin keskuslukon autoon Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#56
[Image: dscn2894bb7.jpg]

Tötterö asennettuna. Smile Päheet imuäänet ;D
Reply
#57
Wildchild Wrote:[Image: dscn2894bb7.jpg]

Tötterö asennettuna. Smile Päheet imuäänet ;D
Kähee mutka ???
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
#58
Puuhis Wrote:
Wildchild Wrote:[Image: dscn2894bb7.jpg]

Tötterö asennettuna. Smile Päheet imuäänet ;D
Kähee mutka ???

Vapari tuo on, mutta kun polkasee kaasua niin murahtaa kivasti Big Grin
Reply
#59
Siis meinasin tota imupuolen U mutkaa ?
Ei se kai mitään haittaa mutta kuitenkin....
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
#60
Puuhis Wrote:Siis meinasin tota imupuolen U mutkaa ?
Ei se kai mitään haittaa mutta kuitenkin....

Ihan orkinelli tuo on... Kai ne jaappanin poijjaat on todennu toimivaks ratkasuks toi Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)