Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s13 hifiä?
#1
ovissa kaiuttimet.toiset hävöksissä.mikähän paikka toisille kajareille olisi hyvä(hattuhylly vai jotain muuta.
Reply
#2
Ei mikään. Mitään toisia kaiuttimia ei tarvita.

Kunnon erillissarja (2- tai 3-tie) riittää.
Reply
#3
Ale Wrote:Ei mikään. Mitään toisia kaiuttimia ei tarvita.

Kunnon erillissarja (2- tai 3-tie) riittää.

Sanoisin että tämä on täysin makukysymys. Itse esim pidän takapainoisesta äänestä eli takakajarit pääosassa.
Live slow, die old.
Reply
#4
Pasi Wrote:
Ale Wrote:Ei mikään. Mitään toisia kaiuttimia ei tarvita.

Kunnon erillissarja (2- tai 3-tie) riittää.

Sanoisin että tämä on täysin makukysymys. Itse esim pidän takapainoisesta äänestä eli takakajarit pääosassa.

Toki. Mutta kyllä vallalla oleva käsitys on se, että soundi on "hyvä" kun se tulee edestä ja stereokuva on kohdillaan
leveys- ja korkeussuunnassa eikä äänilähteet paikallistu omiksi elementeikseen. Aivan samoin kuin konserteissa
yleensä seisotaan rintamasuunta lavalle päin eikä selin.

Kyllä minäkin kotona taustamusiikkia kuuntelen niin että sama kaista toistuu kaikista kaiuttimista mutta sitten kun
oikein alan jotain tarkoituksella kuuntelemaan, siirrän kyllä äänen stereoksi eteen.
Reply
#5
nissan200sx Wrote:ovissa kaiuttimet.toiset hävöksissä.mikähän paikka toisille kajareille olisi hyvä(hattuhylly vai jotain muuta.

Hattuhyllyä ei mielestäni ainakaan kannata turhaan rei'ittää. Itelläni oli 205 pösö edellisenä autona ja heti sen hankittuani vetelin kuusyseille reiät hattuhyllyyn. Noin kuukaus myöhemmin totesin et stereokuva on ihan järkyttävä jos jotkut 6*9 sonyt sattuu jauhamaan takaikkunaa vasten bassboost +6 asentoon väännettynä, ja revin ne siitä sitten irti, mut reiät tietenkin jäi niille sijoilleen. Ostin sit ihan kelvollisen erillissarjan ja sille vahvarin, enkä ainakaan ite voi sanoa et ikinä enää pistäisin taakse yhtään mitään kajareita. Parhaimmillaan se ääni edestä tulee, ja jos jytkettä haluaa niin subi takakonttiin. Mut makuja on monia ja tää on vaan yks mielipide, eikä tässä mitään ostovinkkejä tietty kyseltykään.. :Smile Mun mielestä siellä S13 takana on kyllä jonkunnäköset paikat takakajareille (en oo sataprosenttisen varma) mut en tiedä onko niille sit mitään johtoja valmiina. Siitä ite lähtisin koittaa.

205 GTi -> RS13 -> A3 1.8T -> Passat 1.8T Highline (lastullakin tuhnu) ---> Joku perkeleen raato Smile
Reply
#6
Ale Wrote:Ei mikään. Mitään toisia kaiuttimia ei tarvita.

Kunnon erillissarja (2- tai 3-tie) riittää.

Samoilla linjoilla Alen kanssa, kunnon 2- tai 3-tie sarja ja muuta et tarvitse, paitsi subbarin ;D
Reply
#7
Stoney Wrote:Hattuhyllyä ei mielestäni ainakaan kannata turhaan rei'ittää. Itelläni oli 205 pösö edellisenä autona ja heti sen hankittuani vetelin kuusyseille reiät hattuhyllyyn. Noin kuukaus myöhemmin totesin et stereokuva on ihan järkyttävä jos jotkut 6*9 sonyt sattuu jauhamaan takaikkunaa vasten bassboost +6 asentoon väännettynä, ja revin ne siitä sitten irti, mut reiät tietenkin jäi niille sijoilleen. Ostin sit ihan kelvollisen erillissarjan ja sille vahvarin, enkä ainakaan ite voi sanoa et ikinä enää pistäisin taakse yhtään mitään kajareita. Parhaimmillaan se ääni edestä tulee, ja jos jytkettä haluaa niin subi takakonttiin. Mut makuja on monia ja tää on vaan yks mielipide, eikä tässä mitään ostovinkkejä tietty kyseltykään.. :Smile Mun mielestä siellä S13 takana on kyllä jonkunnäköset paikat takakajareille (en oo sataprosenttisen varma) mut en tiedä onko niille sit mitään johtoja valmiina. Siitä ite lähtisin koittaa.

Siellä on takana 4x6" paikat. Ja varmaan muuten kaiuttimetkin. Tai minulla ainakin oli siellä samanlaiset jenin Clarionit kuin edessäkin orggiksina.


Hyvä erkkasatsi eteen, ja jos siltä tuntuu, niin subi konttiin. Yksinkertaista ja toimivaa. Smile


Jos nyt päädyt kuitenkin hattuhyllylle ämyrit laittamaan, niin ei kannata heti lähteä reikimään sitä, jos on vielä ehjä. Aika moni nimittäin varmaan haluaisi rei'itetyn hattuhyllynsä tilalle ehjän...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#8
Edessä erillissarjalle pisteet multakin!!! Se nyt on sitten aika maku asia että kuinka kovan amis supparin sinne takakontii tarttee että alkaa kuulostamaan hyvältä :Smile
Reply
#9
Puppetmaster Wrote:
Stoney Wrote:Hattuhyllyä ei mielestäni ainakaan kannata turhaan rei'ittää. Itelläni oli 205 pösö edellisenä autona ja heti sen hankittuani vetelin kuusyseille reiät hattuhyllyyn. Noin kuukaus myöhemmin totesin et stereokuva on ihan järkyttävä jos jotkut 6*9 sonyt sattuu jauhamaan takaikkunaa vasten bassboost +6 asentoon väännettynä, ja revin ne siitä sitten irti, mut reiät tietenkin jäi niille sijoilleen. Ostin sit ihan kelvollisen erillissarjan ja sille vahvarin, enkä ainakaan ite voi sanoa et ikinä enää pistäisin taakse yhtään mitään kajareita. Parhaimmillaan se ääni edestä tulee, ja jos jytkettä haluaa niin subi takakonttiin. Mut makuja on monia ja tää on vaan yks mielipide, eikä tässä mitään ostovinkkejä tietty kyseltykään.. :Smile Mun mielestä siellä S13 takana on kyllä jonkunnäköset paikat takakajareille (en oo sataprosenttisen varma) mut en tiedä onko niille sit mitään johtoja valmiina. Siitä ite lähtisin koittaa.


Siellä on takana 4x6" paikat. Ja varmaan muuten kaiuttimetkin. Tai minulla ainakin oli siellä samanlaiset jenin Clarionit kuin edessäkin orggiksina.


Hyvä erkkasatsi eteen, ja jos siltä tuntuu, niin subi konttiin. Yksinkertaista ja toimivaa. Smile


Jos nyt päädyt kuitenkin hattuhyllylle ämyrit laittamaan, niin ei kannata heti lähteä reikimään sitä, jos on vielä ehjä. Aika moni nimittäin varmaan haluaisi rei'itetyn hattuhyllynsä tilalle ehjän...

sopiiko s13Confusedta taakse (mulla tyhjät paikat) 4/6 kajarit. onko jenin clarionit hyvät.toistaa varmaan yläpäätä ja keskiääniä.mikähän olisi hyvä erillissarja? ittellä JVC KD-G611 4x50W soitin/radio.Mistähän noita 4x6 vois kysästä ja olisko hintavinkkiä (noin)

Edit: Ja kirjoitetaan oikeaan kohtaan
Reply
#10
ALah Wrote:Edessä erillissarjalle pisteet multakin!!! Se nyt on sitten aika maku asia että kuinka kovan amis supparin sinne takakontii tarttee että alkaa kuulostamaan hyvältä :Smile

Ei sillä subbarilla tarvi kovaa soittaa, sehän on kuitenkin vain yksi osa sitä äänitajuutta, en ainakaan itse pidä siitä, että subbari huutaa kaiken muun äänen yli autossa, sekö sitte on hienoa, kun pellit pelkästään pärisee ja siinä se Tongue subbari on se mukava lisä siinä, mutta ei se tärkein.
Reply
#11
OJ Wrote:
ALah Wrote:Edessä erillissarjalle pisteet multakin!!! Se nyt on sitten aika maku asia että kuinka kovan amis supparin sinne takakontii tarttee että alkaa kuulostamaan hyvältä :Smile

Ei sillä subbarilla tarvi kovaa soittaa, sehän on kuitenkin vain yksi osa sitä äänitajuutta, en ainakaan itse pidä siitä, että subbari huutaa kaiken muun äänen yli autossa, sekö sitte on hienoa, kun pellit pelkästään pärisee ja siinä se Tongue subbari on se mukava lisä siinä, mutta ei se tärkein.
Juuri tuota tarkoitin.. Kun yleinen uskomus _jollain_ on se että mitä kovemmalla supparit on niin sitä paremman kuulonen äänenlaatu.. Itse en todellakaan allekirjoita väittämää..
Reply
#12
Menee vähän ot:ksi, mutta kuinka moni tunnustaa kuuntelevansa mp3:ia.....
Ajattelin vaan kun ahdetaan hienoa hifiä auto täyteen ja pilataan homma kuuntelemalla pakattua musiikkia.

Ja ettei menisi ihan löpinäksi, niin 51/4 erillissarja edessä. Diskantit upotettu siihen verhoilun "kulmakohtaan" vinyyliin. Ne jenin clarionit on takana käytössä, tosin niille menee vaan mankalta syöttö. Etusiin ja subiin vahvari, toimii mielestäni kyllä.....
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#13
ALah Wrote:
OJ Wrote:
ALah Wrote:Edessä erillissarjalle pisteet multakin!!! Se nyt on sitten aika maku asia että kuinka kovan amis supparin sinne takakontii tarttee että alkaa kuulostamaan hyvältä :Smile

Ei sillä subbarilla tarvi kovaa soittaa, sehän on kuitenkin vain yksi osa sitä äänitajuutta, en ainakaan itse pidä siitä, että subbari huutaa kaiken muun äänen yli autossa, sekö sitte on hienoa, kun pellit pelkästään pärisee ja siinä se Tongue subbari on se mukava lisä siinä, mutta ei se tärkein.
Juuri tuota tarkoitin.. Kun yleinen uskomus _jollain_ on se että mitä kovemmalla supparit on niin sitä paremman kuulonen äänenlaatu.. Itse en todellakaan allekirjoita väittämää..
Kyllähän kovaa voi soittaa hyvin, mutta sitten se jo vaatii subbarin laadulta ja vahvistimelta, johdotusilta, konkkaa, sun muuta, sekä mahdollisesti hyvän signaalinprosessorin, että sitä ääntä käsitellään oikein. Ei sitä millään halpa subeilla "hyvää" ja kovaa soiteta Smile
Reply
#14
TUME Wrote:...ahdetaan hienoa hifiä auto täyteen ja pilataan homma kuuntelemalla pakattua musiikkia. ...

Nyt en kyllä oikein allekirjoita tuota että pilataan musiikit kun ne pakataan... Se on sitten ihan eri asia jos joku äänittää jostain nettiradiosta musiikit jossa puolet on nrj:n mainoksia niin ne kyllä lentää aina roskakoriin. Jos mp3nen on tehty esim. aidosta levystä itse ja pakattu hyvin niin eipä kyllä ole huomattavaa eroa ainakaan normi pulliaisen musakuuntelussa.
Reply
#15
ALah Wrote:
TUME Wrote:...ahdetaan hienoa hifiä auto täyteen ja pilataan homma kuuntelemalla pakattua musiikkia. ...

Nyt en kyllä oikein allekirjoita tuota että pilataan musiikit kun ne pakataan... Se on sitten ihan eri asia jos joku äänittää jostain nettiradiosta musiikit jossa puolet on nrj:n mainoksia niin ne kyllä lentää aina roskakoriin. Jos mp3nen on tehty esim. aidosta levystä itse ja pakattu hyvin niin eipä kyllä ole huomattavaa eroa ainakaan normi pulliaisen musakuuntelussa.

En lue itseäni kultakorvaksi, mutta olen huomannut selvän eron kun kuuntelee vuorotellen alkuperäistä levyä ja siitä tehtyä mp3Confusedta.

Edit: Materiaali oli Sonata arcticaa
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#16
Ihan hyvältä ne mp3Confusedetkin kuulostaa, kunhan vaan eivät ole mitään 128 kb/s.

Kunhan on hyvin pakattu riittävällä bitratella, niin aivan käypäsiä.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#17
Puppetmaster Wrote:Ihan hyvältä ne mp3Confusedetkin kuulostaa, kunhan vaan eivät ole mitään 128 kb/s.

Kunhan on hyvin pakattu riittävällä bitratella, niin aivan käypäsiä.

Joo, jos varsinkin on joku huonosti konvertoitu .WAW --> MP3, juurikin jotain 128 kb/s luokkaa niin kyllä sen helposti huomaa, ainakin auton kajareista, kun rahisee, ja kun volumea vääntää vähäkin kovempaa ja samoin sen kotikajareistakin huomaa.
Reply
#18
Puppetmaster Wrote:Ihan hyvältä ne mp3Confusedetkin kuulostaa, kunhan vaan eivät ole mitään 128 kb/s.

Kunhan on hyvin pakattu riittävällä bitratella, niin aivan käypäsiä.

Tarkistin tuossa, 192k oli bitrate.... Siis onhan ne ihan käypäisiä, ei siinä mitään.

Hyvä toisto kun on vaan osien summa, voidaan spekuloida sillä että onko järkeä hankkia kalliita laitteita jos kuunnellan DC-musaa....
Jostainhan se on säästettävä..... ;D

Siis mullahan ei ole DC:tä pyörimässä.......
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#19
TUME Wrote:
Puppetmaster Wrote:Ihan hyvältä ne mp3Confusedetkin kuulostaa, kunhan vaan eivät ole mitään 128 kb/s.

Kunhan on hyvin pakattu riittävällä bitratella, niin aivan käypäsiä.

Tarkistin tuossa, 192k oli bitrate.... Siis onhan ne ihan käypäisiä, ei siinä mitään.

Hyvä toisto kun on vaan osien summa, voidaan spekuloida sillä että onko järkeä hankkia kalliita laitteita jos kuunnellan DC-musaa....
Jostainhan se on säästettävä..... ;D

Siis mullahan ei ole DC:tä pyörimässä.......

Joitakin biisejä oon konvertoinut waw filuista --> mp3 niin oon yleensä laittanut ton bitrate mahdollisimman hyväksi, että ovat kuunneltavia.

Sekin riippuu varmaan paljon ohjelmasta millä homman hoitaa, mutta pitkälti juurikin bitratesta kiinni, siinä mielessä kannattaisi "hankkia" waw filuja, että ne voi itse sitten konvertoida niin hyviksi tai "huonoiksi" kuin haluaa... eihän siinä muuta eroa ole kuin se, että parempi laatu vie enemmän tilaa, ehkä 1-3Mb riippuu siitä kuinka pitkä biisikin on.
Reply
#20
192 on ihan kuunneltava, tosin tapauskohtaista. 320 olen nykyään suosinut, se on jo ihan hyvälaatuista.
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#21
Onko kukaan keksinyt missään mitään järkevää/ei järkevää paikkaa soittimelle KUN ois saatavilla 7 tuuman näyttö ja soitin erikseen ilmaseks?
Pari toteutusta löysin jossa soitin oli laitettu siihen sen sen... no kuitenni mistä voi säätää puhaltimet yms. ja sitten nostettu se "säätöhomma" siihen ylemmäs puhaltimien paikalle, mutta ite kuitenkin haluaisin välillä kesäisin raikasta ilmaa autoon ja talvella lämmintä niin en oikein sille lämmenny :-\

Itellä muutama ei järkevä idea käyny tässä mielessä että hanskalokeroon virittää jonkulainen kotelo soittimelle, mahtuisko vaihdekepin eteen jäävälle tilalle???? ja pari muutakin paikkaa mielessä, mutta mikään ei järkevältä taikka sittten hyvältä tunnu..

Apuja kaivataan :-*
200sx -91 " peltityövaihe "
Reply
#22
moon_joni Wrote:Itellä muutama ei järkevä idea käyny tässä mielessä että hanskalokeroon virittää jonkulainen kotelo soittimelle, mahtuisko vaihdekepin eteen jäävälle tilalle????

Wat? Mahtuisko minkä tilalle mikä?
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#23
Quote:Wat? Mahtuisko minkä tilalle mikä?

Muistelin että vaihdekepin ja sen "tuhkalootan" välissä on jonkuverran tilaa, menee se musta muovi??? eli tätä tarkoitan
[Image: s13sma3751220128316_big.jpg]

autometer tarran alle.. Ei järkevä idea, mutta oiskohan kukaan yrittänyt siihen soitinta ikinä änkätä?
200sx -91 " peltityövaihe "
Reply
#24
moon_joni Wrote:Muistelin että vaihdekepin ja sen "tuhkalootan" välissä on jonkuverran tilaa, menee se musta muovi??? eli tätä tarkoitan
autometer tarran alle.. Ei järkevä idea, mutta oiskohan kukaan yrittänyt siihen soitinta ikinä änkätä?

Taitaa tulla vaihdelaatikon tunneli vastaan. Ei todennäköisesti saa upotettua tarpeeksi syvälle, jos ymmärsin oikein mitä haet. Tuohon autometer tarran kohdallehan se toinen soitin kävisi ja niin omassani oli aikaisemmin DVD soitin ja näyttö. Molemmat oli 1din paikalle käypäsiä.
Toyota Rav4 D4D -02<br />Nissan Sunny 1.6 HB -91
Reply
#25
moon_joni Wrote:
Quote:Wat? Mahtuisko minkä tilalle mikä?

Muistelin että vaihdekepin ja sen "tuhkalootan" välissä on jonkuverran tilaa, menee se musta muovi??? eli tätä tarkoitan
[Image: s13sma3751220128316_big.jpg]

autometer tarran alle.. Ei järkevä idea, mutta oiskohan kukaan yrittänyt siihen soitinta ikinä änkätä?

Jaa niin siis näyttö tuohon alkuperäisen mankan ja säilytyslaarin tilalle, ja soitin sitten vielä niiden alle. Ei taida se soitin tosiaan siihen mennä kun ei ole oikein tilaa siellä takana...

P.S. Tuhkis on kyllä tuo Gulf -luukku tuossa vaihdekepin takana. Wink
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#26
Puppetmaster Wrote:
moon_joni Wrote:
Quote:Wat? Mahtuisko minkä tilalle mikä?

Muistelin että vaihdekepin ja sen "tuhkalootan" välissä on jonkuverran tilaa, menee se musta muovi??? eli tätä tarkoitan
[Image: s13sma3751220128316_big.jpg]

autometer tarran alle.. Ei järkevä idea, mutta oiskohan kukaan yrittänyt siihen soitinta ikinä änkätä?

Jaa niin siis näyttö tuohon alkuperäisen mankan ja säilytyslaarin tilalle, ja soitin sitten vielä niiden alle. Ei taida se soitin tosiaan siihen mennä kun ei ole oikein tilaa siellä takana...

P.S. Tuhkis on kyllä tuo Gulf -luukku tuossa vaihdekepin takana. Wink

Okei, mulla 7" näyttö eli kokoa 2din ja sitten 1din soitin, ei millää taho löytää hyvää ratkasua sille soittimelle kun ei halua tuuletusräppänöistä tai noista säätönappuloista luopua Sad

200sx -91 &quot; peltityövaihe &quot;
Reply
#27
Käytetään vanhaa aihetta. Olis keväällä tarkotus asentaa jonkinmoiset rokkivehkeet s13 säxää, ja en pahemmi tiedä näistä. Joten pieni apu tietäviltä olis parempi ku hyvä!

Tarkotus oli aluks vaan ostaa taakse 6x9:t ja rei'ittää hattuhylly, mutta se ei varmaankaan oo viisain ratkasu. Ovissa ja takapilareissa 4x6 paikat? Eteen kuulemma vaihdettu pioneerin paremmat kaiuttimet, mutta eihän niistä lähe kun korkeita ääniä. Takana 21v vanhat nissanin omat kaiuttimet, jotka muuten rämisee mukavasti! Haluaisin enemmän keskiääntä ja vähäsen bassoakin, mutta ei subia mun autoon kiitos!

Jos joku osaa kertoo suhkot huokeen ja äänenlaadukkaan paketin mulle, olen kiitollinen! Smile
I have 1001 problems and yes, stance is one of those.
Reply
#28
Mikähän niissä Pioneereissa mahtaa olla vikana jos ei niistä lähde kuin korkeita ääniä, se voisi auttaa ensihätään jo jos sieltä joku vika löytyy ja sen korjaa kuntoon.
Voihan ne tietty olla ihan vaan rikki niin ettei korjaan pysty mitenkään, sittenhän ne vaihtaa johonkin muuhun. Smile Saman kokoset kajarit tietty helpoin, vanhat irti ja uudet kiinni, valmis.

Mankan säädöt on varmaan kunnossa ettei sieltä ole mitenkään säädetty taajuuskaistaa etukajareille tmv?
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Reply
#29
AjH Wrote:Mikähän niissä Pioneereissa mahtaa olla vikana jos ei niistä lähde kuin korkeita ääniä, se voisi auttaa ensihätään jo jos sieltä joku vika löytyy ja sen korjaa kuntoon.
Voihan ne tietty olla ihan vaan rikki niin ettei korjaan pysty mitenkään, sittenhän ne vaihtaa johonkin muuhun. Smile Saman kokoset kajarit tietty helpoin, vanhat irti ja uudet kiinni, valmis.

Mankan säädöt on varmaan kunnossa ettei sieltä ole mitenkään säädetty taajuuskaistaa etukajareille tmv?

Ei pitäs mankassa olla säädetty mitään!
I have 1001 problems and yes, stance is one of those.
Reply
#30
itellä edes 2-tie focal K2, takana spl dynamicsin SD:n 6.2 vahvistimena spl dymamicsin ICE-150.4 ja takakontis 2kpl herzin HX300D vahvistimena spl dynamicsin digipääte ja F1 konkka
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)