Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s13 hifiä?
#31
age89 Wrote:itellä edes 2-tie focal K2, takana spl dynamicsin SD:n 6.2 vahvistimena spl dymamicsin ICE-150.4 ja takakontis 2kpl herzin HX300D vahvistimena spl dynamicsin digipääte ja F1 konkka

Onko eteen kui helppo laittaa noi Focalit eteen?
I have 1001 problems and yes, stance is one of those.
Reply
#32
Tikki- Wrote:
age89 Wrote:itellä edes 2-tie focal K2, takana spl dynamicsin SD:n 6.2 vahvistimena spl dymamicsin ICE-150.4 ja takakontis 2kpl herzin HX300D vahvistimena spl dynamicsin digipääte ja F1 konkka

Onko eteen kui helppo laittaa noi Focalit eteen?

Keskiääneille tein reiät suoraan ovipahviin ja keskiääneille tein lasikuidusta paikat.. ja mun mielestä noi 6x9 kannattaa unohtaa.. hyvä 3-tie erillissarja eteen niin ei se muuta kaipaa, itellä tosin kaksi 2-tie erillissarjaa ku yhteen hyvään ei ollu varaa Big Grin
Reply
#33
age89 Wrote:Keskiääneille tein reiät suoraan ovipahviin ja keskiääneille tein lasikuidusta paikat.. ja mun mielestä noi 6x9 kannattaa unohtaa.. hyvä 3-tie erillissarja eteen niin ei se muuta kaipaa, itellä tosin kaksi 2-tie erillissarjaa ku yhteen hyvään ei ollu varaa Big Grin

Jos vie kerrot 2-tie ja 3-tie erot ;D EDIT: Diskantti, kekiääni ja bassoääni on 3-tie, 2-tie on ilman bassoa?

http://www.autostudio.fi/autohifi/autoka...axial.html nä on vissiin 2-tie kaiuttimet, mutta ei erillissarja? Saako tommosen mahtuun hyvin oviin syvyydeltään?
I have 1001 problems and yes, stance is one of those.
Reply
#34
Tikki- Wrote:
age89 Wrote:Keskiääneille tein reiät suoraan ovipahviin ja keskiääneille tein lasikuidusta paikat.. ja mun mielestä noi 6x9 kannattaa unohtaa.. hyvä 3-tie erillissarja eteen niin ei se muuta kaipaa, itellä tosin kaksi 2-tie erillissarjaa ku yhteen hyvään ei ollu varaa Big Grin

Jos vie kerrot 2-tie ja 3-tie erot ;D EDIT: Diskantti, kekiääni ja bassoääni on 3-tie, 2-tie on ilman bassoa?

http://www.autostudio.fi/autohifi/autoka...axial.html nä on vissiin 2-tie kaiuttimet, mutta ei erillissarja? Saako tommosen mahtuun hyvin oviin syvyydeltään?

juu 2-tie on ilman bassoa, 3-tiet saa myös "rakennettua" aktiivisiks tai passiivisiks.. se nyt on jo ihan toinen tarina mutta juu varmasti saa mahtuu noi kunhan sinne laittaa vähä koroke palaa alle.. noihan on ihan normaalit koaksiaalikaiuttimet..
Reply
#35
age89 Wrote:juu 2-tie on ilman bassoa, 3-tiet saa myös "rakennettua" aktiivisiks tai passiivisiks.. se nyt on jo ihan toinen tarina mutta juu varmasti saa mahtuu noi kunhan sinne laittaa vähä koroke palaa alle.. noihan on ihan normaalit koaksiaalikaiuttimet..

Tulee senverta hepreaa että huhhuh.. Smile Mutta tosiaan 5.25" kaiuttimet saa pahemmitta ongelmitta? Jos laittaa korokerenkaat, ottaako sitten kaiutin ovipahviin kiinni?
I have 1001 problems and yes, stance is one of those.
Reply
#36
age89 Wrote:Jos vie kerrot 2-tie ja 3-tie erot ;D EDIT: Diskantti, kekiääni ja bassoääni on 3-tie, 2-tie on ilman bassoa?

juu 2-tie on ilman bassoa, 3-tiet saa myös "rakennettua" aktiivisiks tai passiivisiks..
Oliskohan kuitenkin yleisesti niin, että 2-tie on "ilman" keskiääntä. 3-tie sarjoissa kuitenkin basso on melkein aina sama kuin 2-tie sarjoissa, poikkeuksia tietysti löytyy...
Reply
#37
Tikki- Wrote:
age89 Wrote:juu 2-tie on ilman bassoa, 3-tiet saa myös "rakennettua" aktiivisiks tai passiivisiks.. se nyt on jo ihan toinen tarina mutta juu varmasti saa mahtuu noi kunhan sinne laittaa vähä koroke palaa alle.. noihan on ihan normaalit koaksiaalikaiuttimet..

Tulee senverta hepreaa että huhhuh.. Smile Mutta tosiaan 5.25" kaiuttimet saa pahemmitta ongelmitta? Jos laittaa korokerenkaat, ottaako sitten kaiutin ovipahviin kiinni?

ei se ota ku siä on ne korokerenkaat välis Smile vai mitä niinku meinasit?
Reply
#38
Et ottaako siihen ritilikköö kiinni, mikä on ovipahvis Smile
I have 1001 problems and yes, stance is one of those.
Reply
#39
Tikki- Wrote:Et ottaako siihen ritilikköö kiinni, mikä on ovipahvis Smile

Ritilikköön? Sulla taitaa olla ihan alkuperäset ovipahvit? itellä oli valmiiks jo reijät siinä niin ei voi tietää :-\
Reply
#40
age89 Wrote:
Tikki- Wrote:Et ottaako siihen ritilikköö kiinni, mikä on ovipahvis Smile

Ritilikköön? Sulla taitaa olla ihan alkuperäset ovipahvit? itellä oli valmiiks jo reijät siinä niin ei voi tietää :-\

Selvä homma, no ei mitää! Sen näkee sitten kun upottelee kaiuttimia sinne Wink Kiitokset avuista kuitenki!
I have 1001 problems and yes, stance is one of those.
Reply
#41
Tikki- Wrote:Tarkotus oli aluks vaan ostaa taakse 6x9:t ja rei'ittää hattuhylly, mutta se ei varmaankaan oo viisain ratkasu.

No älä ainakaan ehjää hattuhyllyä rei'itä. Anna vaikka mulle, niin saat reikäsen tilalle. ;D

age89 Wrote:juu 2-tie on ilman bassoa, 3-tiet saa myös "rakennettua" aktiivisiks tai passiivisiks.. se nyt on jo ihan toinen tarina mutta juu varmasti saa mahtuu noi kunhan sinne laittaa vähä koroke palaa alle.. noihan on ihan normaalit koaksiaalikaiuttimet..

No ei 2-tiet nyt ihan ilman bassoa ole. Ennemminkin niin, että basso ja keskari on samassa...




Joku hyvä 6,5" 2-tiesarja vaikka sinne eteen. Kyllä sillä jo johonkin pääsee. Sopivuuden saa selville mittaamalla. Ainakin yhteen S13:een laitettiin joksus kauan sitten 6,5" JBL GTO ilman sen kummempia korokkeita, ja hyvin mahtui muokkaamatta pahveja.

Koaksiaalit sitten, jos et jaksa viritellä diskantteja. Mutta sitten ääni jää kyllä väkisin nilkoille...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#42
nyt on subikka saatu konttiin. Aluks oli tarkotus laittaa iha vaa joku tyyliin 50€ elementti mut nälkä vaa kasvo ja päädyin toho 12" Zachryyn. Sit tuli muutama mutka matkaan, kuten et piti se varapyörän keskitappi irrottaa kokonaan mikä pitää sitä varapyörää. Sit piti koteloa korottaa vielä n 6cm et mahtu subikka hyvin istumaan siihe ku oli kotelo liia matala Big Grin

Tossa lopputulos:
[img width=575 height=770]http://img855.imageshack.us/img855/5897/img0706mw.jpg[/img]

Subikan lisäks on edessä helixin dark blue erkkasarja ja takana hattuhyllyllä mds erkkasarja ja ads:n 4 kanavainen vahvistin. Toki naurattaa vielä vähä ku ton subikan tarve ois 600-700w rms mut nyt on vaa autostudion vahvistin mikä antaa 200w rms, mut mennää tolla nyt vähäaikaa et saa hommattuu paremman vahvistimen Smile
Boost is not a crime
http://www.joensuunviihdevuokraajat.fi, Custom- sekä muut tarrat kätevästi meiltä!
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Reply
#43
WahPl0x Wrote:Toki naurattaa vielä vähä ku ton subikan tarve ois 600-700w rms mut nyt on vaa autostudion vahvistin mikä antaa 200w rms, mut mennää tolla nyt vähäaikaa et saa hommattuu paremman vahvistimen Smile
Tästä on kyllä keskusteltu muuallakin, mutta mihin ihmiset perustaa nämä väitteet, että tämä ja tämä subi tarvitsee juuri näin ja näin paljon tehoa??
Jos tuo sanomasi 700 W on rms tehonkesto, niin ei se sitä tarkoita etteikö subi toimisi pienemmällä teholla. Tuo tarkoittaa vain MAX tehonkestoa.
Tottahan se on, että yleensä laitteisto soi paremmin, kun on virtapuolessa reserviä, mutta samahan tuo on, kun sanoisi, että ei mulla ole kuin 300 hv autossa, tää vaatii ainakin 600 hv että tällä jotain tekee, tottahan sekin tietysti on ;D
Sori tälläinen pilkun viilaaminen, rupes vaan jurppimaan Wink
Reply
#44
Weist Wrote:
WahPl0x Wrote:Toki naurattaa vielä vähä ku ton subikan tarve ois 600-700w rms mut nyt on vaa autostudion vahvistin mikä antaa 200w rms, mut mennää tolla nyt vähäaikaa et saa hommattuu paremman vahvistimen Smile
Tästä on kyllä keskusteltu muuallakin, mutta mihin ihmiset perustaa nämä väitteet, että tämä ja tämä subi tarvitsee juuri näin ja näin paljon tehoa??
Jos tuo sanomasi 700 W on rms tehonkesto, niin ei se sitä tarkoita etteikö subi toimisi pienemmällä teholla. Tuo tarkoittaa vain MAX tehonkestoa.
Tottahan se on, että yleensä laitteisto soi paremmin, kun on virtapuolessa reserviä, mutta samahan tuo on, kun sanoisi, että ei mulla ole kuin 300 hv autossa, tää vaatii ainakin 600 hv että tällä jotain tekee, tottahan sekin tietysti on ;D
Sori tälläinen pilkun viilaaminen, rupes vaan jurppimaan Wink

Siis kylhä tuo kalvo tollaki liikkuu, ei siinä mitää mut jos haluu saaha kaiken ilon irti tosta ni sitä tarkotin Smile
Boost is not a crime
http://www.joensuunviihdevuokraajat.fi, Custom- sekä muut tarrat kätevästi meiltä!
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Reply
#45
WahPl0x Wrote:
Weist Wrote:
WahPl0x Wrote:Toki naurattaa vielä vähä ku ton subikan tarve ois 600-700w rms mut nyt on vaa autostudion vahvistin mikä antaa 200w rms, mut mennää tolla nyt vähäaikaa et saa hommattuu paremman vahvistimen Smile
Tästä on kyllä keskusteltu muuallakin, mutta mihin ihmiset perustaa nämä väitteet, että tämä ja tämä subi tarvitsee juuri näin ja näin paljon tehoa??
Jos tuo sanomasi 700 W on rms tehonkesto, niin ei se sitä tarkoita etteikö subi toimisi pienemmällä teholla. Tuo tarkoittaa vain MAX tehonkestoa.
Tottahan se on, että yleensä laitteisto soi paremmin, kun on virtapuolessa reserviä, mutta samahan tuo on, kun sanoisi, että ei mulla ole kuin 300 hv autossa, tää vaatii ainakin 600 hv että tällä jotain tekee, tottahan sekin tietysti on ;D
Sori tälläinen pilkun viilaaminen, rupes vaan jurppimaan Wink

Siis kylhä tuo kalvo tollaki liikkuu, ei siinä mitää mut jos haluu saaha kaiken ilon irti tosta ni sitä tarkotin Smile
Juu, ei monivärikasviksia nenään Wink
Reply
#46
Kannattaa myös muistaa että liian pieni vahvistin saattaa polttaa subbarin jos liian kovalla innostuu soittelemaan Wink
Reply
#47
Petuzki Wrote:Kannattaa myös muistaa että liian pieni vahvistin saattaa polttaa subbarin jos liian kovalla innostuu soittelemaan Wink

Ei se vahvistin sitä polta vaan se särö mikä saadaan aikaan kun koitetaan soittaa sitä bassoa mahdollisimman lujalla liian vähällä teholla. Oikeen säädettynä ja käytettynä subbari ei pala vaikka syöttäs sille kaks wattia tehoa.
Reply
#48
Kun 200W vahvari vaihdetaan 800W tehoiseen saadaan ~6dB lisää möykkää, jos muuta ei muuteta ja olettaen ettei häviöitä tule muualla (esim joustavat peltipinnat) lisää. Smile
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Reply
#49
Ite tuli laitettua etuoviin 6,5" 2-tie erillissarja, helppo asentaa senkuin teki 8mm korotuspalan vaneerista niin mahtus vakio ovipahvit ja ritilät ilman leikkelyä, diskantit etukulmiin ja jakosuotimet takakonttiin vahvarin kera. Hattuhyllyllä 6x9:t hoitaa asiansa, vielä olis suppari tarkotus hommailla ja vahvari sille Smile
Nyk. Bmw E46 318
Nyk.Toyota Corolla KE20 -74
Ex. Honda Civic -89 16v dohc
Ex. Nissan 200sx s13 -92
Ex. VW Kupla -74
Reply
#50
Mitäs mieltä ootte tämmösistä : http://hifitalo.fi/cat/product_details.php?p=2996 tai http://hifitalo.fi/cat/product_details.php?p=3022 harkinnassa on ollut myös http://hifitalo.fi/cat/product_details.php?p=2599 + joku vahvistin.

Taakse löytyy rainbow hammer 10", ja sille tarvis joku vahvistin hankkia, ehdotuksia ?

Taakse olis myös tarkoitus laittaa jokin erillis-sarja, tai jokin millä saa hiukan muttakin kuin bassoa takapäästä. Lähinnä oon tossa jotain käytettyä kysellyt kaverilta ko. tarkoitukseen.

Etuoviin oon ajatellu, että jos ruiskuttelis purkin puoliks per ovi noisekilleriä tms...
Reply
#51
Nostellaas tätä aihetta vähä. Oon tässä miettiny tämmöstä pientä hifi ratkasua toho autoon:

Eli takapenkit pois kokonaan ihan ekas. Sit tekis semmosesta levystä toho takapenkin selkänojaan seinämän, joho laittas refleksiputken keskelle ja sivuille sit leikkais aukot vahvistimille, eli kuskin ja apukuskin puolelle tulis 1 vahvistimet. Hattuhylly jäis. Senjälkeen verhoilis kokonaan sen seinämän mustalla kankaalla, samoin kuin hattuhyllynki ja taka lattian.Subikka on varapyöräkotelossa. Oiskoha tommosessa toteutuksessa mitää ideaa :p
Boost is not a crime
http://www.joensuunviihdevuokraajat.fi, Custom- sekä muut tarrat kätevästi meiltä!
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Reply
#52
Mikä ettei.
Kannattaa vaan miettiä miten tekee sen istuinosan kohdan asennuksessa. Jää aika tyhmän näköiseksi jos repii vaan penkit pois ja pelti loistaa siinä.

edit. Oho Smile Vois lukea paremmin. Mutta tosiaan jonkinlaisesti tekee sen lattian tasaiseksi...
Reply
#53
Weist Wrote:Mikä ettei.
Kannattaa vaan miettiä miten tekee sen istuinosan kohdan asennuksessa. Jää aika tyhmän näköiseksi jos repii vaan penkit pois ja pelti loistaa siinä.

edit. Oho Smile Vois lukea paremmin. Mutta tosiaan jonkinlaisesti tekee sen lattian tasaiseksi...

Mietin sitäki et toteuttas sen jotenki tai sit jopa jättäs istuinosan siihe ja selkänojan tekis tollai mite sanoin. Oisko mite järkyttävän näköne? :p
Boost is not a crime
http://www.joensuunviihdevuokraajat.fi, Custom- sekä muut tarrat kätevästi meiltä!
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Reply
#54
Mites jengi on vaimentanut ovia ym. ???
Pitäis hifistää s13 ja lookki olis "orginaalia" kunnioittaen 8)
Virtapiuhan veto taakse (50neliö) mistä paras??
Etuoviin on ilmeisesti vaikea vetää 6neliön piuhaa? Alkuperäisessä läpivientikumissa?
Etuovien 6.5" kajareiden korotusrengas ratkaisut kiinostaa?? Kuvia??
Laitteisto:
Alpine 7998r
Alpine PXA-701H
Alpine Rux
Vifa 2" laajurit
Ground Zero 6.5" Ground Zero Uranium GZUK16X -midbassot
Genesis 30.1 Subi
Genesis DA100
Genesis SA 50
Genesis DM

Projekti kuvia?? Aika vähän on ???
Reply
#55
http://www.powerset.fi/autohifi/silentcoat/
http://www.powerset.fi/autohifi/stp/
6mm on ehkä hieman liioiteltua kaapelia, varsinkin joillekin 6,5" kajareille. 2,5mm riittää kyllä. 4mm ehkä sitten subille.
Reply
#56
Etuoviin ei mahdu kovin syvät kajarit jos ei pahveja halua muokata. Eikä niitä voi myöskään paljoa korottaa samasta syystä.

Suht äänekkäitä autojahan nämä on, että vaimennusta saat tunkea vähän joka paikkaan. Takaa pääsee kylkiin käsiksi, kun poistat eka ne isot muovipaneelit. Kai niihin muoveihinkin voi eristeet laittaa? Kattoverhoilu irtoaa myös helposti ja sinnekin saa laitettua mattoa. Mikäli se auttaa, en tiedä.
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#57
Quote:http://www.powerset.fi/autohifi/silentcoat/
http://www.powerset.fi/autohifi/stp/
6mm on ehkä hieman liioiteltua kaapelia, varsinkin joillekin 6,5" kajareille. 2,5mm riittää kyllä. 4mm ehkä sitten subille.

Jep. Mattoa löytyy Smile


Quote:Etuoviin ei mahdu kovin syvät kajarit jos ei pahveja halua muokata. Eikä niitä voi myöskään paljoa korottaa samasta syystä.

Suht äänekkäitä autojahan nämä on, että vaimennusta saat tunkea vähän joka paikkaan. Takaa pääsee kylkiin käsiksi, kun poistat eka ne isot muovipaneelit. Kai niihin muoveihinkin voi eristeet laittaa? Kattoverhoilu irtoaa myös helposti ja sinnekin saa laitettua mattoa. Mikäli se auttaa, en tiedä.

Joo täytyy tehdä korotus "renkaat". Ton katon vaimennus on yllättävän "suuri" ajomeluun ja basson toistoon.
Onko jollain projekti kuvia ovista ilman ovipahveja? Yritin "kuukelittaa" ei hirveesti löydy >Sad Samaten oviverhoilun irroitus ohjeita??
Tietysti 3 tukku pkt: bitumii tuo painoa lisää ???

Reply
#58
http://www.ebay.com/itm/6-Speaker-Adapte...0357550297
http://www.ebay.com/itm/6-Speaker-Adapte...0357821921

Kenelläkään näistä kokemusta?
Ex: 180sx, R32 GT-R
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)