Mitäpäs veljeksillä suunnitelmissa, kunhan helteet hellittää ja vesi jäätyy lätäköissä?
Itsellä olisi tarkoitus heivata automaatti nurkkaan ja manuaalilaatikko tilalle, kaikkien peräpään puslien uusiminen ja mahdollisesti toisenlainen takaspoikka.
Kyllä sitä varmaan muutakin tulee puuhasteltua, mutta tuossa nyt tärkeimmät.
Korin entisöintiä ja rakentelun osalta sitten vähän enemmän eli:
Takapään pyörien kulmat kuntoon,
Takakontiin akryylinen subikotelo 2:lle 12 tuumaselle spl dynamic:lle,
Madallukset (vihdoinkin),
Koneeseen kaikki polttoaineletkut teräskudosletkuina,
dumppi ja ehkä ahtojen nostoo,
Penkit uudet,
Ratti uus jos löytyy mieleinen (löyty jo),
Perään uus murikan akseli/lautaspyörä,
Tasauspyörästön lukko...
Ja kaikkee pientä kuten tummennukset ettei kaikki lasin sirut tuu sisälle suorilta.. ;D
Kytkimen toimintaan täytys saada parannusta ja vaihtaa ohjausakselin rättinivel johonkin tukevampaan, nyt se on löysä kuin.. Myös hammastangosta täytyy säätää löysät veks. Toivottavasti säätövaraa vielä on. Uusi maksaa nelisen sataa joten yrittää täytyy ainakin.
Saapa nähdä sitten, monen sorttista pientä ja isoakin hommaa toki olis mitä voisi talvella tehdä mutta uskoisin että isommat jutut jää varmastikin hamaan tulevaisuuteen.
No niin joo, syys 06- prokkiksena SX:n nysväilyn lomassa tekaisin poikkitukisysteemin Zetan takaosaan, edessähän moinen jo olikin. Aika mukavasti tuntuisi tukevankin, tietyt montut varsinkin mutkassa joissa sellainen ärsyttävä nitkahdus ja fillarin pomppaus linjalta selvästi ja häiritsevästi tuntui, ovatten nyt paikoitellen jopa paljonkin iisimpiä.
Luulisin että tuo kolmiotuki on aika oleellinen osa tuentaa, se sitoo paketin kuitenkin liikkumattomaksi melko vahvasti. Myöhemmin sitten tuo integroidaan olemassa oleviin kaariin, joihin täytyy myös lisätä oviputket ja ainakin parit diagonaalit. Mut, se on sitten joskus ja silloin saattaa olla moni asia toisin, joten turhaan isommin tässä julistan.
Jos rahat riittää ja on aikaa niin kone irti ja osiks,
uudet laakerit, veivit, männät, tiivisteet jne..
Uudet fuel railit, isommat suuttimet ja viimesenä
uudet turbot.
Täytyy kans tutkia miten tuota autoa saisi edes aavistuksen kevennettyä, tinkimättä
kuitenkaan mukavuuksista.
Mut kattoo nyt, talli pitää saada rakennettua valmiiks eka.
Ai niin jospa loput tuosta 8kk sitte tilatusta korisarjastakin tulis :-\
Tuossa taitaa jo olla hommaa seuraavaksi pariksi talveksi.
At Daytona, we changed a brake caliper. At Sebring, we didn't change at thing. At Le Mans, we changed history.<br /> The Nissan 300ZX Twin Turbo
Puuhaa piisaa kyllä, ajan riittävyydestä en sitten tiedä:
- putkiremontti (ehkäpä jo tällä viikolla) - OK
- paineita lisää, 0.8:n kello jo löytyy -OK
- jakohihnan+kilkkeiden vaihto
- alapallot (B Asconan pallot ei käyneetkään)
- pientä paikkausta
- kattoverhoilu viimeinkin
- pohjamassaus
- kytkin ehkäpä (luultavasti selviää aika nopeesti paineiden noston jälkeen)
- suuttimet voisi päivittää + bensakisko
- coolerista unien näkemistä
- lastun päivitys - OK
- seosmittari ja laajakaistalambda
- ahto + volttimittari
+ kaikki perushuollot (laatikon ja perän öljyt pitkästä aikaa)
Katotaan siten keväällä, mitä näistä saa merkittyä tehdyiksi
Näitä listoja kun tässä lueskelee niin ei taida Z-meetting -07 olla ihan vielä toukokuun alussa.. Voi olla että 90 prosenttia autoista on taas valmiina jos pidetään elokuussa.. ;D
Kinke Wrote:Näitä listoja kun tässä lueskelee niin ei taida Z-meetting -07 olla ihan vielä toukokuun alussa.. Voi olla että 90 prosenttia autoista on taas valmiina jos pidetään elokuussa.. ;D
Toukokuu muutenkaan mikään kovin hyvä aika ole pitää sitä
Hyvä saldo tässä sit talvelle on tulossa..
On meinaan laatikon vaihtoa, turbon vaihtoa, kolmiotuentaa, koneen rakennusta, kytkimen parannusta, cooleri unia ja bRuCe säätää.. 8)
Ja minä ajelen tampereen ja espoon väliä enkä saa mitään aikaan muuta kun volvon renkaat kuluun.. :-\
Kinke Wrote:Ja minä ajelen tampereen ja espoon väliä enkä saa mitään aikaan muuta kun volvon renkaat kuluun.. :-\
On tässä toinenkin joka mahdollisesti ei saa mitään aikaan ;D herääkin kysymys mitä teen koko autolla ylipäätään ???
No hei,ei tommosta negatiivista asennetta pidä ottaa injen.Cheer up!Sinulla on sentään niin hyvässä kunnossa oleva yksilö että sitä on helppo rakentaa eteenpäin.
Itsellä tuli paljon tehtyä viime talvena joten nyt pääsee vähän vähemmällä-isoin muutos varmaan z32 calipereitten vaihto eteen poratuille levyille,samalla tietysti pääsylinterin vaihto 1 1/16":ksi.
Kinke Wrote:Ja minä ajelen tampereen ja espoon väliä enkä saa mitään aikaan muuta kun volvon renkaat kuluun.. :-\
On tässä toinenkin joka mahdollisesti ei saa mitään aikaan ;D herääkin kysymys mitä teen koko autolla ylipäätään ???
No hei,ei tommosta negatiivista asennetta pidä ottaa injen.Cheer up!Sinulla on sentään niin hyvässä kunnossa oleva yksilö että sitä on helppo rakentaa eteenpäin.
Nou hätä jore kyllä tässä jotain yritetään pakertaa kun vaan pääsis muuttaa tonne landelle niin silloin on ihan toinen ääni kellossa
Jep jep...aijon tosissani muuttaa veks täältä etelästä heti kun duuni löytyy,asunto on jo ;D
Tossa pötköttelee pihalla odottaen noutajaansa Ei edes nettiauton kautta mennyt,kaikkia vehkeitä vaihdossa tarjottiin
audi gt,porsche 924,cmc astro,tbo escort,230 MB jne jne...
Puuhis Wrote:Tossa pötköttelee pihalla odottaen noutajaansa Ei edes nettiauton kautta mennyt,kaikkia vehkeitä vaihdossa tarjottiin
audi gt,porsche 924,cmc astro,tbo escort,230 MB jne jne...
Kerran on mielenkiinnosta ostanu niin saa pitääkin.. Taitaa toi vaihto olla ainoo keino lunastuksen ohella jos vaihto vimma iskee..
Mitenkäs porukoilla projektit etenee?
Tällä suunnalla ollaan aivan alku tekijöissään..alkaa jo pelottaan että ehtiikö siihen tekeen talven aikana edes niitä pakollisia huoltotoimenpiteitä..
No mutta välillä on hyvä olla "vähän" töissäkin.. päivät jakoajoo ja illat/yöt rekkaa.. Sitten pitäis vielä ehtiä nisukkaa laittaan niin alkaa oleen tunnit vähissä.. :-\
ei mene täälläkään hyvin.
Käsi katkesi,ei paljon rassailla.Oikea käsi viellä.
coolerin asennus ja uudet dumpit ovat oikeastaan kasausta vaille valmiit...pitää pyytää joku kamu apuun niin sais ne kasaan.
sais edes autoa siirrettyä jos tarvii.
Nahkat pitäs tulla penkkeihin tässä joskus.
Ne saa kanssa varmaan vasurilla purettua että voi nakata verhoilijalle.
siihen se sitten stoppaakin.
Pitää koittaa tehdä tausta työtä,eli hommata kaikkea mitä tarvii kunhan pääsee taas roppaamaan.
Onko kellään mallia millanen laippa on tuossa z32 tt:n downpipen alapäässä?
Vois kaikki tollaset hommata valmiiksi nyt kun on aikaa...
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net