Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z -projektit talvelle 2006-2007
#31
Noniin... Täällä ois ikuisuusprojekti kulkukunnossa. ;D

Mutta se todellinen projekti onkin sitte leimaan saattaminen keväällä.

Aiheuttaa hiukan päänvaivaa esim. se yksityiskohta, että otteessa lukee "kolmitoimikatalysaattorit 4 kpl".

Vaaihtoehtoja ois tietty eri hintaisia ja enemmän ja vähemmän työläitä mutta se päättäminen nyt tuntuu olevan vaikeinta.

Onkos fakta nyt niin, että ne esikatit on oltava kun ne kerran siinä otteessa lukee vaikka niitä ei vastaavissa malleissa kaikissa tarvii olla? Kellään tieto asiasta? Saiskohan sitä mainintaa jollain perusteluilla / todistuksilla poistettua siitä otteesta muutoskatsastus tjsp? Toiveajattelua varmaan mut kysyinpä kuitenkin. Tongue

I'm living my dream: Im in a Z.... and those guys with other Z's are trying to catch me, but they just can't...<br />'Cause i'ts taking too god damn long for the twin troubles to kick in...&nbsp; Tongue
Reply
#32
Hahaa,nahkat saapui ja sain penkit purettua irti.

Huomenna voisi viritellä niiden viemistä verhoomoon..

Lähteekä muuten tuo z32:n keskikonsoli irti miten helposti?
Voisin koittaa irroittaa niin saisin ne nahkapussit malliksi uusille...
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#33
andyman Wrote:Lähteekä muuten tuo z32:n keskikonsoli irti miten helposti?
Voisin koittaa irroittaa niin saisin ne nahkapussit malliksi uusille...

Lähtee kyllä suht helposti. Kojelaudasta irti se keskimuovi jossa radiot sun muut kiinni, sieltä alta paljastuu pari ruuvia. Vaihekepin nuppi irti. Tuhkakuppimeininki irti, sieltä alta löytyy yks ruuvi. Ja sen keskikonsolin käsinojan luukun kun avaa niin siellä on vielä sisällä sen huopajutun alla muutama ruuvi.
Reply
#34
Flash Gordon Wrote:Noniin... Täällä ois ikuisuusprojekti kulkukunnossa. ;D

Mutta se todellinen projekti onkin sitte leimaan saattaminen keväällä.

Aiheuttaa hiukan päänvaivaa esim. se yksityiskohta, että otteessa lukee "kolmitoimikatalysaattorit 4 kpl".

Vaaihtoehtoja ois tietty eri hintaisia ja enemmän ja vähemmän työläitä mutta se päättäminen nyt tuntuu olevan vaikeinta.

Onkos fakta nyt niin, että ne esikatit on oltava kun ne kerran siinä otteessa lukee vaikka niitä ei vastaavissa malleissa kaikissa tarvii olla? Kellään tieto asiasta? Saiskohan sitä mainintaa jollain perusteluilla / todistuksilla poistettua siitä otteesta muutoskatsastus tjsp? Toiveajattelua varmaan mut kysyinpä kuitenkin. Tongue

Omia kokemuksia vaan,ettei kukaan katastus inssi kattele esi katteja,ainakaan miun tapauksessa.Johan ne on sellaisessa paikassa,ettei niitä tavan tohvelo tajuu edes.
Esikatteja tarvitaan vaan jenkkilöissä,jossa auton pitää olla saasteeton jo käynnistyksestä lähtien.Missä tapauksessa esikatit lämpiää nopeammin ja vaikuttaa juuri moiseen.
Itselläni on "suora" putkisto,siis 2* 2,5" putkisto ilman katteja ja katsastukseen laitan sitten keskimmäisen putkiston pätkän paikallee,jossa siis varsinaiset katit on.
Katsastusta ennen olen hankkinut asentajaltani kelvolliset pakokaasupäästölaput,joiden saamisessa onkin olllut ongelmia sen 7-8 vuotta...
Ihme homma,mutta toisesta pakoputkesta saa hitusen paremmat arvot,joilla juuri ja juuri pääsee läpi katastuksesta.Onhan sitten sekin kikka tietysti,että irrottaa erään letkun konehuoneesta,jolloin arvot paranee ja sitä keinoohan tais käytti paikallisen Nissan huollon äijä,kun kävi ensimmäisenä vuonna katsastamassa mun auton.Siis ensin yritin itse katsastaa eikä mennyt läpi ja sitten tehtiin taas remppaa...,jonka jälkeen sitten huoltomies kävi katsastuksessa ja ilmeisesti irroitti erään letkun ja auto pääsi päästöistä läpi.Letkun sijainti on neuvottu jollain sivustolla,mitä nyt en muista,mutta parempi muistiset varmaan laittaa linkkiä...
Siis katit paikalleen katsastukseen ja läpi pääset,no problem...hope so.... Smile
T:Miso
Reply
#35
niin ja jäänesto on hyväksi havaittu tapa myös päästöihin mentäessä...

mulla ei tuo supra millään meinannu mennä läpi päästöistä sit hokattiin et katit (2kpl) on paskana. sit pantiin viel kolmas katti ja jäänestoa purkki lähes tyhjään tankkiin niin sit rupes menemään päästöistä.. =)

ilmeisesti mohamed oli saudeissa ajellu lyijyllisellä... ;D
wannabe nissanisti<br />Zervuska haidis Om limakud ziero
Reply
#36
Nyt on saatu jotain vihdoin tuota cooleria aseneltua. Dumpitkin on vaihdettu.
Pientä viilausta vaatii vielä mutta ihan hyvällä mallilla.

Sitten pitäs varmaan alkaa sovittaamaan tuota valkoista puskuria tuohon keulalle.

Sisustan pöly ongelmakin ratkesi,kontista puuttui toiselta puolelta se ilmaventiilitorvi.Ei ollut kuin kämmennen kokoinen aukko :o


Attached Files Thumbnail(s)
           
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#37
Itselläni on samanlainen projekti meneillään kuin Andymanillä eli iso cooleri keulalle ja ahtovuotojen tukkiminen.
Yhteensä 5 kpl ahtovuotoja löytyi ja niistä vaikein paikantamisen kannalta oli oikean puoleinen "re-circulation valve".
Lisäksi kummatkin turboilta ylöspäin tulevat letkuliitokset vuosivat todella paljon!

Tässä muuten helppejä noiden vuotojen paikantamiseen:
http://www.boostpro.net/
http://www.thumper300zx.com/z32/boostlea..._guide.htm

Huomasin, että sen coolerin saa todella lujasti kiinni jos laittaa 70mm "pakoputki klemmareilla" sen kiinni coolerin ylemmistä putkista suoraan runkoon.
Riippuu tietenkin minkä kokoinen cooleri on kyseessä itselläni on n: 56 cm pitkä cooleri.
Itse en ole kovinkaan vakuuttunut kiinnittämisestä suoraan keskipaneelin alla olevaan "pelti lirpakkeeseen".
Who ever said a house is going to be the biggest investment you ever make? They OBVIOUSLY never owned a Z!
Reply
#38
Noh? mitäs sitä on Zetorin harrastajat kyhäilleet talven aikana? täällä olisi kohta yksi zeta entisöity melkeinpä lattiasta kattoon asti talvenpakkasilla.
-90 300zx Z32TT (Projekti)
Reply
#39
Keväthuolto + vaihdoin turbot, lambdat, rosteriputket keskiputkeen saakka, eteen säädettävät pitkittäistuet, vapaavirtaussuodatin, poikkituet tolppien väliin (taakse vielä asentamatta), taakse raidetangot ja uloimmat nivelet.



Attached Files Thumbnail(s)
           
ASTechrific
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)