Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R33 Valot
#1
Minkäköhän pirssin valoja "etu+taka" vois alkaa sovittaan R33 malliin? Tuo perävalo hässäkkä kyllä taitas mennä tuommosenaan mutta mitkähän tuohon eteen vois pultata. Oisikkohan nuo s14 sinne päinkään? Pitäs käydä jonkun s14 omistajan autoa vähän mittailemassa.
Reply
#2
Väittäisin että S14 valot on suurin piirtein niin lähelle kuin vain voi. Mazda Sport Saloon vois olla kans aika lähellä...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Xenon Wrote:Väittäisin että S14 valot on suurin piirtein niin lähelle kuin vain voi. Mazda Sport Saloon vois olla kans aika lähellä...

Jepp,pitää jostain nyt rueta etsimään nuita s14 valoja ja rueta sovittelemaan.
Reply
#4
Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#5
Lemppa Wrote:Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?

Kiitoksia tiedosta! Mulla taitaa olla just 5/95 rekisteröity jos ny en ihan väärin sit muista.Jos näin on niin sittenhän väsäilen nuista hellan valoista nuo systeemit.
Reply
#6
Lemppa Wrote:Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?

Eihän automaattista korkeudensäätöä tarvita kuin kaasupurkausvalojen yhteydessä. Halogeeneilla riittää, että säätyy nupista sisältä.

Mutta oma virittelemisensähän sellaisissakin on, jos ei alunperin ole.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#7
Puppetmaster Wrote:
Lemppa Wrote:Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?

Eihän automaattista korkeudensäätöä tarvita kuin kaasupurkausvalojen yhteydessä. Halogeeneilla riittää, että säätyy nupista sisältä.

Mutta oma virittelemisensähän sellaisissakin on, jos ei alunperin ole.
No sitä juur tarkoitin, eli on sisältä säädettävä
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#8
On nuo valot kyllä mielestäni aika ihmeelliset.Lyhvet valot on Xenonit ja pitkillä sit taas ihan tavalliset halogeenit.Ainakin helposti erottaa nuitten polttimomallien erot.Lyhviltä kun vaihtaa pitkät niin valoteho vaan heikkenee,tietenkin näyttäähän ne vähän kauemmas.Lyhvillä "xenoneilla" valo todella kirkas ja vaale kun taas pitkillä "halogeeneilla" Valo menee kellertäväksi ja himmeäksi.Lieneekö muissa automalleissa vastaavaa ratkaisua.Lampun laseissa ei mitään muita merkintöjä kun teksti XENON.
Reply
#9
Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?
www.pepantuonti.fi<br />www.rc-cars.fi<br />R32 GT-R 100% harraste ja silmäterä<br />Silverado 6.6 duramax käyttis.<br />17M 2.0 v6 -71 -VARJELTU PERHEENJÄSEN isoisältä pojanpojalle- (entisöinti käynnissä, ikuisuusprojekti)
Reply
#10
Peetrus Wrote:Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Voitpa ollakkin tuossa asiassa ihan oikeassa,mulla vaikee sanoo ku ei oikeestikkaan nuista xenoneista tietoo juurikaan.Viisaammat selittäköön.Tuntuu vaan niin oudolta pistää pitkät valot päälle ku ensin ajelee lyhvillä ja ne on niin samperin kirkkaat ja sit pitkät ku nappaa ni kaikki näyttää kusenkellertävältä. :Smile
Reply
#11
Peetrus Wrote:Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Kyllä ne pitkätkin saa xsenonit olla..
Reply
#12
Asentaja Wrote:
Peetrus Wrote:Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Kyllä ne pitkätkin saa xsenonit olla..

Ok. No onpa ne tuohon sit tehty aika typerästi.Liekkö säästetty ;D
Reply
#13
Peetrus Wrote:Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Saa pitkätkin olla. Ja _kaikissa_ xenonvaloissa pitää olla automaattinen korkeussäätö. Konttorilla tulee hylsy jos säätöä ei löydy...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#14
Xenon Wrote:
Peetrus Wrote:Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Saa pitkätkin olla. Ja _kaikissa_ xenonvaloissa pitää olla automaattinen korkeussäätö. Konttorilla tulee hylsy jos säätöä ei löydy...

Ei se nyt ihan noinkaan mene, jos alla oleva linkki ei ole vanhentunutta tietoa.
http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#15
Vase Wrote:
Xenon Wrote:
Peetrus Wrote:Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Saa pitkätkin olla. Ja _kaikissa_ xenonvaloissa pitää olla automaattinen korkeussäätö. Konttorilla tulee hylsy jos säätöä ei löydy...

Ei se nyt ihan noinkaan mene, jos alla oleva linkki ei ole vanhentunutta tietoa.
http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf

Aijoo, muistin ehdottomammaksi tuon... :-[
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#16
Joo,kyllä se pitää alkaa sovitteleen jonkun muun auton valoja tuohon ja patentoida niihin jonkunlainen säätö.Sama kai se on mitkä kynttilät siihen katsastuksen ajaksi sulloo kuhan ne vaan tuhon reikään sopii ja niissä nuo tarvittavat hyväksyntä merkit ja tuo korkeudensäätö.Taakse voi vaikka sovittaa nuo Hellan mallistosta löytyvät pyöreät valot,ne vois mennä nuihin vakio reikiin heittämällä.Tarkistin tuon käyttöön otto ajan ja sehän on 6/95. Että semmosta. :Smile
Reply
#17
Arde Wrote:On nuo valot kyllä mielestäni aika ihmeelliset.Lyhvet valot on Xenonit ja pitkillä sit taas ihan tavalliset halogeenit.Ainakin helposti erottaa nuitten polttimomallien erot.Lyhviltä kun vaihtaa pitkät niin valoteho vaan heikkenee,tietenkin näyttäähän ne vähän kauemmas.Lyhvillä "xenoneilla" valo todella kirkas ja vaale kun taas pitkillä "halogeeneilla" Valo menee kellertäväksi ja himmeäksi.Lieneekö muissa automalleissa vastaavaa ratkaisua.Lampun laseissa ei mitään muita merkintöjä kun teksti XENON.

Ihan normaalia, että pitkät ovat halogeenit ja lähivalot xenonit.

Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#18
Puppetmaster Wrote:Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...

Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#19
Enpä tuota niin tarkkaan oo vielä katsonut että sammuuko se lyhyt valo pitkille vaihdettaessa,mutta näyttäs kyllä siitä lähempää katoavan tuo kirkasvalo ja muuttuvan sit sellaiseksi paljon himmeemmäksi ja kellertäväksi.

Tuolla kuva umpiosta,vasemmassa reunassa xenoni "lyhvet" ja oikealla pitkien halogeeni

-----> http://www.bb-tuning.net/galleria/displa...at=0&pos=0
Reply
#20
Repa Wrote:
Puppetmaster Wrote:Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...
Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#21
Puppetmaster Wrote:
Repa Wrote:
Puppetmaster Wrote:Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...
Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.

Tarkistin tilanteen ja kyllä olit oikeassa,eli ne lyhvet jää palamaan koko ajaksi kun vaihtaa pitkät päälle.Aika ovelasti syttyy nuo xenonit ku pistää päälle,hissukseen lähtee kirkastumaan.Oispa hyvä jos pitkillekki ois xenon polttimot.
Reply
#22
Arde Wrote:
Puppetmaster Wrote:
Repa Wrote:
Puppetmaster Wrote:Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...
Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.

Tarkistin tilanteen ja kyllä olit oikeassa,eli ne lyhvet jää palamaan koko ajaksi kun vaihtaa pitkät päälle.Aika ovelasti syttyy nuo xenonit ku pistää päälle,hissukseen lähtee kirkastumaan.Oispa hyvä jos pitkillekki ois xenon polttimot.

Joissan uusissa autoissahan on pitkätkin xenonilla, mutta ne on toteutettu liikkuvalla varjostimella jolla polttimo peitetään osittain lyhyillä.
Reply
#23
Peetu Wrote:
Arde Wrote:
Puppetmaster Wrote:
Repa Wrote:
Puppetmaster Wrote:Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...
Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.
Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.
Tarkistin tilanteen ja kyllä olit oikeassa,eli ne lyhvet jää palamaan koko ajaksi kun vaihtaa pitkät päälle.Aika ovelasti syttyy nuo xenonit ku pistää päälle,hissukseen lähtee kirkastumaan.Oispa hyvä jos pitkillekki ois xenon polttimot.
Joissan uusissa autoissahan on pitkätkin xenonilla, mutta ne on toteutettu liikkuvalla varjostimella jolla polttimo peitetään osittain lyhyillä.

Nykyään taitaa olla suositumpi toteutustapa liikuttaa itse polttimoa solenoidilla, jolloin saadaan homma pelaamaan jotakuinkin samaan tyyliin kuin H4:n kanssa.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#24
Siis xenonien yhteydessä automaattinen korkeudensäätö tarvitaan kun auto on rekisteröity 10/98 ja eteenpäin. Muuten riittää kun on säätö kapiinissa ja lampunpesimet. Tästä on linkki 200sx osiossa ja tarkastin asian vielä lisäksi konttorista kun sellaiset löytyy omasta autosta. Ja jos vaihtaa halogeenivalot xenoneihin ja on e-tyyppihyväksytty auto ei tarvitse muutoskatsastaa valoja.

Lähde: Rantaperkiön katsastusasema
S14a -98 myynnissä
Reply
#25
Mistäs tuo johtuu kun niin kovin monessa R33Confusedsa näyttäisi tuo etuvalojen "lasi" olevan haalistunut lähes läpinäkymättömäksi? Auringon polttama vai onko polttimoiden UV-säteilyllä jotain tekemistä tuon kanssa? Asialle tehtävissä jotain..?
Reply
#26
AH Wrote:Mistäs tuo johtuu kun niin kovin monessa R33Confusedsa näyttäisi tuo etuvalojen "lasi" olevan haalistunut lähes läpinäkymättömäksi? Auringon polttama vai onko polttimoiden UV-säteilyllä jotain tekemistä tuon kanssa? Asialle tehtävissä jotain..?

Jos ne ovat muovia, niin ne pystyy kiillottamaan hiomatahnalla. Yhden b omegan valojen lasit kiillotin koneellisesti ja niistä tuli lähes uuden veroiset.
Reply
#27
max78 Wrote:Siis xenonien yhteydessä automaattinen korkeudensäätö tarvitaan kun auto on rekisteröity 10/98 ja eteenpäin. Muuten riittää kun on säätö kapiinissa ja lampunpesimet. Tästä on linkki 200sx osiossa ja tarkastin asian vielä lisäksi konttorista kun sellaiset löytyy omasta autosta. Ja jos vaihtaa halogeenivalot xenoneihin ja on e-tyyppihyväksytty auto ei tarvitse muutoskatsastaa valoja.

Lähde: Rantaperkiön katsastusasema

Paitsi laillisesti ei esim. sun autoon voi tuota muutosta ihan noin vain tehdä. Ne umpiot kun ovat halogeenipolttimoille tehty ja hyväksytty, niin se on sitten niin ja sillä hyvä. Plus että moisia muutossarjoja ei mahda tieliikenteeseen hyväksyttyjä ollakaan.

Tietty jollekin katsarille voi riittää, että säädöt ja pesurit löytyy, mutta ihan pykälien mukaan ei onnistu.



Ja tosiaan varovasti tahnalla kiillottamalla voi muoviset umpioiden linssit saada paljon paremman näköisiksi. Faijan Bemarissa oli, niin kuin niissä yleensä näkyy olevan, himmeät linssit, ja kyllä siistiytyivät paljon. Normaalin naarmuuntumisen/kiveniskemien lisäksi edellinen omistaja oli vissiin niistä jäätä raapannut irti... Tongue Autofiksaamossa teetettiin, pyysi hommasta viittä euroa, annettiin kymppi. ;D Vaikuttaa muuten auton yleisilmeeseen kummasti.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#28
AH Wrote:Mistäs tuo johtuu kun niin kovin monessa R33Confusedsa näyttäisi tuo etuvalojen "lasi" olevan haalistunut lähes läpinäkymättömäksi? Auringon polttama vai onko polttimoiden UV-säteilyllä jotain tekemistä tuon kanssa? Asialle tehtävissä jotain..?

Joo,mullakin tuossa aivan himmeet nuo valojenlasit.Tuohon ei vaan toiminut se perinteinen hionta jolla olen useammankin auton lasit kiilloittanut.Mitä lie ihme muovia.Voishan nuita jollain ammattilaisella käyttää jos sillä ois niihin parempaa reseptiä.Yks keino on mulla tepsinyt niin on että laittaa jotain kunnon autovahaa muutaman kerroksen päälle niin johan alkaa kiiltämään ku uudet,mut sen saa kyl toistaa joka pesukerran jälkeen jos meinaa että ne kiiltää aina yhtä hyvin.
Reply
#29
Yksi keino jolla sain täysin auringon polttamat volvon takavalot väriinsä, oli jarrunesteellä hinkkaus ja sitten silikonikerros päälle. Kestää ehkä kuukauden kaksi ennen kuin on taas saman näköinen kun ennenkin, mutta aika nopea tehdä.
Reply
#30
Arde Wrote:Minkäköhän pirssin valoja "etu+taka" vois alkaa sovittaan R33 malliin? Tuo perävalo hässäkkä kyllä taitas mennä tuommosenaan mutta mitkähän tuohon eteen vois pultata. Oisikkohan nuo s14 sinne päinkään? Pitäs käydä jonkun s14 omistajan autoa vähän mittailemassa.

umpioina on tosiaan käyetty pre-facelift S14 200SX valoja. © Driftstyle kirjoitti näin minulle.
Not a real power, just twinturbo shit
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)