Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Almeran hifi kuvia
#1
Takakontin kuva ;D

Poistin.
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#2
Hieno kontti ei voi muuta sanoa!! Tongue
Reply
#3
Noniin, hienohan siitä tuli! Soiko hyvin? 8)
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#4
Vasen ovi.


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#5
Keskari & dikke.


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#6
Oikea keskari.


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#7
Soitin.

Poistin kuvan.
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#8
Lisää kuvia laitetan joskus myöhemmin ;D

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#9
Vaseline Wrote:Noniin, hienohan siitä tuli! Soiko hyvin?  8)

Tällä hetkellä on aika hiljaista, kontti jo työn alla ;D Ei kyllä mitään suurempia muutoksi ole sinne tulossa.

Kaiken näköistä pitäis keretä tehdä ennen toukokuuta 8).

-Marko-

-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#10
On kyllä komeet setit. Mikäs erillis-sarja on kyseessä?

Ainut asia minkä itse olisin tehnyt toisin on tuo maali. Sillä aina hirvittää kun porukka malaa koko koetaulun punaiseksi jne. Mulle tekee jo pahaa katsoo tota takakonttia kuvissa koska se on punainen ;D Mun silmä ei vaan tykkää punaisesta sisustasta. Punainen auton maalina ei sinänsä mitenkään hämää kuhan sitä väriä ei kauheita määriä käytetä sisustuksessa.

Mutta joo siis jos mun mieltymyksiä värin suhteen ei oteta huomioon on todella siistiä jälkeä. Kauanko suunilleen meni aikaa ton etupään paneleiden tekoon?
RS13 ---> VQ35DE
Reply
#11
Ja hifeistä sen verran ,että kaikki olen tehnyt itse omilla pienillä kätösillä Wink, paitsi subbarin ritilän. Vahvareitten kuoret on itse modattu ja kaikki kehykset ym. alumiini työt on sahattu, hiottu ja kiiloitettu itse.
Lasikuidusta ja mdfConfusedtä saa kaikkea kivaa aikaiseksi ;D
-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#12
-mikkis- Wrote:On kyllä komeet setit. Mikäs erillis-sarja on kyseessä?

Ainut asia minkä itse olisin tehnyt toisin on tuo maali. Sillä aina hirvittää kun porukka malaa koko koetaulun punaiseksi jne. Mulle tekee jo pahaa katsoo tota takakonttia kuvissa koska se on punainen  ;D Mun silmä ei vaan tykkää punaisesta sisustasta. Punainen auton maalina ei sinänsä mitenkään hämää kuhan sitä väriä ei kauheita määriä käytetä sisustuksessa.

Mutta joo siis jos mun mieltymyksiä värin suhteen ei oteta huomioon on todella siistiä jälkeä.  Kauanko suunilleen meni aikaa ton etupään paneleiden tekoon?

Erillis-sarja on RES Audion, midit 180 FVH ja keskarit 100 FVN. Diket on Xetec T 28. Sen takia kontti onkin tällä hetkellä työn alla kun se on minunkin mielestäni liian punainen. Sinne tulee hieman pikku juttuja luomaan lisää kontrastia tai jotain sellaista. Vaikee sanoa kauanko on mennyt aikaa niihin. Autoa on rakenneltu fiiliksen mukaan. "Mainos http://www.augustinimports.fi mainos loppu".

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#13
Jees....täähän vaan on ihan maku kysymys että minkävärisestä maalista tykkää jne. Mutta eikös punainen väri yleensä ole aika agresiivinen jne :Smile vaikuttaa ainakin minuun ;D

Jees koita saada jotain kivaa pientä yksityiskohtaa sinne niin olis ehkä hieman eloisampi. Onkos tää tulossa johonkin messuille esittelyyn ja kuuneltavaks? Täytyy myöntää että ei sano toi erillis-sarjan merkki mitään. Enemmänkin koti puolen hifeihin perehtyneenä. Mutta hyvää jälkee olet tehny Wink
RS13 ---> VQ35DE
Reply
#14
Mahtava viimeistelyn taso.. Hienoa jälkeä!! ;D

Antaa potkua kyllä omaan projektiinkin sit kun se taas potkaistaan käyntiin.
Reply
#15
-mikkis- Wrote:Onkos tää tulossa johonkin messuille esittelyyn ja kuuneltavaks? Täytyy myöntää että ei sano toi erillis-sarjan merkki mitään. Enemmänkin koti puolen hifeihin perehtyneenä. Mutta hyvää jälkee olet tehny  Wink

Kyllä on tulossa tulevana kesä toivottavasti kaikkiin fascan kisoihin ( http://www.fasca.fi ) ja muuallekin. Kilpailen siis amatööri unlimited luokassa koko tulevan kauden. Viime kausi meni miten meni :'( . RES Audio ( http://www.resaudio.it ) on Suomessa uusi merkki jota Augustin Imports tuo maahan. Keskarit tulee vielä vaihtumaan AN 100 FCO malleihin jotka ovat Referenssi sarjaa ja midit on tarkoitus laittaa kojikselle,kunhan saan pelkääjän air bagin poistettua.

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#16
Dikkejen "pallot" on tehty seinä valaisimista ;D Hyvää nopeasti ja halvalla.


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#17
Saako kysyä minkälainen kiinnitys sulla on noilla mideillä. Ite oon sen "sandwichin" koostumusta pähkäillyt mielessäni että miten toteuttaa. Mieli tekis noudattaa Rankosen useassakin lehdessä esitettyä esimerkkiä ja hitsata oveen rinkulat joihin sit alkaa rakentaan päälle sitä systeemiä.

EDIT: Ovipahvi pitäis kuitenkin olla suht helposti purettavissa niin ajattelin et elementti kiinnittyisi ovipahviin mutta elementin kiinnitysrinkula olisi sitten läpipultattu ovipellissä olevaan rinkulaan ja samalla kiinnityksellä vaikka suojaritiläkin, if you know what I mean.
Reply
#18
Ale Wrote:Saako kysyä minkälainen kiinnitys sulla on noilla mideillä. Ite oon sen "sandwichin" koostumusta pähkäillyt mielessäni että miten toteuttaa. Mieli tekis noudattaa Rankosen useassakin lehdessä esitettyä esimerkkiä ja hitsata oveen rinkulat joihin sit alkaa rakentaan päälle sitä systeemiä.

EDIT: Ovipahvi pitäis kuitenkin olla suht helposti purettavissa niin ajattelin et elementti kiinnittyisi ovipahviin mutta elementin kiinnitysrinkula olisi sitten läpipultattu ovipellissä olevaan rinkulaan ja samalla kiinnityksellä vaikka suojaritiläkin, if you know what I mean.

Midit on aivan normaalisti kiinni tuossa panelissa, Ei siis puristus systeemillä. Alkuperäisen Midin paikalla on n.30mm korotus rengas ja panelissa n.20mm ne on sitten kiinnitetty toisiinsa ,ettei verhoilut rämisis niin paljoa ja ettei midit hengittäis väärään paikkaan. Vaikka mulla ei sitä ongelmaa juurikaan ole,koska ovi verhoiluja on jäykistetty lasikuidulla riittävästi.  Siis juuri niin kuin olet itsekin ajatellut sen tehdä.

Mutta suosittelen kaikille kunnollisia kiinnityksiä ala Timo rankonen.

-Marko-

ps. Kaikkea saa ja pitää kysellä, ei nämä mitään salaisuuksia ole ja tarkoitukseni on edistää autohifiä.
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#19
Tosi hienot asennukset :o
Lisää kuvia näytille kun konttia on päivitetty.
Reply
#20
Ihailtavan siistiä jälkeä. (hatunnostohymiö) ;D

Itsellä nuo keskareiden paikat on vähän vielä hakusessa, laittaisko kojelaudalle vai peilikolmioihin?
Mites Marko jouduitko ottamaan paljonkin pois noista ovipahveista tuosta keskareiden alapuolelta että mahtuu kunnolla hengittämään, entä kiinnitys? :Smile

Pakko keskiä jotain kun noi tällä hetkellä kiinni olevat Hertzin Dome keskarit ei oikein vakuuta, ei silti että olis huonot mutta pienen kokonsa ansiosta toiston ulottuvuus kärsii joten joutuu ajaan midbassoja tuonne 400Hz tietämiin ja se on liikaa.


Ovien johdotuksesta , veditkö molemmille uudet johdot entä neliöt?
Muistaakseni oli aika ahdasta siellä liittimessä kun vedin 2,5neliöisen kaapelin siitä läpi. :Smile
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#21
Moro!

Ovipahveista on leikelty pois n.2*6cm pala. Kiinnitykset on yhdellä m6 pultilla, joka on ulko peilin kiinnityksestä lainattu. Pysyy kiinni riittävästi koska alkuperäinen peilikolmion muovi on niissä pohjalla. Molemmille menee 2.5 neliön johdot, oviin on tehty niille uusi reikä. Itselläni on keskareiden jaot 250Hz/24db tai 315Hz/12db, midien jaot 250Hz/24db ,koska P9 prosarista ei saa niitä alemmaksi. Vahvistimesta on sitten laitettu jako n.90-100Hz/12db.


Attached Files Thumbnail(s)
   
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#22
Mites tuo itse elementin kaulus ja sen kiinnitys? sullahan näkyy olevan kauluksina metallirinkulat mallia Rankonen ;D
senhän täytyy olla suhteelisen hyvin kiinni kun venyttelee kangasta sihen päälle ja hartsailee sen :Smile
Laitoitko vanua koteloihin?

Quote:Molemmille menee 2.5 neliön johdot, oviin on tehty niille uusi reikä.
Pelkkiin oviinko teit uudet reiät vai runkoon myös, runkoon reikiä tehdessä pitänee irrottaa ovetkin ???

Quote:Itselläni on keskareiden jaot 250Hz/24db tai 315Hz/12db, midien jaot 250Hz/24db ,koska P9 prosarista ei saa niitä alemmaksi.
Sama homma taitaa olla P50 Confusedsä jakojen suhteen, varmaan alkais riittään jo toi 250Hz. :Smile
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#23
Ihan kuin olisin nähnyt tuon Almeran Lahdessa alkusyksystä siinä tuninkitapahtumassa takapaksi auki jolloin hifit olivat vielä hieman kesken...
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#24
Bonehead Wrote:Ihan kuin olisin nähnyt tuon Almeran Lahdessa alkusyksystä siinä tuninkitapahtumassa takapaksi auki jolloin hifit olivat vielä hieman kesken...

Kyllä siellä tuli oltua, hyvä tapahtuma vaikka satoikin välillä. Omassa luokassani tuli murska voitto (ei ollut muita osallistujia) ;D.
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#25
Räikeä väri mutta jälki on todella hienoa. Big Grin
Tolle kirjavalle verhoilulle vois myös tehdä nyt jotain.. Wink
260Z -74, 350Z -04
Reply
#26
inssane Wrote:Räikeä väri mutta jälki on todella hienoa. Big Grin
Tolle kirjavalle verhoilulle vois myös tehdä nyt jotain.. Wink

Moro!

Yleensä panelit maalataan auton väriseksi ja koska kilpailen tulee autossa olla joku yhtenäinen teema. Minun tapauksessa se on tuo väri,jolla kaikki stereo laitteistot on maalattu.

"Custom tyylisuunnassa on tarkoitus korostaa asennusta ja laitteistoa. Tässä tyylisuunnassa on täkeätä huolehtia korostustapojen yhtenäisyydestä, värivalinnoista sekä materiaalien ja laitteiston luovasta integroitumisesta. Custom-tyylisuunnan periaatteena on saada asennus näyttämään ainutkertaiselta". Lainaus sääntökirjasta.

Se on kyllä totta ,että verhoilujen  ja penkkien kirjavat kohdat voisivat olla jonkun muun värisiä.

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#27
Jupe Wrote:Mites tuo itse elementin kaulus ja sen kiinnitys? sullahan näkyy olevan kauluksina metallirinkulat  mallia Rankonen ;D
senhän täytyy olla suhteelisen hyvin kiinni kun venyttelee kangasta sihen päälle ja hartsailee sen :Smile
Laitoitko vanua koteloihin?

Quote:Molemmille menee 2.5 neliön johdot, oviin on tehty niille uusi reikä.
Pelkkiin oviinko teit uudet reiät vai runkoon myös, runkoon reikiä tehdessä pitänee irrottaa ovetkin ???

Ei ole metalli rinkuloita, vaan vaneria jossa on iskumutterit. Juuri sen takia koska hartsi ei metalliin tartu.

Tein nytten vain pelkkiin oviin reiät. Tarkoitus on laittaa uudet haitari kumit sinne joskus jolloin täytyy ovetkin irroittaa.

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#28
marko Wrote:
Jupe Wrote:Mites tuo itse elementin kaulus ja sen kiinnitys? sullahan näkyy olevan kauluksina metallirinkulat mallia Rankonen ;D
senhän täytyy olla suhteelisen hyvin kiinni kun venyttelee kangasta sihen päälle ja hartsailee sen :Smile
Laitoitko vanua koteloihin?

Quote:Molemmille menee 2.5 neliön johdot, oviin on tehty niille uusi reikä.
Pelkkiin oviinko teit uudet reiät vai runkoon myös, runkoon reikiä tehdessä pitänee irrottaa ovetkin ???

Ei ole metalli rinkuloita, vaan vaneria jossa on iskumutterit. Juuri sen takia koska hartsi ei metalliin tartu.

Tein nytten vain pelkkiin oviin reiät. Tarkoitus on laittaa uudet haitari kumit sinne joskus jolloin täytyy ovetkin irroittaa.

-Marko-

Niinkö, no toi kuva kyllä näyttää erehdyttävästi siltä kun siellä olis metallirinkula kauluksena ;D

Noi iskumutterit on kyllä hyviä, itse olen kanssa käyttänyt niitä asennuksissa. Wink
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#29
[
Jupe Wrote:Laitoitko vanua koteloihin?

Vanua on laitettu ilmavasti paljon (kourallinen). Ja vanhoista tyynyistä sitä saa, ettei mitään Bilteman levyä.

-Marko-
-Amatööri Unlimited luokan SM I 2006 & EM II 2006 - rotawheels.fi - niinimaen.com-
Reply
#30
marko Wrote:[
Jupe Wrote:Laitoitko vanua koteloihin?

Vanua on laitettu ilmavasti paljon (kourallinen). Ja vanhoista tyynyistä sitä saa, ettei mitään Bilteman levyä.

-Marko-

Kyllä Polyesterivanu on tuttua kamaa, tilasin sitä säkillisen aikoinaan hifitalolta kun väsäilin kotisubbaria ja siitä jäi "vähän" yli .;D

Samasta säkistä riitti vielä Almeran takaboxiin sivustoihin tehtyihin subikoteloihinkin.
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)