Tervehdys!
Tässä hieman lisätietoa mitä DNSF.org keskustelupalstalle tapahtui 2023 kevään ja kesän aikana.
Aloitin itse Nissaneiden kanssa turaamisen vuonna 2004 kun maahantoin Japanista R32 Nissan Skyline GT-R:n. Tätä edelsi lyhyt mutta sitäkin intensiivisempi DNSF.org sivuston selailu. DNSF.org sivulle rekisteröidyin ehkä 2005 paikkeilla ja klubilaiseksi liityin hieman myöhemmin. Monenlaista sporttisempaa Nissania on ollut omistuksessa Silvioista aina BNR34.seen asti. Tälläkin hetkellä on kolme kappaletta kerhokalustoon luettavaa laitetta tallissa, joista yksi parasta aikaa ajossa.
2015 paikkeilla olin yhdistyksen hallituksessa keskittyen lähinnä "admin" hommiin. Työkiireet, taloprojekti ja lapsienteko -harrastus vei kuitenkin kaiken ajan ja DNSF -aktiivisuus lopuilta hiipui muutamia vuosia myöhemmin.
Nyt -23 alkukesästä alkoi tuntua taas siltä, että autoharrastus kiinnostaa ja kaivoin laitteet tallin perukoilta takaisin päivänvaloon. Piti foorumilta varmistaa muutama faktatieto CA18DET virityspotentiaalin suhteen, mutta www.dnsf.org ei enää vastannutkaan!?! Pienen salapoliisityön perusteella selvisi, että yhdistyksen hallitus oli päättänyt alasajaa koko keskustelupalstan. Taustoja en tiedä, mutta ilmeisesti kulujen karsimiseksi - koska maksavia jäseniä ei enää ole.
Minusta tämä tuntui täysin käsittämättömältä. En voinut mitenkään ymmärtää miten 20v suomalaista autoharrastushistoriaa on päätetty tietoisesti pyyhkäistä bittiavaruuteen. Foorumi on ollut koko toiminnan "sydän". DNSF:n kautta on myös osunut kohdalle heittämällä parhaimmat tyypit ja persoonat, sekä ennen kaikkea reissut mitä olen matkani varrella kohdannut, joten ratkaisu tuntui senkin suhteen todella ikävältä. Sitäpaitsi minulla on autotallillinen erilaisien sporttinissaneiden osia joista varmaan joku saattaisi olla kiinnostunut - mihin ne nyt laitan myyntiin?!
Märehdin tilannetta muutaman viikon ja päätin alkaa selvittämään josko jotain olisi vielä pelastettavissa. Vaikka yhdistys häviäisikin, niin mielestäni sivuston tiedoille vielä käyttöä on.
Päätin ottaa yhteyttä yhdistyksen hallitukseen ja ehdottaa, että otan kontolleni sivuston ylläpitovastuun, sekä kustannukset, mikäli backup vain löytyy josta keskustelupalsta saadaan takaisin pystyyn. Tämä kävi hallitukselle ja vastaanotin varmuuskopion sekä "omistajuuden" dataan, verkko-osoitteeseen, sekä logoon.
Erittäin suureksi harmiksi jouduin toteamaan aika alussa, että backup ei sisältänyt ollenkaan keskustelupalstan viimeisintä tietoa. Olin itse 2015 juhannuksena tehnyt ylläpitotöitä foorumilla ja ottanut tietokannasta kopion, joka onneksi sentään löytyi varmuuskopiosta.
Eli tervetuloa takaisin vuoteen 2015!
Historian katoaminen 07/2015 - 06/2023 väliseltä ajalta on erittäin valitettavaa ja harmillista, mutta kerhon huippuvuosien ollessa 2010 paikkeilla uskoisin, että kaikki oleellinen "tekninen tieto" sporttisten Nissaneiden ja Datsunien harrastamisen osalta oli 2015 mennessä jo foorumille dokumentoitu.
Eli nyt 07/2023 alkaen DNSF.org keskustelupalsta on erkaantunut DNSF Ry -yhdistyksestä ja jatkaa omaa elämäänsä tässä samassa osoitteessa kuin ennenkin.
DNSF.org keskustelupalstan tarkoitus on DNSF Ry:n sääntöjen hengessä "Datsun ja Nissan -merkkisten urheiluautojen harrastustoiminnan edistäminen ja siihen liittyvän suomalaisen autoharrastuksen historian taltioiminen".
Vanha "Klubilaispuoli" löytyy edelleen ja sinne pääsevät ne henkilöt joilla Klubilaisoikeudet olivat vuonna 2015. Joitain vanhentuneita "off-topic" alueita ja topikkeja, sekä yhdistyksen omia alueita on myös siivottu pois. Vanhat yksityisviestit ovat jätetty tietoisesti siirtämättä.
Foorumin käyttäjien yksityisyyttä kunnioitetaan. Mikäli edellä mainittu erkanemisjärjestely ei käy sinulle, niin sinulla on täysi oikeus "tulla unohdetuksi" ja muutenkin. Tähän löytyy toiminto käyttäjäprofiilisi alta. Tätä ei tietenkään toivota. Jos harkitset asiaa, niin pyytäisin tutustumaan tietosuojaselosteeseen kuitenkin ennen sitä - henkilötietosi ovat nimittäin turvassa. Sivusto ei ensinnäkään kerää mitään muuta henkilötietoa kuin aivan välttämättömät sivuston tekniseen toteuttamiseen liittyen, lisäksi tietoja ei luovuteta missään olosuhteissa kolmansille osapuolille, saati siirretä EU/ETA alueen ulkopuolelle. Sivusto pyytää sinua hyväksymään tietosuojaan liittyvät ehdot rekisteröinnin yhteydessä tai ensimmäisellä kirjautumisella.
Keskustelu jatkukoon DNSF.org -keskustelupalstalla.
Tilaa itsellesi uusi salasana sähköpostiin mikäli et muista 2015 vuonna ollutta salasanaasi. Jos keskustelu palstalla alkaa lisääntymään, niin luultavasti moderaattoreita myös tarvitaan - laita privaa jos homma kiinnostaa.
Vastuuvapaus
En ole luonnollisesti missään vastuussa mitä muut käyttäjät foorumille kirjoittavat tai ovat kirjoittaneet. Mikäli törmäät asiattomuuksiin, niin ilmoita niistä, jotta ne voidaan siivota pois.
Noudatathan keskustelupalstan sääntöjä; https://www.dnsf.org/thread-23094.html
Tässä hieman lisätietoa mitä DNSF.org keskustelupalstalle tapahtui 2023 kevään ja kesän aikana.
Aloitin itse Nissaneiden kanssa turaamisen vuonna 2004 kun maahantoin Japanista R32 Nissan Skyline GT-R:n. Tätä edelsi lyhyt mutta sitäkin intensiivisempi DNSF.org sivuston selailu. DNSF.org sivulle rekisteröidyin ehkä 2005 paikkeilla ja klubilaiseksi liityin hieman myöhemmin. Monenlaista sporttisempaa Nissania on ollut omistuksessa Silvioista aina BNR34.seen asti. Tälläkin hetkellä on kolme kappaletta kerhokalustoon luettavaa laitetta tallissa, joista yksi parasta aikaa ajossa.
2015 paikkeilla olin yhdistyksen hallituksessa keskittyen lähinnä "admin" hommiin. Työkiireet, taloprojekti ja lapsienteko -harrastus vei kuitenkin kaiken ajan ja DNSF -aktiivisuus lopuilta hiipui muutamia vuosia myöhemmin.
Nyt -23 alkukesästä alkoi tuntua taas siltä, että autoharrastus kiinnostaa ja kaivoin laitteet tallin perukoilta takaisin päivänvaloon. Piti foorumilta varmistaa muutama faktatieto CA18DET virityspotentiaalin suhteen, mutta www.dnsf.org ei enää vastannutkaan!?! Pienen salapoliisityön perusteella selvisi, että yhdistyksen hallitus oli päättänyt alasajaa koko keskustelupalstan. Taustoja en tiedä, mutta ilmeisesti kulujen karsimiseksi - koska maksavia jäseniä ei enää ole.
Minusta tämä tuntui täysin käsittämättömältä. En voinut mitenkään ymmärtää miten 20v suomalaista autoharrastushistoriaa on päätetty tietoisesti pyyhkäistä bittiavaruuteen. Foorumi on ollut koko toiminnan "sydän". DNSF:n kautta on myös osunut kohdalle heittämällä parhaimmat tyypit ja persoonat, sekä ennen kaikkea reissut mitä olen matkani varrella kohdannut, joten ratkaisu tuntui senkin suhteen todella ikävältä. Sitäpaitsi minulla on autotallillinen erilaisien sporttinissaneiden osia joista varmaan joku saattaisi olla kiinnostunut - mihin ne nyt laitan myyntiin?!
Märehdin tilannetta muutaman viikon ja päätin alkaa selvittämään josko jotain olisi vielä pelastettavissa. Vaikka yhdistys häviäisikin, niin mielestäni sivuston tiedoille vielä käyttöä on.
Päätin ottaa yhteyttä yhdistyksen hallitukseen ja ehdottaa, että otan kontolleni sivuston ylläpitovastuun, sekä kustannukset, mikäli backup vain löytyy josta keskustelupalsta saadaan takaisin pystyyn. Tämä kävi hallitukselle ja vastaanotin varmuuskopion sekä "omistajuuden" dataan, verkko-osoitteeseen, sekä logoon.
Erittäin suureksi harmiksi jouduin toteamaan aika alussa, että backup ei sisältänyt ollenkaan keskustelupalstan viimeisintä tietoa. Olin itse 2015 juhannuksena tehnyt ylläpitotöitä foorumilla ja ottanut tietokannasta kopion, joka onneksi sentään löytyi varmuuskopiosta.
Eli tervetuloa takaisin vuoteen 2015!
Historian katoaminen 07/2015 - 06/2023 väliseltä ajalta on erittäin valitettavaa ja harmillista, mutta kerhon huippuvuosien ollessa 2010 paikkeilla uskoisin, että kaikki oleellinen "tekninen tieto" sporttisten Nissaneiden ja Datsunien harrastamisen osalta oli 2015 mennessä jo foorumille dokumentoitu.
Eli nyt 07/2023 alkaen DNSF.org keskustelupalsta on erkaantunut DNSF Ry -yhdistyksestä ja jatkaa omaa elämäänsä tässä samassa osoitteessa kuin ennenkin.
DNSF.org keskustelupalstan tarkoitus on DNSF Ry:n sääntöjen hengessä "Datsun ja Nissan -merkkisten urheiluautojen harrastustoiminnan edistäminen ja siihen liittyvän suomalaisen autoharrastuksen historian taltioiminen".
Vanha "Klubilaispuoli" löytyy edelleen ja sinne pääsevät ne henkilöt joilla Klubilaisoikeudet olivat vuonna 2015. Joitain vanhentuneita "off-topic" alueita ja topikkeja, sekä yhdistyksen omia alueita on myös siivottu pois. Vanhat yksityisviestit ovat jätetty tietoisesti siirtämättä.
Foorumin käyttäjien yksityisyyttä kunnioitetaan. Mikäli edellä mainittu erkanemisjärjestely ei käy sinulle, niin sinulla on täysi oikeus "tulla unohdetuksi" ja muutenkin. Tähän löytyy toiminto käyttäjäprofiilisi alta. Tätä ei tietenkään toivota. Jos harkitset asiaa, niin pyytäisin tutustumaan tietosuojaselosteeseen kuitenkin ennen sitä - henkilötietosi ovat nimittäin turvassa. Sivusto ei ensinnäkään kerää mitään muuta henkilötietoa kuin aivan välttämättömät sivuston tekniseen toteuttamiseen liittyen, lisäksi tietoja ei luovuteta missään olosuhteissa kolmansille osapuolille, saati siirretä EU/ETA alueen ulkopuolelle. Sivusto pyytää sinua hyväksymään tietosuojaan liittyvät ehdot rekisteröinnin yhteydessä tai ensimmäisellä kirjautumisella.
Keskustelu jatkukoon DNSF.org -keskustelupalstalla.
Tilaa itsellesi uusi salasana sähköpostiin mikäli et muista 2015 vuonna ollutta salasanaasi. Jos keskustelu palstalla alkaa lisääntymään, niin luultavasti moderaattoreita myös tarvitaan - laita privaa jos homma kiinnostaa.
Vastuuvapaus
En ole luonnollisesti missään vastuussa mitä muut käyttäjät foorumille kirjoittavat tai ovat kirjoittaneet. Mikäli törmäät asiattomuuksiin, niin ilmoita niistä, jotta ne voidaan siivota pois.
Noudatathan keskustelupalstan sääntöjä; https://www.dnsf.org/thread-23094.html
"Assumption is the mother of all fuckups"