Posts: 1,112
Threads: 76
Joined: Apr/2003
jokohina irti ja alhalta avaat sen ison piltin jotta saat hinapyörän irti sitten muistaakseni pitää vetää se jakuhihnapyörä irti ja siinä se stefa on
vai onko muistinko oikein ???
vai pitääkö öljupumpukin irrottaa :
muista laittaa jako ensin merkkeihin kun irrotat hihnan
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
Mitä mä nyt muistan ni eiks se öljypumppuki pidä ottaa irti?? eihän tuo öljy vuoto pahemmin haittaa ku muistaa vaan lisäillä sitä sinne koko ajan... vois jopa tulla miittiin tänään sillä vaikka toi ny vähän käryttää. Miks muuten mul on nyt yhtäkkiä tyhjäkäynti noussu 1800rpm ja sit ku kaasua näpäyttää ni sit laskee ehkä johonki 1500rpm mut siit alemmas se ei laske? ???
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 1,112
Threads: 76
Joined: Apr/2003
ootko säätänyt sytkää tai kaaasuläppäanturia?
jos et niin sulla on tyhjäkäynti säätäjästästä tai veden lämpö anturista johto irti
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
ei olla sytkään koskettu... pitää tsekata se vedenlämpöanturin piuha, mut eikös tuo pitäs huomata siit et lämpömittari ei näytä mitään, ja kyl se mul siel ihan noormaleis lämmöis on? vai oonko nyt ymmärtäny jotain väärin? ???
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 1,112
Threads: 76
Joined: Apr/2003
sille mittarille joka on sun mittaristossa on oma anturi
mutta ecun anturi on siinä termarin päällä keltainen liitin
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Posts: 1,112
Threads: 76
Joined: Apr/2003
tuu illalla miittinkiin niin von kattoa sen vian :
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
fiksasin jutun jo, mut multa puuttuu se metallinen klemmari siit liittimen ympäriltä ni ei sul satu oleen semmosta?? ;D nyt tein nippuside patentin joka pitää sitä siin vähän paremmin...
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 1,112
Threads: 76
Joined: Apr/2003
ei ole ylimääräisiä
kyllä se nippusiteellä pysyy
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Posts: 1,640
Threads: 41
Joined: May/2002
Hihnapyörän ja jakohihnan rattaan joutuu irrottaa, sitten vaihto onnistuu.
Kannattaa samalla tarkistaa myös nokalla oleva stefa, mulla vuoti kovemmassa ajossa, kun öljyt ioli kuumat.
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
Tosiaan riittää että pääsee käsiksi siihen stefaan. Eli jakopään kopat irti, kampuran iso hihnapyörä irti, jakoremmi irti, jakoremmin alapään hihnapyörä + sen ympäryslevyt irti ja voila, stefan voi kammeta ulos ja uuden naputella tilalle.
Eri asia sitten että onko siellä tilaa tähän kaikkeen...itse irroittelin syylärin ja coolerin tuota varten (kun ei ollut iso homma) ja tuli pirusti lisää tilaa..silviassa kun on syyläri heti jakopään edessä. Ja mulla vielä siirretty taaksepäin reilusti.
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
Kuinka tärkeä toi imusarjan ja lohkon yhdistävä tuki rauta on?? ku mult on tost imusarjasta menny jengat... pultit ei pysy kiinni eli meinasin kiskasta sen poies. :
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
Enpä muista koska mulla olis viimeks se kiinni ollu..tietty jos sulla on imusarjanpulteissakin (jotka siis kiinnittää imusarjan kanteen) huonot kierteet niin sitten suosittelisin että se tukirauta on siellä...ei joudu pultit niin kovalle rasitukselle.
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
voi prkleen prkle.... en jaksa enää tukkia noita öljyvuotoja, viimeviikolla vaihdoin etupään stefan, eilen tarkistin onko öljyfilsu varmasti kiinni jne. noh heitin testilenkin äsken ja sielt jostain öljykellostahan se tiputtaa.... että voi ottaa pattiin! >
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
Haha! Joo-o..toi öljynpaineanturi on yllättävän tyypillinen vuodon kohde noissa..ei muuta kun uutta anturia kehiin
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
eikö tota vois yritää paikkailla jollain tiiviste tahnalla??? ku pitäs säästää vähän rahaa talvea ja mahdollista ca18det vaihtoa varten. :-\ Voisko muuten joku ystävällinne sielu photoshopata ton mun kuvan minkä lehtonen laitto, niin et auto ois valkonen ja konepelti olis musta??
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
Ja ongelmat jatkuu.... :'( mikä helvetti tos kotteros ny sitten on, ku kaasua tallaa ni polttaa öljy ihan jumalattomasti, eli mikäs siel nyt on ideoita? venttiilivarren kumeja veikattiin kaverin kaa et se tiputtais öljyy sylintereihin. :
pieni musta pilvi tuolta aina on tullut ja niin tekee kaikki vähän viritetyt autot mitä oon nähny, mut tiedä sitten... :-[
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 1,816
Threads: 48
Joined: May/2003
TurboPower Wrote:Ja ongelmat jatkuu.... :'( mikä helvetti tos kotteros ny sitten on, ku kaasua tallaa ni polttaa öljy ihan jumalattomasti, eli mikäs siel nyt on ideoita? venttiilivarren kumeja veikattiin kaverin kaa et se tiputtais öljyy sylintereihin. :
pieni musta pilvi tuolta aina on tullut ja niin tekee kaikki vähän viritetyt autot mitä oon nähny, mut tiedä sitten... :-[
Japanmoottorituonti ja avaamaton DET kone keulalle. Sitten ei enaa kuse, eikos S12 laatikko kaynyt siihensuoraan, vai oliko se vain etta faceliftin... ?
Sulla on ollut kanssa harmillista ongelmaa...
EDIT: Tuolla toisaalla olikin jo laatikosta..
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Posts: 1,640
Threads: 41
Joined: May/2002
TurboPower Wrote:Ja ongelmat jatkuu.... :'( mikä helvetti tos kotteros ny sitten on, ku kaasua tallaa ni polttaa öljy ihan jumalattomasti, eli mikäs siel nyt on ideoita? venttiilivarren kumeja veikattiin kaverin kaa et se tiputtais öljyy sylintereihin. :
pieni musta pilvi tuolta aina on tullut ja niin tekee kaikki vähän viritetyt autot mitä oon nähny, mut tiedä sitten... :-[
Jos venttinvarren kumit on rikki, kone tupsauttaa sinistä käyntiin laittaessa, kun pitempään käyttää tyhjäkäynnillä ja sitten polkasee. Toinen paikka on turbon tiivisteet.
Posts: 69
Threads: 0
Joined: Dec/2002
Turbopower: Osta multa 30tkm sitte rempattu kone, pakosarjan kierteetkin on tehty kanteen uudet joten ei tuu niitten kanssa ongelmia. Olis se nahkasisustakin ja kaikkee muuta. Ostakee pois talvi ale!!
Golf 3 variant
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
pohjantah: privaa laitettu
Juu vähän paska tuuri nyt on kyl ollu, muuten kyl ostaisin siel japanmoottorista mut ku ei oo massii! tai noi ois mul just ton verran ja vähän päälle mut sit ei ois rahaa ajaa autolla >
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
hei!
onko miten iso projekti vaihtaa silviaan SR20DET??
meneekö miten helposti paikoilleen??
Ps.
Sattusko joku tietämään mistä sais silviaan korisarjan??
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
Tosta SR20DET vaihto hommasta kannattaa kattoa kaikki tieto semmoisilta sivuilta ku http://www.club-s12.org ku siel porukka on tehny tota aika paljon. Sit noist korisarjoista, silviaan ei saa valmiita korisarjoja, joskus on saanu erebunilta mutta sen sarjan valmistus on lopetettu nykyään voi tilata joltain brittifirmalta jonkun sarjan (joka mun mielestä on kyl aika kauheen näkönen) mut jos työkalut pysyy käsis ni eiku ite vääntämään, itsekin olen juuri aloittanut bodykit projektin jonka pitäs keväällä olla valmis... saa nähä mitä siitäkin tulee...
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 40
Threads: 1
Joined: Sep/2004
missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle? itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil??
Posts: 66
Threads: 3
Joined: Aug/2002
kipi Wrote:missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle? itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil??
Täällähän sitä susirajalla, Joensuussa
Posts: 610
Threads: 20
Joined: Feb/2004
täällä pk-seudulla pyörin kun tiet ovat vapaita lumesta... :-\
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Posts: 185
Threads: 20
Joined: Sep/2002
kipi Wrote:missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle? itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil??
Vaasan ympäristössä pyöritään. Lähde Suomea kiertämään ensi kesänä
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Tampereen nurkilla. Kyllä ollaan tehokkaasti ympäri Suomea "levitty"...
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 66
Threads: 3
Joined: Aug/2002
Xenon Wrote:Tampereen nurkilla. Kyllä ollaan tehokkaasti ympäri Suomea "levitty"...
Meitä kun onkin niiiiiiiin paljon ;D
Posts: 40
Threads: 1
Joined: Sep/2004
joo... "lievää hajontaa" ilmenee näköjää mut sillehän ei taas mahda mitään. vaihan just työpaikkaakin ni ei oo ees kesälomaa ens kesän et vois lähtä mitää hirveit lenkkei körröttelee.
mut ehtiihän sit muutenkii..
ja viikonloput on kuulemma luvattua aikaa autoilulle.
Posts: 885
Threads: 36
Joined: Jun/2004
kipi Wrote:missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle? itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil?? Meikäläinen asustelee Epsoossa, Silvia majailee Laitilassa ja sen voi mahdollisesti (jos tapahtuu ihme ja saadaan romusta kisakelpoinen laitos synnytettyä) bongata ensi kesänä ympäri Suomea HRF:n Roadsport-kisojen varikolta / radalta sekä muista ratapäivätapahtumista. Meetingeihin ei tolla varmaan oikein uskalla lähteä :
|