Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Almera N15 ABS ongelma
#31
Nyt on koodeja luettu:

35 Open circuit in rear left hand wheel speed sensor.



Voi pahus... vähän kävikin mielessä, että voisi olla tuo nurkka..
Vaihdoin nimittäin loppukesästä tuonne pyöränlaakerin, jossa tuli uusi ABS kehä kiinnitettynä..
Ja vika alkoi aika pian tuon laakerin vaihdon jälkeen...
En kyllä mielestäni koskenut anturiin tai johtoon...
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#32
Onko kaikissa N15 Almeroissa ABS anturit samalla osanumerolla eli samanlaisia?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#33
Tuosta en tiiä, mut komeesti meni apukuskin puolelta abs anturin pultti poikki ku sitä yritin availla.... argh..... siel on ja pysyy....
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#34
Nyt kun vaihdoin talvirenkaat, niin valo on välillä palanut ja välillä sammunut...
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#35
Itellä joku koskestushäiriö kyllä varmaan, kun nostin auton alustaa 1cm ylöspäin etupäästä niin valo lakkas palamasta ja toimi hetken taas moitteettomasti, kunnes välillä aina syttyy ja sammuu valo, kun sammuttaa ja käynnistää auton uudestaan.
Kävin leimakonttorilla ja ABS-valo sytty onneks vasta katsastuksen jälkeen taas hetkeksi, huh. Nyt on leima paperissa Big Grin
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#36
Lyylin primerassa vilkutti kans alkuun valoa ja kun nosti auton ylös ja rämpytti johtoa niin pysyi päivän pari poissa. Viime aikoina ei sitten enää sammunut eli vaihdoin uuden anturin.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#37
Johdot kai noista yleensä katkee, jos oikeen pihiys iskee eikä sitä ~150 egeä uudesta anturista huvita maksaa niin voinee kokeilla laitella sinne uutta piuhaa anturin ja liittimen väliin...
Reply
#38
Voiko sen anturin mitata liittimestä ja anturin juuresta?

Se voisi selvittää onko johdossa vikaa, tosin liittimen jälkeisen johdon kuntoa ei voi tietää?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#39
Kyllä se aika paha on mennä mittaamaan anturin juuresta, nämä kun tuppaavat olemaan umpeen valettuja paketteja. Aika seppä saa myös olla että johdon vaihtaa niin että lopputulos on luotettava.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#40
On se jännä kun välillä palaa ja ABS kytkeytyy pois päältä ja välillä taas toimmi OK.

Jos katsastuksessa ei pala, niin en ala hötkyilemään... Big Grin
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#41
Upataas vähän kun asia on ajankohtainen.
Tarkoitus olisi tutkia tuota takana olevaa liitintä, jos sen putsaamisesta olisi apua.
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#42
Voiko anturin nastoista mitata arvoja?

Mulla anto lukemia 500-700 kilo-ohmin väliltä.

Liittimessä ei näkynyt mitään ylimääräistä, mutta kovan työn ja vääntämisen päässä

oli sen avaaminen, lukitusklipsukin meni vähän rikki...

No kolmen starttin ja siirtymän verran valo pysy poissa, nyt taas palaa jatkuvasti...
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#43
Voi tietenkin mitata. 1-2Kohmin väliin pitäis mennä. Pitää muuttua kun heilauttaa rautaa anturin edestä. Sanoisin että vaihdat nyt vaan sen anturin ei se ihmettelystä ehjäksi muutu.
Reply
#44
Otin liittimen uudestaan auki ja poisin sen sisältä sellaisen kumisen tiivisterenkulan.
Ajattelin, että liitin menee mahdollisesti syvemmälle kiinni ja saa ehkä paremman kontaktin,
varsinkin nyt kun se lukitusklipsu hajosi...
Se vaan, että nyt sinne menee likaakin helpommin... :|
Vaseliinia laitoin liittimeen suojaksi...

Mittailin liittimen nastoja ja ohjainlaitteelle? päin näytti 2 megaohmin alueella 1,6 ja 20 megaohmin alueella 11,5 (?)

Anturille näytti 500 kilo-ohmia.

Käynnistin - ajoin - pysähdyin - sammutin -testin n. kuusi kertaa ja joka kerralla ABS valo sammui normaalisti.

Toivossa on hyvä elää... seuraavalla kerralla sitten uutta anturia.
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#45
Kun vaihdoin vetoakselin suojakumin, niin abs kehän ympäriltä lähti paljon likaa ja moskaa pois niin sen jälkeen toiminu hyvin abs:it. Elikkä kaiketi oli kosketushäiriö ongelmaa itellä.
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#46
Vaihdoin viime kesänä kyseiseen kulmaan uuden navan ABS kehineen, joten tuskin vielä on kovin likainen.. Vanhakaan ei sentään ihan tukossa ollut.
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#47
Taas palaa ABS valo ja "35 Open circuit in rear left hand wheel speed sencor" tuli jälleen vikakoodiksi.

Nyt ei ole valo sammuillut edes välillä..

Kannattaako täältä tilailla uutta?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)