Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nissan S14 nakuttaa ikävästi
#31
Jos nyt niittaan tänkin keskustelun kiinni eli kyllä nuo kaikki raksutukset ja naputukset 90 prosenttisesti kuuluu siitä imunokkapyörästä eli VCT -> variable cam timing NVCT -> nissan variable cam timing.

5 prosenttia mahdollisista äänistä voi tulla kiertokangenlaakereista ja toiset 5 prosenttia hydraulisista painimista.

Itsellä oli sama naputus/raksutus ja se kuulosti siltä että kaikki nostajat äänti ja ne vaihdettiin uusiin ja ilmattiin oikealla tavalla, silti vaan äänti ja vaihdeltiin solenoideja, ketjua, ketjun kiristäjät, laahaimet ihan kaikki ja silti vaan.. sit vasta lopuksi vaihettiin uuden näköinen imunokkapyörä uuteen niin siihen loppui kaikki äänet!
Reply
#32
Thuuning Wrote:Jos nyt niittaan tänkin keskustelun kiinni eli kyllä nuo kaikki raksutukset ja naputukset 90 prosenttisesti kuuluu siitä imunokkapyörästä eli VCT -> variable cam timing NVCT -> nissan variable cam timing.

5 prosenttia mahdollisista äänistä voi tulla kiertokangenlaakereista ja toiset 5 prosenttia hydraulisista painimista.

Itsellä oli sama naputus/raksutus ja se kuulosti siltä että kaikki nostajat äänti ja ne vaihdettiin uusiin ja ilmattiin oikealla tavalla, silti vaan äänti ja vaihdeltiin solenoideja, ketjua, ketjun kiristäjät, laahaimet ihan kaikki ja silti vaan.. sit vasta lopuksi vaihettiin uuden näköinen imunokkapyörä uuteen niin siihen loppui kaikki äänet!

Pakko kysyä vielä, että kuuluiko sulla se rallatus vain tyhjäkäynnillä vai myös ajossa?
Reply
#33
Itellä kuuluu kevyt rallatus kun kierroksia on 2500-3500 kierrosta, tyhjäkäynnillä ja suuremmilla kierroksilla ei mitään?? Koneena SR20DE
Nissan Sunny N14 1.6slx, Nissan Primera P10 2.0slx, Nissan Primera P10 1.6 fantasy, Nissan Primera P11 2.0GT
Reply
#34
JonSu Wrote:Pakko kysyä vielä, että kuuluiko sulla se rallatus vain tyhjäkäynnillä vai myös ajossa?

Tyhjäkäynnillä yleensä kuului isosti ja ajossa pienemmin mutta siis se kuului jatkuvasti, ainoastaan kun nosti kierroksia niin se hävisi se ääni kierrosten alle ja tietenkin hiljenikin hieman samalla..

Nyt ollut ja käynyt tähän päivään asti kuin unelma sen nokkapyörän vaihdon jälkeen ja tehoissa en huomannut mitään eroa.


Ainiin ja lisätään vielä tähän että vaihdoin siis uuden VTC/VCT/NVCT pyörän sen ääntävän tilalle ja se oli hieman hiljaisempi mutta jotain naputusta vielä kuului vaimeasti eli tämä koko homma siis korjaantui lopullisesti VASTA kun vaihdoin säädettävän "kiinteän" nokkapyörän (toda racing merkkinen) tilalle siihen imunokkaan (imunokkapyörän pultin otin s13Confusedta) ja pistin ennakkoa yhden pykälän aikasemmalle kompensoidakseen sitä automaattisäätöä ja hyvin on pelannu, tehoja on alhaallakin ja ahdin herää hyvin.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)