Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nissan S14 nakuttaa ikävästi
#1
Hei,

Eli auto on Nissan S14 -95 ja ajettu n.169 000. Moottori on ruvennut pitämään ikävän kuulosta nakutusta tyhjäkäynnillä. Ajaessa nakutusta ei kuulu, mutta kun pysähdyt ja annat olla niin johan alkaa heti meteli.. Joskus harvoina hyvinä päivinä nakutusta ei jostain syystä kuulu.? Olen nyt käynyt vaihdattamassa öljyt ja suodattimen. Tehtiin moottorihuuhtelukin siinä samalla STP:n litkulla.. Siitä oli vain hetken apu. Vaihdettiin myös jakopään kiristin.. Mutta nakutus jatkuu.. Venttiilit ja nostimet näyttää silmin hyviltä mutta ei niitä ole sen enempää testailtu.. Onko muilla samanlaista ongelmaa ollut?
Reply
#2
millanen nakutus tuo ääni on. ei oo mikään hihnapyörä? tai otat pitkän ruuvarin ja alat käymää komponenttei läpi kuuntelemal. Tongue
Reply
#3
Noh nakutus kuulostaa siltä niinku metallikappaleet hakkais yhteen Big Grin Kuulostaa korvaan niinku öljy ei kiertäisi tai sitten nostimet nakuttaa?
Reply
#4
Todennäköisestihhän se on VVT nokkapyörä mikä siellä metelöi.
Sivusto avattu ! [ www.at-r.fi ]
Reply
#5
Jaa a ei auta ku kattoa uudestaan.. En tiedä liittyykö tämä siihen nakutukseen, mutta kun kävin kaupassa ja meinasin lähtiä niin ei meinannu nismo enää käynnistyä.. Kolmannella yrittämällä vasta lähti käyntiin. Sad
Reply
#6
Polje kaasu pohjaan niin lähtee paremmin käyntiin. Tuntuu näissä olevan perusominaisuus että kastelee tulpat kun sammuttaa auton. Niin jos suht heti yrittää lähteä niin ei meinaa millään...
Sivusto avattu ! [ www.at-r.fi ]
Reply
#7
Mutta siis voihan siellä jotain muutakin olla. Oma ainakin on tehnyt tuota koko omistukseni ajan.
Sivusto avattu ! [ www.at-r.fi ]
Reply
#8
bahis Wrote:Polje kaasu pohjaan niin lähtee paremmin käyntiin. Tuntuu näissä olevan perusominaisuus että kastelee tulpat kun sammuttaa auton. Niin jos suht heti yrittää lähteä niin ei meinaa millään...
Vaikka en kyseisestä moottorimallista mitään tiedäkkään, saatan epäillä, että tämä olisi "perusominaisuus".
Reply
#9
Kuulostaako tältä?

http://www.youtube.com/watch?v=BQe1P1lYE3M
Sisältää viestinpoistotakuun.
Reply
#10
No niin.. Nyt on ainaki vika löytyny miksi nismo nakuttaa.. Jakopääketju on jostain syystä venähtäny ja pitää sen takia meteliä.. Osaako kukaan sanoa kuinka vaikia homma tuo ketju on vaihtaa? Pitääkö kaikki purkaa vaan onko hyvin yksinkertainenkin vaihtaa? =D
Reply
#11
JonSu Wrote:No niin.. Nyt on ainaki vika löytyny miksi nismo nakuttaa.. Jakopääketju on jostain syystä venähtäny ja pitää sen takia meteliä.. Osaako kukaan sanoa kuinka vaikia homma tuo ketju on vaihtaa? Pitääkö kaikki purkaa vaan onko hyvin yksinkertainenkin vaihtaa? =D

Jakoketjun vaihtamista varten öljypumppu pitää irroittaa. Öljypumpun irroittamista varten taas pitää irroittaa se isompi alumiininen öljypohja, mikä taas on melkeinpä helpointa irroittaa jos kone on pois konehuoneesta. Kaiken kaikkiaan helpoimmalla pääsee jos suosiosta nykäisee koneen ylös. Jotkut hurjat kyllä vaihtavat jakoketjuja katkaisemallakin, mutta itse en siihen lähtisi, eikä se liene tehtaankaan korjausohjeiden mukaista.

Mielenkiinnosta kysyn, millä totesitte ketjun venyneen ja minkä verran?
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#12
Filk Wrote:Jakoketjun vaihtamista varten öljypumppu pitää irroittaa. Öljypumpun irroittamista varten taas pitää irroittaa se isompi alumiininen öljypohja, mikä taas on melkeinpä helpointa irroittaa jos kone on pois konehuoneesta. Kaiken kaikkiaan helpoimmalla pääsee jos suosiosta nykäisee koneen ylös. Jotkut hurjat kyllä vaihtavat jakoketjuja katkaisemallakin, mutta itse en siihen lähtisi, eikä se liene tehtaankaan korjausohjeiden mukaista.

Mielenkiinnosta kysyn, millä totesitte ketjun venyneen ja minkä verran?



Joo tuota niin naispuolisena en ehkä osaa selittää tätä selkeästi, mutta niin Tuttuni, joka tietää paljonkin autoista niin katsoi tuota jakoketjua. Jakoketjussa ja muuallekin oli tullut jälkiä tuosta ketjun hakkaamisesta? Oliko kenties kannessa ja laahauskiskoissa selviä jälkiä? Yritin pysyä kärryillä kun tuttuni tätä selitti mulle.. Big Grin
Reply
#13
Ketjun venymisen voi todeta myös siten, että mitataan paljonko kiristimen mäntä on tullut ulos. Jos on 10mm tai yli, niin kettinki menee vaihtoon. Itselle vaihdettiin primeraan juuri jakopäähän kaikki osat. Mm. kampiakselin rattaasta puuttui kaksi hammasta. Kesti 304000km. Venynyt ketju aiheuttaa myös nykimistä pienillä kierroksilla ja sytysennakon "seilaamista" ajoituslampulla tarkistettaessa.

Täältä löytyy muutama kuva vanhoista osista:

http://www.dnsf.org/showthread.php?25243...-j%E4lkeen
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#14
Jjoops...pointtini tässä oli vaan se, että onko tosiaan jollain tapaa varmennettu se, että ketju on venynyt. (
JonSu Wrote:No niin.. Nyt on ainaki vika löytyny miksi nismo nakuttaa..
). Lähinnä tuohon että vika on varmasti siinä Smile

Siinä missä Primeroissa tuo ketjun venyminen ja jopa katkeaminen ym. jakopäätuhot ovat erittäin yleisiä, ovat ne näissä takavetokoneissa about yhtä harvinaisia. Ei se toki ennenkuulumatonta ole että ketju olisi venynyt, mutta on vaan paljon harvinaisempaa. Japsivalmisteinen vs brittivalmisteinen, vaikka sam ketju käy päikseen niin niissä on eri ketju lähtöjään.

Mutta joo, on se ketju voinut venyäkin ja on tosiaan tarkistettavissa, mutta ketjun hakkaamista ylälaahaimeen voi aiheuttaa jo pelkkä huono kiristinkin. Ihan huono idea tuo jakopään uusiminen ei kyllä ole jos kilsoja on paljon, mutta onneksi tuo ketjun pettämisongelma ei yleisesti ottaen takaveto-SR:ää vaivaa.

Btw. sytkäennakon seilaamista SR harrastaa ihan muutenkin, on sitten uusi tai vanha ketju, mutta se on sitten jo aivan toinen tarina ja siihen on muita tekijöitä.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#15
jos ketju kolkottaa niin kannattaa ensin kokeilla vaihtaa pelkkä kiristin, siinä kun ei montaa minuuttia mene.. emännän autossa loppui kolinat pelkän kiristimen vaihdolla.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#16
tuokki Wrote:jos ketju kolkottaa niin kannattaa ensin kokeilla vaihtaa pelkkä kiristin, siinä kun ei montaa minuuttia mene.. emännän autossa loppui kolinat pelkän kiristimen vaihdolla.

JonSu Wrote:Hei,

Vaihdettiin myös jakopään kiristin.. Mutta nakutus jatkuu..

Niin no enpä perhana tullu ajatelleeks, että nämähä on tosiaan läjätty ihan eri paikoissa. Mutta jokatapauksessa ei se jakopääkään ikuinen ole. Pelkkä kiristimen vaihto ei tosiaan pelasta oikeastaan miltään. Hyvällä tuurilla kylmäkäynnistyksessä esiintyvä rallatus vähenee tai jopa poistuu kokonaan. Mutta edelleenkin sisuksissa pyörii venynyt kettinki. Tarpeeksi sitten kun venyy ja jako alkaa heittää, niin käykin sitten hammastohtori morjestamassa rattaita. Samallahan tuon ylälaahaimen voi jättää jakopäätä aukoessa kokonaan pois. Ilmeisesti uudemmissa sitä ei ole lainkaan muutenkaan. Itseltäni ainakin puuttuu ja olen nähnyt monia muitakin.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#17
tuokki Wrote:jos ketju kolkottaa niin kannattaa ensin kokeilla vaihtaa pelkkä kiristin, siinä kun ei montaa minuuttia mene.. emännän autossa loppui kolinat pelkän kiristimen vaihdolla.


Kiristin on jo vaihdettu, mutta kolinat ei loppunut.
Reply
#18
Joo, kas minäkään en tuolta ensimmäisestä viestistä bongannut että kiristin on jo vaihdettu.
Mutta siis kuten sanoin, ketjun venyminen, vaikka näissä harvinaista onkin, on täysin mahdollista ja todellakin vakavasti otettava asia. Jos siitä selkeä epäilys on niin kannattaahan se vaihtaa. Mitä itse naputukseen tulee, kuuluuko se ainoastaan tyhjäkäynnillä vai myös paikallaan kaasutellessa? Ja jos kuuluu niin onko merkitystä, onko vaihde päällä vai ei?
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#19
Filk Wrote:Joo, kas minäkään en tuolta ensimmäisestä viestistä bongannut että kiristin on jo vaihdettu.
Mutta siis kuten sanoin, ketjun venyminen, vaikka näissä harvinaista onkin, on täysin mahdollista ja todellakin vakavasti otettava asia. Jos siitä selkeä epäilys on niin kannattaahan se vaihtaa. Mitä itse naputukseen tulee, kuuluuko se ainoastaan tyhjäkäynnillä vai myös paikallaan kaasutellessa? Ja jos kuuluu niin onko merkitystä, onko vaihde päällä vai ei?

Se kalkatus kuuluu yleensä kun kone on lämmin.. ja voimistuukin yleensä kun annat olla tyhjäkäynnillä.. Kun painaa kaasua ja kierrokset nousee 2 -3 tonniin niin kalkatus loppuu, mutta kun päästät kaasulta se alkaa.. Eli kun kone on jäähtynyt ja käynnistät sen niin siinä vaiheessa ei yleensä kuulu sitä kalkatusta vaan kone käy oikein hienostikin, mutta kun kone vähän lämpiää niin sitten se alkaa, mutta kun lähdet ajamaan niin kolina loppuu, mutta jos ajat esim hiljaa parkkiin niin kalkatus alkaa siinä vaiheessa, kun kierrokset on niin alhaalla... ja ihan sama onko vaihde päällä vai ei..Vaikia selittää =D Tuliko yhtään selkoa?
Reply
#20
Jees..hain tässä lähinnä sitä, että esim. NVCS:n osuutta asiaan voi usein testata siten, että kokeilee kaasutella paikallaan vaihde vapaalla sekä vaihde päällä (kytkin pohjassa luonnollisesti). Vaihde tekee siinä sen eron, että vaihde päällä NVCS kytkeytyy päälle ja pois kaasun mukaan, vapaalla ei (olettaen että vaihteiston vapaatunnistus toimii). Mutta jos vaihteella ei ole asiaan mitään vaikutusta niin hyvin se ääni voi tulla ketjustakin, tai sitten vaikka jostain ihan muualtakin.

Ilmeisesti kuitenkin jo kurkkasitte sitä ketjun ylälaahainta ja siinä jälkiä oli. Koittakaapas huviksenne ottaa se hetkeksi pois, vaikuttaako ääneen? Jos ketju hakkaa siihen, pitää se melko terävää metallista kilinää. Jos sen poistamalla ääni muuttuu tai jopa poistuu niin päättely on melko helppoa.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#21
no niin.. jakopäänremppa on nyt sitten valmis.. Jälkien perusteella sen kovan kalkattavan äänen sai aikaan se kaarevan muotonen laahauskisko alhaalla.. Joten vaihdettiin sitten laahauskiskot ja ketju.. Ja kun saatiin kaikki kasaan ja moottori käyntiin ja ajettu nyt n.400 km, niin ei ole kuulunut enää nakutusta ja autokin käy hienommin nyt kuin koskaan. Smile
Reply
#22
Filk Wrote:Jees..hain tässä lähinnä sitä, että esim. NVCS:n osuutta asiaan voi usein testata siten, että kokeilee kaasutella paikallaan vaihde vapaalla sekä vaihde päällä (kytkin pohjassa luonnollisesti). Vaihde tekee siinä sen eron, että vaihde päällä NVCS kytkeytyy päälle ja pois kaasun mukaan, vapaalla ei (olettaen että vaihteiston vapaatunnistus toimii). Mutta jos vaihteella ei ole asiaan mitään vaikutusta niin hyvin se ääni voi tulla ketjustakin, tai sitten vaikka jostain ihan muualtakin.

Ilmeisesti kuitenkin jo kurkkasitte sitä ketjun ylälaahainta ja siinä jälkiä oli. Koittakaapas huviksenne ottaa se hetkeksi pois, vaikuttaako ääneen? Jos ketju hakkaa siihen, pitää se melko terävää metallista kilinää. Jos sen poistamalla ääni muuttuu tai jopa poistuu niin päättely on melko helppoa.

SR20DET VTC nokkapyörä pitää aivan tolkutonta rapinaa.
Autokeskuksen nokkapyörätarjous, 1167€ /4-6vk, oli tietty houkutteleva, mutta ajattelin kuitenkin hakea jostakin halvempaa vaihtoehtoa. USAlaiset putiikit myyvät tällä hetkellä eiioota, joten etsinnässä saattaa mennä tovi.
Nyt kysyn: Mitä haittaa voisi olla, jos muutan VTC-pyörän solenoidin ohjauksen väliaikaisesti manuaaliseksi?
Eli tyyliin ohjausjännite virtalukon takaa tai laturilta ja kytkin ohjaamaan apurelettä joka ohjaa VTCn solenoidia.
Kylmäkäynnistysten karmeat äänet häviäisivät ja pyörän tuoma hyöty alaväännössä kovaan rattaaseen nähden säilyisi. Solenoidi sulkee öljynkierron rattaalle ilmeisesti vasta 5700rpm kohdalla, joten arkiajossa eroa ei edes huomaisi.
Reply
#23
Alko itelläkin säxä nakuttamaan ikävästi moottorirempan jälkeen mulla toi nakutus kuuluu tyhjäkäynnillä selvästi, muttei se lakkaa kierroksilla eikä vaihde tai kytkin päällä.. autoon tehty siis täydellinen kone remppa takomännillä niin en oikein jasais/haluais uskoa,että laakerit menny. mielestäni ei ihan ekoilla kerroilla pitäny tota nakutusta kun autoa starttaili. kuulostaa kyllä aika paljo samalta kun toi #9 potauksen video paitsi ei kuulu noin selvästi.. pystyykö tota mitenkään todentamaan jos olis toi nokkäpyörä mikä ääntää? nii ja hyd.nostimet ilmasin ennen kun kasasin mosan niistä yks kyl äänti viime kesänä, mut ei mielestäni kuulostanu ihan tollaselta nykyseltä ääneltä vaan oli vähä " särisevämpi/ ei noin nakuttava..
Reply
#24
RoiMiZ21 Wrote:Alko itelläkin säxä nakuttamaan ikävästi moottorirempan jälkeen mulla toi nakutus kuuluu tyhjäkäynnillä selvästi, muttei se lakkaa kierroksilla eikä vaihde tai kytkin päällä.. autoon tehty siis täydellinen kone remppa takomännillä niin en oikein jasais/haluais uskoa,että laakerit menny. mielestäni ei ihan ekoilla kerroilla pitäny tota nakutusta kun autoa starttaili. kuulostaa kyllä aika paljo samalta kun toi #9 potauksen video paitsi ei kuulu noin selvästi.. pystyykö tota mitenkään todentamaan jos olis toi nokkäpyörä mikä ääntää? nii ja hyd.nostimet ilmasin ennen kun kasasin mosan niistä yks kyl äänti viime kesänä, mut ei mielestäni kuulostanu ihan tollaselta nykyseltä ääneltä vaan oli vähä " särisevämpi/ ei noin nakuttava..


Uusi VTC pyörä on jo tallissa ja remontti odottaa vielä muutamaa lisäosaa. Nykyisen pyörän meteli on tällä hetkellä sitä luokkaa että autolla ei kehdannut enää ajaa, joten jotakin oli tehtävä.
Heitin tähän viestiketjuun muutama viikko sitten kysymyksen, jota nelisensataa silmäparia kävi katsomassa, mutta kellään ei ollut kysymykseen mitään mielipidettä, joten asia piti tutkia itse.
Irroitin VTC solenoidin johdon ja kytkin johdon tilalle solenoidin virtalukon ohjaaman apureleen avulla 12V. Toinen liitin tietty auton runkoon tai akun miinusnapaan Solenoidin johtoon kytkin testin ajaksi 10W polttimon.

VTC pyörän toiminta on selitetty Nisun korjaamokäsikirjassa ja se toimii myös jotakuinikin niin kuin siellä sanotaan.
Nakutus kuuluu aina kun VTC solenoidi on kiinni eli nokkapyörässä ei ole öljynpainetta. Auton käydessä solenoidi on kiinni kun moottori käy tyhjäkäyntiä ja/tai vaihde on vapaalla. Käsikirjassa mainitaan myös kun jäähdytys neste on alle 50ast, mutta tuota en testannut.
Nakutus häviää, kun ECU avaa solenoidin ja öljynpaine muuttaa VTC-pyörän asentoa. ECUn ehdot täyttyvät, kun vaihde on päällä ja kierrokset välillä 1050-5700rpm. Pelkkä kaasupolkimen hipaisukin riitti sytyttämään testilampun, joten tietoa haetaan myös kaasuläpän asentotunnistimelta.
Ajossa solenoidi on auki pysähdyksiä ja vaihtamishetkiä lukuunottamatta koko ajan kunhan kierrokset pysyvät edellä mainitulla alueella.
Väitän että VTC-pyörän voi arkiajossa huoletta hiljentää edellä kuvatulla kytkennällä.
Ajokäytös ei muutu mitenkään ja liikennevaloissa seistessä ei tarvitse hävetä moottorin kalinaa.
Releen ohjausjännitteeseen kannattaa asentaa katkaisija siltä varalta että syntyy tarvetta vetää yli tuon 5700rpm rajan. Tätä kytkentää ei välttämättä kannata tehdä, jos tätä tarvetta esiintyy jokaisessa kadunkulmassa.

Meidän tapauksessa testilamppu purettiin, mutta kytkentä jätettiin ja teini lupasi pitää lapikkaan kurissa parin viikon ajan.

Eli testi pähkinänkuoressa. Irota solenoidin johto liittimestä (varo ettei liittimen lukitsinsokka katoa) ja kytke pienillä abikoilla solenoidi mihin tahana 12VDC jännitelähteeseen. Napaisuudella ei ole väliä.
Kytke solenoidia auton käydessä päälle pois. Jos vaikuttaa ääneen niin vika on VTC-pyörässä.

Jossakin Zilvia sivustolla neuvottin korjaamaan kalina irroittamalla johto kokonaan, mutta tämä ohje on täyttä tuubaa eikä sitä kannata noudattaa.


Pari kuvaa VTC-rattaan koeajokytkennästä.
Apurele on nipparilla kiinni akun kiinnitysraudassa. ABS-pumpun vieressä oli joutilas liitin josta löytyi ohjausjännite.
Käyttöjännite on otettu releboxin sisältä tyhjästä relekannasta.
Solenoidin ja releen miinusnapa on kytketty suoraan akkuun.
Vihreä 2-napainen johdin menee testilampulle.

[Image: 006.jpg]


[Image: 007.jpg]
Reply
#25
No nyt tuli aikalailla selkeää ohjetta ja käytännön kokeilua, ettei voi muuta kun arvostaa esv66 vastausta! tuota pitää itenkin kokeilla seuraavaks kun tallille menee. Oma ei onneks äännä viellä niin ettei kehtas ajaa, mutta vituttaa silti varsinkin itseä tuo nakutus+ se ettei ole varmuttaa mistä tulee..
Reply
#26
Lyhyesti sanottuna tuo kytkentä tosiaan siis "pakottaa" NVCS:n olemaan kytkettynä koko ajan. Tarkoittaa periaatteessa samaa kuin jos siellä olisi ihan mekaaninen säädettävä nokkapyörä, joka on säädetty samaan asentoon. Jos kysytään että mitä haittaa siitä voi olla niin vastaus on 1) mahdolliset päästöt ja 2) overlap ylärekisterissä. Molemmat sellaisia asioita, jotka tulevat vastaan joka tapauksessa jos sinne laittaa säädettävän pyörän tilalle.
Vastaava kytkentä on joskus tehty pariin autoon, mutta niissä puhtaasti siitä syystä että siellä on ollut s14 sr20det, mutta s13 sr20det:n ecu (joka ei siis osaa ohjata tuota NVCS:ää).


Btw, monesti tuo NVCS pyörä kuitenkin menee pitää ääntä nimenomaan (tai myös) silloin kun solenoidi on kytkettynä. Obviously, jos pyörä pitää ääntä vain solenoidin ollessa kytkettynä, kannattaa vain nykäistä se liitin irti. Tässä tapauksessa siis ne jotkut ulkomaanfoorumien ohjeet pätevät. Ja jos taas nokkapyörä rallattaa on se sitten kytkettynä tai ei (näitäkin on ollut), ei tuo kytkentä luonnollisesti auta mitään Smile


PS. jos tuota nokkapyörän toimintaa ja solenoidia haluaa testata niin välttämättä ei tarvitse mitään hyppylankapatentteja: sen voi kytkeä väliaikaisesti päälle/pois myös esim. jollain consult-softalla. Niillä ilmaisillakin.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#27
Muistaakseni ecu ohjaa tuon solenoidin maapuolta eli siihen tulee jatkuva 12V toiseen liittimeen.
Reply
#28
niijoo, eipä tullu mieleen koittaa ecutalkilla tota. Pitää koitella.
Reply
#29
RoiMiZ21 Wrote:niijoo, eipä tullu mieleen koittaa ecutalkilla tota. Pitää koitella.

Niin, turha ohjehan tuo, kun kaikilla on nykyään ECU-diagnostiikkavehkeet tallissa.

ECUtalkilla ei käsittääkseni voi ohjata solenoideja.
Conzult freeConfusedsä on solenoidiohjaus, mutta ainakin minun kinkkilukijassani ne eivät ole aktiivisia. Sähköpuhallinta pääsee pöristelemään, jos siitä joku saa kicksejä.
Conzult SX:ää ei saa enää ainakaan rahalla ja joku kirjoitti että se osaa samat temput kuin Conzult free eli ei juuri mitään.
Nissan Data Scanin free versiolla voi seurata nopeutta ja moottorin kierroslukua näppärästi läppärin näytöltä. Muuhun se ei ainakaan kiinalaisessa lukijassa taipunut.

Nämä tiedot perustuvat tosin vain parin tunnin kokeiluun kolmella softalla, mutta VTC-vian suhteen en ainakaan koetun perusteella lähtisi pahemmin tätä tietoteknistä vaihtoehtoa liputtamaan.
Mopedin akulla ja parilla johdonpätkällä ehtii testata puolenkymmentä autoa ennen kuin läppäri nousee edes tulille.
Kunhan mekaniikka saadaan kuntoon, paneudun tähän ECUn diagnostiikka puoleen paremmin. Voi olla että kokemuksen myötä mieli muuttuu.
Reply
#30
Itellä on alkanu nakuttamaan ääni on tämä https://www.youtube.com/watch?v=JwBIIEDZE08 Onko sitten kiertokangenlaakeri menossa?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)