Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nissan primera 2.0 slx p11
#31
Jos on ennakko katottu, niin sitte venttiilikoppa auki ja kahtomaan paljonko on kiristimen mäntä ulkona. Jos on tullu 10mm tai yli, niin ketju vaihtoon. Aiheuttaa myös tuota laiskuutta. On vähän hankalassa paikassa, mutta esim. rautalankaa voi käyttää apuna mittauksessa. Mitataan siis kiristimen juuresta männässä olevan uran reunaan. Tajuat mistä puhun kun katot kiristintä.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#32
taisi vika löytyä virranjakajan kannesta. Oli ihan hapettuneet. Putsasin vähän ja laitoin takas nii johan lähti kulkemaan =). Huomenna pitää ostaa uudet hilppeet
Reply
#33
Kysyisin vielä tuosta virranjakajan kannesta. Onko se sama kuin 1.6 mallin? Kun motonetissä ei ollut kuin 1.6 niin pisyi ajattelemaan
Reply
#34
Ei oo sama virranjakajankansi 1.6 kun 2.0 moottorissa.
Reply
#35
Noni kävin ad:lta nappaamassa jakajankannen ja pyörijän, eikä hintaakaan ollut kuin 20e Smile
Reply
#36
Totenkopf Wrote:Jos on ennakko katottu, niin sitte venttiilikoppa auki ja kahtomaan paljonko on kiristimen mäntä ulkona. Jos on tullu 10mm tai yli, niin ketju vaihtoon. Aiheuttaa myös tuota laiskuutta. On vähän hankalassa paikassa, mutta esim. rautalankaa voi käyttää apuna mittauksessa. Mitataan siis kiristimen juuresta männässä olevan uran reunaan. Tajuat mistä puhun kun katot kiristintä.


Totenkopf Wrote:Kiristimen mäntä sai tulla ulos muistaakseni 13 milliä, silloin on ketju ehdottomasti vaihdettava. Männän juuressa on jyrsitty tasanne josta tämä mittaus voidaan suorittaa. Mäntähän tulee ulos vielä tämän jälkeenkin, mutta ajoitus on niin venyneellä ketjulla jo todella päin persettä.

Kumpi nyt on raja, puhutaan primeran SR20DeConfusedtä. Pitää toi lyylin auto melkoista rallatusta ja ajattelin tarkistaa asian.


edit: Tästä olikin kiristäjä jumissa, nyt rokkaa ja tullut ulos joku 9mm.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#37
Minä en nyt tarkkaa mittaa muista, mutta sentti muistaakseni merkkiliikkeen mukaan tarkottaa jo vaihtokuntoa. Itsellä oli kiristintä vaihtaessa jotain 8-9mm ja nyt on tässä kuukauden aikana ruvennut rallattelemaan. Nykii senverta ja ajotusta tarkistettaessa ennakko seilaa eestaas, että ketju menee vaihtoon. Onneks ameriikasta saa alkuperäsosia edullisesti. En perkele maksa 600€ orkkisosista ku saa noin kolmanneksellakin.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#38
Jaaha kauppas ad ukko sitten väärän kannen. Muuten sama mutta kiinnistyskohdat parisenttiä eri kohdassa. Big Grin on se jakajan kannen osto vaikeeta
Reply
#39
[Image: 31D9819S4WL._SY300_.jpg]

Möivät ilmeisesti tämmösen

[Image: 40013-1.jpg]

Kun tämmönen ois pitäny olla


Itselle kävi aivan sama homma. Vein samantien tiskille takasin ja totesin, että ei käy, rahat takasin. Taisin tilata saksasta sopivan. Marmoritiskiltä makso muistaakseni jottain 45 euroo pelkkä kans ja pyörijä parikymppiä.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#40
kyllä.. juuri näin kävi.
Reply
#41
Kirjoitanpa nyt tänne tuosta omasta kulkineesta. Eli jakopää rupes pitämään ääntä tuossa pari kuukautta sitten. Aavistuksen verran paheni kokoajan. Nyt sitten käytin pajalla kun olin hommannut osat jenkeistä valmiiksi. Ei kyllä kauaa olisi uskaltanut enempää ajaa. Kampiakselin rattaasta näet puuttui jo kaksi hammasta ja muutenkin oli selkeää kulumista havaittavissa. Nyt on sitten kaikki uudet hilppeet sisuksissa ja tuntuu kun olisi uusi pirssi saatu alle. Eli suosittelen suhtautumaan suurella vakavuudella tähän jakopäähän. Tuossa omassakin olisi ollut vain ajan kysymys kun mäntä olisi käynyt morjestamassa venttiilejä ja loppu olisikin ollut sitten selvää. Nyt on taas yksi murhe vähemmän.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#42
Ilmeisesti sitten 2-litraiset helpompia jakopään osalta? Kun käsittääkseni 1.6 senverran työläs ettei ainakaan teettää kannata.
Reply
#43
2- litrasessakin riittää työtä. Molemmat öljypohjat pois, pitkittäispalkki koneen alta pois, etuputki pois, jakopään puoleinen kannake irti jne. FSM:n mukaan pitäs vielä kansikin ottaa irti. Käytännössä ei tarvii ku tietää mitä tekee. Mutta ahasta on kyllä suorittaa moinen operaatio.

Ohjehinta pelkälle työlle on jotain 700€. Alkuperäisosille jäi hintaa 600€. Tilasinkin sitten FRsport.comista aika kattavan setin, joka sisältikin kaiken tarvittavan, muutamaa tiivistettä ja nokkapyöriä lukuunottamatta.
http://www.frsport.com/OE-Complete-Timin..._1351.html

Hintaa koko paskalle suomeen tuotuna jäi muistaakseni tullin jälkeen alta 300€. Ja kyseessä oli kuitenkin alkuperäisosat. Olisihan sitä saanut varmasti samaan konkurssiin vaihtomoottorinkin, mutta kun tuo uusi jakopää on minusta aina luotettavampi kuin vanha.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#44
Näkee taas, paljonko osissa on suomessa "ilmaa" hinnoissa.
Reply
#45
Kyllä. Paras oli kyllä venttiilikopan tulpanreijille tarkotettu tiiviste 30€. Tarvikkeena koko venakopan sarja 18€. Ja ihan saman tasoset olivat vielä.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#46
Itsellä taitaa olla edessä tuo ketjun vaihto. Mitä muuta kannattaa tilata samalla siihen?
Auto on kans P11 -96 2.0 SLX 210 000 ajettu.
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#47
Kiristäjä, katot että on uuden mallinen tiheällä hammastuksella. Laahat vois kattoa onko kuluneet.
Reply
#48
Kiitti. Ja tuolta Jenkeistäkö olette niitä tilailleet?
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#49
Itse tilasin tämän sarjan http://www.ebay.com/itm/TIMING-CHAIN-SET...c2&vxp=mtr

Muuten hyvä satsi mutta kiristäjä oli vanhan mallinen ja tuo kaareva laahain ei ollut sopiva.Ollut nyt noin 1000 kilometriä paikallaan ja tuntun toimivan.
Reply
#50
Toni_91 Wrote:Itse tilasin tämän sarjan http://www.ebay.com/itm/TIMING-CHAIN-SET...c2&vxp=mtr

Muuten hyvä satsi mutta kiristäjä oli vanhan mallinen ja tuo kaareva laahain ei ollut sopiva.Ollut nyt noin 1000 kilometriä paikallaan ja tuntun toimivan.

Joo-o eipä ihme ettei ollut tiheällä hammastuksella. Mitä lie kiinalaista patarautaa. FRSport:lla pelkkä kiristin $82...
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#51
Onko se tiheämpi eri osanumerolla? Vai mistä erottaa, jos tilaa vaikka ulkomailta?
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#52
Hieman kun viitsii tehdä tutkimustöitä nuiden hälyttävän edullisten eBayssa myytävien sarjojen kohdalla, niin älyää kiertää ne kaukaa. Todella heikkolaatuista kamaa useimmiten. Poikkeuksia toki varmasti on. Muistakaa jakopään osia uusiessa, että sinne kannattaa tosiaankin vaihtaa ihan kaikki kerralla. Ketju, kirisitin, laahaimet ja rattaat. Vanhat rattaat kun tuppaa syömään uuden ketjun ja toisinpäin.

http://www.frsport.com/Tsubaki-13028-53J..._1351.html
Tuossa on ihan kelpo setti jakopään remonttia miettivälle. Nokkapyöriäkin tuolta saa, ovat todella edullisia. Päällepäin ehkä hieman karkeatekoisen näköisiä, mutta ajavat kyllä asiansa.

Tiheähampaisen kiristimen osanumero on 13070-2J203. Kiristimiä on kaikenkaikkiaan kolmea eri mallia. Itsellä oli muuten samanlainen kuin tuo edellämainittu, mutta harvemmalla hammastuksella.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#53
Kannattaako samalla rempalla vaihdella jotain muuta esim. jotain tiivisteitä?
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#54
Kova-Luu Wrote:Kannattaako samalla rempalla vaihdella jotain muuta esim. jotain tiivisteitä?

Kampiakselin etutiiviste, öljypumpun imu- ja painepuolen tiivisteet, sekä venttiilikopan tiivisteet. Ainakin nuo on pakko vaihtaa, saattoi olla muutakin, en muista. Kannattaa tutkiskella osanumerot valmiiksi ja varautua muutamien tiivisteiden kohdalla aika suolaisiin hintoihin. Nissan kun ei ilmoita IKINÄ minkään osan kohdalla mitään kokoja, vaikka standardimitoilla olisivatkin.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#55
Suositelkaas samaan syssyyn hyvää akkua? Laitanko suosiolla laatumerkin?
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt * vain kilpaurheilijoille!
- Mökin vuokrausta Mikkelissä, saimaan rannalla. <br />- Privalla kiinni!
Reply
#56
Lainailen topikkia vähän, kaverilla kyseinen auto ja sammui kesken ajon varoittamatta, ei lähde käyntiin eikä lupailekkaan. Virranjaka oli kuulemma paskainen ja nyt putsattu, uusittu puola mutta ei edelleenkään käy. Vikakoodeja oli moottorivaloa vilkuttamalla saanut kolme rauhallisesti vilkahtavaa valon välähdystä, mitä tarkoittanee ja mistä jatkaa?
Reply
#57
Öljykorkki auki ja kaveri starttailemaan, pyöriikö nokka-akseli?
200sx s13 -89
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)