Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nissan primera 2.0 slx p11
#1
Elikkäs otsikon mukaisen apjdkdkfuton alavääntö kummastuttaa, kun alkaa tehoja löytymään vasta 4000 jälkeen onko tämä normaalia primeralle?
Reply
#2
Itselläni oireilee samalla lailla,4000rpm ja sit alkaa vetää kunnolla,tätä enne nyhtää välillä. Itse epäilisin MAF:ia
Nissan Micra k10 vm-90<br />Nissan Primera p11 vm-98<br />Ex autot:Toyota Aristo vm-98 2jz-VVTi,Nissan 200sx s13 vm-90 ja liian monta Vaggilaista!
Reply
#3
Puhdista maf anturi crc:n air sensor cleanerilla. Kannataa myös tarkistaa perusennakko, voi hyvinkin olla perseellään.
Reply
#4
Kyllä tuo "vika" kuuluu sr20de luonteeseen. Itselläkin pari tollasta konetta ja eihän ne alakierroksilla tiedä mitään. Yläkierroksilla vetää paremmin. Smile
Reply
#5
Mites onko näissä P11Confusedissä yleensä mitään juotosongelmia maffeissa kuten käsittääkseni Microissa jonkun sortin tyyppivikana?
Reply
#6
Mai Wrote:Kyllä tuo "vika" kuuluu sr20de luonteeseen. Itselläkin pari tollasta konetta ja eihän ne alakierroksilla tiedä mitään. Yläkierroksilla vetää paremmin. Smile
En kyllä allekirjoita tuota. Itellä oli tosi laiska ennen mafin puhdistusta ja sytyn säätöä, jopa entinen SR20Di koneella ollut P10 oli pirteämpi. Nyt on tilanne toinen.
Reply
#7
Mai Wrote:Kyllä tuo "vika" kuuluu sr20de luonteeseen. Itselläkin pari tollasta konetta ja eihän ne alakierroksilla tiedä mitään. Yläkierroksilla vetää paremmin. Smile

Mitäs tuossa lyylin autossa sit kusee kun se on sellainen kuminauhamoottori....:o

Tai sit mä oon vaan tottunut ahdettuun...:p
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#8
Totenkopf Wrote:Puhdista maf anturi crc:n air sensor cleanerilla. Kannataa myös tarkistaa perusennakko, voi hyvinkin olla perseellään.

joo pitää kokeilla puhdistaa maf anturi.
Reply
#9
Ei vaikutusta maf anturin puhdistuksesta. :/
Reply
#10
maikkeli Wrote:Ei vaikutusta maf anturin puhdistuksesta. :/

Mitenkäs se ennakko? Oireileeko kaikilla vaihteilla? Itselläni oireilee 2,3,4 vaihteella,mutta ei muilla. 5vaihteella jaksaa vetää 2000-7000rpm aivan hyvin. Tiedä mistä johtuu tämä,mutta olen kiihdytellyt nyt aina puolikaasulla,niin silloin vetää hyvin ja sit kun saavuttaa 4000rpm,niin kaasu pohjaan.
Nissan Micra k10 vm-90<br />Nissan Primera p11 vm-98<br />Ex autot:Toyota Aristo vm-98 2jz-VVTi,Nissan 200sx s13 vm-90 ja liian monta Vaggilaista!
Reply
#11
eikka90 Wrote:Mitenkäs se ennakko? Oireileeko kaikilla vaihteilla? Itselläni oireilee 2,3,4 vaihteella,mutta ei muilla. 5vaihteella jaksaa vetää 2000-7000rpm aivan hyvin. Tiedä mistä johtuu tämä,mutta olen kiihdytellyt nyt aina puolikaasulla,niin silloin vetää hyvin ja sit kun saavuttaa 4000rpm,niin kaasu pohjaan.

Mitenkäs tuo ennakon säätö tapahtuu? Smile
Reply
#12
Minä oon lueskellu niin monet ohjeet, että oon tullu siihen tulokseen, että niitä on yhtä montaa eri sorttia ku on tekijöitäki.
Itse tein näin ja ainakin on tominut hyvin. Moottori on siis vuosimallin 1997 SR20De, miksei voisi kuitenkin soveltaa muuhunkin.

-Moottori normaaliin käyntilämpötilaan, käy vaikka hakemassa aski tupakkia
-Ylimääräset vempeleet pois päältä, jotta tyhjäkäynti saadaan normaalille tasolle
-Käytä kierroksia pari kolme kertaa yli 3000rpm, jotta ECU tajuaa, että kohta tapahtuu jotain. (Näin siis kirjoittivat aussilaisella pulsar- foorumilla. Liekö sitten totta, en tiedä. Toimii kuitenkin.)
-Sammuta moottori
-Irroita tps- anturin johto
-Käynnistä moottori ja odota kierrosten vakautumista
-Käytä kierroksia taas pari-kolme kertaa yli 3000rpm (tämä taas sitä varten, että perusennakko lukittuu, näin mainittiin jossain sr- foorumilla)
-Kytke ajoituslamppu. Nyt ennakon pitäisi näkyä selkeästi.
-Säädä ennakko halutunlaiseksi tarpeen mukaan. Käynti muuttui omassa ainakin parempaan suuntaan kun säädin ennakon 15 asteeseen.
-Sammuta moottori ja kytke tps takaisin.
-Käynnistä ja tarkasta, että kaikki on niinkuin pitääkin.

Ennakkohan muuttuu kokoajan ecun säätämänä kun tps anturi on kytkettynä. Tässä nimenomaan säädetään perusennakkoa, ecu hoitaa lopun säätämisen.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#13
emännän p11 sri on ihan päinvastoin, se kulkee parhaiten reilusti alle 3000rpm, alavääntö tuntuu paremmalta kuin mun getarissa;D yläkierroksilla primmu on tasaisen hengetön, kiihtyy kyllä mutta ihan turhaa tuo kierrättäminen on kun kaikki vääntö on alakierroksilla.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#14
Joo tarviis ajoituslampun tohon. Nyt oon huomannut että alavääntöä löytyy reilusti enemmän kylmällä koneella kuin lämpimänä. :o lämpimänä melko tuhnu verrattuna kylmään koneeseen. Oisko tähän kellään mitään? Kiitoksia etukäteen
Reply
#15
maikkeli Wrote:Joo tarviis ajoituslampun tohon. Nyt oon huomannut että alavääntöä löytyy reilusti enemmän kylmällä koneella kuin lämpimänä. :o lämpimänä melko tuhnu verrattuna kylmään koneeseen. Oisko tähän kellään mitään? Kiitoksia etukäteen

Ajotuslamppu kannattaa ostaa, esim. motonetin 30€ tekeleellä pärjää vallan mainiosti. Oletko jo tarkistanut virranjakajan kannen ja pyörijän? Iän myötä hapettuvat melko kivasti, itse vaihdoin toissapäivänä omaani uudet. Tilasin saksasta itselleni uudet. Väänäsellä ois maksanu 60€ yhteesä molemmat ja ad:n ukko koitti kaupata vääränlaista koppaa. Osat makso 25€ ja toimitus kotiovelle 15€.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#16
Totenkopf Wrote:Ajotuslamppu kannattaa ostaa, esim. motonetin 30€ tekeleellä pärjää vallan mainiosti. Oletko jo tarkistanut virranjakajan kannen ja pyörijän? Iän myötä hapettuvat melko kivasti, itse vaihdoin toissapäivänä omaani uudet. Tilasin saksasta itselleni uudet. Väänäsellä ois maksanu 60€ yhteesä molemmat ja ad:n ukko koitti kaupata vääränlaista koppaa. Osat makso 25€ ja toimitus kotiovelle 15€.

Joo pitääpä tarkistaa huomenissa
Reply
#17
Huomasin tuossa tankkaessa että bensaa valuu ulos.. täyttöputkessa reikä?
Reply
#18
Auton "vika" ei vieläkään selvillä. Onko sitten vain mahdollista että alavääntö on vaan niin prkl heikko. Esimerkkinä 4 vaihteella ja 2000 kierroksilla kaasupohjaan ei tapahdu yhtään mitään Big Grin sama 3 vaihteella
Reply
#19
maikkeli Wrote:Auton "vika" ei vieläkään selvillä. Onko sitten vain mahdollista että alavääntö on vaan niin prkl heikko. Esimerkkinä 4 vaihteella ja 2000 kierroksilla kaasupohjaan ei tapahdu yhtään mitään Big Grin sama 3 vaihteella
Ainakin GA16DS eli sähkökaasari 1.6 koneessa tapahtuu, muttei paljoa.. Kyllä on vikaa jos ei mitään tapahdu Big Grin
Primera P10 1.6
Ex: P10 2.0, N13 1.7D, BB 1.8T,
Reply
#20
Tuli mieleen tuo egr venttiili, jos siinä olisi se vika. Onko näissä vehkeissä ylipäänsä sitä kun en ole onnistunut löytämään. Jos joku osaisi auttaa, niin kiitos.
Reply
#21
maikkeli Wrote:Joo pitääpä tarkistaa huomenissa

Vielä siitä ennakosta, pysyikö näyttämä vakaana kun tarkistit lampun kanssa? Nimittäin jos asteikko tuntuu soutavan eestaas, silloin on jakoketju venähtänyt.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#22
Totenkopf Wrote:Vielä siitä ennakosta, pysyikö näyttämä vakaana kun tarkistit lampun kanssa? Nimittäin jos asteikko tuntuu soutavan eestaas, silloin on jakoketju venähtänyt.

En ole kerennyt katsomaan lampun kanssa.
Reply
#23
Totenkopf Wrote:Vielä siitä ennakosta, pysyikö näyttämä vakaana kun tarkistit lampun kanssa? Nimittäin jos asteikko tuntuu soutavan eestaas, silloin on jakoketju venähtänyt.

Mulla souti vähän ees taas GA14DE moottorissa kun tyhjäkäynti oli pienellä, kun taas sääti n. 1000rpm, niin rauhottui.
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#24
Ennakkohan pitää tarkastaa perustyhjäkäynnillä, joka saavutetaan ainakin P11 primerassa irroittamalla kaasuläpän asentotunnistimen liitin. Tämä on myös mahdollista asettaa läppärin avulla Datascan ohjelmalla ainakin.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#25
Kellään ei ole tieto tuosta egr?
Reply
#26
KannattIsko tulpat, polttoaineensuodatin ja ilmanpuhdistaja vaihtaa?
Reply
#27
maikkeli Wrote:Kellään ei ole tieto tuosta egr?

Minun käsityksen mukaan etsit ihan turhaan, ei taida olla laisinkaan.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#28
Totenkopf Wrote:Minun käsityksen mukaan etsit ihan turhaan, ei taida olla laisinkaan.
Oisko se muka jossain välissä jäänyt pois? Ainakin SR20Di koneisessa p10 primerassa oli, löytyy kun lähtee seuraamaan pakosarjalta imusarjalle päin lähtevää putkea.
Primera P10 1.6
Ex: P10 2.0, N13 1.7D, BB 1.8T,
Reply
#29
Ite en ainakaan löytäny omasta p11 koppasesta. Entisessä p10 koppasessa tais kyllä olla, koneena oli tuo samanen SR20Di.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH
Reply
#30
cabmo Wrote:KannattIsko tulpat, polttoaineensuodatin ja ilmanpuhdistaja vaihtaa?
¨

Joo kyseiset osat on vaihdettu autoon, ei parannusta. Kylmänä kyllä auto kulkee niinkuin pitää, mutta kun moottori lämpiää niin tehot häviää kanssa.
Kellään tuohon mitään?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)