Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moottori hiomoiden vastuusta.
#31
Oulun moottorikoneistamosta erittäin hyviä kokemuksia.

Pro Engines Ky, Kokkolassa. Täältä myös hyviä kokemuksia, tehnyt meidän porukalle useita moottoreita ja hienosti on pelannut. Ja moottoreista on otettu oikeaa voimaa ja ponnistettu ihan huolella. Suosittelen lämpimästi, ei tartte arpoo, tulee kerrasta paras.

Tässä linkki: http://www.proengines.fi/
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#32
Pönä Wrote:
Xenon Wrote:http://www.tammerdiesel.fi/, muuta ei tarvita. Smile

Joo itelläni on paljon hyvää sanottavaa Helsingin tammerdieselistä... Pätevä pulju!
Mitenkään erikseen mustamaalaamatta mitään nimen alla toimivaa yritystä(toistaiseksi, pitkä projekti ;D), eräässä taannoisessa kansirempassa Joensuun toimipiste varoitti että ei välttämättä saa kantta hyväksi tehtyä ja omalla vastuullani vain tekisivät.

Kysyin toisen mielipiteen Treen dieseliltä ja joku pro sanoi saavansa tehtyä toimivaksi. Tähän tarjoukseen tartuin, ja tarvittu työstö tuli tehtyä. Vasta konepakettia paljon myöhemmin kasatessa havahduin, että kaikki työstöpurut ovat vieläkin kannen pohjalla, öljy/vesikanavissa, ties missä :Smile

Auton rakennus(<jopeääni>pilaus</jopeääni>)paikan pienkorjaamo (erittäin) kaukana em. firmoista uskoi että paineilmalla pahin ongelma ratkaistu ja tekikin perusteellisen putsauksen, mutta siltikin hieman hutiloidun kuuloista hommaa.

Katotaan miten mylly toimii, ehkä jo tänä vuonna! Smile
Eihän sitä tiiä toimiiko se, mut saahan sitä kokkeilla...
Reply
#33
Mä olen kuullut että oli koneistamo mikä tahansa, niin silti kannattaa itse putsata lohkot ja kannet koneistuksen jäljiltä itse kunnolla.

Sainkin tuon viestin kuullostaan vi**uilulta, mutta siis.. Big Grin
<@nosliw_> onneks on hurri ni voi repiä vähän maahiskultaa perseestä taas
<@nosliw_> älkää laittako allekirjotukseen
"Mut onneks meillä on Hannu, Hannu tekee ihan mitä sitä huvittaa" - Mikk-
Reply
#34
Hanska Wrote:Mä olen kuullut että oli koneistamo mikä tahansa, niin silti kannattaa itse putsata lohkot ja kannet koneistuksen jäljiltä itse kunnolla.

Sainkin tuon viestin kuullostaan vi**uilulta, mutta siis.. Big Grin
Itellä ainakin oli kannessa kanavat täynnä metallisilppua plaanauksen jäljiltä, vaikka puhe oli myös putsauksesta. Tais olla vaan koneistamon jätkillä eri käsitys puhtaudesta ;D
JZS161 E85
Reply
#35
Joo, se kyllä on tosi et aina kun hakee koneistamolta mitä tahansa, niin vähintä on et paineilmalla puhaltelee puhtaaks. Ite olen kaverin firmassa vielä käyttäny pesurissa kaikki osat mitä olen koneistamolta hakenut.
Jos NISMO on Nissan Motorsports niin onko Honda Motorsports sit HOMO?
Reply
#36
Ei tehtaallakaan aina mene ihan putkeen, tämä tosin oli kannen vesitilassa :Smile


Attached Files Thumbnail(s)
   
0.9x hp / kg
Reply
#37
MJay Wrote:
Pönä Wrote:
Xenon Wrote:http://www.tammerdiesel.fi/, muuta ei tarvita. Smile

Joo itelläni on paljon hyvää sanottavaa Helsingin tammerdieselistä... Pätevä pulju!
Mitenkään erikseen mustamaalaamatta mitään nimen alla toimivaa yritystä(toistaiseksi, pitkä projekti ;D), eräässä taannoisessa kansirempassa Joensuun toimipiste varoitti että ei välttämättä saa kantta hyväksi tehtyä ja omalla vastuullani vain tekisivät.

Kysyin toisen mielipiteen Treen dieseliltä ja joku pro sanoi saavansa tehtyä toimivaksi. Tähän tarjoukseen tartuin, ja tarvittu työstö tuli tehtyä. Vasta konepakettia paljon myöhemmin kasatessa havahduin, että kaikki työstöpurut ovat vieläkin kannen pohjalla, öljy/vesikanavissa, ties missä :Smile

Auton rakennus(<jopeääni>pilaus</jopeääni>)paikan pienkorjaamo (erittäin) kaukana em. firmoista uskoi että paineilmalla pahin ongelma ratkaistu ja tekikin perusteellisen putsauksen, mutta siltikin hieman hutiloidun kuuloista hommaa.

Katotaan miten mylly toimii, ehkä jo tänä vuonna! Smile

Joensuusta en ole kyllä kuullut yhdestäkään koneistamosta vielä kehuja saatavan. Oishan tuo kiva tietää, että minne tänne uskaltaa kannen viedä oiottavaksi&venat asennettavaksi.
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#38
Eikös ne kiteen moottorikoneistamoa kehu täällä päin.
Nissan Sunny B12 Gti
Reply
#39
Thetic Wrote:Eikös ne kiteen moottorikoneistamoa kehu täällä päin.

kiteelle vaan, aina omalla kohdalla onnistunut todella hyvin kaikki hommat mitä oon teetättäny. ovat tehneet paljon esim. ralli moottoreita Wink. henkilökuntakin erittäin asiallista porukkaa Smile
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#40
R33gts Wrote:
Thetic Wrote:Eikös ne kiteen moottorikoneistamoa kehu täällä päin.

kiteelle vaan, aina omalla kohdalla onnistunut todella hyvin kaikki hommat mitä oon teetättäny
+1
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#41
Missä porukka on koneistanu lohko/kannet etelä-pohjanmaalla?
Kokemuksia vähän ja millasessa hinnoissa pyöriny.
Itellä olis koneistetusta vailla yks rb26 lohko, kansi ja kampi.
moottorista haetaan kestävää 500hp tehoille..
Reply
#42
kauhajoella itte oon teettänyt jonkin verran ikh:n moottorihiomolla, hinta ihan ok ja tosi hyvää jälkeä aina ollut Smile ainut moite että voi joutua aika kauankin osia välillä odotteleen...
pari kaveria on teettänyt seinäjoen moottorihiomossa. vähän kauhajokea kalliimpi mutta vissiin aikalailla nopeampikin Big Grin
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Reply
#43
Kestää tuommoiset pikkutehot ihan orkkiksenakin. Joten eiköhän kyseiseen hommaan passaa mikä vaan itseään moottorikoneistamoksi kutsuva pulju...
Reply
#44
IsoVee Wrote:Missä porukka on koneistanu lohko/kannet etelä-pohjanmaalla?
Kokemuksia vähän ja millasessa hinnoissa pyöriny.
Itellä olis koneistetusta vailla yks rb26 lohko, kansi ja kampi.
moottorista haetaan kestävää 500hp tehoille..

Mitä kampiakselille pitää tehdä? Jos vain mahdollista niin kannattaa laittaa mukaan siivapyörä ja kytkin niin tulee koko paketti kerralla ja kunnolla tasapainotettua.
If you want to go fast, Go alone.
If you want to go far, Go together.
Reply
#45
M4K3 Wrote:Mitä kampiakselille pitää tehdä? Jos vain mahdollista niin kannattaa laittaa mukaan siivapyörä ja kytkin niin tulee koko paketti kerralla ja kunnolla tasapainotettua.


Yleisesti ottaen tasapainotus ei mielestäni ole koneistamista. Racersplace tekee tasapainotuksia. Tätä paikkaa on useampi suositellut.

Kampiakselin tasapainotuksessa pitää olla mukana asetelma, vauhtipyörä, itse akseli ja värinänvaimennin tai hihnapyörä. Jos V-kone niin sitten kanget ja männätkin bob weightien laskua varten.


"Kestää tuommoiset pikkutehot ihan orkkiksenakin. Joten eiköhän kyseiseen hommaan passaa mikä vaan itseään moottorikoneistamoksi kutsuva pulju..."

Täysin älytön kommentti. Tietysti välysten ym miettiminen on sitä tärkeämpää mitä enemmin tehoa mutta aika monet asiat ovat ihan yhtä tärkeitä vakiokoneessakin.
Reply
#46
john_k Wrote:Yleisesti ottaen tasapainotus ei mielestäni ole koneistamista. Racersplace tekee tasapainotuksia. Tätä paikkaa on useampi suositellut.

Kampiakselin tasapainotuksessa pitää olla mukana asetelma, vauhtipyörä, itse akseli ja värinänvaimennin tai hihnapyörä. Jos V-kone niin sitten kanget ja männätkin bob weightien laskua varten.


"Kestää tuommoiset pikkutehot ihan orkkiksenakin. Joten eiköhän kyseiseen hommaan passaa mikä vaan itseään moottorikoneistamoksi kutsuva pulju..."

Täysin älytön kommentti. Tietysti välysten ym miettiminen on sitä tärkeämpää mitä enemmin tehoa mutta aika monet asiat ovat ihan yhtä tärkeitä vakiokoneessakin.

Jos firma kutsuu itseään moottorikoneistamoksi niin kyllä noi on ihan oletusarvoja että ne osataan ja tehdään jos sinne paketin osia vie. Vai tartteeko sun mielestä pizzeriassakin asiakkaan tietää kuinka kauan sitä lättyä siellä uunissa kuuluu pitää?
Reply
#47
jonatani Wrote:Jos firma kutsuu itseään moottorikoneistamoksi niin kyllä noi on ihan oletusarvoja että ne osataan ja tehdään jos sinne paketin osia vie. Vai tartteeko sun mielestä pizzeriassakin asiakkaan tietää kuinka kauan sitä lättyä siellä uunissa kuuluu pitää?

em. esimerkki vähän ehkä karrikoitua, koska kyllä sitä erittäin paskojakin pizzeroita on, ja he itseään pizzeriaksi kutsuu. Joten tämä vertaus ei oikeen toimi Big Grin
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#48
Ei noita tasapainotus koneita nyt joka puulaakissa ole. Ilman sitä hommaahan eu luonnollisesti pysty suorittamaan, vaikka muuten olisikin tarkka ja pätevä koneistaja
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)