Oulun moottorikoneistamosta erittäin hyviä kokemuksia.
Pro Engines Ky, Kokkolassa. Täältä myös hyviä kokemuksia, tehnyt meidän porukalle useita moottoreita ja hienosti on pelannut. Ja moottoreista on otettu oikeaa voimaa ja ponnistettu ihan huolella. Suosittelen lämpimästi, ei tartte arpoo, tulee kerrasta paras.
Joo itelläni on paljon hyvää sanottavaa Helsingin tammerdieselistä... Pätevä pulju!
Mitenkään erikseen mustamaalaamatta mitään nimen alla toimivaa yritystä(toistaiseksi, pitkä projekti ;D), eräässä taannoisessa kansirempassa Joensuun toimipiste varoitti että ei välttämättä saa kantta hyväksi tehtyä ja omalla vastuullani vain tekisivät.
Kysyin toisen mielipiteen Treen dieseliltä ja joku pro sanoi saavansa tehtyä toimivaksi. Tähän tarjoukseen tartuin, ja tarvittu työstö tuli tehtyä. Vasta konepakettia paljon myöhemmin kasatessa havahduin, että kaikki työstöpurut ovat vieläkin kannen pohjalla, öljy/vesikanavissa, ties missä :
Auton rakennus(<jopeääni>pilaus</jopeääni>)paikan pienkorjaamo (erittäin) kaukana em. firmoista uskoi että paineilmalla pahin ongelma ratkaistu ja tekikin perusteellisen putsauksen, mutta siltikin hieman hutiloidun kuuloista hommaa.
Katotaan miten mylly toimii, ehkä jo tänä vuonna!
Eihän sitä tiiä toimiiko se, mut saahan sitä kokkeilla...
Mä olen kuullut että oli koneistamo mikä tahansa, niin silti kannattaa itse putsata lohkot ja kannet koneistuksen jäljiltä itse kunnolla.
Sainkin tuon viestin kuullostaan vi**uilulta, mutta siis..
<@nosliw_> onneks on hurri ni voi repiä vähän maahiskultaa perseestä taas
<@nosliw_> älkää laittako allekirjotukseen
"Mut onneks meillä on Hannu, Hannu tekee ihan mitä sitä huvittaa" - Mikk-
Hanska Wrote:Mä olen kuullut että oli koneistamo mikä tahansa, niin silti kannattaa itse putsata lohkot ja kannet koneistuksen jäljiltä itse kunnolla.
Sainkin tuon viestin kuullostaan vi**uilulta, mutta siis..
Itellä ainakin oli kannessa kanavat täynnä metallisilppua plaanauksen jäljiltä, vaikka puhe oli myös putsauksesta. Tais olla vaan koneistamon jätkillä eri käsitys puhtaudesta ;D
Joo, se kyllä on tosi et aina kun hakee koneistamolta mitä tahansa, niin vähintä on et paineilmalla puhaltelee puhtaaks. Ite olen kaverin firmassa vielä käyttäny pesurissa kaikki osat mitä olen koneistamolta hakenut.
Jos NISMO on Nissan Motorsports niin onko Honda Motorsports sit HOMO?
Joo itelläni on paljon hyvää sanottavaa Helsingin tammerdieselistä... Pätevä pulju!
Mitenkään erikseen mustamaalaamatta mitään nimen alla toimivaa yritystä(toistaiseksi, pitkä projekti ;D), eräässä taannoisessa kansirempassa Joensuun toimipiste varoitti että ei välttämättä saa kantta hyväksi tehtyä ja omalla vastuullani vain tekisivät.
Kysyin toisen mielipiteen Treen dieseliltä ja joku pro sanoi saavansa tehtyä toimivaksi. Tähän tarjoukseen tartuin, ja tarvittu työstö tuli tehtyä. Vasta konepakettia paljon myöhemmin kasatessa havahduin, että kaikki työstöpurut ovat vieläkin kannen pohjalla, öljy/vesikanavissa, ties missä :
Auton rakennus(<jopeääni>pilaus</jopeääni>)paikan pienkorjaamo (erittäin) kaukana em. firmoista uskoi että paineilmalla pahin ongelma ratkaistu ja tekikin perusteellisen putsauksen, mutta siltikin hieman hutiloidun kuuloista hommaa.
Katotaan miten mylly toimii, ehkä jo tänä vuonna!
Joensuusta en ole kyllä kuullut yhdestäkään koneistamosta vielä kehuja saatavan. Oishan tuo kiva tietää, että minne tänne uskaltaa kannen viedä oiottavaksi&venat asennettavaksi.
Thetic Wrote:Eikös ne kiteen moottorikoneistamoa kehu täällä päin.
kiteelle vaan, aina omalla kohdalla onnistunut todella hyvin kaikki hommat mitä oon teetättäny. ovat tehneet paljon esim. ralli moottoreita . henkilökuntakin erittäin asiallista porukkaa
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Missä porukka on koneistanu lohko/kannet etelä-pohjanmaalla?
Kokemuksia vähän ja millasessa hinnoissa pyöriny.
Itellä olis koneistetusta vailla yks rb26 lohko, kansi ja kampi.
moottorista haetaan kestävää 500hp tehoille..
kauhajoella itte oon teettänyt jonkin verran ikh:n moottorihiomolla, hinta ihan ok ja tosi hyvää jälkeä aina ollut ainut moite että voi joutua aika kauankin osia välillä odotteleen...
pari kaveria on teettänyt seinäjoen moottorihiomossa. vähän kauhajokea kalliimpi mutta vissiin aikalailla nopeampikin
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
IsoVee Wrote:Missä porukka on koneistanu lohko/kannet etelä-pohjanmaalla?
Kokemuksia vähän ja millasessa hinnoissa pyöriny.
Itellä olis koneistetusta vailla yks rb26 lohko, kansi ja kampi.
moottorista haetaan kestävää 500hp tehoille..
Mitä kampiakselille pitää tehdä? Jos vain mahdollista niin kannattaa laittaa mukaan siivapyörä ja kytkin niin tulee koko paketti kerralla ja kunnolla tasapainotettua.
If you want to go fast, Go alone.
If you want to go far, Go together.
M4K3 Wrote:Mitä kampiakselille pitää tehdä? Jos vain mahdollista niin kannattaa laittaa mukaan siivapyörä ja kytkin niin tulee koko paketti kerralla ja kunnolla tasapainotettua.
Yleisesti ottaen tasapainotus ei mielestäni ole koneistamista. Racersplace tekee tasapainotuksia. Tätä paikkaa on useampi suositellut.
Kampiakselin tasapainotuksessa pitää olla mukana asetelma, vauhtipyörä, itse akseli ja värinänvaimennin tai hihnapyörä. Jos V-kone niin sitten kanget ja männätkin bob weightien laskua varten.
"Kestää tuommoiset pikkutehot ihan orkkiksenakin. Joten eiköhän kyseiseen hommaan passaa mikä vaan itseään moottorikoneistamoksi kutsuva pulju..."
Täysin älytön kommentti. Tietysti välysten ym miettiminen on sitä tärkeämpää mitä enemmin tehoa mutta aika monet asiat ovat ihan yhtä tärkeitä vakiokoneessakin.
john_k Wrote:Yleisesti ottaen tasapainotus ei mielestäni ole koneistamista. Racersplace tekee tasapainotuksia. Tätä paikkaa on useampi suositellut.
Kampiakselin tasapainotuksessa pitää olla mukana asetelma, vauhtipyörä, itse akseli ja värinänvaimennin tai hihnapyörä. Jos V-kone niin sitten kanget ja männätkin bob weightien laskua varten.
"Kestää tuommoiset pikkutehot ihan orkkiksenakin. Joten eiköhän kyseiseen hommaan passaa mikä vaan itseään moottorikoneistamoksi kutsuva pulju..."
Täysin älytön kommentti. Tietysti välysten ym miettiminen on sitä tärkeämpää mitä enemmin tehoa mutta aika monet asiat ovat ihan yhtä tärkeitä vakiokoneessakin.
Jos firma kutsuu itseään moottorikoneistamoksi niin kyllä noi on ihan oletusarvoja että ne osataan ja tehdään jos sinne paketin osia vie. Vai tartteeko sun mielestä pizzeriassakin asiakkaan tietää kuinka kauan sitä lättyä siellä uunissa kuuluu pitää?
jonatani Wrote:Jos firma kutsuu itseään moottorikoneistamoksi niin kyllä noi on ihan oletusarvoja että ne osataan ja tehdään jos sinne paketin osia vie. Vai tartteeko sun mielestä pizzeriassakin asiakkaan tietää kuinka kauan sitä lättyä siellä uunissa kuuluu pitää?
em. esimerkki vähän ehkä karrikoitua, koska kyllä sitä erittäin paskojakin pizzeroita on, ja he itseään pizzeriaksi kutsuu. Joten tämä vertaus ei oikeen toimi
Ei noita tasapainotus koneita nyt joka puulaakissa ole. Ilman sitä hommaahan eu luonnollisesti pysty suorittamaan, vaikka muuten olisikin tarkka ja pätevä koneistaja