Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATTESA tietämystä
#31
Sori nyt ku en ihan tarkasti kaikki oo lukenu tästä topikista mutta onko tähän nyt alun alkaen vaihettu uusi/toimiva käytetty G-anturi? Olen jostaki lukenu että jos g-anturi jumittuu niin ohjainboksi ei anna mitään vetoa etupyörille eikä ohjaa pumppua mutta siis käynnistyksessä ja muuten pelaa normaalisti mutta ajaessa ei koska se "suojaa" sitä järjestelmää. Esim. jos g-anturi on jumittunut kovan jarrutuksen aikana niin se luulee että auto on kiihdyttämässä taakseppäin ja ei anna minkäänlaista vetoa etupyörille, ei edes paikollaan ollessa.

Kunhan vain pähkäilen...
Reply
#32
en tiedä liittyykö mitenkään tähän, mutta tutulla absit käyttäyty vähän samalla tavalla, ihan ok, pikkusen joskus toimikin, mutta kunnon jarrutuksessa ei toiminut. Syynä heikko kuntoinen akku.. Ei maksa tarkastus mitään kun katsot yleismittarilla että 12.7-12.8v löytyisi auton ollessa pois käynnistä.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#33
tuokki Wrote:Kiitoksia vastauksista, eipäs oo jääny mitää vanhaa rundaria hyllyyn. Cas:ltahan kierrosluku alunperin lähtee, se menee ecun pinniin nro?? Ja lähtee siis eteenpäin pinni seiskasta. Tuon kun vielä saa selville. Mutta jenkakello autossa toimii niin voisi päätellä että auton eculle ainakin tulee kierrosnopeussignaali.

Ainakin vanhemmissa S-korisissa nopeustieto tulee laatikolta mittarille jossa se konvertoituu (muuttuu muistaakseni pulssista jännitteeksi tms.) josta tieto vasta menee ECUlle. Joskus on aiheuttanut yllättävää hämminkiä jos mittariston ja ECUn välinen johto on katkaistu, tarkoituksena ohittaa alkuperäinen nopeudenrajoitin.

Nuo mun purkamani osat kyllä joutaa kokeiluun jos niistä apua on, sitä en tosin osaa sanoa mitkä osista (R33 GT-R ei-Vspec) sopii sun Vspecin kanssa yhteen.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#34
Xenon Wrote:Ainakin vanhemmissa S-korisissa nopeustieto tulee laatikolta mittarille jossa se konvertoituu (muuttuu muistaakseni pulssista jännitteeksi tms.) josta tieto vasta menee ECUlle. Joskus on aiheuttanut yllättävää hämminkiä jos mittariston ja ECUn välinen johto on katkaistu, tarkoituksena ohittaa alkuperäinen nopeudenrajoitin.

Nuo mun purkamani osat kyllä joutaa kokeiluun jos niistä apua on, sitä en tosin osaa sanoa mitkä osista (R33 GT-R ei-Vspec) sopii sun Vspecin kanssa yhteen.
nopeustieto tulee laatikolta, kierrosnopeustietoa haettiin ja se tulee cas:lta. otan selvää onko näissä sama g-anturi nin pääsis testaamaan, luulisin että on sama anturi.. meinaatko korvata sen alkuperäisen jollain digitaalisella vai mikä sulla oli tilanne?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#35
Thuuning Wrote:Sori nyt ku en ihan tarkasti kaikki oo lukenu tästä topikista mutta onko tähän nyt alun alkaen vaihettu uusi/toimiva käytetty G-anturi? Olen jostaki lukenu että jos g-anturi jumittuu niin ohjainboksi ei anna mitään vetoa etupyörille eikä ohjaa pumppua mutta siis käynnistyksessä ja muuten pelaa normaalisti mutta ajaessa ei koska se "suojaa" sitä järjestelmää. Esim. jos g-anturi on jumittunut kovan jarrutuksen aikana niin se luulee että auto on kiihdyttämässä taakseppäin ja ei anna minkäänlaista vetoa etupyörille, ei edes paikollaan ollessa.

Kunhan vain pähkäilen...
ihan hyvä kun pähkäilet, onhan tuokin yksi mahdollisuus ja g-anturia tähän ei ole vielä vaihdettu, siinä on sellainen idikaattori joka muuttuu punaiseksi jos se on kömö, mutta itsekin vasta kyllä jostain luin että se voi hajota myös ilman että muuttuu punaiseksi.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#36
Xenon Wrote:Nuo mun purkamani osat kyllä joutaa kokeiluun jos niistä apua on, sitä en tosin osaa sanoa mitkä osista (R33 GT-R ei-Vspec) sopii sun Vspecin kanssa yhteen.
jos ja kun autosi on: WGNC34, niin g-anturi on sama kun mulla eli 9880523U06. pistän privaa sulle..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#37
sain nyt englannista kiinni attesa osaajan, toivottavasti alkais homma jotenkin selvitä

Here is a test to try. With the engine running and the car stationary the hydraulic pressure should rise with the TPS voltage. You can test it by revving the engine or removing the TPS and turning it. Max TPS voltage (4.5v) should read approx 200psi.
That confirms the pump and solenoid works for the 4WD.

Try that and PM back with your results.

no tuohan on kokeiltu ja paine ei noussut, odotellaan seuraavaa viestiä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#38
Äh, meni nopeudet ja kierrokset sekaisin...

Hankin Fullrace ETS-Pro boksin Attesaa ohjaamaan, sen myötä orkkisosat siirtyi hyllyyn.

Omalta osaltani voin todistaa että G-anturi voi toimia vaikka indikaattori punaisena onkin. Itelläni anturi jäi vahingossa koriin kiinni vasarointihommien ajaksi ja siinä hötäkässä oli väri vaihtunut. Toimi ajolleen sen jälkeenkin.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#39
Xenon Wrote:Äh, meni nopeudet ja kierrokset sekaisin...

Hankin Fullrace ETS-Pro boksin Attesaa ohjaamaan, sen myötä orkkisosat siirtyi hyllyyn.

Omalta osaltani voin todistaa että G-anturi voi toimia vaikka indikaattori punaisena onkin. Itelläni anturi jäi vahingossa koriin kiinni vasarointihommien ajaksi ja siinä hötäkässä oli väri vaihtunut. Toimi ajolleen sen jälkeenkin.
ookoo, luin eilen aiheesta ja tosiaan on muillakin mennyt indikaattori punaiseksi mutta laitteet toimii silti, mun tapauksessa mietin voiko se hajota ilman että indikaattori on punainen?

Ja nyt kun muistelen: viime kesänä mittailin attesa ecun johtoja, yhteen tuli 5V, ja tultiin siihen tulokseen että g-anturi antaa 5v tuloksia, eilen lueskelin niin g-anturin pitäisi antaa ulos 2.5V kun auto on paikallaan, siitä Voltit liikkuu sitten nollaa tai viittä volttia kohden riippuen auton kulkusuunnasta. Taas arvailua mutta jo se on jumittunut niin että luulee mun peruuttavan täysiä..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#40
Mulla on -94 r32 v-spec ja siinä pumppu pyörii aina kylmäkäynnistyksessä useamman sekunnin ja jos auton stumppaa niin pumppu lähtee pyörimään kun kaasupohjassa. Ja jos neliveto toimii kunnolla niin ei kyllä Pitäis 600hv sutii edes kakkos vaihteella, toki jos perän lukko ei toimi silloin voi sutia. Vaatii varmaan sen +700hv että sutii kiihdytyksessä niin että savu nousee
Reply
#41
tuokki Wrote:Ja nyt kun muistelen: viime kesänä mittailin attesa ecun johtoja, yhteen tuli 5V, ja tultiin siihen tulokseen että g-anturi antaa 5v tuloksia, eilen lueskelin niin g-anturin pitäisi antaa ulos 2.5V kun auto on paikallaan, siitä Voltit liikkuu sitten nollaa tai viittä volttia kohden riippuen auton kulkusuunnasta. Taas arvailua mutta jo se on jumittunut niin että luulee mun peruuttavan täysiä..

Jep, anturin asteikko on tosiaan 0-5V ja pysähdyksissä vaakatasossa pitäisi olla puolivälissä eli 2,5V kohdilla. Tämän tiedon "liioitteluun" perustuu jälkiasenteisten kontrollerien toiminta.

Vanhoja tavaroitahan nämä on ja jos (kun) anturi sisältää liikkuvia osia niin jumitus on mahdollista. Mittaamalla se selviää.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#42
g-anturi antoi oikeat mittausarvot, pitäis vielä attesa ecusta mitata samat, huomasin tossa että kun laittaa grid dancerin 4wd asentoon niin paine putoaa nollaan normaalista 2 barista, sama käy kun laittaa takavedolle mut sen kuuluukin tehdä niin, nelikko asennossa pumpun pitäisi mennä täysille paineille. Revin koko grid dancerin huomenna irti ja nollaan attesan ecun ja katsotaan onko paineisiin vaikutusta.

löysin viimein ets pro pintoutin, tullut tänä vuonna helmikuussa ja aiemmin sitä ei ollut missään tarjolla! ihan eri kuin r32, helpottaa asiaa.. http://www.gtr.co.uk/forum/236930-attess...ues-4.html

ja attesa vikakoodien luku ja koodit r32-r34 https://sites.google.com/site/tyndago/gt...frormation
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#43
nyt on taas mittailtu ja tehty ties mitä juttuja, päällimmäisin syy attesan toimimattomuudelle oli viallinen grid dancer, olihan tuo jo aiemminkin irti mutta ilmeisesti silloin en nollannut attesa ecua ja vika jäi kai päälle? ei muista. no nyt otin sen dancerin irti ja nollasin ecun niin heitti vikakoodin tps anturista, kävin liitännät läpi ja vikakoodia ei ole tullut enää. sain siltä englannin kaverilta vinkkiä että danceri on suunniteltu niin että se ei anna vikakoodia tietyissä tapauksissa vaikka vikaa olisikin, se kun huijaa jollain vastuksilla ecua.

ecun uusintanollaus ja nyt attesa tekee paineen normaalin oloisesti kun alle 20km/h vauhdissa tällää kaasun pohjaan ja muutenkin kovaa kiihdyttäessä, lukko yrittää pitää mutta ei pidä kuitenkaan, paikaltaan lähtiessä toinenkin rengas piirti asfalttiin heikon viirun noin kolmen metrin matkalle mutta kakkosen kun löi silmään niin vain vasen takarengas suti tyhjää kuten ennenkin. jakolaatikon kytkinpakan kunnosta en osaa sanoa kun en ole ollut lukottoman getarin kyydissä että tietäis miten sen kuuluu kiihtyä, kyllä eturenkaille vetoa menee mutta kuinka paljon niin en osaa sanoa, luultavasti vaihtovalmis se kytkinpakkakin kun niin kovasti lyö takarengas joutavaa.

eli ilmeisemmin tämä homma on ratkennut: perä vaihtoon, ja jakolaatikon kytkinpakan uusinta edessä, ellei sitten löydy vähän ajettua laatikkoa/jakolaatikkoa jostain.. ja saako uusia kytkinlevyjä enää jakolootaan on kysymysmerkki??

ja veikkaan että kun autoilla alkaa jo olemaan ikää niin en ole ainut täällä suomessa joka näiden luistamisongelmien kanssa tulee painimaan, omalla autolla ajettu 100tkm, tiedä sitten monta tonnia tolla on vakiona ajettu, mut ainakin viimiset 12 vuotta siinä on ollut 550-600hv ja nähnyt jos jonkinlaista moottorirataa ja varttisuoraa.

ps: saa tarjota osia Big Grin
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#44
Jakolaatikon pystyy remppaamaan ja sen kunnon näkee kun purkaa palasiksi. Soittaisin sinuna Rasmusspeedin Rasselle,koska näiden asioiden parissa on painittu aika reippaasti ton kilpurin kanssa.
Reply
#45
juhiss Wrote:Jakolaatikon pystyy remppaamaan ja sen kunnon näkee kun purkaa palasiksi. Soittaisin sinuna Rasmusspeedin Rasselle,koska näiden asioiden parissa on painittu aika reippaasti ton kilpurin kanssa.
joo kyllä ton luistavan kytkinpakan pystyy vaihtamaan ja ohjeitakin löytyy netistä, ainoa mikä tossa enemmän mietityttää on ton pakan simmaus, ja sitä mietin että saakohan noita osia vielä uutena kun jostain lueskelin että hankala saada?, mutta ilmeisesti niitä on saatavilla kun RKtuning englannissa myy uudelleenjärjesteltyjä pakkoja sikahinnalla(n.1000€;D), tonhan siis pystyy saamaan paljon pitävemmäksi levyjen määrän muuttamisella ja uudelleenjärjestelyllä(9 clutch plates and 10 friction plates), vakiona on 12 plates and 7 discs, samalla tyylillä perien lukkoja tiukkaavat. mutta pitää taas miettiä paljonko levyjen vaihto maksaa kun noi laatikko/jakolaatikko paketit ei ole käytettynä hirveän kalliita r33 ja niitä on olisi ainakin 3 nyt tiedossa, hankalempaa on löytää non v-spec perä, näitä a-lsd paskoja löytyy kyllä ja niitäkin olisi 2kpl tarjolla a200€. eli ei tossa konkurssiin mene mutta haluaako tollasta enää autoonsa laittaa kun ei tiedä paljonko niillä on ajettu ja milloin ne antautuu vai luistaako jo valmiiksi? mutta pitääpä haastella rassen kanssa jakolootasta, kiitos vinkistäSmile

edit: tämän mukaan ei tarvi shimmata kun on tuo 10+9 paketti jakolootassa: There was no custom shim required, one of the factory plates is a little thicker than the rest use that, and stack it plate, disc, plate, disc... You will feel the difference, that front end will come in stronger, and pull harder, changes the car completely, makes it more fun to rip around in the rain letting it break loose, and learning how it reacts. The car launches strong and hard.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#46
jakolaatikko: http://nissan4u.com/parts/skyline/er_r33...d_control/

kyllä noita osia ilmeisemmin vielä tarjolla ja äkkisellään laskettuna alle 300 koko köntin hinta:

http://nissan.epc-data.com/skyline/enr33...33/31532X/

http://nissan.epc-data.com/skyline/enr33...33/31536X/

samallahan tonne kannattais uusia laakeritkin.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#47
Joskus tutkin kanssa asiaa ja tämmönen tuli vastaan:
http://www.gtr.co.uk/forum/165575-group-...-pack.html
http://www.gtr.co.uk/forum/161207-n01-ne...-pack.html

http://rktuning.com/
ei ole storessa just nyt (enää)
スカイライン bnr32 -91
Kun mikään muu ei auta, lue ohjeet.
Reply
#48
ja nelikko toimii!! tänään vaihdettiin vähempiajettu laatikko/jakolaatikko sekä samasta purkuautosta perämurikka. jakolaatikosta oli kytkinpakka sileenä ja perän lukko niin kulunut ettei jaksanut pitää enää. ja nämä kulumiset johtuivat siitä että oli mystistä sähkövikaa jonka takia attesa ei tehnyt tarpeeksi painetta. nyt on kabiinissa attesa järjestelmän painemittari niin tietää mitä siellä tapahtuu. eipä mennyt kuin kaksi vuotta vian etsimiseen ja korjaamiseen, mutta pääasia että toimii nyt! ja nyt kun on pitoja niin tarvii vetojaCool
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#49
tuokki Wrote:ja nelikko toimii!! tänään vaihdettiin vähempiajettu laatikko/jakolaatikko sekä samasta purkuautosta perämurikka. jakolaatikosta oli kytkinpakka sileenä ja perän lukko niin kulunut ettei jaksanut pitää enää. ja nämä kulumiset johtuivat siitä että oli mystistä sähkövikaa jonka takia attesa ei tehnyt tarpeeksi painetta. nyt on kabiinissa attesa järjestelmän painemittari niin tietää mitä siellä tapahtuu. eipä mennyt kuin kaksi vuotta vian etsimiseen ja korjaamiseen, mutta pääasia että toimii nyt! ja nyt kun on pitoja niin tarvii vetojaCool


Hyvä että sait kuntoon!
Reply
#50
Kohta se perä porsii kun aktiivilukko ei pahemmin kestä yli 600 hp/600-700nm? vääntöä.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#51
vihis Wrote:Kohta se perä porsii kun aktiivilukko ei pahemmin kestä yli 600 hp/600-700nm? vääntöä.
mulla hajosi perä ja jakoloota ihan vian takia eikä tehojen, enskesänä sitten näkee miten se kestää kun voimaa tulee lisää, noi aktiivilukkoperäthän ovat todella halpoja mutta eihän niitä jaksa kokoajan vaihdella jos eivät kestä, aika näyttää miten kestää.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#52
Japanian kaveri jutteli tuosta kun kyydissä istuin, että mikäs perkele tuolla paikuttaa, eiks tää oo vspec ? Niin sano että OS Gikenin superlockin oli laittanu ja auto non v-spec. Kertoi siinä että aktiivi ei kestä isoja tehoja ja harrastajat vaihtelee niitä veke.

Jää varmaan nähtäväks ! Big Grin. Onkohan r32 ja r33 gtr samat kuoret perässä, että jos menis heittämällä R32 perä sinne; ei maksa juur mitään jos käy säkä.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)