Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATTESA tietämystä
#1
Oma ymmärrys ei riitä autoni vian etsimiseen, eikä yhtään helpota että jalka on paketissa seuraavat kuukaudet.. Joten jos tunnet osaavasi paikallistaa vian autoni(r33 gt-r v-spec) attesa järjestelmästä niin ota ihmeessä yhteyttä! itse yrittänyt kahlata netin syöverit läpi vailla tulosta, mitään korjaamomanuaalia en ole attesaan löytänyt myöskään.. japania kun osaisi niin varmaan alkaisi homma etenemään. Kesää kohti mennään ja olisi mukava kun auto pelaisi niinkuin sen kuuluu.

Viat: aktiivilukko ei toimi, neliveto ei toimi.. Consultilla katsottiin ajossa niin attesan pumppu pysyi hetken päällä mutta aina sammui melkein heti, sanottakoon että kumpikaan meistä ei tajunnut tuosta consultista juuri mitään)pumppu kuitenkin imaisee säiliöstä tavaraa kun auton käynnistää. On ilmattu jo aika monta kertaa mutta ei täyttä varmuutta onko ilmautunut oikein kun pumppu lähtee pakkosyötöllä välillä päälle ja välillä ei lähtenyt. En tiedä. Attesan ecu ei antanut vikakoodia..Osaajaa tarvitaan joka osaa varmasti ilmata oikein järjestelmän, sekä ymmärtää miten mitata attesan sähköinen toiminta. pelkkä sähköosaajakin kyllä riittää vallan mainiosti niin saa varmuuden onko sähkövika vai ei. Vian kun saisi selville niin pääsisi ehjää osaa tilaamaan ajoissa niin olisi auto sitten kesällä valmis radalle.


Jos luulet voivasi auttaa niin ota privalla yhteyttä ja suunnitellaan asiaa sitten lisää.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#2
anybody?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#3
Ihan hatusta heitän, että onko kokeiltu ilman sitä aftermarket 4wd säädintä? Pumppu ei käy kokoajan, vaan sitä ohjaa ilmeisesti joku paine anturi. Tyhjäkäynnillä kuulee kun se välillä pyöräyttelee paineita pitääkseen. Tuota pumppua olis tietysti kiva päästä pakko ohjaamaan sen verran, että pääsis ajamalla kokeilemaan yrittääkö se nelikko/lukko edes toimia. Myös jonkin anturinvian tahallinen aiheuttaminen (piuha irti) vois tulla kyseeseen, että näkis onko se ECU "ajan tasalla" Tuolta noi koodit sitten löytyy.https://sites.google.com/site/tyndago/gt...frormation

TeroLuu ainakin tietää oikean ilmausproseduurin koskapa mulle sen aikanaan teki kytkinrempan yhteydessä.

Niin, ja sekö vaan lakkasi pelaamasta, vai tuliko ongelmat jonkun remontin jälkilöylyinä?
Reply
#4
Samu Wrote:Ihan hatusta heitän, että onko kokeiltu ilman sitä aftermarket 4wd säädintä? Pumppu ei käy kokoajan, vaan sitä ohjaa ilmeisesti joku paine anturi. Tyhjäkäynnillä kuulee kun se välillä pyöräyttelee paineita pitääkseen. Tuota pumppua olis tietysti kiva päästä pakko ohjaamaan sen verran, että pääsis ajamalla kokeilemaan yrittääkö se nelikko/lukko edes toimia. Myös jonkin anturinvian tahallinen aiheuttaminen (piuha irti) vois tulla kyseeseen, että näkis onko se ECU "ajan tasalla" Tuolta noi koodit sitten löytyy.https://sites.google.com/site/tyndago/gt...frormation

TeroLuu ainakin tietää oikean ilmausproseduurin koskapa mulle sen aikanaan teki kytkinrempan yhteydessä.

Niin, ja sekö vaan lakkasi pelaamasta, vai tuliko ongelmat jonkun remontin jälkilöylyinä?
nelivedon säätimen otin irti jo syksyllä eikä mikään muuttunut mihinkään, en oikein osaa sanoa tuliko vika ihan laakista vai vähitellen, toissa vuonna tuo toimi hienosti ja asfaltilla tuli muutama rinkikin pyöräytettyä, heti keväällä kävin amw:llä säädättämässä auton, silloin ajettiin maatsin pyynnöstä 4wd controlleria apuna käyttäen jatkuvalla nelikolla ja kaikki toimi hienosti koko säätösession, sen jälkeen en ole controlleriin koskenut kun sen säädön jälkeen laitoin normaaliasentoon. jossain välissä vain huomasin että lukko ei toimi niinkuin pitää, eihän tuota katuajossa oikein huomannut mutta varttia kun lähti ajamaan niin havaitsin laitteen sutivan ihan liian herkästi eikä pitoja meinannut saada millään, videota katsoessa totuus paljastui-> repsikanpuolen takarengas savuaa aina kun reilusti lähettää, sitten tuli testattua nelivedon toimintaa hiekkatiellä, paikaltaan lähtö rivakasti niin takarenkaat kaivavat kuopan hiekkaan mutta eturenkaissa ei tapahdu mitään.

sitten otettiin auto nosturille kaverin kanssa, auto käyntiin, vaihde silmään, kaikki renkaat pyörivät normaalisti(tämä johtuu ilmeisemmin r33 preloadista), kokeiltiin ilmata järjestelmä nettiohjeiden mukaan mutta tuntuu että se ei onnistunut jostain syystä, järjestelmässä pitäisi olla toimiessaan aika kova paine, kuitenkin kun nippoja avasi niin neste valui ihan hitaasti ulos?! loppupelissä ilmattiin alipaineella muistaakseni, ja niin kauan että uusi neste tuli joka nipasta. kaveri osasi vähän consultilla pelailla niin saatiin perän lukitus testattua joka meni muistaakseni näin: auto normaalitilassa, ota takarenkaasta kiinni ja pyöritä, toinen takarengas pyörii eri suuntaan, sitten consultista lukkotesti päälle, pyöritä takarengasta, kumpikin takarengas pyöri samaan suuntaan. eli tuon testin mukaan lukko toimii, eli sinne tulee ainakin vähän painetta.. ja nyt kun oikein muistelen niin kokeiltiin myös consultilla 4wd toiminta, auto siis ei ole käynnissä, consultista 4wd test tms päälle, pyöritä takarengasta-> kaikki auton renkaat pyöri samaa tahtia.. kuitenkaan rasituksen alla nelikko eikä lukko toimi.

nelivedon mittari mittaristorivissä toimii normaalisti, attesa ecu ei ole välkyttänyt vikakoodia, tämän testasin kans nettiohjeiden mukaan: reilu minuutti ajamista tasan 30km/h ja sitten auto tien sivuun, attesan ecussa pitäisi lampun välkyttää koodi jos sellainen löytyy. mitään välkyntää en ikinä huomannut.

oma osaaminen loppui ja "uutta verta" kaivataan avuksi, tule Samu käymään kun keskivertoa viisaampi näiden kanssa olet ja asut lähellä, ja ideoitakin oli, saadaan ehkä mahdollisia vikakohtia karsittua pois! lumisella pihalla voidaan kokeilla nelikon toimintaa.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#5
Pitääpä yrittää ehtiä jonain päivänä käymään. Ainakin osaan verrata sitä sun pumpun ääntä omaan joka tomi. Tyhjäkäynnillä sirautteli parin minuutin välein pitääkseen järjestelmäpaineita yllä. Periaatteessa jos se kojelaudan mittari toimii, niin ECU ja ns. anturipuolen pitäis silloin olla iskussaan.
Voin tuolta vähän pöyhiä noita vanhoja kuponkeja ja kansioita kun muistelen, että tosta attesa prosta mulla oli joku kaaviokin olemassa. Ellei sit menny auton mukana... Tongue
Reply
#6
Samu Wrote:Pitääpä yrittää ehtiä jonain päivänä käymään. Ainakin osaan verrata sitä sun pumpun ääntä omaan joka tomi. Tyhjäkäynnillä sirautteli parin minuutin välein pitääkseen järjestelmäpaineita yllä. Periaatteessa jos se kojelaudan mittari toimii, niin ECU ja ns. anturipuolen pitäis silloin olla iskussaan.
Voin tuolta vähän pöyhiä noita vanhoja kuponkeja ja kansioita kun muistelen, että tosta attesa prosta mulla oli joku kaaviokin olemassa. Ellei sit menny auton mukana... Tongue
loistavaa! pistän privaa sulle vielä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#7
osaajaa etsitään edelleen!

samu kävi pyörähtämässä, jotain saatiin pähkäiltyä mutta ei mitään järkevää vikaa vieläkään tahdo löytyä..
pumpulle laitettiin suora 12v virta, pumppu piti vinkunaa eli jotain siellä tapahtui, samun mielestä ääni ei ollut kuitenkaan ihan normaalin kuuloinen. auto hiekalle, rivakka lähetys-> takarenkaat kaivoivat 10cm kuopan, eturenkaille vetoa ei välittynyt... sitten kokeilin pumpun ilmausnippaa avata kun oli suorat virrat kytkettynä, nipasta tuli öljyä ihan hiljakseen(myöhemmin selvisikin ettei täällä kuulu painetta ollakaan), mutta äkkiseltään voisimme vetää johtopäätöksen että pumppu ei tuota yhtään mitään vaikka ääntä pitääkin.


outoa on se että pumppu pitää meteliä kun laittaa akulta suorat virrat, mutta ei reagoi jos ottaa sen pakkosyöttönipukan irti kojelaudan alta, tämä viittaisi taas sähkövikaan.. eikö sen nippelin irroitus pitäisi samalla tavalla ajaa pumppua täysillä? vai tekeekö se paineen vasta kun ilmausnippaa aukaisee ja paine järjestelmässä putoaa?

otan auton lähiaikoina ajoon niin voin ajella "osaajan" luokse vikaa metsästämään.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#8
nyt on tilattu attesan ohjainboxi ja attesan pumppu, koitan ensin vaihtaa boxin, jos ei auta niin sitten vaihdan pumpun ja ilmaan järjestelmän, 4l castrol transmax zetaa haettu valmiiksi. jos nämä toimenpiteet eivät palauta autoa toimintaan niin joutuu taas nostaa kädet ilmaan. ei auta kun toivoa että vika korjaantuu.

tälläinen infopaketti löytyi koskien attesaa: http://www.full-race.com/articles/ets-pr...guide.html löytyy kytkentäkaavioita jne hyödyllistä.

tässä myös muille 4wd ongelmista kärsiville mittausohjeita, TPS:n, eli kaasuläpän asentotunnistimen toiminnan mittaus:

TPS is fed from a 5v regulated power supply in the ECU.
Make sure you have around 5V on pin 1 of the TPS plug or pin 48 on the ECU.

The output range on the TPS is from about 0.5V (fully closed) to about 4.3v (fully open).
The 4WD system is fed from a voltage follower in the ECU and is output on pin 56. This should follow the TPS signal input on ECU pin 38 ( slightly lower voltage - around 0.4v - 4v).

pitää huomenna katsella voltit ecun päästä..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#9
nyt on tps mitattu ja oikeita lukemia antaa, ecu antoi myös oikeat lukemat tps:lle sisään sekä eteenpäin attesa eculle. itse attesan ecua en päässyt mittaamaan että tuleeko signaali oikeana sille asti kun pinouttia ei löydy mistään.. jdm garagelta tuli lähetys jossa käytetty attesan pumppuyksikkö sekä joku ecr33 sähköboxi! piti tulla attesan ecu bcnr33Confusedeen.. no kai vaihtavat palikan oikeaan, keljuttaa vietävästi kun joutuu taas venailemaan osia eikä taas saa mitään aikaiseksi, pumppuakaan en tässä vaiheessa käy vaihtamaan ennenkuin ecu on todettu toimivaksi/risaksi. niin jätteen näköinen koko pumppu kun on englannista, oma nykyinen on ihan kliini.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#10
Ymmarsinko oikein etta pitaisi tietaa mika johto on se tps johto siella ecussa ? siina tapauksessa http://www.full-race.com/articles/ETS-Pr...-guide.pdf tuosta loytyy kuva siita , se on 47 violetti johto

Ikava juttu kylla

Vai olikos tuossa R33 eri boksi kokonaan ?
R32 GTR -90 wruuuuum pop pop pop oho psshhhh wruuum
Reply
#11
[ATTACH=CONFIG]20567[/ATTACH]r33 v-spec ja r34 gtr(ei v-spec) on sama attesa, löysin tps signaalin kun otin liittimen irti ja kävin hakaneulaa apuna käyttäen yleismittarilla liittimen pinnit läpi, signaali oli mitä pitääkin, kaasuläppä kiinni 0,39V ja läppä auki 4,3V.

jdm garage ottikin jo yhteyttä ja lähettää oikean ohjainboxin, hyvä näin.. en kyllä jaksa uskoa että siinä boxissakaan vikaa olisi kun mittaristoon ei syty mitään vikavaloja, kaikki mukamas pelaa normaalisti.

mittaan huomenna attesan pumpun paineventtiilit ja solenoidit jne, ensin autossa kiinni olevasta pumpusta, ja sitten tästä uudesta pumpusta, jos vaikka löytyisi selvä ero mittaustuloksissa niin ei tarvisi koko pumppua vaihtaa vaan joku anturi.. jollain Ohmiasteikollako noita mitataan? vähän tumpelo olen näissä sähköhommissa.

ylläolevassa kuvassa näkyy mitä mitattavia osia pumpun kyljessä on, joku jos antaisi selvät mittausohjeet ja jonkun näköiset ohjearvot noille anturoille..


Attached Files
.jpg   attesa pump.jpg (Size: 9.95 KB / Downloads: 531)
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#12
taas on pientä tutkimusta suoritettu, ja toivoisin jonkun r33/r34 gtr omistajan tsiikaavan oman autonsa attesa pumpun metelöintiä, haluaisin tietää monen sekunnin välein pumppu hörähtää ja kauan se pumppaus kestää auto tyhjäkäynnillä paikallaan. kiinnostaa myös kuuleeko äänen ihan selvästi auton vieressä vai pitääkö olla korva pumpun kupeessa?

tilanne nyt tämä:

nyt pumppu tekee, tai ainakin yrittää tehdä painetta, auto tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa pumppu tekee n.15-20s välein yhden pumppausliikkeen, kuuluuko sen ihan hurista hetki äänekkäästi vai ei? tuo mun pumppu vaan käytännössä naksahtaa vaimeasti kerran, pitää olla korva ihan lähellä pumppua että äänen kuulee, kädellä kun pitää kiinni hydrauliletkusta niin tuntuu kyllä että jotain siellä tapahtuu kun letku vähän värähtää pumpun pörähtäessä.. yleismittarilla katselin pumpun johdoista niin jotain onnettoman pieniä voltteja sinne menee syklin aikana, eihän tuollainen perus yleismittari vissiin pysty niin nopeaan mittaukseen kun tuo pumpun sysäys on..

pumppua en saa päälle auton ollessa sammuksissa, sen pitäisi lähteä pyörimään kun sen pakkosyöttö nippelin avaa kuskin jalkatilasta ja virta-avain ign asennossa, aiemmin olen tuota nippeliä räpeltänyt kun autoa on käytelty ja järjestelmässä on ollut oletettavasti paine, kun auton käynnistää pitkän seisonnan jälkeen niin attesan nestesäiliöstä pumppu imaisee pari senttiä pintaa alas, nyt auto oli viikon käyttämättä ja nestepinta tullut jonkin verran yli max rajan, avasin pakkosyöttönippeliä virtalukko vaikka missä asennossa niin attesan pumppu ei reagoi mitenkään.. tämä vika olisi kiva saada selville, saattaisi selvitä koko attesa ongelma?!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#13
[ATTACH=CONFIG]20598[/ATTACH]viitsiskö joku kuunnella sitä attesa pumppua? ei tarvi kun minuutti pitää autoa tyhjäkäynnillä, laskea pumppausväli ja pumppauksen noin abaut kesto, sekä kertoa onko pumpun ääni helposti kuultavissa..

tämän nopean kokeilun voi tehdä myös R32 GT-RConfused

ja jos intoa riittää niin olisi kiva jos joku jaksaisi mitata bleed connectorin voltit, eli se valkoinen yksijohtoinen liitin joka on kuskin jalkatilassa, itsellä se on ihan siinä muovin takana roikkumassa, eli virrat on asentoon ja liitin irti, tämä toimenpide laittaa siis toimivassa autossa attesa pumpun päälle, tästä ei ole mitään haittaa, kunhan et minuuttitolkulla pidä päällä. eli yleismittarilla mittaa erikseen kumpaankin liittimeen tulevat voltit, mulla tulee 4,55V toiseen johtoon, ja 4,91V toiseen. liitin normaalisti kiinnitettynä voltit ovat 4,91V, ilman virta-avainta ON-asennossa voltit on n.0,02V..

jos joku ultimatemukava viitsisi tämän mittauksen tehdä niin laittaisiko tulokset tänne niin että selviää paljonko Voltteja tulee uros sekä naaras liittimeen.

vaikken sähköistä kummemmin ymmärräkkään niin hassua että virtaa tulee liittimeen kummastakin suunnasta, Voltit saattavat olla kyllä kohdallaan jos tuo n.5V jotain relettä ohjaa? mutta tuolla bleed connectorin irroittamisella ei ole tällä hetkellä mitään virkaa koska samat voltit menee joka tapauksessa oli liitin kiinni tai auki.. WTF! alkaakohan vika selvitä.. kaavion mukaan tuon air bleeder connectorin pitäisi vissiin mennä maihin?


mittasin äsken auton oman attesa pumpun kaikki solenoidit ja paineventtiilit sekä pumpun, täältä en mittausohjeita saanut niin ihan ohmiasteikolla mittasin, sitten vertasin arvoja tuossa lattialla lepäävään varapumppuun: kaikki anturit näyttivät samaa tulosta, mutta itse attesan sähkömoottori näytti 0,8 Ohm auton moottorille, ja 5 Ohmia lattialla makaava.. siinä siis eroa, mutta kumpi tulos on 12V sähkömoottorille parempi lukema??

E: pyöräytin tuota englannista tullutta moottoria irtoakulla, se näyttää nyt 0,9 Ohm ja hienosti pyörii, eli hyvin samaa kuin autossa kiinni oleva joka näyttää 0,8 Ohm.. luulin jo vian löytyneen.. tuo bleed connector asia pitäisi saada selville nyt sitten..


Attached Files Thumbnail(s)
   
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#14
Latvis tulee tänään ihmettelemään bleed connectorin virtoja, lueskelin myös netistä yömyöhään ja törmäsin SAU sivustolla yhteen ilouutiseen, paksissa attesan rele napsahtaa mulla n.20s välein, tämä on sen merkki että paine ei järjestelmässä ole riittävä, ja syynä tähän on tyhjentynyt accumalator, eli tuossa attesa pumppuyksikön kyljessä oleva nitrogen filled canister. Tämä vaikuttaa paljolti attesan toimintaan ja toivon tämän olevan ainakin osasyy auton ongelmaan. Vaihdan tuosta englannista tulleesta paketista tuon accumalatorin autoon ja toivon parasta. Eli jos teillä muillakin attesan rele napsahtelee useammin kuin kerran puolessa tunnissa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin accumalator vaihtoon, tämä on sama osa r32-r34, tuon säiliön tyhjentyminen aiheuttaa releen kautta myös ylimääräistä sähkönkulutusta ja erinäisiä sähköongelmia. Canisterin hinta pyörii japanissa vajaassa 400 dollarissa, jotkut ovat saaneet vanhankin täytettyä mutta siitä en lukenut tarkemmin vielä.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#15
laitetaan tähänkin jatkoksi, accumulator sekä pressure switch olivat rikki ja ne on nyt vaihdettu toimiviin, pumppu toimii nyt ainakin ilmausmoodissa niinkuin kuuluukin, vielä pitäisi päästä nosturille ilmaamaan järjestelmä niin saa nähdä pelaako aktiivilukko ja neliveto.

jos kaikki ongelmat poistuivat noilla korjauksilla niin loistohomma! kyllä on ongelman kanssa painittu mutta vielä en uskalla hehkuttaa, tässä on jo muutamaan otteeseen mukamas vika löydetty ja palattu lähtöpisteeseen.. nuo kaksi vikaa ovat varmasti koko attesa järjestelmän hankalimmat löytää kun eivät anna aina vikakoodia, accumulator ei anna ikinä ollenkaan, pressure switch joskus, riippuen miten se hajoaa.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#16
Nyt järjestelmä ilmattu oikeaoppisesti, auton alta nipoista ei tullut ilmaa mutta nestesäiliöön tuli kuplia, siltikään tuo ei toimi kunnolla, jonkin verran vetoa täytyy mennä eturenkaille koska auto kiihtyy hyvin eikä kolmosella enää takarenkaat sudi, kakkosella kiihdyttäessä sutii vaan repsikanpuolen takarengas kuten ennenkin. Kyllähän vajaa 600hv takaveto sutisi vielä kolmosvaihteellakin.. Eli nyt tuntuu siltä että perä ei lukitse kunnolla, syitä tähän voi olla öljynpaineen puutos attesa järjestelmässä, tai sitten lukko on kaput, epäilen ja toivon että kyse on paineen puutteesta, kyllä tuon aktiivilukon pitäisi kestää nuo voimat ihan hyvin, pitää kokeilla pelaako attesan lukolle menevässä linjassa oleva solenoidi varmasti. Kivaa tää harrastaminen, välillä tosin olis mukava vaan ajaa ilman huolia.

hirveästi ei löydy tuosta a-lsd lukosta mitään juttua, mutta muutamat immeiset ovat asentaneet non v-spec perän 1.5way lukolla tuon a-lsd:n tilalle, ajettavuus kuulemma paranee ja lukko oikeasti pitää niin meno paranee huomattavasti, autosta tulee naksun yliohjaava perän vaihdolla.. tiedä sitten miten tuo alkaa oikeasti käyttäytyä kun tuo orkkis a-lsd on tietokone ohjattu.. ei se minkään järjen mukaan huonommaksi mene kuin nykyinen joka vastaa avonaista perää, pitää silti ensin vielä selvittää että tuolle a-lsd:lle menee tarvittava määrä painetta joka perää lukitsee, tosiaan kun niin vähän juttua löytyy näiden hajoamisesta niin äkkiseltään luulisi että tämä perä on ihan hyvä, tehokkaita v-spekkejä on paaljon eikä valitusta juurikaan löydy paskasta aktiivilukosta.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#17
tänään amw:n rullat kertoivat karun totuuden, vetoa ei juurikaan mene eturenkaille, jonkin verran menee kun käyrää katsoo mutta missään nimessä ei toimi niinkuin kuuluisi, sininen viiru on eturenkaat, punainen takarenkaat. ajettiin yksi penkkiveto takavetona pelkän preloadin varassa kokeilumielessä, etuvedon käyrä näytti suoraa viirua, eli ei se preloadi näissä kummoinen ole.. ensiviikolla pitää taas perehtyä tämän attesan korjaukseen, meni auton penkityskin v*tuiksi kun rullat eivät pyöri mitenkään loogisesti niin ohjelma ei osaa laskea tehoja tai piirtää oikeanlaisia käyriä.[ATTACH=CONFIG]21356[/ATTACH]


Attached Files Thumbnail(s)
   
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#18
jatketaas taas.. viime syksynä vaihdettiin koko attesan pumppuyksikkö ja ongelma ei korjaantunut, talvella ei autoa napannut ropailla, mutta tänään viimein jaksoin lähteä tuota attesaa ropaamaan ja sain asennettua attesan hydraulijärjestelmään mittarin, ihan mekaanisella 0-20bar teollisuusmittarilla mennään kun oli halpa, sähköinen mittari+anturi olisi maksanut noin 300€. nämä: mittari, liittimet, letkut ja letkun prässäys yhteensä 35€,+ adapteri jakolaatikon päähän englannista 50€. jätin paketin autoon kiinteästi niin voi ajon aikana tarkkailla etuvedolle menevää painetta, paketin pitäisi kestää satoja baareja painetta joten ehkä se on ihan turvallinen kun attesan maksimipaineet on noin 16bar.

kunnollisen ilmauksen jälkeen mittari näyttää 6bar lukemaa kun pumppu on tehnyt paineen, ja paine säilyy ainakin puoli tuntia samana eli vuotoja ei missään ole. tuo 6bar on juuri oikea lukema kun moottori ei ole käynnissä, moottori käynnissä paine on tyhjäkäynnillä noin 2bar.. ajamaan en vielä ole päässyt että pääsisi katsomaan maksimipaineet mutta raportoin niistä lähipäivinä, nyt kuitenkin vaikuttaa siltä että jakolootasta on kytkinpakka sileenä ja perän lukko myös entinen, mutta tästä saan tiedon vasta koeajon jälkeen.
[ATTACH=CONFIG]24429[/ATTACH]


Attached Files Thumbnail(s)
   
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#19
Kävin kokeilemassa autoa, ajon aikana attesa ei tee painetta! Pitää sen 2bar mikä siinä on peruspaine kun auto on käynnissä, kiihdytyksessä paine ei nouse. Eli paluu juurille ja etsimään sähköistä vikaa..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#20
Eikös xenoni hyljänny kaikki orkkisattessaan liittyvät värmeet, mahtaisko sieltä löytyä apua? g-anturia yms purkkia vaihtamaan? Manuaali Stageassahan on sama voimansiirto kun r33 gt-r...
Reply
#21
G-anturin tarkistin ja on ehjä, sen saa kyllä korvattua nykypäivänä digitaalisella, alle 20kmh vauhdissa attesan paineen pitäisi nousta lineaarisesti kaasun asennon kanssa, näin se ei nyt tee, että luulisko attesa jostain syystä että auto on tyhjäkäynnillä kokoajan? Attesa eculle kuitenkin tuli tps signaali toimivana, ja toista ecua on kokeiltu ilman tulosta.. Ja ei vikavaloja mittaristossa/attesa ecussa. Hämärää.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#22
Sinne menee myös kierroslukusignaali sinne attessan eculle, varmaan just tohon paineensäätöön tarkoitettu. Ei se omassa ainakaan kaasun asennon mukaan nosta/laske, vaan juurikin kierrosten/kuorman. r32 gt-r kylläkin, mut kummiskin.

Mahtaisko se uupua?
Reply
#23
jonatani Wrote:Sinne menee myös kierroslukusignaali sinne attessan eculle, varmaan just tohon paineensäätöön tarkoitettu. Ei se omassa ainakaan kaasun asennon mukaan nosta/laske, vaan juurikin kierrosten/kuorman. r32 gt-r kylläkin, mut kummiskin.

Mahtaisko se uupua?
Pitääkin tutkia, näyttäis olevan attesa ecussa pinni 31 tuo engine speed signal, minkälaista lukemaa sen pitäisi näyttää yleismittarilla, tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla? Ja mihin asentoon yleismittari?

ja kun täällä töissä ei juuri ylimääräistä aikaa ole niin viitsiskö joku tsiikata auton moottorinohjausyksikön pinnit joista pitäis löytyä kierrosluku signaali, pääsis sit suoraan töiden jälkeen mittaamaan..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#24
Numero 7 pinni eculta, lähtee tachometerille, siinä ei erikseen lue että attessan purkille myös, mutta attessan kuvissa lukee taasen että ECM:n pinnistä 7 se sen ottaa.

Taitaapi olla pulssia, joten täysin mahdotonta yleismittarilla, ei oikeen noi pilipalitaajuuspuolimittarit edes tajua noita. Oskilloskoopilla tai sit jälkiasenteisella kierroslukumittarilla ton vois tsekata?
Reply
#25
jonatani Wrote:Numero 7 pinni eculta, lähtee tachometerille, siinä ei erikseen lue että attessan purkille myös, mutta attessan kuvissa lukee taasen että ECM:n pinnistä 7 se sen ottaa.
kiitoksia! Osaatko tohon yleismittariasiaan antaa neuvoja?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#26
Pitäs todnäk skoopilla mitata. Mutta riittäähän se jos mittaat onko se pinni 7 yhteydessä attessa-purkin pinniin 31.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#27
Vastailinkin jo, taisi tulla joku automaattiviestinlähetys tossa välissä kun lueskelin vielä varmistusta että olisko jotain muuta "jippoa" tohon signaalin tsekkaukseen Smile
Reply
#28
Kiitoksia vastauksista, eipäs oo jääny mitää vanhaa rundaria hyllyyn. Cas:ltahan kierrosluku alunperin lähtee, se menee ecun pinniin nro?? Ja lähtee siis eteenpäin pinni seiskasta. Tuon kun vielä saa selville. Mutta jenkakello autossa toimii niin voisi päätellä että auton eculle ainakin tulee kierrosnopeussignaali.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#29
51 ja 41 on jompattu yhteen ja CASsin liitinnumerosta 1, 42 ja 52 on kanssa jompattu yhteen, ja CASsin liittinnumerosta 2. CASsiin tulee sitten vielä erikseen + ja -, olisko tossa joku "tarkennussysteemi", että toinen signaali laskeva reuna ja toinen nouseva, tiedä näistä sitten Big Grin

CASsiltahan ei tule suoraan oikeeta signaalia, koska se on nokka-akselilla. Eli ECU sen moduloi vielä oikeaan muotoonsa.

EDIT: Ja nytkun oikeen innostuttiin, niin katoitko ton että eculta tulevien signaalien kanssa tulee myös toi maa oikein? ECU pin 30, attessa ecu pin 34, ettei tuu mitää potentiaalieroja signaaleissa...?
Reply
#30
jonatani Wrote:51 ja 41 on jompattu yhteen ja CASsin liitinnumerosta 1, 42 ja 52 on kanssa jompattu yhteen, ja CASsin liittinnumerosta 2. CASsiin tulee sitten vielä erikseen + ja -, olisko tossa joku "tarkennussysteemi", että toinen signaali laskeva reuna ja toinen nouseva, tiedä näistä sitten Big Grin

CASsiltahan ei tule suoraan oikeeta signaalia, koska se on nokka-akselilla. Eli ECU sen moduloi vielä oikeaan muotoonsa.

EDIT: Ja nytkun oikeen innostuttiin, niin katoitko ton että eculta tulevien signaalien kanssa tulee myös toi maa oikein? ECU pin 30, attessa ecu pin 34, ettei tuu mitää potentiaalieroja signaaleissa...?
no tulipas tietoa kerralla! En ole maita muistaakseni mittaillut, yritän saada jonkun mittauslaitteen tolle kierrosnopeussignaalille ja mittailla kaikki paikat läpi, consult ei kyllä valitellut puuttuvaa signaalia, mutta mittaillaan niin ollaa taas viisaampia Big Grin
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)