Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ
#1
Eli seuraavanlainen vika.Kesken ajon tuli sisälle voimakasta palaneen hajua,aivan kuin joku sähköosa olisi palanut.Sen jälkeen kun nosti jalan kaasulta,niin ei pudonnutkaan moottorijarrutukselle vaan kierrokset oli n.1500 ja auto meni,kuin olisi kaasu hirttänyt osittain päälle.

Tämän jälkeen ajoin auton parkkiin ja vapaalle laitaessa tyhjäkäynti heijasi edestakaisin 1500-2000 välillä.Tosinaan tyhjäkäynti jää huutamaan n.1500 eikä laske sen alemmas.Moottorinhäiriövalokaan ei pala ja muuten auto tuntuis pelaavan.

Ennen tätä oiretta startatessa lämpimällä koneella käytti kierroksia reilussa 3000Confusedsa aivan kuin olisi painanut samalla kaasua kun starttasi.Tuntuu myös että polttoaineen kulutus olisi lisääntynyt.Lisäksi tyhjäkäynnillä pyöriessä rupeaa kuumentamaan ainakin etummaista kattia aika voimakkaasti.

Onko kellään ollut samanlaista vikaa tai antaa vinkkiä mikä voisi olla vikana?
Reply
#2
Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.
Reply
#3
icewater Wrote:Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Mitenkäs se tyhjäkäyntimoottori silleen kuumenee?

Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#4
Alppu Wrote:
icewater Wrote:Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Mitenkäs se tyhjäkäyntimoottori silleen kuumenee?

joskus aikoinaan kun mulla oli tollanen maxima, niin kaveri nissanin huollosta kehotti vaihtamaan tyhjäkäyntimoottorin alla olevan tiivisteen. Sanoi että tiivisteen alettua vuotamaan vetää tyhjäkäyntimoottorin oikariin ja sen myötä voi mennä ecukin... En koskaan asiaan perehtyny enempää, tiivistekin lojuu vielä tuolla pajalla, voin sen lähettää tarvitsevalle osoitetta vastaan... Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#5
Joku sieltä on palanut tai oikosissa,kun eivät saaneet tehtyä sille mitään tyhjäkäynnin säätöön liittyvää.Kai ne jossain testerissä sitä ajoivat ja siinä vissiin kuumeni.Ei anna mitään vikakoodia kuitenkaan.Kyllähän se huoltomies selitti tarkkaan kaiken,mut varmaan järkyttyi sen verran,kun kuuli uuden osan hinnan,ettei jäänyt kunnolla mieleen Smile
Reply
#6
Lake Wrote:
Alppu Wrote:
icewater Wrote:Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Mitenkäs se tyhjäkäyntimoottori silleen kuumenee?

joskus aikoinaan kun mulla oli tollanen maxima, niin kaveri nissanin huollosta kehotti vaihtamaan tyhjäkäyntimoottorin alla olevan tiivisteen. Sanoi että tiivisteen alettua vuotamaan vetää tyhjäkäyntimoottorin oikariin ja sen myötä voi mennä ecukin... En koskaan asiaan perehtyny enempää, tiivistekin lojuu vielä tuolla pajalla, voin sen lähettää tarvitsevalle osoitetta vastaan... Smile

Ettei olisi tässäkin käräyttänyt ecun, jos kerran ajon aikana auton sisällä haisi.. :Smile luulisi ettei tyhjäkäyntimoottori sisälle asti haise.
Reply
#7
En usko kun auto toimii muuten kaikin puolin täysin normaalisti ja päästötkin erinomaiset.Ainut ongelma tuo tyhjäkäynti.Korjaus selitteessä lukee:Tyhjäkäynnin säätömoottori ei toimi oikein.

Ei sattuis kellään olemaan tuon tyhjäkäyntimoottorin tarkkaa varaosanumeroo?Näkyis ulkomailta löytyvän huomattavasti halvemmalla,kun tietäis vaan että varmasti oikean osan tilaa...
Reply
#8
Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?
Mikään ei mene ikinä kohtuudella...
>Maxima A33 vielä se liikkuu...
(ex:ät 2107, E55A, E33A, 2X 960stw, P10, EA5W)
Reply
#9
msv1700 Wrote:Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Jos se maksaa liikaa, eikä käytettynäkään löydy ehjää...ja/tai ecun ohjaus sille kärähti, eikä ehjää ecuakaan löydy sopivasti, ni ainahan voi improvisoida wanhemmalla purkuosalla. Ite laitoin kerran jostain Ooppelista parinkympin tyhjäkäyntivenan, mikä vaan toimii aikansa saatuaan sähköä. Makso parikymppiä, eikä oo yhtä hifiä ku uudemmat, mut halpaa ja toimivaa. Smile

Tietty jos ecusta on kärähtäny enemmänkin ku pelkkä ton ohjaus, ni sittenhän tosta ei oo iloa.
Reply
#10
olisko se suomessa ollu tonnin luokkaa...Edit, ei sentään...


Noitten nettikuvien perusteella siinä osassa saattais lukee varaosanumerokin...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#11
msv1700 Wrote:Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää Smile Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy Smile Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...
Reply
#12
icewater Wrote:
msv1700 Wrote:Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää Smile Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy Smile Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...
http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Niss...4f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. Sad
Primera P10 1.6
Ex: P10 2.0, N13 1.7D, BB 1.8T,
Reply
#13
nissan-man Wrote:
icewater Wrote:
msv1700 Wrote:Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää Smile Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy Smile Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...
http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Niss...4f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. Sad

"Ships to:
Worldwide

Shipping cannot be calculated for your area. You can contact the seller for additional shipping costs and services."

Miksei? Onhan se ainakin merkannut lähettävänsä minne tahansa. Ei oo vaan jaksanu etukäteen kaivella rahtikuluja joka maahan, eli pitää kysyä.
Reply
#14
Tem Wrote:
nissan-man Wrote:
icewater Wrote:
msv1700 Wrote:Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää Smile Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy Smile Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...
http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Niss...4f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. Sad

"Ships to:
Worldwide

Shipping cannot be calculated for your area. You can contact the seller for additional shipping costs and services."

Miksei? Onhan se ainakin merkannut lähettävänsä minne tahansa. Ei oo vaan jaksanu etukäteen kaivella rahtikuluja joka maahan, eli pitää kysyä.
Ai joo, nopeasti vilkasin enkä kattonu tarkemmin Smile
Primera P10 1.6
Ex: P10 2.0, N13 1.7D, BB 1.8T,
Reply
#15
nissan-man Wrote:
icewater Wrote:
msv1700 Wrote:Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää Smile Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy Smile Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...
http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Niss...4f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. Sad


Tuolta rockautolta löytyy infiniti i30Confusedeen tuo tyhjäkäyntimoottori.Kolme eri vaihtoehtoa,mutta samaosa kuitenkin hintaa 122-193 dollarilla.Ei varmaan tuosta halvemmalla saa mistään?
Reply
#16
icewater Wrote:
nissan-man Wrote:
icewater Wrote:
msv1700 Wrote:Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää Smile Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy Smile Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...
http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Niss...4f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. Sad


Tuolta rockautolta löytyy infiniti i30Confusedeen tuo tyhjäkäyntimoottori.Kolme eri vaihtoehtoa,mutta samaosa kuitenkin hintaa 122-193 dollarilla.Ei varmaan tuosta halvemmalla saa mistään?

ja rock auton toimitukset ainakin pelaa, overdiven foorumilta pitäs löytyy vielä alennuskoodikin... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#17
Lake Wrote:
icewater Wrote:
nissan-man Wrote:
icewater Wrote:[quote=msv1700 ]
Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[
Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää Smile Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy Smile Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...
http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Niss...4f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. Sad


Tuolta rockautolta löytyy infiniti i30Confusedeen tuo tyhjäkäyntimoottori.Kolme eri vaihtoehtoa,mutta samaosa kuitenkin hintaa 122-193 dollarilla.Ei varmaan tuosta halvemmalla saa mistään?

ja rock auton toimitukset ainakin pelaa, overdiven foorumilta pitäs löytyy vielä alennuskoodikin... ;D

Joo luin netistäkin kokemuksia tuosta paikasta ja ihan hyvältä vaikuttaa.Pitää laittaa tilausta sisään...
Reply
#18
http://www.ebay.com/itm/IACV-Idle-Air-Co...04&vxp=mtr

Oikean näkönen? Kylläkin tarvike..
Nissan Cedric LD28 + VG30 *emännän*<br />Datsun 100A@140A<br />Subaru Legacy 200<br />Datsun 100A *tulossa turbo, ruiskua yms. kivaa*
Reply
#19
Miikka Wrote:http://www.ebay.com/itm/IACV-Idle-Air-Co...04&vxp=mtr

Oikean näkönen? Kylläkin tarvike..


Tuon näköinen mötikkähän se on.Näköjään vielä halvempi,ei kai se mitin haittaa vaikka olisi tarvike osa,jos vaan pelaa.Kiitos linkistä
Reply
#20
icewater Wrote:
Miikka Wrote:http://www.ebay.com/itm/IACV-Idle-Air-Co...04&vxp=mtr

Oikean näkönen? Kylläkin tarvike..


Tuon näköinen mötikkähän se on.Näköjään vielä halvempi,ei kai se mitin haittaa vaikka olisi tarvike osa,jos vaan pelaa.Kiitos linkistä

osta kaks ja myyt toisen hyvään rahaan... Big Grin
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#21
Nyt tilattu tyhjäkäyntimoottori tuolta ebayConfusedtä.Ensimmäistä kertaa tuli tuolta tilattua,mut taishan tuo onnistua,ainakin rahat lähti Smile.Toivottavasti tulis nopeasti perille.Pistän viestiä kunhan saan osan paikalleen.Toivotavasti oireet loppuu siihen sitten...
Reply
#22
Dodii...Tänään tuli postissa uusi tyhjäkäyntimoottori.vaihdettiin se kaverin verstaoalla paikalleen,mutta hoplaa,eipä hävinnytkään vika mihinkään.Ihan samallalailla heijaa kierroksia ylös alas ym...Voi perseensuti >Sad Onkohan se sittenkin polttanut sieltä ecusta jotakin,vai pitääkö tuo uusi tyhjäkäyntimoottori jotenkin "opettaa" tai jotain?

Reply
#23
Ei mulla tietoa mut.. :-[
Korjausoppaasta lainattua


Idle Air Volume Learning
NFEC0642
DESCRIPTION
NFEC0642S01 “Idle Air Volume Learning” is an operation to learn the idle air vol- ume that keeps each engine within the specific range. It must be performed under any of the following conditions: + Each time IACV-AAC valve, throttle body or ECM is replaced. + Idle speed or ignition timing is out of specification. PRE-CONDITIONING NFEC0642S02 Before performing “Idle Air Volume Learning”, make sure that all of the following conditions are satisfied. Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment. + Battery voltage: More than 12.9V (At idle) + Engine coolant temperature: 70 - 99°C (158 - 210°F) + PNP switch: ON + Electric load switch: OFF (Air conditioner, headlamp, rear window defogger) On vehicles equipped with daytime light systems, set lighting switch to the 1st position to light only small lamps. + Cooling fan motor: Not operating + Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position) + Vehicle speed: Stopped + Transmission: Warmed-up For A/T models with CONSULT-II, drive vehicle until “FLUID TEMP SE” in “DATA MONITOR” mode of “A/T” system indi- cates less than 0.9V. For A/T models without CONSULT-II and M/T models, drive vehicle for 10 minutes.
OPERATION PROCEDURE
NFEC0642S03


With CONSULT-II
NFEC0642S0301
1. Turn ignition switch “ON” and wait at least 1 second.
2. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
4. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITION- ING” (previously mentioned) are in good order.
5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
6. Start the engine and let it idle for at least 30 seconds.
7. Select “IDLE AIR VOL LEARN” in “WORK SUPPORT” mode.
8. Touch “START” and wait 20 seconds.
9. Make sure that “CMPLT” is displayed on CONSULT-II screen. If “INCMP” is displayed, “Idle Air Volume Learning” will not be carried out successfully. In this case, find the cause of the problem by referring to the NOTE below.
10. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within specifications.

ITEM SPECIFICATION
Idle speed VQ20DE M/T: 675±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)
VQ30DE M/T: 625±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)
Ignition timing VQ20DE M/T: 9°±5° BTDC A/T: 9°±5° BTDC (in “P” or ”N” position)
VQ30DE M/T: 15°±5° BTDC A/T: 15°±5° BTDC (in “P” or “N” position)
SEC001C


Without CONSULT-II
NFEC0642S0302
1. Turn ignition switch “ON” and wait at least 1 second.
2. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
4. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITION- ING” (previously mentioned) are in good order.
5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.
6. Start the engine and let it idle for at least 30 seconds.
7. Disconnect throttle position sensor harness connector (brown), then reconnect it within 5 seconds.
8. Wait 20 seconds.
9. Make sure that idle speed is within specifications. If not, the result will be incomplete. In this case, find the cause of the problem by referring to the NOTE below.
10. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within specifications.


ITEM SPECIFICATION
Idle speed VQ20DE M/T: 675±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)
VQ30DE M/T: 625±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)
Ignition timing VQ20DE M/T: 9°±5° BTDC A/T: 9°±5° BTDC (in “P” or ”N” position)
VQ30DE M/T: 15°±5° BTDC A/T: 15°±5° BTDC (in “P” or “N” position)
NOTE: If idle air volume learning cannot be performed successfully, proceed as follows: 1) Check that throttle valve is fully closed. 2) Check PCV valve operation. 3) Check that downstream of throttle valve is free from air leakage. 4) Adjust closed throttle position switch and reset memory. (Refer to Basic Inspection, EC-90.) 5) When the above three items check out OK, engine com- ponent parts and their installation condition are question- able. Check and eliminate the cause of the problem. It is useful to perform “TROUBLE DIAGNOSIS — SPECIFI- CATION VALUE”, EC-122. 6) If any of the following conditions occur after the engine has started, eliminate the cause of the problem and per- form “Idle air volume learning” all over again: + Engine stalls. + Erroneous idle. + Blown fuses related to the IACV-AAC valve system.
Mikään ei mene ikinä kohtuudella...
>Maxima A33 vielä se liikkuu...
(ex:ät 2107, E55A, E33A, 2X 960stw, P10, EA5W)
Reply
#24
Kiitos tuosta tekstistä.Netistä yrittänyt tietoa hakea ja vähän vaikuttaa,että voisi ecusta joku olla pimeänä...Se selittäis sen auton sisällä haisseen palaneen käryn, jos se tulikin ecusta...Tuolta linkistäkin löytyi siihen viittaavaa.
http://www.ebay.com/itm/00-01-NISSAN-MAX...es&vxp=mtr

Onko kellään kokemusta ecun irroittamisesta?Siellä kojelaudan piilossa se on,mut miten saisi helpoiten irti? Löytyykö jostain päin suomea mahdollisesta joka paikka missä niitä korjataan?

Reply
#25
Soittelin tänään eräseen liikkeeseen joka tekee maximan ecun korjauksia ja siellä suunnalla liputettiin ecu vian puolesta...Sanoivat että saavat kyllä korjattua sen.No purin äsken ecu mötikän irti,yllävän vähällä työllä pääsi.

Äkkisilmäyksellä katsottuna,yhden komponentin juuresta mistä lähtee niitä "metallisäikeitä" levyn pinnalle näkyi olevan joku ihme kupla..Oisko se juurikin se komponentti mikä on kärähtänyt,missään muualla ei vastaavaa näy.Koko boksi tuoksahtaa vähän samalle kärylle mikä silloin ajaisakin tuli.

Jos jollakin tiedossa tosiaan paikka missä sais kohtuuhintaaan korjattua,niin otan mielelläni infoa vastaan...
Reply
#26
Myytkö sen vanhan tyhjäkäyntimoottorin? Tartteis yks VG30E semmosen testiin/sovitukseen?
Nissan Cedric LD28 + VG30 *emännän*<br />Datsun 100A@140A<br />Subaru Legacy 200<br />Datsun 100A *tulossa turbo, ruiskua yms. kivaa*
Reply
#27
Miikka Wrote:Myytkö sen vanhan tyhjäkäyntimoottorin? Tartteis yks VG30E semmosen testiin/sovitukseen?


Kyllä se vanha moottori joutaa myydä.Mitä tarjoot?
Reply
#28
Nyt löytyi paikka suomesta joka tekee ecun korjauksia,eikä pitäs olla kovin kallis.Laatikko sinne nyt menossa,taas odotellaan.Toivottavasti sieltä nyt löytyy vika ja sen sais vielä korjattua...
Reply
#29
Lake Wrote:
Alppu Wrote:
icewater Wrote:Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Mitenkäs se tyhjäkäyntimoottori silleen kuumenee?

joskus aikoinaan kun mulla oli tollanen maxima, niin kaveri nissanin huollosta kehotti vaihtamaan tyhjäkäyntimoottorin alla olevan tiivisteen. Sanoi että tiivisteen alettua vuotamaan vetää tyhjäkäyntimoottorin oikariin ja sen myötä voi mennä ecukin... En koskaan asiaan perehtyny enempää, tiivistekin lojuu vielä tuolla pajalla, voin sen lähettää tarvitsevalle osoitetta vastaan... Smile


Tarkoittiko tällä tyhjäkäyntimoottorin "pistokkeen" alla olevaa tiivistettä,vai tyhjäkäyntimoottorin rungon ja kaasuläppäkotelon välistä tiivistettä?
Reply
#30
Sama vika rahikaisella, ei ollut itellä hetkeen käytössä ni kerkes palaa koko perkaleen ecu, sanoivat vaasan mittarihuollosta että he ei enää pysty korjaamaan sitä. Maahantuojan hinnat ecu+ kaasuläppäanturin kotelo(tai joku semmonen muistaakseni) 2100e+1100e, haluaako joku ostaa osia Big Grin Suomesta nuita ei pahemmin taho löytyä ni tietäiskö kukaan mistä tuon ecun sais halvalla/siedettävään hintaan?
Nissan Maxima QX 3.0 At -01
Volkswagen Passat 1.9TDI -00
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)