Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ
#31
muffelaa Wrote:Sama vika rahikaisella, ei ollut itellä hetkeen käytössä ni kerkes palaa koko perkaleen ecu, sanoivat vaasan mittarihuollosta että he ei enää pysty korjaamaan sitä. Maahantuojan hinnat ecu+ kaasuläppäanturin kotelo(tai joku semmonen muistaakseni) 2100e+1100e, haluaako joku ostaa osia Big Grin Suomesta nuita ei pahemmin taho löytyä ni tietäiskö kukaan mistä tuon ecun sais halvalla/siedettävään hintaan?


No voi hittolainen,sulla kävi sitten huonompi tuuri jos koko ecu meni Sad Itselläni oli polttanut vaan yhden komponentin joka on vaihdettavissa,muuten ecu ihan ehjä.Oletko kysellyt purkaamoilta ecuja tai sitten ebaystä.On taas yhden kerran nää suomen hinnat semmosia että huh huh :o
Reply
#32
pitää kysästä sen verran että johtuuko tuo jumppa pelkästään tuosta tiivisteestä joka korkkaa? ukolla 3.0 -04 maxima jos tekis ennakoivaa huoltoa? vinkkejä??????
Reply
#33
hursti Wrote:pitää kysästä sen verran että johtuuko tuo jumppa pelkästään tuosta tiivisteestä joka korkkaa? ukolla 3.0 -04 maxima jos tekis ennakoivaa huoltoa? vinkkejä??????

Jaa-a itse en ainakaan osaa varmaksi sanoa.Ainakin tuo tiiviste juttu on yksi,mutta voiko se tyhjäkäyntimoottori hajota ja mennä oikosiin ihan ilman tiiviste vikaakin?Myös johtosarjassa mahdollista olla oikosulku,kuulemma.
Reply
#34
Yheltä purkaamolta otettiin osat testiin, 02 vuoteisesta 3.0 manuaalista.. oli "uusi" kaasuläppä härpäke myös paskana ja "uudella" eculla ei paketti toiminu.. lähti osat takas purkaamolle.. ebaysta oon sitä tyhjäkäynti härpäkettä kahtonu.. ne nyt mittailee vastuksia jne että vika on siinä eikä muissa osissa..

Sen ku muistaa nuissa maximoissa näköjään et sillon tällön ottaa sen kaasuläppäkotelon irti ja puhistaa crc:llä ni ei pitäis olla vikaa.. itellä ol tosiaan jumittunu se jousi ja se oli sitte kuumentanu ecua josta syystä tämä sulamis vaurio..

jos joku tietää jostakin osanumerolla A56 P90/Z70 moottorinohjaus boksin ni saa huudella, ehjälle ois tarvetta
Nissan Maxima QX 3.0 At -01
Volkswagen Passat 1.9TDI -00
Reply
#35
muffelaa Wrote:Yheltä purkaamolta otettiin osat testiin, 02 vuoteisesta 3.0 manuaalista.. oli "uusi" kaasuläppä härpäke myös paskana ja "uudella" eculla ei paketti toiminu.. lähti osat takas purkaamolle.. ebaysta oon sitä tyhjäkäynti härpäkettä kahtonu.. ne nyt mittailee vastuksia jne että vika on siinä eikä muissa osissa..

Sen ku muistaa nuissa maximoissa näköjään et sillon tällön ottaa sen kaasuläppäkotelon irti ja puhistaa crc:llä ni ei pitäis olla vikaa.. itellä ol tosiaan jumittunu se jousi ja se oli sitte kuumentanu ecua josta syystä tämä sulamis vaurio..

jos joku tietää jostakin osanumerolla A56 P90/Z70 moottorinohjaus boksin ni saa huudella, ehjälle ois tarvetta
Itselläni on -04 Maxima aj.254tkm. Ja lueskelin mielenkiinnolla moisista ongelmista,paljonko autoilla ajettu ongemien ilmettyä! Minulla ei ole vielä ilmennyt moisia vikoja mutta täytyy harkita ennakoivaa huoltoa jos ei ole kovin hankalaa esim.kaasuläppä kotelon putsaus :Smile
Reply
#36
Itselläni on -04 Maxima aj.254tkm. Ja lueskelin mielenkiinnolla moisista ongelmista,paljonko autoilla ajettu ongemien ilmettyä! Minulla ei ole vielä ilmennyt moisia vikoja mutta täytyy harkita ennakoivaa huoltoa jos ei ole kovin hankalaa esim.kaasuläppä kotelon putsaus :Smile
[/quote]


Mun autolla oli ajettu n.175tkm kun ecusta käräytti sen komponentin.Tyhjäkäynti oireita oli jo n.10tkm aiemmin varsinkin kylmänä käyntiin laittaessa ei meinannut kunnolla tyhjäkäyntiä alkuun pyöriä ym.
Reply
#37
Noissahan on sähköset moottorin kumityynyt joissain malleissa ? Ainaskin kerran tuli vastaan moinen tapaus töissä jossa oli johto sieltä poikki - veteli oikkariin ja käräytteli ecua, tosin sillon anto vikakoodiksi kaikkia puolia ja puolan kohalta ecustakin oli kärähtänyt. Pikkusta lisävinkkiä jollei tahdo tulla kuntoon tolla Smile
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#38
icewater Wrote:Mun autolla oli ajettu n.175tkm kun ecusta käräytti sen komponentin.Tyhjäkäynti oireita oli jo n.10tkm aiemmin varsinkin kylmänä käyntiin laittaessa ei meinannut kunnolla tyhjäkäyntiä alkuun pyöriä ym.


Big Grin miten sattuki mun autos on ~178tkm mittaris, tulevalla viikolla todennäköisesti sais hakee huollosta, hyvällä tuurilla.. olivat jostain löytäneet toivonmukaan passelin ecun.. Johan se 2kk on kerenny korjaamon pihassa oleen, saas nähä mimmosen laskun ne antaa mukaan
Nissan Maxima QX 3.0 At -01
Volkswagen Passat 1.9TDI -00
Reply
#39
Big Grin miten sattuki mun autos on ~178tkm mittaris, tulevalla viikolla todennäköisesti sais hakee huollosta, hyvällä tuurilla.. olivat jostain löytäneet toivonmukaan passelin ecun.. Johan se 2kk on kerenny korjaamon pihassa oleen, saas nähä mimmosen laskun ne antaa mukaan
[/quote]


Ompas aika samoilla kilometreillä viat tullut Smile Minunkin auto pihassa "aivottomana".Ecu edelleen korjauksessa.Kaksi eri komponenttia sieltä oli palanut.Korjaus tulee maksamaan 180e.Ensiviikolla näillä näkymin pääsisi ehjällä autolla ajelemaan Smile
Reply
#40
Joo ecu tuli korjauksesta pari viikkoa sitten,mutta ongelmat ei ole hävinnyt kokonaan mihinkään.

Tyhjäkäynti temppuilee niin laidasta laitaan,ettei mitään järkeä.Välillä käyntiin laittaessa sammuu samantien.Välillä tyhjäkäynti on n.1000rpm sitten 1300rpm jopa 1500rpm.Silloin tällöin se putoaa normaaliin n.600-700rpm.Välillä sammuu kokonaan kesken ajon ja eilen kun tulin kotiin niin tyhjäkäynti humppas 1000-2000:nen välillä edes takaisin.Toisinaan pudottaa sen n.400-500rpm silleen,että just pysyy käynnissä.

Tuntuu ettei ecu voi olla vieläkään ihan kunnossa,kun noin sekaisin on tuo tyhjäkäynti.Nyt rupeaa oikeasti jo vituttamaan tämä ongelma.
Reply
#41
Mulla on nyt tulossa jenkkilästä uus tyhjäkäynnin säätöventtiili ~100e sis.toimitus ja ecu boksi saattaa olla jo korjaamolla, kyrvähti uudestaan heti kytkettäessä, onneksi ei menny ku joku piiri joka sulaa tuon venttiilin ollessa paskana.. Josko sen nyt viikon päästä sais takasin.. Tosiaan löyty passeli ohjainboksi suomesta ja ovat sitä rovaniemella Sercap:illa koodailleet ja korjailleet, toivon mukaan laskun loppusumma ei oo järkytys, mut onhan se iso.. katsastaakki pitäis tai ois kait jo pitäny mut minkäs teet ku auto pajalla, pitänee ajaa konttorin kautta kotia hakiessa
Reply
#42
No ei tunnu ihan helppoa olevan sielläkään päin.Ei se mukavaa oo saman vian kanssa taistella kovin kauaa,kun autoakin tarviis välillä ihan oikeasti.Joo siinä on kuulemma selkeä suunnittelu vika käynyt japsilla,että se polttaa sen piirin suoraan ecusta,kun tyhjäkäyntimoottori menee oikosiin,näin ecun korjaaja mulle totesi.Oliko miten kallis tuo "uusi" ecu,jos saa udella?
Mä lähetin kans ecun uudelleen tarkastukseen.Nissanin testerillä yrittivät nollata sen ja säätää tyhjäkäynnin,mutta ei pystynyt säätämään kumpaankaan suuntaa.Ecun tyhjäkäynninsäätöön ei reagoi millään lailla.lisäksi kun ilmastoinnin laittaa päälle niin pitäisi ilmeisesti nostaa vähän kierroksia,mutta mitään ei tapahdu.No nyt taas kerran odotellaan ecua ja toivotaan,että se takaisin tulleessaan toimisi niinkuin pitää...
Reply
#43
Ei mitään hajua boksin hinnasta, kysyin tuossa jo väli saldoa korjaamolta ni ei vielä paljastanu Big Grin tiä sitte alkaako millä numerolla ja montako niitä on ennen pilkkua.. jos ei ala vika selviään ni kysele tuolta sercapilta ne ainaki tuntuu tietävän niiten vehkeitten päälle..
Nissan Maxima QX 3.0 At -01
Volkswagen Passat 1.9TDI -00
Reply
#44
Mielestäni vika on "tyhjäkäntimoottorissa"on käytännössä Probortioneelimagneettiventtili,Jos se jumittaa eli ei tavoita singnaalin mukaista makaanista asentoa VIRTA nousee Jyrkästi, sen mukaan miten asento on pielellä ohjaussinnaaliin nähden (magneettivuon kulku venttilin sydämessä, asento magneettikenttään ja jne.) .Venttiili pitää uusia tai vähintäänkin huoltaa ja todeta mekaaninen toimivuus. Näin ohjeistavat ecuja karjaavat firmatkin.Jotta ehjään autoon ei tulisi em. ongelmia täytyisi huolto tehdä ajoissa,ainakin kun tyhjäkäynti rupeaa humppaamaan.
Reply
#45
Tarkoitn aiemmalla kommentilla sitä että venttiilin jumitus aiheuttaa virran ( A )nousemisen ja ecun ulostulopuolijohteen kärähtämisen,eli ei kannata rikkoa ecuja viallisella idle-vettiilillä.Vika on hankala koska ei useinkkaan kiinnitetä huomiota tyhjäkäytiongelmiin riitävästi ,mutta sikäli tärkeä että tulee pitkiä seisokkeja niinkuin edellä on kerrottu ja käy kalliksi.
Reply
#46
Mulla ei ainakaan tyhjäkäyntimoottori varoitellut oikosiin menosta vaan ecun kärähdys tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta kesken ajon.Ainakaan mitään niin selkeää tyhjäkäynti oiretta ei sitä ennen ollut,että olisi pystynyt ennakoimaan tulevan ecun kärähdyksen.Ennen huolletun ecun takaisin laittoa tietty vaihdettiin uusi tyhjäkäyntimoottori.

Tiedä sitten miten pystyisi välttämään tämän vian,kannattaako tuo tyhjäkäyntimoottori sit vaan vaihtaa varmuuden vuoksi tietyn kilometrimäärän jälkeen,kuten tässä ketjussa pari tapausta jossa jumittanut 170tkm:n kohdilla...

Pitää kokeilla tuota sercapia,jos ei tule kuntoon toisessa paikassa.
Reply
#47
Olisiko kellään tietoa käykö tuohon maximaan esim. ebayssä myytävät infiniti i30Confuseden ecut? Sama auto ja konehan siinä on,mut tuossa ecussa on eri varaosa numero kuin suomessa.Infiniti i30 varaosa numero A56-Q15 Z92 ja suomessa nissanilta antoivat 23710-5Y221 numeron.
Reply
#48
Surkea juttu tuo sinun ECU ongelmasi,minulla on -99 Maxima GLE A32 3l automaatti,(on vähän erilainen kori kun Euro QX) mutta tekniikka aika sama.Auto on tuotu USA:ta muuttoautona 2003 ,nyt ajettu 75000 milea, ei ole vielä olut mitään ongelmia,yksi happianturi ja 2 sytytyspuolaa on vaihdettu tähän mennessä. Automaatti laatikkoon on vaihdettu öljyt 1 kerta,toimii OK. Osia minun malliin löytyy Roc Auto:ta hyvin, nimenomaan korin ja alustanosia on edulisia ja tulee nopeasti ,muutamassa päivässä kotiosoitteeseen .
Reply
#49
Joo ei tää mukavaa oo.23. päivä joulukuuta alkoi ongelmat ja samalla tiellä vieläkin.Kaiken huipuksi posti on nyt hukannut sen paketin,jossa ecu oli tulossa minulle takaisin huollosta,ollut jo 9 päivää kadoksissa ja huonolta näyttää,että löytyisi enää ollenkaan.Jos ei 14 päivään löydy niin saan toki korvauksen,mutta mistäpä sit löydät uuden ecu tilalle.Purkaamo kyselyt ei tuottanut ainakaan vielä tuloksia.Sillä katsellut tuolta ebaystä noita ecuja kun paljon myynnissä on,mutta sopivuus pitäisi saada varmistettua.Että tämmöstä.
Reply
#50
Mahtavaa postipalvelua Sad Korvaako ne sulle uuden ecun jos ei käytettyä löydy Big Grin
Reply
#51
Rahu Wrote:Mahtavaa postipalvelua Sad Korvaako ne sulle uuden ecun jos ei käytettyä löydy Big Grin

Voin jo vastata että ei korvaa ja tuskin on lähtetty vakuutettuna.
Reply
#52
AVK myy ECU:t parittain ratti-virtalukon kanssa on ilmeisesti oltava yhteensopivia ajonestojärjestelmän takia( NATS),luulisi että voi ohjelmoida pareiksi jos vaihtaa jomman kumman, kuka tekee työn? AVKConfuseda on muuten olut ECU:ja myynnissa mutta mihin malleihin ne olikaan? AVK=Autovahinkokeskus.
Reply
#53
-Karppa- Wrote:Voin jo vastata että ei korvaa ja tuskin on lähtetty vakuutettuna.

On sillä firmalla onneksi vakuutus ja sieltä tulee korvaus mikäli ecua ei löydy,mutta ei sillä uutta saa/kata kaikkia aiheutuvia kuluja.Toki jos jostain käytetyn löytää niin sitten rittää kattamaan kulut.Siinä on vaan hommansa löytää jostain tilalle sopiva ja kiva olisi pikku hiljaa päästä jo autolla liikenteeseenkin.Nissanin huoltoon soitin niin sanoivat,että pitäisi kuulemma käydä suoraan ilman koodauksia,jos vaan on samanlaisesta automaattivaihteisesta maximasta.Katselin avk:n sivuilta,muttei ollut sopivaa
Reply
#54
Olisiko kenelläkään tietoa,onko kaikissa 2000-2004 3l maximoissa samanlainen ecu? Numerosarjat tuntuu olevan erinlaiset joka ecussa,mutta ei kai joka autossa ole erinlainen moottorinohjain yksikkö?Tarviis löytää uusi ecu tilalle,mutta mistään ei täysin samalla tunnuksella löydy...Apuva
Reply
#55
Mitä maximan ECU ongelmaan kuluu?
Reply
#56
mavi Wrote:Mitä maximan ECU ongelmaan kuluu?


Loppujen lopuksi paketti löytyi jostain itellan kätköistä ja palautui mulle takaisin,ihan pikkuisen myöhässä,mutta ongelmia on vielä.Kylmäkäynnistyksessä auto ei pyöri tyhjäkäyntiä,vaan sammuu samantein, jos ei paina kaasua jonkun aikaa.Sitten kun on jonkun aikaa pitänyt kierroksia esim. n.1000 niin sitten jää pyörimään tyhjäkäyntiä n.500.Sitten kun kone lämpiää,niin pyörii tosi nätisti tyhjäkäyntiä niinkuin pitääkin eli n.700-750rpm.Eli nyt ongelmat ainoastaan tuossa kylmäkäynnistyksessä.

Eikös tämä ecu kuitenkin ohjaa tuota kylmäkäynnistystä? Tyhjäkäynnin opetus on vielä tekemättä,kun nissannilla tarvittava testeri huollossa,mutta en tiedä onko siitä tähän ongelmaan mitään apua?
Reply
#57
Anturi joka ohjaa rikastusta(ryyppy) moottorin lämmöstä, on sama kuin jäähdytysveden lämpö, lisäksi on anturi imu- ilman lämmöstä joka myös säätää tyhjäkäyntiä,Jos ecu on OK. ja vika onkin oheislaitteissa?
Mikä firma se olikaan joka Suomessa korjaa ECU:ja
Reply
#58
mavi Wrote:Anturi joka ohjaa rikastusta(ryyppy) moottorin lämmöstä, on sama kuin jäähdytysveden lämpö, lisäksi on anturi imu- ilman lämmöstä joka myös säätää tyhjäkäyntiä,Jos ecu on OK. ja vika onkin oheislaitteissa?
Mikä firma se olikaan joka Suomessa korjaa ECU:ja

Okei,kiitos anturi vinkeistä.Pitää huollossa sanoa,että tarkistavat vielä niiden toiminnan,kunhan testeri tulee takaisin.

Ennen tuota ecun korjausta kaikki toimi täysin normaalisti.Ecun esimmäisen korjauksen jälkeen kävi liian kovaa tyhjäkäyntiä,eikä antanut säätää sitä mihinkään suuntaa,eikä ecu muutenkaan reagoinut testerin toimintoihin.Toisella kerralla,kun ecu kävi huollossa,niin
laittoivat muistaakseni jotkut oletusarvot ecuun ja sen jälkeen ei ole kylmäkäynnistys toiminut ollenkaan.Lisäksi kun ilmastoinnin laittaa päälle,niin ei nosta,eikä pidä kierroksia samassa vaan pudottaa ne n.500:taan.Välillä otettava ilmastointi pois päältä,ettei auto pääse sammumaan esim risteyksessä.

Tämä ecu kävi korjauksessa erikoisosa.comConfusedsa.
Reply
#59
No noi oireet on ihan samat kun rikkinäiselä tyhjäkäyntimoottorilla..... oliko se varmana nyt ehjä?? tai sen johdotus/liittimet ja maadoitukset??
Reply
#60
Kyllä siihen ihan uusi tyhjäkäyntimoottori vaihdettiin.Myös johdot ja liittimet ok.Pitää kokeilla vielä se tyhjäkäynnin opetus tehdä siihen,että on varmasti oikeat arvot.

Jos tyhjäkäyntimoottori olisi rikki,niin eihän auto pyörisi tyhjäkäyntiä lämpimänä olleenkaan?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)