Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projekti r34 gtt vm.98
#1
Laitetaanpas projekti kertomusta tänne, ehkä jotain saattaa kiinnostaa?
Eli projektin kohteena 1998 vuoden r34 gtt. Ihan omaksi ilokseni katu käyttöön tämän rakentelen. Projekti starttaa joulun jälkeen kun saan auton talliin.
Kun budjetti ei gt-r.ään riitä, niin tehdään tästä gtr-lookkeri. Tässä hieman listaa mitä tullaan tekemään...

KORI:
-gtr konepelti
-gtr etupuskuri
-gtr etu lokasuojat
-gtr style takakyljet (liitän saumattomasti)
-gtr takasiipi
-gtr sivuhelmat
-yli maalaus (r32 gunmetal)

Moottori:
-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)
-z32 maf
-nistune
-cooleri kitti
-3" putkisto alusta loppuun
-isommat suuttimet
-öljy cooleri
-bensapumppu (walbro)

ALUSTA:
-d2 coilit
-driftworks total hicas eliminator

VANTEET:
-xxr 521 18"x10" taakse ja 18"x9" eteen.

++++ kevyet hifit ja kupit sisään.
laakereiden ystävä..
Reply
#2
julmahenkka Wrote:..kertoisko joku fiksu miten tänne saa lisättyä kuvia???
t: atk-nero joka ei osaa käyttää hakua Wink

sun täytyy lisää ne johonki nettii ja sit linkki toho väliin: [img]linkkitähä[/ img]

Väli pois tosta kauttaviivan takaa.

tai jos oot klubilainen, niin voit liittää viestiin.
180SX -91
Toyota markII JZX110 -01
Subaru Legacy GT-B STW -05
Reply
#3
[Image: 21746_551946998156046_1760961630_n.jpg]

[Image: 549006_4812161901507_1867161509_n.jpg]

[Image: 71654_573030672714345_1136925655_n.jpg]

Lisää kuvia kun saan homman kunnolla käyntiin..
laakereiden ystävä..
Reply
#4

Moottori:
-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)
-z32 maf
-nistune


-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro Smile
Reply
#5
julmahenkka Wrote:Moottori:
-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)
Vakio pakosarjaan vai kustomoituna ylä/alapuolelle?
Reply
#6
nismo33 Wrote:Moottori:
-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)
-z32 maf
-nistune


-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro Smile

Noiden jälkeen myös kanget ja männät, imusarjalla voi myös heittää vesilintua.
Nistune korttia ei suoraan muistaakseni saanut tähän uudempaan boxiin? Piti r32 tai r33 ecu kötöstellä kiinni ja siihen kortti sitten.

Tai sitten lähetät tuon orkkis muovisiipi rimpulan englantiin muokattavaksi. Riittää sitten niihin tehoihin mitkä sisuksetkin kestää tulematta ulos. Wink
Nyk. Toyota Supra Mkiv
Exät. R34 -98
350z -04 "Screaming N/A"
Reply
#7
r33 ecuun ei saanut.. mutta r32 ja z33 sai. r34 siitä ei ole faktaa minulla
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#8
Nieminen Wrote:
nismo33 Wrote:Moottori:
-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)
-z32 maf
-nistune


-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro Smile
imusarjalla voi myös heittää vesilintua.
En nyt näkisi imusarjan vaihtoa mitenkään pakollisena hommana. Eiköhän se virtaa ihan riittävästi.
Jos haluaa putket lyhyemmäksi ja pois kuumemmasta paikasta, niin ehkä sitten vaihtoon...
Reply
#9
RB25DET Neo ecuun saa Nistunen.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#10
vihis Wrote:RB25DET Neo ecuun saa Nistunen.

Muistimpa väärin se oli R34 GT-R johon piti ujuttaa r32 ecu.
Joskus itse tuota kyselin Zuikkikselta.
"R34 GT-T:hen käy suoraan tuo Nistune type4, sen jälkeen pystyy
helposti säätelemään. Eli 279e + asennus 50e, autokohtainen säätö
+100e."


Nyk. Toyota Supra Mkiv
Exät. R34 -98
350z -04 "Screaming N/A"
Reply
#11
Nieminen Wrote:
nismo33 Wrote:Moottori:
-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)
-z32 maf
-nistune


-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro Smile

Noiden jälkeen myös kanget ja männät, imusarjalla voi myös heittää vesilintua.
Nistune korttia ei suoraan muistaakseni saanut tähän uudempaan boxiin? Piti r32 tai r33 ecu kötöstellä kiinni ja siihen kortti sitten.

Tai sitten lähetät tuon orkkis muovisiipi rimpulan englantiin muokattavaksi. Riittää sitten niihin tehoihin mitkä sisuksetkin kestää tulematta ulos. Wink

eiköhän nää kaikki rb moottorit pidä vahvistaa tako osila jos meinaa tehoja ottaa ...niin ja suosittelen imusarjan vaihtoa
Reply
#12
nismo33 Wrote:
Nieminen Wrote:
nismo33 Wrote:Moottori:
-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)
-z32 maf
-nistune


-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro Smile

Noiden jälkeen myös kanget ja männät, imusarjalla voi myös heittää vesilintua.
Nistune korttia ei suoraan muistaakseni saanut tähän uudempaan boxiin? Piti r32 tai r33 ecu kötöstellä kiinni ja siihen kortti sitten.

Tai sitten lähetät tuon orkkis muovisiipi rimpulan englantiin muokattavaksi. Riittää sitten niihin tehoihin mitkä sisuksetkin kestää tulematta ulos. Wink

eiköhän nää kaikki rb moottorit pidä vahvistaa tako osila jos meinaa tehoja ottaa ...niin ja suosittelen imusarjan vaihtoa

Joku viitseliäs kenellä on aikomuksia päivittää vakio imusarja perus kiinalaisella greddy-kopiolla. Voisi penkittää vakiolla ja ''greddyläisellä'' muuttamatta mitään muuta. Muistelisin, että näin on joskus tehty ja ''greddyläisellä'' tais tehot parikymmentä heppaa tippua.
Reply
#13
Imusarjan vaihdon suosittelijat vois jotain perusteluja kanssa kertoa samalla kun suosittelee moista operaatiota.

Kiiltävä pinta ei riitä perusteluksi.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#14
Imusarja tuo varmaan henkisiä hevosia kun alkaa moottori näyttää etäisesti rb26:lta, olishan tosta kiva jotain faktaakin saada, monet maailmalla kuitenkin vaihdon suorittaneet.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#15
Imusarjaa en vaihtaisi tehojen toivosta, mutta hiukan ahdasta tulee jos isompi ahdin tuodaan ylös vakio imusarjalla. Ei mitenkään järkevästi/siististi saa ahtoputkistoa väsättyä.
Kaippa tuollainen greddyn imusarja tai kopio jossa on "kanavat kohdalllaan kanteen" tasaisemman täytön sylintereille antaa mitä vakio mustekala?
Eipä kai turhaankaan insinöörit ole suunnitellut kyseisen tyylistä imusatsia RB26 motteihin.
Nyk. Toyota Supra Mkiv
Exät. R34 -98
350z -04 "Screaming N/A"
Reply
#16
Nieminen Wrote:Imusarjaa en vaihtaisi tehojen toivosta, mutta hiukan ahdasta tulee jos isompi ahdin tuodaan ylös vakio imusarjalla. Ei mitenkään järkevästi/siististi saa ahtoputkistoa väsättyä.
Kaippa tuollainen greddyn imusarja tai kopio jossa on "kanavat kohdalllaan kanteen" tasaisemman täytön sylintereille antaa mitä vakio mustekala?
Eipä kai turhaankaan insinöörit ole suunnitellut kyseisen tyylistä imusatsia RB26 motteihin.

Paitsi kun RB26:n imusarja ei ole lainkaan samanlainen.

Maalaisjärjellä ajatellen, tasaisemmin tuo RB25 imusarja jakaa kun keskeltä tuodaan sisälle..
Reply
#17
Nieminen Wrote:Imusarjaa en vaihtaisi tehojen toivosta, mutta hiukan ahdasta tulee jos isompi ahdin tuodaan ylös vakio imusarjalla. Ei mitenkään järkevästi/siististi saa ahtoputkistoa väsättyä.
Kaippa tuollainen greddyn imusarja tai kopio jossa on "kanavat kohdalllaan kanteen" tasaisemman täytön sylintereille antaa mitä vakio mustekala?
Eipä kai turhaankaan insinöörit ole suunnitellut kyseisen tyylistä imusatsia RB26 motteihin.
Onhan noita paketteja vakio imusatsilla ja isommalla hyrrällä. Eikä imo kyllä mitenkään sen ahtaammalta oo näyttänyt. Aika samaan tyyliin mahtuneet tulemaan kun vakio kiekura. Yleensä just jengi sen tuntuu vaihtavan vaan ulkonäkösyistä. Paria kopiokiekuraa joskus hypistellyt ja se "jälki" jo mitä jossain ollut niin..
RB26 satsin suunnittelua verraten niillä insinööreillä oli läppätoteutuskin hieman erinlainen.

E: Mattimyöhänen
entinen atletti, nykyinen gotletti
S30
Reply
#18
Zuikkis Wrote:Maalaisjärjellä ajatellen, tasaisemmin tuo RB25 imusarja jakaa kun keskeltä tuodaan sisälle..
Mä taas sanoisin että 3- ja 4-sylinteri saa enemmän ilmaa kuin vaikkapa 1-pytty ja 6-pytty tuon tyylisissä sarjoissa.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#19
Taas oikein itse topicciin liity mutta itse vaihdoin imusarjan vain ja ainoastaan huollon helpottamis mielessä.. Puolat, tulpat...
Ingman saa maidon maistumaan, Opel muovin ruostumaan.
Minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
Reply
#20
poju Wrote:Taas oikein itse topicciin liity mutta itse vaihdoin imusarjan vain ja ainoastaan huollon helpottamis mielessä.. Puolat, tulpat...
Repeilee oikein kunnolla projekti topicci...
Onko yhden putken irroittaminen nyt mitenkään työläs operaatio jos vaihtaa vaikka tulpat verrattuna koko imusarjan ja muiden hilujen vaihtoon. 5 min vs. tunteja/kymmeniä tunteja.
Saahan sitä tietysti itselle vakuutella mitä tahtoo.
Jos kaikki on kunnossa, niin ei niitä tulppia/puolia siellä joka viikko tarvitse kähjätä.
Reply
#21
Weist Wrote:
poju Wrote:Taas oikein itse topicciin liity mutta itse vaihdoin imusarjan vain ja ainoastaan huollon helpottamis mielessä.. Puolat, tulpat...
Repeilee oikein kunnolla projekti topicci...
Onko yhden putken irroittaminen nyt mitenkään työläs operaatio jos vaihtaa vaikka tulpat verrattuna koko imusarjan ja muiden hilujen vaihtoon. 5 min vs. tunteja/kymmeniä tunteja.
Saahan sitä tietysti itselle vakuutella mitä tahtoo.
Jos kaikki on kunnossa, niin ei niitä tulppia/puolia siellä joka viikko tarvitse kähjätä.
Itse ainakin olin tyytyväinen ku vaihdoin imusarjan suurin hyötyhän siinä on et saa metrin ahtoputkea mäkeen ja muutenkin esim. Suuttimiin pääsee paremmin käsiks greddy tyylisellä ja muutenkin huomattavasti fiksumpi ratkaisu... Vakio imusarja on niin hanurista jos jotain tollasta tarvii tehdä
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#22
Etuja:

- Kilometri ahtoputkea pois (kaasuun vastaavuus paranee 0.1 vai 0.2 sekunttia ? )
- "järkevämpi" FMIC asennus
- Huollettavuus: Puolat, Tulpat, Suuttimet; Nyt kun on NEO Kone kyseessä, esimerkiksi ID:n suuttimet menevät suoraan paikalleen. ECR33:n kanssa vaatii uuden suutintukin koska sidefeed, joista kaikki eivät mahdu tilanahtauden takia -> esim NEO tukki (bolt on?)
- Painekotelon muodolla saadaan lisää kaasuunvastaavuutta, vääntöä yms: Nettilässä lisää kiinnostuneille. Vakio taitaa "riittää" tuonne viiteen sataan hevoseen.
- Supermutuna: Imuilman lämpötila laskee kun putki ei kulje koneen päällä ja kaasuläppä lämpene samalla tavalla jos vesikierto poistettu (jos vaan kesäkäytössä?)
- Ulkonäkö <3

Miinuksia:
- Yleensä liian suuri kaasuläppä -> huono säätää toimivaksi kuulemma; 70~mm riittää +900hp
- Jos halutaan käyttää kaasuläpän vesikiertoa, on sille tehtävä uudet putket
- Sama homma AAC valven kanssa jos sitä halutaan käyttää, se vaatii myös sovitepalan, koska on muuten ainakin NEO koneessa kiinni tuossa painekotelon kyljessä.
- paljon työtä

Tässä kuva 0.8 barin ahdolla ECR33, Plazmaman painekotelo, cuuleri, joku sienifiltteri, 3" putkisto:

http://www.uniquecars.com.au/pricelists/...azmadu.gif

Jos Englanti taittuu niin tässä on jonkun omaa mutuilua: http://forums.gtrcanada.com/gts-tech/397...pment.html
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#23
..en aikonut tehdä moottoria kunnolla vielä tänä talvena,eli en vaihda sisuskaluja. Ajattelin vaihtaa ahtimeksi jonkun kiinteällä hukkiksella olevan ja jos mahtuu niin alapuolisena...garret 3071 isolla pakopesällä???? Ja pakosatsin tietysti.
..ensi talvena sitten holsettia ja takokamaa (tai kokonaan uusi kone jos tosta tulee paskat pihalle)
laakereiden ystävä..
Reply
#24
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Varmatoiminen setti tuohon ois kolmefemma holsetti 14 pesällä, ja hitsuuttelee suoraan pakopesän kylkeen nelikasi tialin.
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#25
[Max Wrote:]
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisessä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?

Edit. En missään nimessä epäile väitettä, koska vastaaviin ongelmiin olen törmännyt. Lähinnä kiinostaa mikä tekee kutoskoneesta "erilaisen" tässä suhteessa.

Reply
#26
TatXa Wrote:
[Max Wrote:]
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisesä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?

No minäpä äläytän tähän väliin, mitä ite nuiden sisäisten porttien kans taistelin viime kesän niin mulla on vakio turboon vaihettu garretin pakopesä jossa kokeiltiin vakio läpällä ja reijällä: max paineet 0,8bar ja sen jälkeen isommalla läpällä ja reijällä: max paineet 0,7bar pakopaineet niin järettömät ettei porttia saanu etes rautalangalla niin tiukkaan.että ois kiinni pysyny. Sen jälkeen pakopesään hitsattiin.lähtö ulkoselle 44mm portille niin saatiin paineet kohilleen...
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#27
Minuakin kiinnostaisi turpovaihtoehdot tuohon samaan koneeseen kuin Henkalla Smile. Kovasti olin miettinyt tuollaista 3071Confusedtä kanssa mutta jos se on liian snadi niin. Pitäisi olla alapuolisella toteutuksella ja mieluiten katsastusystävällinen garrett.

Hyvää keskustelua kun auttaa projektikertomuksen tekijää !
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#28
TatXa Wrote:
[Max Wrote:]
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisessä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?
Edit:
2,5 litrainen kutoskone tuottaa pakokaasua huomattavasti enemmän kun 1,8 tai 2,0 litrainen neloskone johon tuota ahdinta yleisesti laitetaan. Ei siihen pakosarjan suunnitelut auta jos ei kaasut pääse poistumaan kun hukkiksessa niin onneton reikä.
Reply
#29
.:nismo:. Wrote:
TatXa Wrote:
[Max Wrote:]
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisessä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?

Kutoskone tuottaa pakokaasua huomattavasti enemmän kun neloskone. Ei siihen pakosarjan suunnitelut auta jos ei kaasut pääse poistumaan kun hukkiksessa niin onneton reikä.
..aivan, no ehkä lähdetään kuitenkin sillä holsetilla..40 superi 16# pesällä sattuisi jopa olemaan tallessa Smile JA nyt on skylle tallissa, huomenna voisi purkaa turhat kamat veke siitä.uutta tilalle!
laakereiden ystävä..
Reply
#30
Meneepäs saivarteluksi. Rivienkin välistä voi lukea, tällä foorumilla yleisimmät neloskoneet lienevät ca18det ja sr20det, yleisin kutoskone rb25det. Tilavuus eroa siis on. Eri asia jos tällä rintamalla rimmailtisiin niitä kolmen litran nelosia tuhkatiheään...

Sipan autosta sen verran että siinä pakopaineen vaikutus korostui. Uudella ahtimella (uudet pesät+kello) kuularuuvia käännettäessä vain ja ainoastaan piikkipaine kasvoi (neljän tonnin nurkilla), jonka jälkeen laski sinne ~0.7 barin tuntumaan. Kellossa esijännitystä tarpeeksi, portin liikerata esteetön (tarkistettiin käsipumpulla), ennakko ja soosi tontillaan. Se vaan teki niin julmasti pakopainetta että selätti portin väkisin. Korjaantui isommalla portilla. Portin vaihdon jälkeen hoksasi että meno maittaa reippaasti paremmin peruspaineellakin (täytös parempi).

Joskus (ei Sipan autossa) on käynyt niinkin että satiainen on päässyt irtoamaan hukkaportin tangon päästä jolloin läppä on jäänyt auki. Alhaalla ei ahda, mutta ylhäällä tekee toista kiloa painetta. Ahtimen mitoitus (pako/imu) moottorin kokoon nähden on ollut sellainen että näin on käynyt. Tilanne riippuu siitä, mihin paikkaan pullonkaula muodostuu. Jos kompura alkaa olla suht lähellä maksimi tuottoa, ahtopaine romahtaa. Jos taas reserviä on reilusti jäljellä, ahtopaine pomppaa. Tämä nyt ei suoraan mene iso/pieni turbo osioon vaan pako/imu suhde mutusteluun.
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)