Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projekti r34 gtt vm.98
#31
Garettin mukaan suositeltu moottoritilavuus on 1.8-3L, joten ongelma tuskin on tilavuudessa. Tuo on molemmille versioille eli myös sisäisellä hukkiksella varustetulle versiolle.

Itseä kiinnostaa lähinnä siksi, että ehkä kerran kahteen kuukauteen täällä tulee vastaan tapaus, jossa joudutaan vaihtamaan isompi hukkis kiinni. Noissa tapauksissa tuo hukkiksen vaihto varmasti kustannus tehokkain ratkaisu, mutta jos kone on rakentamatta ja osat hommattu voi muitakin vaihtoehtoja miettiä. Usein kuitenkin se alkuperäinen on jonkin "suosituksen" mukainen...

Edit. Eikä Garrettin ahdin valinta oppaassa huomioda sylinteri määrää mitenkään.

Reply
#32
julmahenkka Wrote:
.:nismo:. Wrote:
TatXa Wrote:
[Max Wrote:]
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisessä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?

Kutoskone tuottaa pakokaasua huomattavasti enemmän kun neloskone. Ei siihen pakosarjan suunnitelut auta jos ei kaasut pääse poistumaan kun hukkiksessa niin onneton reikä.
..aivan, no ehkä lähdetään kuitenkin sillä holsetilla..40 superi 16# pesällä sattuisi jopa olemaan tallessa Smile JA nyt on skylle tallissa, huomenna voisi purkaa turhat kamat veke siitä.uutta tilalle!
Voin suositella kyseistä ahdinta, hinta/laatusuhde kohdallaan. Tuottoa myös piisaa hyvin Wink
Itselläni oli RB25DET:in kyljessä, 60mm ulkoisen hukkaportin kera toimi loistavasti !
Kesti vakio alakertakin ilman ongelmia vielä 1,5kg ahdoilla loistavasti.
Pakosarjaan kannattaa myös panostaa, jos holsetin meinaat laittaa. Ei noilla kiina rimpuloilla tee yhtään mitään :Smile
-
Reply
#33
[Image: 734798_575822362435176_1469747362_n.jpg]

[Image: 206449_575822349101844_1576674868_n.jpg]

No niin.
Pientä edistystä tähänkin. Cooleri kittiä kävin tallilla sovittelemassa ja hyvinhän se sinne istuu, vaikka onkin r33 gtst.n setti. Kiitos vaan zuikkikselle, kyllähän se sinne menee niinkuin sanoit Smile Yksi reikä täytyy tehdä, mutta edes akkua ei tarvitse siirtää tai vaihtaa pienempään. Purettiin myös turhaa romua pois autosta (vakio cooleri jne..)
Puskurikin istuu ihan ok, mutta vähän sai pingottaa päädyistä kun on vielä nuo gtt lokasuojat paikallaan..r-loksuja odotellessa Wink
laakereiden ystävä..
Reply
#34
Sehän alkaa näyttää jo makosalta! Tongue
Reply
#35
TatXa Wrote:Garettin mukaan suositeltu moottoritilavuus on 1.8-3L, joten ongelma tuskin on tilavuudessa. Tuo on molemmille versioille eli myös sisäisellä hukkiksella varustetulle versiolle.

Itseä kiinnostaa lähinnä siksi, että ehkä kerran kahteen kuukauteen täällä tulee vastaan tapaus, jossa joudutaan vaihtamaan isompi hukkis kiinni. Noissa tapauksissa tuo hukkiksen vaihto varmasti kustannus tehokkain ratkaisu, mutta jos kone on rakentamatta ja osat hommattu voi muitakin vaihtoehtoja miettiä. Usein kuitenkin se alkuperäinen on jonkin "suosituksen" mukainen...

Edit. Eikä Garrettin ahdin valinta oppaassa huomioda sylinteri määrää mitenkään.

Niin, voihan se ahdin pelata siinä kolmen litran koneessa jos sitä veivataan se viis tonnia max. Näitä koneita kun on ollut tapana veivata se seittemän ja jotain. Viitearvot on mitä on, ei niihin sokeasti kannata luottaa.

Se vaan sattuu olemaan niin että garretin gt sarjalaisissa on poikkeuksetta pienet portit. Hienommin pelaa ulkoisella portilla.
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#36
julmahenkka Wrote:
.:nismo:. Wrote:
TatXa Wrote:
[Max Wrote:]
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisessä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?

Kutoskone tuottaa pakokaasua huomattavasti enemmän kun neloskone. Ei siihen pakosarjan suunnitelut auta jos ei kaasut pääse poistumaan kun hukkiksessa niin onneton reikä.
..aivan, no ehkä lähdetään kuitenkin sillä holsetilla..40 superi 16# pesällä sattuisi jopa olemaan tallessa Smile JA nyt on skylle tallissa, huomenna voisi purkaa turhat kamat veke siitä.uutta tilalle!


Sitä nelikypää kannattaa sovittaa jos sen saisi tungettua alas, vakio pakosarjan ja holsetin väliin sovitus kappale johon ulkoinen hukkis tai pelimiehenä pakopesään suoraan. Veikkaampa ettei alas mahdu mutta kannattaa kokeilla. Muistaakseni HY35 meni hyvin alas.
Nyk. Toyota Supra Mkiv
Exät. R34 -98
350z -04 "Screaming N/A"
Reply
#37
Haluaisin vaihtaa imusarjalta lähtevän ahtoputken, ihan ulkonäkösyistä ja poistaa samalla siinä olevan vakio bypassin. Tuleeko mitään teknillisiä ongelmia??
alipaineletkun tulppaan tietysti...
laakereiden ystävä..
Reply
#38
Ahtoilmahan ei pääse mistään poijes ku helppaat vetonarusta ja sakkailee kivasti. Herääminen muuttuuu heikommaksi mut eiköhän se tolla hx40 jo ala muutenkin olemaan se ja sama kun ei herää mistään 2500rpm. Ajallaan saattaa tehä kipeetä ahtimelle mut ei nyt puhuta sadoista kilsoista.. Itellä palo ssqvn kanssa viime kesänä kiinni ja ajelin ilman dumppia/bypassia ja jos vaan keväällä jaksaa isomman ahtimen laittaa niin tuskin koko dumppia edes ostoslistalle ilmaantuu.. Smile
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#39
Siis tarkennetaan sen verran ettei itse heräämisessä ole mitään eroa, ainoat erot voi tulla vaihteiden vaihdon jälkeisessä tilanteessa.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#40
ExPReS Wrote:Siis tarkennetaan sen verran ettei itse heräämisessä ole mitään eroa, ainoat erot voi tulla vaihteiden vaihdon jälkeisessä tilanteessa.
ohops, ajatuksissani kirjoittelin heräämisestä kun tota justiin tarkotin. Hyvä että korjasit
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#41
ExPReS Wrote:Siis tarkennetaan sen verran ettei itse heräämisessä ole mitään eroa, ainoat erot voi tulla vaihteiden vaihdon jälkeisessä tilanteessa.

Itse en ainakaan huomannut omassa 2jz mitään eroa oliko dumppia vai ei.. ja myös isolla holsetilla. Jos jotain eroa tulee, niin on se sen verran pientä etten mä ole huomannut ;D 2012 ajettu kokonaan ilman dumppia/bybass.
Ex Ecr33 ja Ex 200sx&lt;3 2jz-gte.
Reply
#42
No niin kiits.. mäkeen vaan ja uutta putkea tilalle Smile
en kyllä itsekkään pidä dumpeista pätkääkään!! sakkaus ja ulkoisen portin laulu on musiikkia korville, toisin kuin se kif kif suhina Wink
laakereiden ystävä..
Reply
#43
Nieminen Wrote:
julmahenkka Wrote:
.:nismo:. Wrote:
TatXa Wrote:
[Max Wrote:]
Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisessä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?

Kutoskone tuottaa pakokaasua huomattavasti enemmän kun neloskone. Ei siihen pakosarjan suunnitelut auta jos ei kaasut pääse poistumaan kun hukkiksessa niin onneton reikä.
..aivan, no ehkä lähdetään kuitenkin sillä holsetilla..40 superi 16# pesällä sattuisi jopa olemaan tallessa Smile JA nyt on skylle tallissa, huomenna voisi purkaa turhat kamat veke siitä.uutta tilalle!


Sitä nelikypää kannattaa sovittaa jos sen saisi tungettua alas, vakio pakosarjan ja holsetin väliin sovitus kappale johon ulkoinen hukkis tai pelimiehenä pakopesään suoraan. Veikkaampa ettei alas mahdu mutta kannattaa kokeilla. Muistaakseni HY35 meni hyvin alas.


Kyllä se HX40:ki menee, vakio pakosarja vaan mäkeen ja teetättää alapuolise satsin. Wink
180SX -91
Toyota markII JZX110 -01
Subaru Legacy GT-B STW -05
Reply
#44
gEmaLi Wrote:
ExPReS Wrote:Siis tarkennetaan sen verran ettei itse heräämisessä ole mitään eroa, ainoat erot voi tulla vaihteiden vaihdon jälkeisessä tilanteessa.

Itse en ainakaan huomannut omassa 2jz mitään eroa oliko dumppia vai ei.. ja myös isolla holsetilla. Jos jotain eroa tulee, niin on se sen verran pientä etten mä ole huomannut ;D 2012 ajettu kokonaan ilman dumppia/bybass.
Dumppi vs. tukittu by-pass ei varmaan olekkaan hirveää eroa...
Mutta ainakin RB25Confusedsa huomaa selvän eron heräävyydessä vaihteenvaihdon jälkeen jos käyttää dumppia by-passin sijasta, eikä mulla ole mitään hx55 mörköä pellin alla. Tämän takia talvella laitan by-pass systeemin takaisin toimintaan.
Toiset tykkää äänistä ja toiset siitä että auto on nopeampi.
Reply
#45
Weist Wrote:
gEmaLi Wrote:
ExPReS Wrote:Siis tarkennetaan sen verran ettei itse heräämisessä ole mitään eroa, ainoat erot voi tulla vaihteiden vaihdon jälkeisessä tilanteessa.

Itse en ainakaan huomannut omassa 2jz mitään eroa oliko dumppia vai ei.. ja myös isolla holsetilla. Jos jotain eroa tulee, niin on se sen verran pientä etten mä ole huomannut ;D 2012 ajettu kokonaan ilman dumppia/bybass.
Dumppi vs. tukittu by-pass ei varmaan olekkaan hirveää eroa...
Mutta ainakin RB25Confusedsa huomaa selvän eron heräävyydessä vaihteenvaihdon jälkeen jos käyttää dumppia by-passin sijasta, eikä mulla ole mitään hx55 mörköä pellin alla. Tämän takia talvella laitan by-pass systeemin takaisin toimintaan.
Toiset tykkää äänistä ja toiset siitä että auto on nopeampi.

No totta, Itsellä ei kyllä ole mahdollisuutta edes laittaa vakio bybassia takasin ilman et lähtee kikkailemaan. Mutta dumpin ja ilman dumppia erosta vaan kommentoisinkin.
Ex Ecr33 ja Ex 200sx&lt;3 2jz-gte.
Reply
#46
EI vittuilua mutta hymyilyttää tuo dumppi/bypass-nopeampi auto kombo..suhinaventtiilillä tuskin parempia kyytejä saa ;D
mulla ei ole missään vehkeessä ollut dumppeja tai mitään ja hyvin on kulkenut (eikä puhuta alle 400 hepan vehkeistä)
laakereiden ystävä..
Reply
#47
julmahenkka Wrote:EI vittuilua mutta hymyilyttää tuo dumppi/bypass-nopeampi auto kombo..suhinaventtiilillä tuskin parempia kyytejä saa ;D
mulla ei ole missään vehkeessä ollut dumppeja tai mitään ja hyvin on kulkenut (eikä puhuta alle 400 hepan vehkeistä)
En ymmärrä kommenttiasi. En väittänytkään että "suhinaventtiilillä" saa parempia kyytejä. Lue uudestaan postaukseni jos ymmärtäisit sen paremmin. Tai sitten olen taas kerran epäselvä kirjoituksessani. By-passia en itse lue suhinaventtiiliksi, koska se on vakio systeemi.
Ja ymmärrän että näissä asioissa puhutaan pienistä eroista, mutta esim. radalla asia korostuu, koska siellä heräävyyden eron huomaa selvästi ja jos joku vielä tänä päivänä kelloa vastaan ajaa.
Reply
#48
MINÄ ajan ;D
laakereiden ystävä..
Reply
#49
Jos joku on oikeasti huolissaan vaihtonopeudesta, vaikka sit radalla kelloa vastaan, ni ei kai se mitään kaasua edes nostele, ku nykytekniikalla voi vaihtaa kaasu pohjassa ja olla nopein? Eikä muutenkaan mee tehot vaan sutimiseen. Smile

"Full Throttle Shift

The full throttle gearshift system is activated by a switch fitted to the clutch pedal, either a hydraulic switch or a mechanical switch. Once the clutch is depressed, the system automatically drops the engine revs down by using a momentary rev-limit, allowing the next gear to be selected without lifting off the throttle. Because the throttle is always fully depressed, the engine is instantly back on full power, and on a turbo charged car the turbo is still producing boost. Tests have shown up to 0.1 seconds can be gained per gear change.

Full throttle shift is a firmware upgrade available either at time of purchase or subsequent to fitting."
http://www.racelogic.co.uk/index.php/en/...on-control
Reply
#50
Tem Wrote:Jos joku on oikeasti huolissaan vaihtonopeudesta, vaikka sit radalla kelloa vastaan, ni ei kai se mitään kaasua edes nostele, ku nykytekniikalla voi vaihtaa kaasu pohjassa ja olla nopein? Eikä muutenkaan mee tehot vaan sutimiseen. Smile

"Full Throttle Shift

The full throttle gearshift system is activated by a switch fitted to the clutch pedal, either a hydraulic switch or a mechanical switch. Once the clutch is depressed, the system automatically drops the engine revs down by using a momentary rev-limit, allowing the next gear to be selected without lifting off the throttle. Because the throttle is always fully depressed, the engine is instantly back on full power, and on a turbo charged car the turbo is still producing boost. Tests have shown up to 0.1 seconds can be gained per gear change.

Full throttle shift is a firmware upgrade available either at time of purchase or subsequent to fitting."
http://www.racelogic.co.uk/index.php/en/...on-control

Moottoripyorissahan kaytetaan tuommoista kanssa ja niilla voikin sitten vaihtaa jo ilman kytkinta ainakin ylos. Periaatteessahan tuo onnistuisi myos vaikka bee-r revlimiterilla. Mutta jos noin tiukalle aika menee niin eikos sitten kannata jo satsata suorakytkentalaatikkoon tai sekventiaaliin samantien
R32 GTR -90 wruuuuum pop pop pop oho psshhhh wruuum
Reply
#51
MUTTA HEI! MINKÄ HELVETIN TAKIA MUN PROJEKTI TOPIKISSA KINATAAN KAIKESTA PROJEKTIIN VAIN OSITTAIN LIITTYVÄSTÄ????
puhukaa jossain muualla litrakoko/pakokaasun tuotto/by pass/dumppi juttuja

KIITOS!!
laakereiden ystävä..
Reply
#52
julmahenkka Wrote:MUTTA HEI! MINKÄ HELVETIN TAKIA MUN PROJEKTI TOPIKISSA KINATAAN KAIKESTA PROJEKTIIN VAIN OSITTAIN LIITTYVÄSTÄ????
puhukaa jossain muualla litrakoko/pakokaasun tuotto/by pass/dumppi juttuja

KIITOS!!

Noh noh. Itsehan sanoit etta ajat aikaa vastaan joten alahan nyt hermosty hyvamies. Sinun parasta aikaa tassa vain ajattelevat kaikki.
R32 GTR -90 wruuuuum pop pop pop oho psshhhh wruuum
Reply
#53
en tietenkään mutta jos luet koko topicin läpi niin kyllä tämä on aika täynnä kaikkea muuta, kun mun projekti kertomusta..
laakereiden ystävä..
Reply
#54
Sanot vaan mitä haluat poistettavan niin siivotaan.
Reply
#55
Kysyy asiasta ja kun se ei olekaan niin yksioikoinen kyllä/ei vastaus niin sitten ei saa vastata? Kyllä, vähänhän tuo rönsyilee, mutta ahtimen valintaan tai dumpittomuuteen kun ei ole olemassa yhtä vastausta, silloin siinä käy näin.
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#56
noo totta tuokin..homma on kuitenkin selvillä: ahtimeksi holsetin hx40 super 16# pakopesällä ja pulssipakosarjalla, 60mm ulkoisella hukkiksella (tial). bypassi heitetään olan yli ja dumppia ei ainakaan aluksi tule..katsotaan jos koetaan jälkikäteen tarpeelliseksi niin lisätään sitten. suuttimiksi 1000cc.
JA NIIN..tämä ei ole se millä kelloa vastaan ajetaan..ihan katu-auto kauniille kesäpäiville Big Grin
laakereiden ystävä..
Reply
#57
Sillonhan sillä ei ole myöskään merkitystä katukäytössä?
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#58
julmahenkka Wrote:JA NIIN..tämä ei ole se millä kelloa vastaan ajetaan..ihan katu-auto kauniille kesäpäiville Big Grin

Milläs meinasit rataa ajaa? Ethän sä ole edes grippiä ajanut koskaan, vaan driftannut.........
ex: R33 -96
Reply
#59
KissKiss Wrote:
julmahenkka Wrote:JA NIIN..tämä ei ole se millä kelloa vastaan ajetaan..ihan katu-auto kauniille kesäpäiville Big Grin

Milläs meinasit rataa ajaa? Ethän sä ole edes grippiä ajanut koskaan, vaan driftannut.........
onhan tuota grippiäkin ajettu..ei tosin kilpaa ikinä..tekisi kyllä mieli ensi kesänä kokeilla atakkia,varmaankin kaverin autolla..mutta eihän sitä tiedä jos sitä tuolla nissanilla kokeilisi Wink Wink aika näyttää ja suunnitelmat muuttuu!mutta ei tosta r34 kilpuria tule, se on varma Smile
laakereiden ystävä..
Reply
#60
Voisiko tämän topikin jakaa kahteen osaan. Toisessa itse projekti ja toisessa kinastelut. Vähän kuin skylleni kuvassa ja puhu toisessa Tongue
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)