Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
honda accord -04-06 kokemuksia. ostettu mazda 6
#31
KimZ Wrote:etualatukivarsien puslat ainakin alkumalleissa aina väljät... kuulema pyöränlaakereita menee kun leipää myös
joku volvosta oli äsken soittanut ja tarjonnut, et sinä sentään?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#32
Kaikissa volvoissa niinkuin monessa muussakin 2000 luvun autossa on can ja jopa lin väylät, verkkoautoja kun ovat.. Wink Itsekkään en välttämättä laittaisi rinnakkain accordia ja s60 volvoa, ovat melko erilaisia autoja. Avensis on varmaan lähimpänä.
Volvojakin on tuotu tuhottomasti ulkomailta ja noiden kanssa päivittäin puuhaavana voin kokemuksesta kertoa, että ne huonoimmat yksilöt on useasti huonosti huollettuja ja melkein yhtä useasti juurikin niitä germaanian tuonteja. Hyvin huollettuna / pidettynä omasta mielestä kelpo pelejä, ei niitten kanssa tarvitse tienposkessa palella.
Volvoissa löytyy aina melkoisen laaja valikoima varusteita / tekniikkaa oman mielen mukaan: kalsaripenkeistä- summum varusteisiin ja moottoreissa 126hv-300hv.
Ja nää on sitten taas niitä jokaisen omia mielipiteitä, joista ei edes kannata vääntää.. 8)
Reply
#33
KimZ Wrote:etualatukivarsien puslat ainakin alkumalleissa aina väljät... kuulema pyöränlaakereita menee kun leipää myös

Ei oo, kun ostaa motonetin kura-osan sijaan originaalit puslat, niin ei tarvitse vuosittain vaihdella. Laakereita hmm.. Onko omakohtaisia kokemuksia?
Veikkaan, että ei, sillä aika harvoin noita kuitenkin menee. :Smile
Reply
#34
ipijee Wrote:
KimZ Wrote:etualatukivarsien puslat ainakin alkumalleissa aina väljät... kuulema pyöränlaakereita menee kun leipää myös

Ei oo, kun ostaa motonetin kura-osan sijaan originaalit puslat, niin ei tarvitse vuosittain vaihdella. Laakereita hmm.. Onko omakohtaisia kokemuksia?
Veikkaan, että ei, sillä aika harvoin noita kuitenkin menee. :Smile
oon töissä merkkiliikkeessa (ei edes volvo)
silti vaihdettu paljon s60 puslia (myös laakereita) ja noita käy todella harvoin. Smile
Reply
#35
tuokki Wrote:
KimZ Wrote:etualatukivarsien puslat ainakin alkumalleissa aina väljät... kuulema pyöränlaakereita menee kun leipää myös
joku volvosta oli äsken soittanut ja tarjonnut, et sinä sentään?
ei
Reply
#36
Itte oon volvon merkkiliikkeessä töissä ja oon tekemisissä vuosittain satojen, jopa tuhansien volvojen kanssa ( en oo ikinä laskenu ;D ) ja alatukivarren puslia silloin tällöin vaihdettu vanhempiin, toki etuhelat taitaa maksaa ovh. 59€ kipale ja takimmaiset ovh. 36€ kipale (molempia menee siis 2 per auto, jos kaikki vaihtaa), joten ei edes kalliita versus, kun omistin joskus -02 passatin ja siinä taisi olla 6 vai 8 tukivartta edessä ja puslia molemmissa päissä vartta ja osassa viekä välilläkin. Alle 180tkm ajettu oli silloin ja kaikki puslat paskana. Niihinhän ei puslia vaihdeta, vaan koko tukivarret ja taisivat olla silloin merkkiliikkeessä n. 700€ kierros pelkät osat. Kaikki on siis suhteellista.. ;D
Laakereita ei taida meillä olla edes hyllyssä, joten ei mikään hirmuinen menekki osa ole, toki varmasti ollaan joskus vaihdettu.
Kukaan auton valmistaja ei ole tainnut enään 2000 luvulla valmistaa autoa, jota ei tarvitse ikinä korjata millään tavalla, valitettavasti. :Smile
Reply
#37
.... Ja vaikka se volvo onkin käyttöautona mukava, niin silti sitä vaan kieroutuneessa mielessään edelleen kaipaa S14 nissania.. Sairasta, en tiijä.. ;D
Reply
#38
tuokki Wrote:
Puppetmaster Wrote:
KimZ Wrote:tyyppivikoja?

Ei ole.

Quote:Volvo s60?

No näissä on.



P.S. Accordin peruspadassa on muuten 155 hp. Smile
mitkä on tyyppiviat ja koskeeko kaikkia s60 variaatioita? ei ole meinaan isän autossa ollut muuta vikaa kun webastosta(lisävaruste) hajosi joku osa mikä heti korjattiin, ja kerran palanut ajovalopoltin ja kerran takavalonpoltin. edit: siis eihän auto ole ihan uudesta asti hänellä ollut joten tyyppiviat on jo ehditty varmaan korjaamaan, halpoja kilometrejä hänelle ollut ainakin kun ei mitään korjauksia ole ollut. vaihdelaatikon öljyjen vaihto maksoi mansikoita mutta senkin teki vaan "huvikseen"

Alatukivarren puslat, alapallonivelet, jarruletkut, raidetangon päät (erityisesti sisäpäät).

Koskee kaikkia S60, ja saman ikäpolven V70 ja S80 -malleja.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#39
No joo, onhan noita vaihdettu, muttei niitä nyt joka huollossa tarvitse olla vaihtamassa. Nivelet kuluu ja letkut pykii monissa autoissa.
Sehän volvossa on vittumaista, että kun ostat hyvillä varusteilla olevan, niin seuraava vaihto on hankala, kun varusteisiin on tottunu, eikä haluais ottaa autoa ilman niitä... Enkä tällä tarkoita, etteikö muissakin varusteita olis, mutta meikäläinenkin on niin kriittinen, että esim. saksalaiset ei vaan sytytä millään muotoa. Muutamia mainitakseni xenonit, automaatti-ilmastointi, vakkari, muistipaikoilla olevat sähkölehmät, autom.himmenevät peilit, ajastimella oleva lisälämppäri, sadetunnistin ym ym. Mutta tottahan se on, että meikäläisen mielipide on puolueellinen, koska ei mun kannata huoltojen ja korjauksien varalta muun merkkisellä autolla ajaa.. Wink
Reply
#40
Puppetmaster Wrote:
tuokki Wrote:
Puppetmaster Wrote:
KimZ Wrote:tyyppivikoja?

Ei ole.

Quote:Volvo s60?

No näissä on.



P.S. Accordin peruspadassa on muuten 155 hp. Smile
mitkä on tyyppiviat ja koskeeko kaikkia s60 variaatioita? ei ole meinaan isän autossa ollut muuta vikaa kun webastosta(lisävaruste) hajosi joku osa mikä heti korjattiin, ja kerran palanut ajovalopoltin ja kerran takavalonpoltin. edit: siis eihän auto ole ihan uudesta asti hänellä ollut joten tyyppiviat on jo ehditty varmaan korjaamaan, halpoja kilometrejä hänelle ollut ainakin kun ei mitään korjauksia ole ollut. vaihdelaatikon öljyjen vaihto maksoi mansikoita mutta senkin teki vaan "huvikseen"

Alatukivarren puslat, alapallonivelet, jarruletkut, raidetangon päät (erityisesti sisäpäät).

Koskee kaikkia S60, ja saman ikäpolven V70 ja S80 -malleja.

Ittellä 133tkm ajettu riisseli v70 ja auton historian aikana siihen on vaihdettu 1 raidetangon pää alkavan välyksen takia, eli ei niitä nyt tosiaan kokoaikaa tarvitse olla vaihtamassa. Toki jos raskaskeulaiseen autoon laittaa huonolaatuisen tarvikeosan, voi niitä joutua jumppaamaan usiasti..
Reply
#41
ipijee Wrote:No joo, onhan noita vaihdettu, muttei niitä nyt joka huollossa tarvitse olla vaihtamassa. Nivelet kuluu ja letkut pykii monissa autoissa.
Sehän volvossa on vittumaista, että kun ostat hyvillä varusteilla olevan, niin seuraava vaihto on hankala, kun varusteisiin on tottunu, eikä haluais ottaa autoa ilman niitä... Enkä tällä tarkoita, etteikö muissakin varusteita olis, mutta meikäläinenkin on niin kriittinen, että esim. saksalaiset ei vaan sytytä millään muotoa. Muutamia mainitakseni xenonit, automaatti-ilmastointi, vakkari, muistipaikoilla olevat sähkölehmät, autom.himmenevät peilit, ajastimella oleva lisälämppäri, sadetunnistin ym ym. Mutta tottahan se on, että meikäläisen mielipide on puolueellinen, koska ei mun kannata huoltojen ja korjauksien varalta muun merkkisellä autolla ajaa.. Wink

Onhan noita varusteita saksalaisissakin, ja japseissakin jne?

Ja joo, nivelet ja letkut pykii monissa autoissa, muttei kaikissa. Esim. noissa aiemmin puheena olleissa Accordissa ja Avensiksessa. Smile

Niin siis ihan positiivinen kuva mulle noista Volvoista on jäänyt, tarkennettakoon se nyt, ettei jää väärää käsitystä kellekään. Mutta kyllä niissä noita tyyppivikoja on. Kuitenkaan nuo viat eivät ole mitään ihan mahdottomia korjata, joten eivät sillain pahoja. Ja niihin alatukivarsiinkin saa järeämpiä, ns. taksimallin etupuslia niiden alkuperäisten lapsellisten tilalle. Ne orggikset menee vaihtoon usein reilusti alle 100 tkm kohdalla.

Mutta siis ihan hyviä autoja ne on, tyyppiviat eivät ole pahoja. Mutta niitä kuitenkin on, eli eihän se mikään Toyota ole. Sen jos hyväksyy, että pikkulaittoa on silloin tällöin, niin Volvosta saa oivan kaverin. Sisusta on paikoin vähän muovinen ja nariseva kyllä, joka häiritsee muuten laadukkaan oloisessa autossa.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#42
Liittyen kyseiseen autoon (Honda Accord 2.4i) farkkuna, että kuinka tilava tuo peräkontti on? Ja minkälainen tuo on syömään polttoainetta todellisuudessa?
Reply
#43
-Karppa- Wrote:Liittyen kyseiseen autoon (Honda Accord 2.4i) farkkuna, että kuinka tilava tuo peräkontti on? Ja minkälainen tuo on syömään polttoainetta todellisuudessa?

Se on aika tilava. Toki kannattaa käydä itse katsomassa, vaikea sitä sanallisesti on kuvailla. Mutta siis selkeän muotoinen, ja äkkiseltään väittäisin keskimääräistä isommaksi saman luokan farmareista puhuttaessa.

Ja takapenkkien kippaussysteemi on hieno. Istuinosat kääntyy mukana itsestään ja pääntuet taittuu kanssa automatic. Saa kerralla tasaiseksi sen takaosaston ihan yhdellä kädellä. Siellä on kaasujousta ja kaikkee siinä mekanismissa. Big Grin

Ihan bensapihi se 2,4 ei välttämättä ole, muttei kai ihan rosvokaan? Ei siitä enempää, kun en tiedä. Kakslitranen ainakin menee ihan kohtuullisella kulutuksella.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#44
Vanhaa ketjua lainatakseni.

Oon ajanut 2.0 ja 2.4 sedan manuaalilla.
2.4 farkkua automaatilla. Ja 2.2cdt-i farkkua manulla.

Maantiellä tykkäsin diiselistä koska auton kokoon nähden todella pieni kulutus ja kivasti voimaa.
Hiukkassuodatin ja kaksoismassa vauhtipyörä pistää vaan miettimään. Niistäkin pääsee tietty eroon.

Automaatti 2.4 farkku on todella letkee menemään mutta jotain puuttui siitä menosta, 2.0 manuaali sedan tuntu liikkuvan samalla tavalla.

Nyt kiikarissa 2.4 sedan manuaali, silti taidan kääntyä farkkuun.
Vaikka se on painavampi=hitaampi, omaa farkku laajemman jälleenmyyntiarvon ja välillä tarvittavaa tilaa mökkimatkoille.

Erityisesti 2006 uudempi facelift + executive olisi se juttu. Vissiin mittaristo ja valot muuttuneet ja ajotietokoneen säädöt rattiin, onkohan muuta eroa vanhempaan?

Yleisesti kytkimen pääsylintereissä ollut jotain probleemaa mutta edullinen korjata.

Todella hyvä auto ajaa ja laadukkaan tuntuinen verrattuna muihin japseihin.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#45
Tuossa farkussa ainakin omasta mielestä peräkontti on omaa luokkaansa ja itselläkin pistänyt tuo 2.4 litrainen executive silmään, että rahalle saisi vastinetta. Kuinkahan kova on syömään polttoainetta?
Reply
#46
Teho: 140 kW / 190 Hv, Vääntö: 206 Nm, CO2-päästöt: 230 g/km,
Huippunopeus: 220 km/h, Kiihtyvyys (0-100): 8,4 s,
Kulutus:
Kaupunki: 13,40 l/100km,
Maantie: 7,70 l/100km,
Yhdistetty: 9,80 l/100km,
Omamassa: 1 596 kg, Kokonaismassa: 2 060 kg, Vetomassa (jarrullinen): 1 500 kg

2.4 manual Farmari 2006 arvot.

Mun mielestä litra pari sinne tänne, ottaen huomioon tyyliin 1.6 koneiset vie aina sen 7-8l
kun ajan moottoritietä varmaan 9l pintaan jos ei kovasti aja yli 120.
Käyn mahollisesti ajaan tommosta farkkua huomenna.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#47
Tässä talossa ollut vm. 2003 farmari 2.4 manuaali accordi kymmenen vuotta ja kilsoja tullut 220tkm, mittarissa kokonaisuudessaan 250tkm.
Vikoja mitä on ollut kymmenen vuoden sisään:
50tkm molemmat takapyöränlaakerit takuuseen. Oli joku laakerimalli mikä hajosi kaikista näistä alkupään autoista.
220tkm vasemman etu- alatukivarren etummainen pusla
250tkm vetarin tukilaakeri ja sisemmässä murroksessa pieni väljä mille ei toistaseksi tehty mitään.
Toinen xenon valo myös reistailee eikä syty, mutta tuo on todennäköisesti ballastin avauksella hoidettava homma.

Omasta mielestäni todella vähän ollut vikaa kilsoihin ja etenkin pitoon nähden. 200tkm meni suurinpiirtein öljyjä vaihtamalla.
Kyseinen auto on ollut maahantuojan esittelykappale ja lisävarustelistaan on ruksittu kaikki muu paitsi apparin sähköjakkara ja "sport" alusta.

Pikku ruostettahan tuossa alkaa olemaan, johtunee myös siitä että autoa on pesty todella huonosti. Tuon verran ajetussahan alkaa olemaan tietysti kaikennäköistä kolhua ja kiveniskemää.
Lähtenyt käyntiin kun palmun alta yli 30c pakkasilla, ilman lohkolämmitintä.
Reply
#48
Aparaatti Wrote:T
Toinen xenon valo myös reistailee eikä syty, mutta tuo on todennäköisesti ballastin avauksella hoidettava homma.


Ota se liitin irti polttimosta, ja puristat niitä kontakteja vähän tiukemmalle kannan ympärille. Korjasi vian täydellisesti minulla ainakin, tahtoi kipinöidä sytytettäessä sieltä välistä. Ajanoloon kärähtää se liitin, jos ei asialle mitään tee, ja siinä kun on sytytin kaiketi samassa, niin ei ole halpa osa varsinaisesti...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#49
alehtone1 Wrote:Erityisesti 2006 uudempi facelift + executive olisi se juttu. Vissiin mittaristo ja valot muuttuneet ja ajotietokoneen säädöt rattiin, onkohan muuta eroa vanhempaan?

Keula pikkuisen eri näköinen, sisustassa varsin mietoja muutoksia. Ajotietokoneen napit on ratissa joo, vanhemmassa sitä laitetta ei olekaan ollenkaan... Varusteita mahtaa olla erilaisia uudemmassa Executivessa sitten kyllä, mm. nahkajakkarat lienevät noissa kaikissa? Omassa on kangaspenkit, ja hyvä niin.


Minulla on siis 2003 2,4 sedan käsiaskilla. Bensaa menee ~8 l / 100 km. Suosittelen tuota isompaa konetta. Hyvä auto se on kaksilitraisellakin, mutta kyllä tuo 2.4 kone vaikuttaa auton yleisfiilikseen varsin positiivisesti, ja saapa kuudennen vaihteenkin hämmennettäväksi. Smile 2.4Confusedet ovat kaikki vissiin Executive -varusteillakin.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#50
Tuota uudempaa 2.4 Executivea on vissiin Business versiona jossa on kangaspenkit. Toisaalta harvemmassa on ne nahat, joten tiedä sitten noista.
Edit: Executive XConfusedsä on nahat http://www.honda.fi/graphics/Synkron-Lib...rer_07.pdf
http://www.autowiki.fi/index.php/Honda_A...%28Euro%29
Sedan ois kyl jees, koska pari sataa kiloa turhaa liikuteteltavaa farkussa ja kun on harvoin täys lastia. Edit: Onkos vain 100kg eroa?!

Ajelin tänää automaattia farkkua 2005 ja todella hyvä fiilis jäi. Kuitenkin se facelift ja manuaali vois olla samaan rahaa hyvä.
Suurin osahan noista on automaatteja joten siitä saa ehkä tinkivaraa kun ei oo ns. niin helppo malli Smile
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#51
Tosiaan, sen verran olen malliin tutustunut, että pari huomionarvoista kohtaa näissä Accordeissa on.

Alustasta menee ekana takaa yläpallonivelet, sitten edestä alatukivarren etummaiset puslat ja yläpallonivelet. Nämä vaihdetaan yleensä sitten joskus kun mittarissa on yli 200 tkm, eli ei nyt mitenkään huonoja kestoltaan kuitenkaan. Reilummilla kilsoilla voipi tarvita vaihtaa alapalloja sun muutakin, mutta harvoin on moisia tapauksia osunut kohdalle.

Penkinlämmittimissä esiintyy sellaista vikaa, että se isompi, varsinainen lämmitysteho lakkaa toimimasta. Saksalaisen alihankkijan tekemät lämmittimet, prkl. Istuinosan lämmityselementtiin integroitu termostaattiohjaus lakkaa toimimasta, ja uusi elementti olisi maksanut yli 400 €... Itse ostin purkamolta vähänajetusta kolariautosta peräisin olevan istuimen hintaan 100 €, josta sitten otin sen elementin. Ja sainpa mainion istuimen kotiin. Smile

Takaluukun saranan tienoilta saattaa johtosarja mennä rikki. Niin sedanissa kuin farmarissakin. Ei kuitenkaan paha fiksata, ja kohtalaisen yleinen ongelma muissakin autoissa.

Pohjastaan suojaamaton Accord ruskistuu jonkin verran, mutta pintapellit tuntuvat vastustavan ruostetta koko lailla hyvin. Omassani on alusta suojattu uutena, luukkuja tai muuta ei. Kuitenkaan ei minkäänlaista ruostumista ole pintapelleissä havaittavissa, ei edes luukkujen reunoissa. Toki jotkut isommat kiveniskemät keulassa ovat ruskeita, mutta eivät ole nekään levinneet.

Ei ihan Toyota, muttei paljon muutakaan. Kuitenkin vaikka Avensikseen verrattuna jotenkin paljon mieluisampi auto. Ei ihan niin tylsä. Eli voin edelleen suositella.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#52
Taloon tuli vm 2004 Musta Honda Accord 2.4 at executive tourer.
Tourer automaatti ja exe oli oikeastaan helppo valita. 2.4 kone riittävän suorituskykyinen.
Kiva toi musta väri myös, vaikka näkyy että koneessa on pesty.
Muutama kiveniskemä löytyy joissa aavistuksen pieniä kukan alkuja. Yllättävän suorakylkinen ilman suojalistoja.

Ajettu 161tkm. Seuraavaksi luvassa jarrujen huolto/herkistys ja öljyt+suti+raikkari sekä apulaitehihna.

Hieno ja tilava auto noin kympin hintaluokassa.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#53
2004 2.4 AT Tourer. Isompi 160tkm huolto: etuvakaajan oikea koiranluu (samalla myös vasen),
takajarrulevyt ja palat, käsijarru kengät, moniurahihna, aktiivihiiliraikkari, ilmansuodatin, öljyn suodatin, castrol öljy.
Motonetissä osat 200e. Edullista.

Vaikka auto oli juuri katsastettu, jarrukilven takaa paljastui uraiset levyt ja loppuun käytetty käsijarru. Myös vakaajan pää oli pompannut.

Päivitys, käsijarru kenkiä ei vaihdettu sillä uusissakin oli yhtä vähän pintaa.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)