eli kiikarissa ois accord bensakoneella 04-06 isommalla 2.4 myllyllä, kävin testaamassa 70tkm ajettua sedania, onko nuissa mitää ihmeellistä vikaa tai ongelmaa mistä pitäs tietää?? kokemuksia... maxima 03-04 3.0 ois tietenkin yks vaihtoehto mutta tuntuu olevan etelässä kaikki mitä oon seurannu.
ei tullut hondaa vaan mazda 6 -06 2.0 automaatti, miten nuissa automaattissa tapahtuu öljynvaihto eli meneekö "kierrättämällä" vai öljyroppu auki sieltä laskee? ilmeisesti kuiteskaan ei tule kaikki öljyt pois vaan osa jää turbiiniin???
hursti Wrote:ei tullut hondaa vaan mazda 6 -06 2.0 automaatti, miten nuissa automaattissa tapahtuu öljynvaihto eli meneekö "kierrättämällä" vai öljyroppu auki sieltä laskee? ilmeisesti kuiteskaan ei tule kaikki öljyt pois vaan osa jää turbiiniin???
Lienee yleisesti ottaen kaikissa automaateissa turbiini täynnä öljyä pohjaropun aukaisun jälkeen. Tyhjennys öljynlauhdittimen kautta? Käyttää autoa sen aikaa että työntää ilmakuplia ulos.
Puppetmaster Wrote:Toki myöhäistä nyt enää sanoa, kun ostos on jo tehty, mutta noi Accordit on kokolailla viattomia.
Mazdassa menee etupyörän laakereita toisinaan, ja ruostehan noita kutosia vaivaa. Mutta siis vähävikaisia autoja nekin ovat.
joo, olen kans kuullut tuosta laakerihommasta mutta eihän siinä konkurssia tuu vaikka kerran vuodessa vaihtaa , ja ei mulle tuu ku n.15tkm/v. olen kans nuista ruostehommista lukenut, mutta eikös se vaivannut lähinnä 03-05, tämä on -06 mutta pitää seurata tilannetta...
vähän myöhässä kans kommentti, mutta onhan mazda 6 nyt ihan sunny verrattuna accordiin ajolleen? Kahta kävin koeajamassa, 1.8 ja 2.3gt molemmat samalaisia rimpuloita verrattuna accordiin... Accordin möin juuri muutama kk sitten pois kun se oli vaan niin tylsä
Koljonen Wrote:vähän myöhässä kans kommentti, mutta onhan mazda 6 nyt ihan sunny verrattuna accordiin ajolleen? Kahta kävin koeajamassa, 1.8 ja 2.3gt molemmat samalaisia rimpuloita verrattuna accordiin... Accordin möin juuri muutama kk sitten pois kun se oli vaan niin tylsä
ihan jämäkän olonen autohan tuo on, ne on makuasioita sano koira ku pallejaan nuoli. tuohonan vaikuttaa jo esim ohjauskulmat tai rengaspaineet, itellä menee ainakin suoraan eikä tarvi ohjailla.
hursti Wrote:ei tullut hondaa vaan mazda 6 -06 2.0 automaatti, miten nuissa automaattissa tapahtuu öljynvaihto eli meneekö "kierrättämällä" vai öljyroppu auki sieltä laskee? ilmeisesti kuiteskaan ei tule kaikki öljyt pois vaan osa jää turbiiniin???
Lienee yleisesti ottaen kaikissa automaateissa turbiini täynnä öljyä pohjaropun aukaisun jälkeen. Tyhjennys öljynlauhdittimen kautta? Käyttää autoa sen aikaa että työntää ilmakuplia ulos.
meinaakko että turbiinista tulee öljyt pois kun laatikko on tyhjä öljystä ihan vaan käyttämällä konetta, väittäsin että ei pidä paikkaansa, eiköhän se turbiini huuhella uudella öljyllä 8)
hursti Wrote:ei tullut hondaa vaan mazda 6 -06 2.0 automaatti, miten nuissa automaattissa tapahtuu öljynvaihto eli meneekö "kierrättämällä" vai öljyroppu auki sieltä laskee? ilmeisesti kuiteskaan ei tule kaikki öljyt pois vaan osa jää turbiiniin???
Lienee yleisesti ottaen kaikissa automaateissa turbiini täynnä öljyä pohjaropun aukaisun jälkeen. Tyhjennys öljynlauhdittimen kautta? Käyttää autoa sen aikaa että työntää ilmakuplia ulos.
meinaakko että turbiinista tulee öljyt pois kun laatikko on tyhjä öljystä ihan vaan käyttämällä konetta, väittäsin että ei pidä paikkaansa, eiköhän se turbiini huuhella uudella öljyllä 8)
Touhottaja kertoikin poisjääneen osion. Itse teen seuraavan kerran tuolla systeemillä, menee kuulopuheiden mukaan huomattavasti nopeammin ja siistimmin. Pohjaropun kautta huuhtelussa menee hermo, ainakin volvossa laatikon pohjaroppu sijaitsi niin vittumaisessa paikassa ettei ole järkeä. Just runkojäykistepalkin yläpuolella.
Puppetmaster Wrote:Toki myöhäistä nyt enää sanoa, kun ostos on jo tehty, mutta noi Accordit on kokolailla viattomia.
Mazdassa menee etupyörän laakereita toisinaan, ja ruostehan noita kutosia vaivaa. Mutta siis vähävikaisia autoja nekin ovat.
joo, olen kans kuullut tuosta laakerihommasta mutta eihän siinä konkurssia tuu vaikka kerran vuodessa vaihtaa , ja ei mulle tuu ku n.15tkm/v. olen kans nuista ruostehommista lukenut, mutta eikös se vaivannut lähinnä 03-05, tämä on -06 mutta pitää seurata tilannetta...
Olen nähnyt jo päällisin puolin kukkivia -06iakin. :-\ Ja kaikkiin vuosimalleihin tarttuu pohjaan ruskea väri aika hätäseen.
Komppaan Koljosta tossa vertailussa. Yhtä gt:tä ja yhtä tavis 6ta testanneena sanoisin että accordin otan jos noista pitää valita. Kävin Koljosen Hondalla asuntomessuilla Kokkolassa kesällä ja toimii matkassakin yllättävän hyvin. Usein näitä perusvessoja vaivaa tehonpuute kun pitäs lähteä ohittamaan 80:n vauhdista. Accord lähti kun hauki rannasta kun heitti kolmosta siinä kohtaa Kaikki ei herää vielä tuossakaan..
Nurkka-ajossa kääntyy, autosta näkee kohtuullisesti ja kulutus pysyy tontilla ainakin omalla ajotavalla.
Tonttiin, vanteet ja kalvot laseihin niin toimii omaan silmään ulospäinkin.
Silvia -90 harraste/ratalelu. Liikkuu taas varmaan 2017..
Kannattaa sitte 6ta seurata takalokareita. Mätänee siitä keskeltä. Ne kun käytti samaa saumakittiä, kun Ford. Ja ne huopasisälokarit ei sitte kuiva ihan heti, kun kastuvat.
hursti Wrote:toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä, itse otin mazdan hondan sijaan. ei oikein honda miellyttänyt ja kyllä micrallaki ohi pääsee...
Nimenomaan näin. Mielipide on kuin...jne...
zagen reseptin toteutin hondaan ja siitä tuli tämmönen :
Edit: okei, ei se tontissa ole, mutta 35mm matalempi kun orkkis sport ja vielä ihan käytettävä.
Mun omasta tuli tollanen jousilla ja isommilla pyörillä. Näyttää niin kivalta sisältä ja ulkoa ettei tekis mieli vaihtaa vielä mihinkään. Varsinkin jos se dieselin hinta Suomessa oikeasti nousee vuoden vaihteessa taas reilusti niin saattaa olla seuraavakin auto bensaversio. Ehkä samanlainen mutta facelift malli?
Noi Eibachin jouset ainakin madaltaa takaatakin niin paljon ettei säätövarat riitä lähellekään että saisi renkaiden sisälaidan kulumisen normaaliksi.
Late Wrote:Pitäis varmaan hommata säädettävät ylätukivarret taakse..
Btw, Koljosella on aika paljon rohkeammalla offsetilla vanteet kuin mulla.
Joo, ET30 ja 8" vanne. Ei toivoakaan että olis tarvinu takaa korjata camberia optimaaliin rullaamatta kaaria. Mutta ei kuitenkaan vielä hälyttävästi kuluttanut renkaita. Race performancelta saa muistaakseni hyllystä säätöpalikoita jos tuntuu että rengasta kuluu liikaa. eibachin jouset mullakin oli.
Laaban Wrote:Kannattaa sitte 6ta seurata takalokareita. Mätänee siitä keskeltä. Ne kun käytti samaa saumakittiä, kun Ford. Ja ne huopasisälokarit ei sitte kuiva ihan heti, kun kastuvat.
Joskus noissa kaaret kukkii siitä perusjapsikohdastakin, eli takapuskurin ja kaaren "sauman" kohdalta.
Laaban Wrote:Kannattaa sitte 6ta seurata takalokareita. Mätänee siitä keskeltä. Ne kun käytti samaa saumakittiä, kun Ford. Ja ne huopasisälokarit ei sitte kuiva ihan heti, kun kastuvat.
Joskus noissa kaaret kukkii siitä perusjapsikohdastakin, eli takapuskurin ja kaaren "sauman" kohdalta.
Tekisi mieli kysyä, mistä 6 ei kukkisi. Mun -04 yksilössä kasvoi pieniä mutta ärsyttäviä kukkasia keskellä kattoa, kyljissä, takaluukussa, luukkujen sisäreunoissa, ja toki helmoissa ja kaarissa. Pohja oli jo entisen omistajan toimesta hiekkapuhallettu ja maalattu ja massattu. Muutenhan tykkäsin tosi paljon, oli mielestäni mainio ajettava, ja diisseli väänsi mukavasti.
Vaan talven lumien myötä etuvedon suunnaton tylsyys korostui, ja tuli takaveto tilalle.
Pitäis isälle katella auto, sedan mallinen bensakoneella.
Accordi olis hieno, kävin ajelee farmari automaattia ja oli ihan jees.
edit:
tyyppivikoja? mitä muuta kannattaa katella? Volvo s60?
Taikka sitten ostatat faijallasi tällaisen pikkaisen prameemman "accordin". Kävin ajamassa kyseisellä ja on muuten varusteita ja mukava peli ajella mm. 295hv, neliveto, läpyskävaihteet, navit, ilmastoidut jakkarat ym ym ym...... Maksanu uutena 92 vai 97 tuhnua noilla varusteilla.. 8)
KimZ Wrote:Pitäis isälle katella auto, sedan mallinen bensakoneella.
Accordi olis hieno, kävin ajelee farmari automaattia ja oli ihan jees.
edit:
tyyppivikoja? mitä muuta kannattaa katella? Volvo s60?
oikeesti kun tietäisitte miten se huoltaa ja hoivaa autojaan pitää kyllä niin hyvänä ja puhtaana koko ajan, loskakeleillä pesee auton joka ajon jälkeen, vähintään huuhtelee kyljet ja rengaskotelot. tuo on todella hyvässä kunnossa tuoreella leimalla myydään!
mitkä on tyyppiviat ja koskeeko kaikkia s60 variaatioita? ei ole meinaan isän autossa ollut muuta vikaa kun webastosta(lisävaruste) hajosi joku osa mikä heti korjattiin, ja kerran palanut ajovalopoltin ja kerran takavalonpoltin. edit: siis eihän auto ole ihan uudesta asti hänellä ollut joten tyyppiviat on jo ehditty varmaan korjaamaan, halpoja kilometrejä hänelle ollut ainakin kun ei mitään korjauksia ole ollut. vaihdelaatikon öljyjen vaihto maksoi mansikoita mutta senkin teki vaan "huvikseen"