Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Impreza WRX
#1
Tässä nyt taitaa käydä niin, että Imprezalla mennään jatkossa. Nyt kaikki paha fiilis tästä automerkistä/mallista tähän ketjuun, kiitos. Älkää ohjatko Subaru-foorumille, koska siellä on aavistuksen puolueellisia mielipiteitä. Tuli joskus aiemmin koeajettua Impreza GT vm. 02 ja se sai vaan vitutuksen päälle, nyt näitä uudempia (lähinnä 2-litraisia) on tullut kokeiltua ja vituttaa aika lailla vähemmän. Minua kun vituttaa aika lailla kaikki autot mitä mun budjetilla saa, aina kompromissejä, toki rikkaana olisi autot eri tarkoituksiin. (Melkein päädyin MPS 6:n omistajaksi aiemmin, mutta vain melkein.)

Lancer evo ei kelvannut, koska se on yksinkertaisesti liian ahdas (sekä yleisesti + en saa kuskin penkkiä aikuisen mittoihin). Imprezassa on vähemmän munaa, mutta enpä tiedä, se vaan houkuttaa. Ja alustavasti kaupat "sovittu". Hakusessa on ollut "joku muu kuin etuveto" ja mielellään käyttis/harraste yhdessä paketissa. (RHD ei ole kaltaiselleni paskahousulle mikään vaihtoehto.)
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#2
No ei se Imprezakaan mikään tilava auto ole, varsinkaan takapenkin osalta ja sedaneissa tavaratilan luukustakaan ei kummoisia tavaroita sisään saa ja selkänojassa on pelkkä suksiluukku. Sisustassa on muovinen tuulahdus 80-luvulta, ei varmaan Lancerissa sen parempi. Osat ja huollot kalliita ja bensan jano kova. Talvikelissä kaiken antaa kuitenkin anteeksi Big Grin
Ex B11 Sunny 1.5 SGL '86<br />Ex P10 Primera 2.0 XE '93<br />Ex P11 Primera GT '99<br />Impreza 2.0R SW '06<br />Ducati Hypermotard '10
Reply
#3
JPA Wrote:No ei se Imprezakaan mikään tilava auto ole, varsinkaan takapenkin osalta ja sedaneissa tavaratilan luukustakaan ei kummoisia tavaroita sisään saa ja selkänojassa on pelkkä suksiluukku. Sisustassa on muovinen tuulahdus 80-luvulta, ei varmaan Lancerissa sen parempi. Osat ja huollot kalliita ja bensan jano kova. Talvikelissä kaiken antaa kuitenkin anteeksi Big Grin

Tämä kaikki on kyllä tiedossa. Takaovet on jo uusi juttu mulle (kahdeksan vuoden tauon jälkeen), eli on se tilava! Takaluukku oli mun mielestä yllättävän iso, ja ainakin säksiin verrattuna suorastaan massiivinen. Lancerin tilavuus oli selvästi huonompi takaluukun osalta ja suurin vika oli siinä, ettei kuskin jakkaraa saa kiskoja muokkaamatta aikuisen mittoihin. Imppua pystyy ajamaan aikuinenkin. Osista ja huolloista - no en oo vielä halpaa huoltoa tehnyt autoon ikinä, oli merkki mikä tahansa. Aero-Saabin käsijarruhuollosta maksoin tovi sitten yli 1000 euroa... ;D Mut joo, ei toi mikään järkiauto tietenkään ole, se on selvää.

Aika vähissä on muuten autot, jos laittaa vaatimuslistalle "turbokone, sporttinen, 2000-luvun mallia". Ja sporttinen poistaa listalta VAG:t, Saabit, Volvot... Hulluuspäissäni oon koeajanu muun muassa Megane turbon, joo on se sporttinen mut se on silti etuvetoinen perheauto, jossa on ylläri pellin alla. Imppu on jotain muuta kuin kauppakassi, vaikkakin se on oikeasti ihan perussedani.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#4
Tää kuulostaa siltä että päätös on jo tehty, joten eikö sen mukaan kannata mennä?
Itsellä on 2000-luvun evo ja kyllä mä (190/100) siihen hyvin mahdun ajamaan. Penkki ei edes ole niin takana kuin menisi. S14 nähden se on ihan tila-auto vaikka takapenkissä ei ole edes suksiluukkua saati että se taittuisi eteen. Smile
Live slow, die old.
Reply
#5
itse suosittelisin Toyota Aristoa jos rhd vain kelpaisi. Siinä ei kyllä tila lopu kesken ja tehoakin pitäis riittää 2jz:n voimin tarpeeks Tongue
Running a ten second quarter mile in a honda is like coming out of the closet. You might feel good, but at the end of the day your still gay.<br />-----<br />Nissan rs13 -90<br />-----
Reply
#6
Atte Wrote:itse suosittelisin Toyota Aristoa jos rhd vain kelpaisi. Siinä ei kyllä tila lopu kesken ja tehoakin pitäis riittää 2jz:n voimin tarpeeks Tongue
ainut vaan et ne on kaikki tomaatteja lukuun ottamatta mihin on tehty manuaali swappi...

yks harkitsemisen arvonen on twin turbo jdm legacy jos haluaa tilavamman auton mitä imppu ja kyl tolla 280hv pärjää arkiajossa Tongue
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#7
Tulee mieleen Nettiauton "ei vaihtoa"-aiheiset itkut. Vaikka alkuperäisessä viestissä lukee aika selkeesti, ettei rhd ole vaihtoehto, niin eikös niitä aleta tyrkyttelemään. ;D

Reply
#8
Mulla oli kolmisen kuukautta tuossa talvella 01vm sti "ötökkäsilmä" talvileluna.
Ihan saatanan tylsä vehe, ei kiinnostanu lähtä ollenkaan huvikseen ajelee eikä leikkimään. Hyvä se oli ajaa ja kaikki toimi, mut niin on vaikka esim tojotan joku perusmalli.. Ihan stnan tylsä, kaverit sanoo et kesällä vielä turhempi.
En oikein voi haukkua muuten koska se toimi ja varmaan ihan kiva joittenkin mielestä, mut mä lähin mieluummin ajaa awdin Q7:lla. Ehkä oon vaan liian wanha?
Reply
#9
Vigurius Wrote:Mulla oli kolmisen kuukautta tuossa talvella 01vm sti "ötökkäsilmä" talvileluna.
Ihan saatanan tylsä vehe, ei kiinnostanu lähtä ollenkaan huvikseen ajelee eikä leikkimään. Hyvä se oli ajaa ja kaikki toimi, mut niin on vaikka esim tojotan joku perusmalli.. Ihan stnan tylsä, kaverit sanoo et kesällä vielä turhempi.
En oikein voi haukkua muuten koska se toimi ja varmaan ihan kiva joittenkin mielestä, mut mä lähin mieluummin ajaa awdin Q7:lla. Ehkä oon vaan liian wanha?

No jos vaihtoehtoina on vm.01 sti tai Audin Q7, kyllä monella jäisi Subaru pihaan..
Puhutaan hiukan eri luokan peleistä.

Ja itse asiaan, vähän halvan muovisen oloisia nuo Subarut, tosin Nissaneilla leikkineenä tuo ei varmaan ole kynnyskysymys. Pelkkä WRX ei mikään tykki tosiaan ole, mutta eiköhän se paikasta toiseen vie. Eikä varaosissakaan ole STI -lisää. Smile
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#10
Vigurius Wrote:Mulla oli kolmisen kuukautta tuossa talvella 01vm sti "ötökkäsilmä" talvileluna.
Ihan saatanan tylsä vehe, ei kiinnostanu lähtä ollenkaan huvikseen ajelee eikä leikkimään. Hyvä se oli ajaa ja kaikki toimi, mut niin on vaikka esim tojotan joku perusmalli.. Ihan stnan tylsä, kaverit sanoo et kesällä vielä turhempi.
En oikein voi haukkua muuten koska se toimi ja varmaan ihan kiva joittenkin mielestä, mut mä lähin mieluummin ajaa awdin Q7:lla. Ehkä oon vaan liian wanha?
Se on aikasta paljon kuskista kiinni. Sama se on täälläkin, kaikki seatin ja tojotan perusmallista skylineen ja siitä +400 heppaseen nelikkoon on tylsiä kun on emäntä ratissa.
Varmaan se tuo ikä tekee, mutta ei se imppu tosiaan itseäkään vakiona säväyttänyt reilun +100hp tehokkaamman sx:n jälkeen.
Sitten kun sattui vielä olemaan kesä niin tylsähän se oli nissaniin verrattuna.
Sisusta aikasta samaa tasoa kuin nissaneissa.

Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#11
Itte panostaisin ehdottomasti STi malliin. Wrx on todellakin perusmalli, sti sitten on jo oikeutettu kantamaan sitä isoa takasiipeä. Wrx ja STi mallit kun eroavat kaikinpuolin toisistaan (moottori, vaihteisto, alusta jarrut, sisusta ym ym.).. :Smile
Reply
#12
Ihan oikeesa oot, itselläkin sama ongelma auton hankinnan suhteen... Kaikki mielenkiintoiset pelit on oikeelta ohjattavia mm: Legnum, Skyline, Chaser jne..
Suomesta ei vastaavia autoja löydy, kun jollain laiskoilla koneilla :-\
Tietysti Volvoja löytyy, mut se on niin peru auto Smile
E: Ja onhan noi edellä mainitut aika teinejä
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#13
ipijee Wrote:Itte panostaisin ehdottomasti STi malliin. Wrx on todellakin perusmalli, sti sitten on jo oikeutettu kantamaan sitä isoa takasiipeä. Wrx ja STi mallit kun eroavat kaikinpuolin toisistaan (moottori, vaihteisto, alusta jarrut, sisusta ym ym.).. :Smile

Ilman muuta samaa mieltä, kyseessä on aivan eri autot.

Omien kokemusten mukaan en kyllä allekirjoita väitettä, että Evo olisi jotenkin ahtaampi kuin Imppu. Ja jos noita kahta verrataan niin on syytä muistaa, että nimenomaan STi on se "Evon korvike", WRX on lamamalli.

Ape Wrote:Ihan oikeesa oot, itselläkin sama ongelma auton hankinnan suhteen... Kaikki mielenkiintoiset pelit on oikeelta ohjattavia mm: Legnum, Skyline, Chaser jne..
Suomesta ei vastaavia autoja löydy, kun jollain laiskoilla koneilla :-\
Tietysti Volvoja löytyy, mut se on niin peru auto Smile

No miten sitten olis jos vaikka kokeilisit joskus sitä oikealta ajamista?
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#14

Quote:No miten sitten olis jos vaikka kokeilisit joskus sitä oikealta ajamista?



Oon kyllä kokeillut, eikä se mitään herkkua ollut ;D Oon syntynyt vasemmalle puolelle ja olen 80% oikea kätinen Smile
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#15
Ape Wrote:
Quote:No miten sitten olis jos vaikka kokeilisit joskus sitä oikealta ajamista?



Oon kyllä kokeillut, eikä se mitään herkkua ollut ;D Oon syntynyt vasemmalle puolelle ja olen 80% oikea kätinen Smile

Niin minäkin, mutta ei toi oikealta ajaminen silti mitään ihmeellistä ole. Ainut että samalla lailla ei uskalla esim talvella rässiä, mutta se nyt vaan säästää vakuutusten omavastuilta.
Live slow, die old.
Reply
#16
Yhtä helppoahan se ajaminen on toiseltakin puolelta, mutta ainakin omalla kohdalla se liipissä ajaminen+revittäminen oli jotenkin hankalaa. Nopea vaihteiden vaihto myös tuntui mahdottomalta ainakin vielä ensimmäisen ajopäivän jälkeen.
Reply
#17
Mai Wrote:Yhtä helppoahan se ajaminen on toiseltakin puolelta, mutta ainakin omalla kohdalla se liipissä ajaminen+revittäminen oli jotenkin hankalaa. Nopea vaihteiden vaihto myös tuntui mahdottomalta ainakin vielä ensimmäisen ajopäivän jälkeen.

Eihän se itse ajaminen vaikeata ole, mutta se vaan tuntuu niin väärältä, kun on tottunut pitään ratista kiinni vasemmalla kädellä ja vaihtaan vaihteita oikealla, ja sitten pitäs koko kaavio kääntää Smile
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#18
Itsellä on vm.2005 WRX ja ihan hyvä käyttöauto on, tosin rengasmelu kuuluu sisälle vähän liiankin kovaa (voi tosin johtua renkaistakin) ja toinen mikä itseä ainekin ärsyttää talvella on toi nelivedon jakosuhde (50/50). Tarmac gear voisi olla ihan mukava lisä talvikeleihin Wink
200sx s13 sr20det -90
käyttis: impreza wrx -05
Reply
#19
Oikealta puolelta ajamisesta, ekalla kerralla tais mennä viikon päivät jos ei toisenkin että siihen pääsi sinuiksi ja autoa pystyi jo lähettämään paikalta kuten euromalliakin. Kun tekniikan on kerran opetellut niin aika takaraivosta se tulee. Vaikka ajoin tuossa vuoden eurotomaatilla niin siitä kun hyppäsi muutamaksi tunniksi "vähän nopeampaa" jdm:ää ajamaan ni kyl se sieltä takaraivosta löytyi ja ajo oli hyvin nopeasti ihan siinä määrin nautittavaa kuin olisi ollut meikäläiselläkin puolellakin ohjattuna. Ihan samalla tavalla nykyään on sinut auton kanssa hyvin nopeasti riippumatta siitä kummalta puolelta ajetaan ja mikä vaihteisto. Ei noissa oikeesti oo mitään ihmeellistä kun niillä kerran opettelee ajamaan. Ohittaminen maantiellä on sit oma lukunsa ja siitä voi kiistellä pitkään mut jos jdm:ät sulkee pois vaihdekepin sijainnin vuoksi niin se on todella tyhmää mun mielestä.
"englanninkielinen lainaus" "tää kaulahuivi ei tarkota että oisin gay"

Ruostehommia ym katsastuskorjauksia Sipoossa, yv:llä sopii kysellä
Reply
#20
Itselläni on ollut vanhempia malleja.
WRX STI MY99
ja
WRX MY95
Emännällä on impreza 07 1.5l :Smile

Kyllähän nuo tekniikalta eroaa nissanista huomattavasti onhan nuo tilavempia autoja kuin coupe nisukat. Mutta myös niin oli evo nelonenkin.
Vittumaista vaihtaa tulppia, Tosin konkarit sanoo että jos oiken tekniikan hallitsee niin ei tarvitse puoli kylkeä purkaa. Muutenkin boxteri konetta joutuu vähän enempi pähkäillä.

Osat maksaa myös hunajaa, Ainakin uusimpiin. Kaverillani on tuo "ötökänsilmä" Sti My01/02
Niin kannet väänty ja ahdin hajosi. Impuissahan on vakiona tai ainakin uusimmissa on jonkun sortin metallipaffit.
Niin ei kyllä ollut halpa remontti, Ei sillä ettäkö ei nissaniin rahaa uppoisi ;D

Mutta talvella on kyllä mukava ajaa ja lähtee kyllä liikkeellekin.
Turvallinen tai itse asian näen näin.
Boxteri koneen äänethän on jotain uskomattoman hyvää.
Mutta myös boxteri kone vetää löpöä vähän turhankin innokkaasti.

Näin pähkinän kuoressa:
-Jos on rahaa niin miksi ei?
-Suomi on kumminkin talvimaa niin neliveto on aina vain plussaa
-Mukava ajaa. Tosin ihan kauppa matkoja vaan Tongue
-Ainakin kannataa kokeilla Tongue

"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#21
Tässä kun on ollut juttua noista muistakin JDM-nelikoista niin ohessa ehkä kehtais kysyä myös GT-4 -Celicasta. Mitsuissa ja Subaruissa tuntuu olevan omat kalliit vikansa (crankwalk, AYC-ongelmat, Subaruissa kannet) niin minkäslaisia ylläreitä noi Tojot pitää sisällään? Jonkunverran hankintahinnaltaan ainakin halvempia ja varmaan muutenkin tekniikaltaan vähän vähemmän pitkälle jalostettuja kuin Evo/STI?

AYC:tön Galant/Legnum tietty varmaan aika luotettava valinta talvikulkineeksi jos Celicasta ei oo mihkään.
ロードスターNA8C
Reply
#22
Täällähän on lähtenyt keskustelu lentoon. Tosin enemmistö on taas vetänyt ohi aiheen ja keskustellut oikealta ajamisen helppoudesta tai muista automalleista, vaikka ekassa viestissä kyselin nimen omaan Imppu-fiiliksiä. Se oli nähtävissä, mutta naurattaa silti. Wink

Kauppoja ei ole vielä toistaiseksi tehty, mutta hyvinkin mahdollisesti olen niin köyhä, että ajelen jatkossa lama-Impulla ja kärsin sen tehottomuudesta sekä kammottavasta muovisisustasta. Toista se olisi ajella 10-v vanhemmalla Nissanilla. ;D Suomessa ei muuten ole mitkään suuret valikoimat kohtuuhintaisia LHD-Evoja, se on tullut tässä todettua. No oli valinta mikä tahansa, niin ainahan sen voi myöhemmin taas vaihtaa toiseen, ei kai mikään liitto ole ikuinen. Kesäloma alkaa tämän viikon jälkeen ja nykyinen kulkupeli lähtee alta ti/ke, jotain pitäisi nopeasti hankkia. Eräs Imppu on jo alustavasti sovittu, mutta ei siis mitään nimiä papereissa.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#23
K2 Wrote:Eräs Imppu on jo alustavasti sovittu, mutta ei siis mitään nimiä papereissa.
Ei muuta kuin kovaa ajoa jos kauppoihin päädyt, ainahan sen voi laittaa kiertoon jos ei miellytä Smile

madu Wrote:Tässä kun on ollut juttua noista muistakin JDM-nelikoista niin ohessa ehkä kehtais kysyä myös GT-4 -Celicasta. Mitsuissa ja Subaruissa tuntuu olevan omat kalliit vikansa (crankwalk, AYC-ongelmat, Subaruissa kannet)..
Muiden vioista en tiedä, mutta ei noi subarun kannet erityisen heikot ole. Open deck kyllä sen +400 heppaa kestää.
Toki lähes vakioon autoon jos kuulajousella rupee nosteleen max. paineita niin tokihan ne särkyy, auto kuin auto. Smile
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#24
madu Wrote:Tässä kun on ollut juttua noista muistakin JDM-nelikoista niin ohessa ehkä kehtais kysyä myös GT-4 -Celicasta. Mitsuissa ja Subaruissa tuntuu olevan omat kalliit vikansa (crankwalk, AYC-ongelmat, Subaruissa kannet) niin minkäslaisia ylläreitä noi Tojot pitää sisällään? Jonkunverran hankintahinnaltaan ainakin halvempia ja varmaan muutenkin tekniikaltaan vähän vähemmän pitkälle jalostettuja kuin Evo/STI?

AYC:tön Galant/Legnum tietty varmaan aika luotettava valinta talvikulkineeksi jos Celicasta ei oo mihkään.
Eikös se niin ole että Rs evossa ei ole AYC:tä? vai muistanko ihan väärin eikä crankwalkikaan ole kuin 1-4evon riesa ja sen myös pystyy torjumaan säänöllisillä huolloilla.

Itselläni on myös ollut hetken GT-4 ST205 wrc -94
Ainakin vesijäähdytteinen välijäähdytin temppuili omassa antoi aina vikakoodia jos ei ollut piripinnassa.
Toyotalle tutut syncro ongelmat olivat myös omassani riesana.
Yllätävän tilava pituudeltaan mutta ei ainakaan korkeudeltaan.
Lähtee ku raketti talvella, Mutta olematon alavääntö verrattuna imppuun tai evoon.
Tuppaa perät paukkumaan myös noista, niistä on ollut puhetta supran tai fintoysin foorumeilla ja vissiin ei ollut mitään ihan halpoja osia mitä sinne pitää vaihtaa (Mutta mihin oliskaan?) ;D
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#25
SubLine Wrote:
madu Wrote:Tässä kun on ollut juttua noista muistakin JDM-nelikoista niin ohessa ehkä kehtais kysyä myös GT-4 -Celicasta. Mitsuissa ja Subaruissa tuntuu olevan omat kalliit vikansa (crankwalk, AYC-ongelmat, Subaruissa kannet) niin minkäslaisia ylläreitä noi Tojot pitää sisällään? Jonkunverran hankintahinnaltaan ainakin halvempia ja varmaan muutenkin tekniikaltaan vähän vähemmän pitkälle jalostettuja kuin Evo/STI?

AYC:tön Galant/Legnum tietty varmaan aika luotettava valinta talvikulkineeksi jos Celicasta ei oo mihkään.
Eikös se niin ole että Rs evossa ei ole AYC:tä? vai muistanko ihan väärin eikä crankwalkikaan ole kuin 1-4evon riesa ja sen myös pystyy torjumaan säänöllisillä huolloilla.

Itselläni on myös ollut hetken GT-4 ST205 wrc -94
Ainakin vesijäähdytteinen välijäähdytin temppuili omassa antoi aina vikakoodia jos ei ollut piripinnassa.
Toyotalle tutut syncro ongelmat olivat myös omassani riesana.
Yllätävän tilava pituudeltaan mutta ei ainakaan korkeudeltaan.
Lähtee ku raketti talvella, Mutta olematon alavääntö verrattuna imppuun tai evoon.
Tuppaa perät paukkumaan myös noista, niistä on ollut puhetta supran tai fintoysin foorumeilla ja vissiin ei ollut mitään ihan halpoja osia mitä sinne pitää vaihtaa (Mutta mihin oliskaan?) ;D

Tossa muutama kk sitten paukahti kaverin gt-4Confusedta etulukko paskaks. :Smile
Running a ten second quarter mile in a honda is like coming out of the closet. You might feel good, but at the end of the day your still gay.<br />-----<br />Nissan rs13 -90<br />-----
Reply
#26
JPA Wrote:No ei se Imprezakaan mikään tilava auto ole, varsinkaan takapenkin osalta ja sedaneissa tavaratilan luukustakaan ei kummoisia tavaroita sisään saa ja selkänojassa on pelkkä suksiluukku. Sisustassa on muovinen tuulahdus 80-luvulta, ei varmaan Lancerissa sen parempi. Osat ja huollot kalliita ja bensan jano kova. Talvikelissä kaiken antaa kuitenkin anteeksi Big Grin
Ei impussa kyllä minun mielestä ole sen ahtaammat sisätilat tai tavaratila kuin muissakaan japanilaisissa sedaneissa.
Osia en miellä kalliiksi (ollut liikaa nissanin kanssa tekemisissä :Smile) kuhan vaan muistaa vähän katsella että mistä ostaa, esim. briteistä löytyy varsin kohtuulliseen hintaan Smile
Bensan kulutushan näissä on kova nyky mittapuun mukaan, mutta lumi kun tulee maahan niin ne huolet unhoittuu Wink
Nelikossa on tietysti talvikeleillä se huono puoli että sitten kun se on jumissa niin sitten se kans on jumissa, tai sitten se oli vain omaa suuruudeen hulluutta että "kyllähän me tuosta päästään" ;D
*300zx tt -91*  *Apache -58*
Reply
#27
Eikös Audin A6 bi-turbo quattro kelpais tai joku vastaava? Smile
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#28
skillz Wrote:toinen mikä itseä ainekin ärsyttää talvella on toi nelivedon jakosuhde (50/50). Tarmac gear voisi olla ihan mukava lisä talvikeleihin Wink
Mikäs tuossa vetosuhteessa on vialla? Tai jos haluaa esimerkiksi takapainoisemmaksi, niin saahan noihin ihan tehtaan tekemää DCCD-laatikkoa jossa vetosuhdetta voi säätää.


SubLine Wrote:Vittumaista vaihtaa tulppia, Tosin konkarit sanoo että jos oiken tekniikan hallitsee niin ei tarvitse puoli kylkeä purkaa. Muutenkin boxteri konetta joutuu vähän enempi pähkäillä.
Valitettava tosiasia vain on että tulppien vaihdossa voi saada kulumaan parikin tuntia. Mutta kun kerran on tulpat vaihtanut, niin seuraava kerta menee taas nopeammin. Kuitenkaan mikään huoltoystävällinen kone ei ole kyseessä.

SubLine Wrote:Osat maksaa myös hunajaa, Ainakin uusimpiin. Kaverillani on tuo "ötökänsilmä" Sti My01/02
Niin kannet väänty ja ahdin hajosi.
Osat ovat lähes kautta linjan kalliimpia kuin muissa japanilaisissa ja joitakin osia saattaa joutua odottamaan viikkotolkulla kun harvemmin löytyy Suomalaisten maahantuojaliikkeiden hyllyistä. Tulevat yleensä Hollannin keskusvarastolta tai sitten Japanista. Eivätkä ne osat vanhempiinkaan Subaruihin sen halvempia ole.

Kansien vääntymisestä ja ahtimen hajoamisesta haluaisin kysyä, että oliko moottoria viritetty? Ja jos (kun) oli, niin oliko virityksen tehnyt joku gti-lehden tilaaja? :Smile Harvemmin kyseisistä koneista kuitenkaan kansi antautuu ja turboakaan ei saa rikki ennen kuin väärällä käytöllä.


Ape Wrote:Eikös Audin A6 bi-turbo quattro kelpais tai joku vastaava? Smile
Ymmärtääkseni keskustelun aloittaja haluaisi kuitenkin auton, joka on oikeasti nelivetoinen eikä mikään ylimainostettu Torsenin keskilukolla varustettu avustava neliveto?





Omien kokemuksieni perusteella (6 subarua itse omistaneena ja serkkupojalla olleiden kolmen):

+ Toimiva symmetrinen neliveto vähäisillä voimansiirron häviöillä ilman turhia sähkövioille alttiita komponentteja kuten monissa muissa
+ Luotettava rakenteeltaan kaikilla osa-alueilla, erittäin vähän vikoja
+ Hyvin arvonsa säilyttävä
+ Helppoja/hyviä ajettavuudeltaan
+ EJ20T moottorin kesto myös viritettynä
+ Massasta erottuva
+ Yleensä hyviä varustelultaan
+ Varmatoiminen ja lämmin auto myös erittäin kylmissä olosuhteissa

- Kalliit varaosat ja osien huono saatavuus Suomesta, eBay ja ulkomaiset putiikit auttavat
- Moottorit yleensä hankalia huollettavia asiaan perehtymättömille
- Suuri bensankulutus
- Ainakin Impreza niinsanotusti luokkaansa pienempi sisätiloiltaan, Legacy ja siitä suuremmat sitten taas "normaalimitoissa"
- Vakiovaihteiston kesto jos aletaan virittämään. Kuuleman mukaan paljon Impun laatikoita särkynyt siinä 300 hevosen tehoilla. Tosin ainakin samat rattaat toisissa kuorissa ovat kestäneet enemmänkin, saattaa olla myöskin käyttötavasta paljon kiinni.
Datsun-Nissan Micra 1.5i Turbo IC -83
Datsun-Nissan Pulsar NX 1.5 -82 ("kyllä se tämäkin vielä joskus rekisteriin saadaan...")
Datsun-Nissan Sunny Coupé 1.5 -85
Datsun-Nissan Cherry 1.5 -83
Nissan Sunny 1.6LX -87
Subaru Leone 2.0i DOHC Turbo IC AWD -86
Subaru Targa Pickup 1.8 4WD -89
Subaru Legacy 1.8i AWD STW -91
Mazda 626 2.2i STW -96
Reply
#29
Quote:Kansien vääntymisestä ja ahtimen hajoamisesta haluaisin kysyä, että oliko moottoria viritetty? Ja jos (kun) oli, niin oliko virityksen tehnyt joku gti-lehden tilaaja? Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n Harvemmin kyseisistä koneista kuitenkaan kansi antautuu ja turboakaan ei saa rikki ennen kuin väärällä käytöllä.
Noh autohan on tuotu saksasta. Vasta suomen puolella havaittiin moottoritilassa ahtopaineen säädin ja muita purkkavirityksiä mitkä eivät sinne todellakaan kuuluisi. Ilmeisesti jo saksassa "revitelty" huonoon kuntoon.

Mitä vetosuhdanteeseen tulee niin tosiaan subaru tarjoaa DCCD-lootia mitä pystyy itse säätämään vetosuhdannetta.
Tietääkseni ainakin classic koppasissa (GC8) impuissa type-r ja type-ra on tuo laatikko jo tehtaaltaan tullessa
Ilmeisesti uusimpiinkin sensaa lisävarusteena.

-Saksasta tuotu ralli subaru-
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#30
No niin, näin tuoreeltaan voin sanoa johonkin jotain:

Tee Koo Wrote:+ Hyvin arvonsa säilyttävä
+ Helppoja/hyviä ajettavuudeltaan
+ Yleensä hyviä varustelultaan

Juu, olihan tuo vittumaisen kallis.
Ihan helppohan tuota on ajella.
Varustelun osalta hieman eri mieltä, sillä kyseessä on selkeä rollback Aero-Saabista, jossa oli kaikki mahd. varusteet. ;D

Tee Koo Wrote:- Vakiovaihteiston kesto jos aletaan virittämään. Kuuleman mukaan paljon Impun laatikoita särkynyt siinä 300 hevosen tehoilla. Tosin ainakin samat rattaat toisissa kuorissa ovat kestäneet enemmänkin, saattaa olla myöskin käyttötavasta paljon kiinni.

Tämä on totta. Kohdalleni sattuneeseen yksilöön on vuosi sitten rempattu laatikko. Remonttikuitissa on lähemmäs 4000 euron hintalappu. Eiköhän se mulla kestä taas hieman eteenpäin. Wink Ei harmittanut yhtään, kun tuollainen kuitti tuli vastaan. Lisäksi autosta löytyi penkityslappu, Harinen laittanut pientä tuuninkia koneeseen ja +200 kW näyttäis olevan.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)