Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Impreza WRX
#31
K2 Wrote:Tämä on totta. Kohdalleni sattuneeseen yksilöön on vuosi sitten rempattu laatikko. Remonttikuitissa on lähemmäs 4000 euron hintalappu. Eiköhän se mulla kestä taas hieman eteenpäin. Wink Ei harmittanut yhtään, kun tuollainen kuitti tuli vastaan. Lisäksi autosta löytyi penkityslappu, Harinen laittanut pientä tuuninkia koneeseen ja +200 kW näyttäis olevan.

Kaikkea ne ihmiset viitsii maksella, laatikkoja kun saa omalle kotiovelle toimitettuna reilusti alle tonnilla. Mitä Harisen lastuun tulee niin suosittelen tsekkausta jossain muualla, vaikkapa AMW:llä. Mitsuissa Harisen tuunaamissa peleissä ollut todella usein vaarallista nakutusta.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#32
nokonzok Wrote:
K2 Wrote:Tämä on totta. Kohdalleni sattuneeseen yksilöön on vuosi sitten rempattu laatikko. Remonttikuitissa on lähemmäs 4000 euron hintalappu. Eiköhän se mulla kestä taas hieman eteenpäin. Wink Ei harmittanut yhtään, kun tuollainen kuitti tuli vastaan. Lisäksi autosta löytyi penkityslappu, Harinen laittanut pientä tuuninkia koneeseen ja +200 kW näyttäis olevan.

Kaikkea ne ihmiset viitsii maksella, laatikkoja kun saa omalle kotiovelle toimitettuna reilusti alle tonnilla. Mitä Harisen lastuun tulee niin suosittelen tsekkausta jossain muualla, vaikkapa AMW:llä. Mitsuissa Harisen tuunaamissa peleissä ollut todella usein vaarallista nakutusta.

Ja rapeella tonnilla saa jo kestävämmän lootan imppuun. Tuossa on käsittääkseni samat sisuskalut vakiona kuin Gt:n laatikossa, joka korkkas itselläkin alle 300hpllä.
Toki käytöstä kiinni, oma on ajettavaks tehty ja saanut kyllä sikaa.. Flatsiftiä etc. Ra:n rattailla kasattu loota -5 vaihde on pelannut ny ihan hyvin jo pitkään.
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#33
Millanens budjetti on?

30k hintalapulla sais hyväkuntoisia RS4 avdi paskaluukkuja. Kättä vaa syvemmälle taskuun ja ostaa se oikee auto.
290kw / 660nm
Reply
#34
vegelius Wrote:Millanens budjetti on?

30k hintalapulla sais hyväkuntoisia RS4 avdi paskaluukkuja. Kättä vaa syvemmälle taskuun ja ostaa se oikee auto.

Eiköhän K2 jo kerennyt Subaru-kaupoilla käydä. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä miten "oikea auto" ja "Audi" mahtuu samaan virkkeeseen Big Grin
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#35
SubLine Wrote:Itselläni on myös ollut hetken GT-4 ST205 wrc -94
Ainakin vesijäähdytteinen välijäähdytin temppuili omassa antoi aina vikakoodia jos ei ollut piripinnassa.
Toyotalle tutut syncro ongelmat olivat myös omassani riesana.
Yllätävän tilava pituudeltaan mutta ei ainakaan korkeudeltaan.
Lähtee ku raketti talvella, Mutta olematon alavääntö verrattuna imppuun tai evoon.
Tuppaa perät paukkumaan myös noista, niistä on ollut puhetta supran tai fintoysin foorumeilla ja vissiin ei ollut mitään ihan halpoja osia mitä sinne pitää vaihtaa (Mutta mihin oliskaan?) ;D

Alustan puslia sinne on aika moni vaihdellut, vaikka kai sellanen sallitaan kohta parikymppiselle autolle. Ei kai noissa perät ihan normitehoilla pauku, en ainakaan muista kuulleeni? Viritellessä toki saa kaiken hajalle, aina se uus sulake jostain löytyy. :-\
Reply
#36
nokonzok Wrote:Eiköhän K2 jo kerennyt Subaru-kaupoilla käydä. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä miten "oikea auto" ja "Audi" mahtuu samaan virkkeeseen Big Grin

Joo nyt mennään Subarulla ainakin jonkin matkaa. Jos tämä alkaa vituttamaan, niin kai sitä voi taas vaihtaa.

nokonzok Wrote:Kaikkea ne ihmiset viitsii maksella, laatikkoja kun saa omalle kotiovelle toimitettuna reilusti alle tonnilla. Mitä Harisen lastuun tulee niin suosittelen tsekkausta jossain muualla, vaikkapa AMW:llä. Mitsuissa Harisen tuunaamissa peleissä ollut todella usein vaarallista nakutusta.

Enkä minäkään tajua tuota laatikkorempan hintaa, sillä tosiaan vaihtolaatikoita on maailma täynnä ja sellaisen laittaminen ei mitenkään maksaisi tuollaista summaa. Mutta tästä on turha puhua enempää, sen on teettänyt joku vieras henkilö vuosi sitten, ei ole meiltä keneltäkään pois. Kiitos tuosta nakutusinfosta, jos sitä tässä kesällä ehtisi jossain piipahtamaan.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#37
Kirjoittelehan K2 tänne kokemuksia autosta kunhan olet muutaman hetken ajanut ja siihen tottunut. Smile
Live slow, die old.
Reply
#38
nokonzok Wrote:
vegelius Wrote:Millanens budjetti on?

30k hintalapulla sais hyväkuntoisia RS4 avdi paskaluukkuja. Kättä vaa syvemmälle taskuun ja ostaa se oikee auto.

Eiköhän K2 jo kerennyt Subaru-kaupoilla käydä. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä miten "oikea auto" ja "Audi" mahtuu samaan virkkeeseen Big Grin

Ei ne oikein mahdukkaan vaikka RS tekeekin poikkeuksen.
290kw / 660nm
Reply
#39
Pasi Wrote:Kirjoittelehan K2 tänne kokemuksia autosta kunhan olet muutaman hetken ajanut ja siihen tottunut. Smile

Meinaat, että pian olen vaihtamassa rivakampaan peliin? Wink Näin parin illan ajojen jälkeen fiilis on vielä hyvä. (Enkä ole edes ajanut huviajelua, eilen kauppareissua yms. asiointia ja tänään piti käydä pari harrastesarjan fudismatsia pelaamassa.) Töissä piti käydä julkisilla, kun saan uudelle rekkarille naitetun parkkiluvan hoidettua vasta ensi viikolla. Tosin eipä tuonne stadin ytimeen oikeasti kannata omalla autolla kulkea. Takaovet hämmentävät yhä, "ai kassin saa takapenkille helpomminkin kuin tästä etuovesta..." ;D
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#40
K2 Wrote:No niin, näin tuoreeltaan voin sanoa johonkin jotain:

Tee Koo Wrote:+ Hyvin arvonsa säilyttävä
+ Helppoja/hyviä ajettavuudeltaan
+ Yleensä hyviä varustelultaan

Juu, olihan tuo vittumaisen kallis.
Ihan helppohan tuota on ajella.
Varustelun osalta hieman eri mieltä, sillä kyseessä on selkeä rollback Aero-Saabista, jossa oli kaikki mahd. varusteet. ;D

Tee Koo Wrote:- Vakiovaihteiston kesto jos aletaan virittämään. Kuuleman mukaan paljon Impun laatikoita särkynyt siinä 300 hevosen tehoilla. Tosin ainakin samat rattaat toisissa kuorissa ovat kestäneet enemmänkin, saattaa olla myöskin käyttötavasta paljon kiinni.

Tämä on totta. Kohdalleni sattuneeseen yksilöön on vuosi sitten rempattu laatikko. Remonttikuitissa on lähemmäs 4000 euron hintalappu. Eiköhän se mulla kestä taas hieman eteenpäin. Wink Ei harmittanut yhtään, kun tuollainen kuitti tuli vastaan. Lisäksi autosta löytyi penkityslappu, Harinen laittanut pientä tuuninkia koneeseen ja +200 kW näyttäis olevan.

Pitääkin onnitella oikean merkin valinnasta Wink Päädyitkö sitten WRX vai STI ja mikä vm?
JDM Impreza WRX STI MY01<br /><br />Ex Nismot:<br /> S14 -96<br /> S13 -92
Reply
#41
Vigurius Wrote:Mulla oli kolmisen kuukautta tuossa talvella 01vm sti "ötökkäsilmä" talvileluna.
Ihan saatanan tylsä vehe, ei kiinnostanu lähtä ollenkaan huvikseen ajelee eikä leikkimään. Hyvä se oli ajaa ja kaikki toimi, mut niin on vaikka esim tojotan joku perusmalli.. Ihan stnan tylsä, kaverit sanoo et kesällä vielä turhempi.
En oikein voi haukkua muuten koska se toimi ja varmaan ihan kiva joittenkin mielestä, mut mä lähin mieluummin ajaa awdin Q7:lla. Ehkä oon vaan liian wanha?

Asiastahan voidaan olla montaa mieltä ;D Mikä siittä teki sitten tylsän? En nyt itte lähtis perus tojotaan vertaan kuitenkin pyöritään vähän eri luokan autoissa. Parempi vertailukohde olisi EVO ylläri pylläri.

Itse en tiennyt mitä odottaa autolta, kun en tämmöistä ole ennen ajanut. Viikon verran ötökänsilmällä tullut päristeltyä ja olen todella tyytyväinen. Mulla vaihtoehtoina oli EVO 7 ja STI *bugeye* subbe vei kuitenkin voiton.
JDM Impreza WRX STI MY01<br /><br />Ex Nismot:<br /> S14 -96<br /> S13 -92
Reply
#42
Mulla oli pari vuotta nurkkakäyttiksenä -02 WRX facelifti, kiva autohan se on talvella ja miksei kesälläkin ajella. Reagoiva ois varmaan kuvaileva sana, helpoo ajaa ja menee minne haluaa, ihan kiva leikkikalu jonka voi surutta antaa äitimuorillekin. Itse en kyllä pitkää matkaa viitsinyt tuolla sahata, yleensä jos yli 50km päähän tarvi lähteä niin otin alle jonkin muun.

Mun oli ihan mieto pakoputkiviritteinen tuo ja ei mitään murhetta ollut laitteessa teknisesti, sisusta on melko -90 luvun corollamainen jos negatiivistä haluaa hakea. Ennemmin Imppu kuin Evo vieläkin jos tuontyyppistä taas jossain välissä halajaa, tekniikkaan luotto on aika paljon kovempi.
Reply
#43
Muukkis Wrote:Pitääkin onnitella oikean merkin valinnasta Wink Päädyitkö sitten WRX vai STI ja mikä vm?

Kiitos kiitos, Karvalakki-WRX vain, köyhä ja tyhmä kun olen. MY05.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#44
Ainahan omistajalleen uutta pitää onnitella..

Itse ajelin 03 WRX.llä n.neljä vuotta.Kuten niin monilla muillakin kävi myös minulla että kuherrusajan jälkeen alkoi palikoiden vaihtelu lisätehojen toivossa.
Kiitos autofoorumien apu löytyi helposti ja pian olikin teholukemat samat kuin ikäisessä STi.ssä eikä tarvinnut karvalakkiuttansa hävetä...jos tuo WRX mikään vaatimaton on jos samasta mallista GL.t on.

Varaosien hintoja turha niin murehtia jos kerran näikin eksoottiseen menopeliin päätyy ja jos aiemminkin harrastanut vastaavaa,niin tietää ettei halpahallin hyllyltä löydy.

Ajo-ominaisuudet varsinkin maantiellä ei niin juhlavat olleet että siitä pitäisi julistaa etenkin kun omissa vertailupohjissa aiemmin olleet isot perheautot tuota vääristää.

Mites sitä kukaan autonsa kaikkia hyviä puolia jälkeenpäin muistaa kun niistä nautti.Vastaavasti huonojen puolien murehtiminen on suomalaisille sitä suurinta osaamista.

Oikeastaan se itselle suurin harmi tässä nykyisessäkin impussa on tuo radion kuuluvuus..hyvä kun lisäantennillakaan saat kuulumaan kunnolla...tainnut jäädä tuo "popittaminen" vanhuuttaan...

Parasta musaa on ku avaa ikkunat ja antaa boxerin musiikin hivellä korvia 8)

Ja kuten moni muukin todennut niin talviautona mainio peli...kun vain muistaa että pysähtyäkin pitää ;D
Impreza STi PSE III 06<br />S13 `TimeAttack`
Reply
#45
Nostellaan vähän vanhaa ketjua ylös.

Tarkoitus tossa ostella talveksi imppua joko lamamallin wrx tai mikäli sopiva sattuu kohdalle niin miks ei STI:kin. Ehtona on, että on varustettu LHD ohjauksella. Mitens tuo boxer koneen kesto? Tuon ikäluokan vehkeillä (01-04) on kuitenkin jo ajettu se 170-200tkm, onko isoja remppoja odotettavissa? Onkos mitään isoja tyyppivikoja?
Nissan 200sx s13 -92
Range Rover 3.5 v8 -89
Audi A6 1.9tdi -04
Yamaha yz450f -08
Reply
#46
Nordi Wrote:Nostellaan vähän vanhaa ketjua ylös.

Tarkoitus tossa ostella talveksi imppua joko lamamallin wrx tai mikäli sopiva sattuu kohdalle niin miks ei STI:kin. Ehtona on, että on varustettu LHD ohjauksella. Mitens tuo boxer koneen kesto? Tuon ikäluokan vehkeillä (01-04) on kuitenkin jo ajettu se 170-200tkm, onko isoja remppoja odotettavissa? Onkos mitään isoja tyyppivikoja?

Koneethan noissa on ihan pommin varmoja ja uskaltaa kyllä avaamatta ajella pitkälle päälle 300tkm, jos ei suurempia virityksiä oo ollu.
Tyyppiviaks ainankin itse lasken noille ihan liian alimitotetut kytkimet. Eli nää alkaa helposti luistelee. Puolat myös vanhemmissa malleis oli ongelmana. Ei enään
noin uusissa niin paljon vikaa. Suosittelen kyllä ehdottomasti sijottamaan mielummin pikkasen enemmän, jos vaan rahkeet riittää, että saa suoraan sti:n. On nuo vaan täysin eri autoja loppujen lopuks.
Käyttis: Toyota Yaris Verso "JDM" '01
Projekti/kesäauto: Nissan Skyline HCR324 '91
Pyörä: Yamaha YZF-R6 '05

Muovilahkeet, umpikumirenkaat ja ämpärinkokoinen pakoputken pää. Ei sovellu autoiluun.
Reply
#47
Mikäli meinaat pitää kauemmin kun yhden talven, niin ehdottomasti STi. Noi on 2 täysin eri autoa. Vois melkein verrata että WRX on lamaline ja STi jumala BNR Subarulla.
Ovat tosiaankin ihan eri autoja tekniikalta ja ajattavuudeltaan. Käyt koeajamassa WRX ja STi samasta korimallista niin huomaat eron paljon paremmin.
Evolution VIII MR FQ-320

<vase> sx on kyllä mahtava
Reply
#48
dimsky Wrote:Koneethan noissa on ihan pommin varmoja ja uskaltaa kyllä avaamatta ajella pitkälle päälle 300tkm, jos ei suurempia virityksiä oo ollu.

...Jos vertaa Wankel-moottoriin ;D

Pääsee kyllä omalla n.50 eri bokserin otannalla melkeinpä samaan kastiin Wankeleiden kanssa. Eli kaukana ovat kyllä pomminvarmoista.
Jos tuontiautojen Top3 Tekniikkahelvetti pitäisi listata niin kärjessä olisi ehdottomasti Wankel, Bokseri ja 3.sijasta taistelisi tiukasti BMW ja MB V12 viritelmät.
Reply
#49
Kestäviä vehkeitä järkevillä tehoilla.
Enemmän rakennettuna noissa ei eroa ole joten Wrx halvempi alusta mihin vaihtaa osat.
Jos suunnitelmissa rakennella niin osta kuus lovisella lootalla, paljon kestävämpi.
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#50
Jontte Wrote:Kestäviä vehkeitä järkevillä tehoilla.
Enemmän rakennettuna noissa ei eroa ole joten Wrx halvempi alusta mihin vaihtaa osat.
Jos suunnitelmissa rakennella niin osta kuus lovisella lootalla, paljon kestävämpi.

Suhteellinen käsite. STi tarjoaa jo valmiiksi kestävemmän ja paremman lähtökohdan virittämiseen. Noissa nyt sattuu olemaan aika paljon eroa muutenkin kun pelkän koneen ja laatikon osalta.
Evolution VIII MR FQ-320

<vase> sx on kyllä mahtava
Reply
#51
janza Wrote:
Jontte Wrote:Kestäviä vehkeitä järkevillä tehoilla.
Enemmän rakennettuna noissa ei eroa ole joten Wrx halvempi alusta mihin vaihtaa osat.
Jos suunnitelmissa rakennella niin osta kuus lovisella lootalla, paljon kestävämpi.

Suhteellinen käsite. STi tarjoaa jo valmiiksi kestävemmän ja paremman lähtökohdan virittämiseen. Noissa nyt sattuu olemaan aika paljon eroa muutenkin kun pelkän koneen ja laatikon osalta.

Kaveri on ostamassa talveksi autoa ja täällä käydään vaan pohtimaan sitä, mistä saa eniten tehoa ja parhaan ratalelun. ;D Juu toki on WRXConfusedsä ja STiConfusedsä melkoisesti eroja, mutta näin Subarun omistajana ja jonkin verran asiaan tässä viime kuukausien aikana tutustuneena sanoisin, että talvikäyttikseksi WRX lienee parempi valinta. Niillä on kuitenkin hintaeroa aika lailla ja talvikäyttiksessä ei kovin monella ole se virityspotentiaali ykkösenä valintaa tehtäessä. Tavallinen WRX lastuputkivireillä on jo useille ihan riittävän ripeä käyttis (jos välttämättä haluaa edes virittää) ja ainakin subbe-klubin porukan mukaan se on pidemmän päälle kaupungissakin mukavampi pyöritellä kuin STi. Kyllähän noita '01-'04-malleja löytää aika lailla alle 170 tkm ajettuna, jos ei budjetti ja aikataulu tule vastaan.

Kytkimen lisäksi viritys aiheuttaa laatikon porsimista, mutta ei kai tuokaan ole iso haaste talvikäyttiksessä. Jos laatikko porsii, niin tässäkin ketjussa on jo aiemmin neuvottu, mitä silloin kannattaa tehdä. Muistaakseni sekin on jo nostettu esille, ettei WRX kuulemma olekaan lamamalli, vaan onhan sen alapuolella se turboton perusmalli. Wink Yksi vastaan tullut tyyppivika on takaiskarit, ne tuppaavat lonksumaan vähän ajetuissakin, mutta taisi olla niin, ettei tämä tyyppivika ilmaantui vasta 2005 vuosimalliin.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#52
janza Wrote:
Jontte Wrote:Kestäviä vehkeitä järkevillä tehoilla.
Enemmän rakennettuna noissa ei eroa ole joten Wrx halvempi alusta mihin vaihtaa osat.
Jos suunnitelmissa rakennella niin osta kuus lovisella lootalla, paljon kestävämpi.

Suhteellinen käsite. STi tarjoaa jo valmiiksi kestävemmän ja paremman lähtökohdan virittämiseen. Noissa nyt sattuu olemaan aika paljon eroa muutenkin kun pelkän koneen ja laatikon osalta.

STi, aivan ilman muuta. On niissä ihan oikeasti eroa, varsinkin näissä uudemmissa.

Joni P. Wrote:
dimsky Wrote:Koneethan noissa on ihan pommin varmoja ja uskaltaa kyllä avaamatta ajella pitkälle päälle 300tkm, jos ei suurempia virityksiä oo ollu.

...Jos vertaa Wankel-moottoriin ;D

Pääsee kyllä omalla n.50 eri bokserin otannalla melkeinpä samaan kastiin Wankeleiden kanssa. Eli kaukana ovat kyllä pomminvarmoista.
Jos tuontiautojen Top3 Tekniikkahelvetti pitäisi listata niin kärjessä olisi ehdottomasti Wankel, Bokseri ja 3.sijasta taistelisi tiukasti BMW ja MB V12 viritelmät.

Suunnilleen saman suuruisella otannalla olen vahvasti eri mieltä. Tiedän yhden meiltä tulleen tapauksen, jossa Subarun kone on porsinut. Sekin kerkesi olemaan Suomessa toista vuotta ennen kuin kilahti. Kaiken rikki saa, mutta ei kyllä omat kokemukset millään tue sitä, että bokserit olisivat jotenkin paskoja. Wankeleista vähemmän kokemusta, mutta ei ole tullut sellaistakaan paskaa vastaan vielä tähän päivään mennessä. Jokunen ilmamäärämittari on mennyt vaihtoon ja joissain TT Legacyissä on ollut alipanehelvettien kanssa pientä murhetta, mutta ei mitään aidosti vakavaa. Varmaan käynyt hyvä tuuri sitten...
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#53
janza Wrote:
Jontte Wrote:Kestäviä vehkeitä järkevillä tehoilla.
Enemmän rakennettuna noissa ei eroa ole joten Wrx halvempi alusta mihin vaihtaa osat.
Jos suunnitelmissa rakennella niin osta kuus lovisella lootalla, paljon kestävämpi.

Suhteellinen käsite. STi tarjoaa jo valmiiksi kestävemmän ja paremman lähtökohdan virittämiseen. Noissa nyt sattuu olemaan aika paljon eroa muutenkin kun pelkän koneen ja laatikon osalta.
Noh, nimen omaan suhteellinen käsite.
StiConfusedsä on paremmat lähtökohdat pikkuvireille, molemmista menee 90% rojuista vaihtoon 400hp kulmilla jos
haluaa pitää sen auton pommin varmana.
Huomattavan paljon lähempänä toisiaan noi autot on kun Gtst verrattuna Gt-r Tongue.

Mitäs ajo ominaisuuksiin vaikuttavia isoja eroja näissä uudemmissa(+01vm) stiConfusedsä on verrattuna wrx mitä vanhemmissa ei ole?
Ei itseällä ole tullut perehdyttyä asiaan ja kun kaikki niitä mainostaa niin mielellään niistä kuulisi. Smile
Nissanilla rullaillaan vieläkin. Ex. R33 Gts-t, Impreza, S13, etc..
Reply
#54
K2 Wrote:Kaveri on ostamassa talveksi autoa ja täällä käydään vaan pohtimaan sitä, mistä saa eniten tehoa ja parhaan ratalelun. ;D Juu toki on WRXConfusedsä ja STiConfusedsä melkoisesti eroja, mutta näin Subarun omistajana ja jonkin verran asiaan tässä viime kuukausien aikana tutustuneena sanoisin, että talvikäyttikseksi WRX lienee parempi valinta.

Annoin kanssa itse oman näkemykseni asiaan enemmän kuin yhden Subarun omistaneena ja useamman ajaneena. Ei siis mutuilua ;D

Mainitsinkin ensimmäisessä viestissäni itse seuraavasti "Mikäli meinaat pitää kauemmin kun yhden talven, niin ehdottomasti STi."

STi antaa uudemmissa korimalleissa huomattavasti isomman vastineen ja hauskuuskertoimen rahalle kun WRX.

Jontte Wrote:Noh, nimen omaan suhteellinen käsite.
StiConfusedsä on paremmat lähtökohdat pikkuvireille, molemmista menee 90% rojuista vaihtoon 400hp kulmilla jos
haluaa pitää sen auton pommin varmana.

Aika iso prosentti jos 90% tekniikasta menee vaihtoon, ei kyllä ole tähän mennessä tullut vastaan. Toki jos koneella on huomattavan paljon ajettu ja historia on hieman hämärän peitossa niin voi kysyä itseltä kannattaako sitä lähteä virittämään tonne suuntaan. Siltin tosta ei saa mitenkään 90% osia vaihtoon tekniikasta ellei niitä välttämättä halua vaihtaa. Mulle tekniikka meinaa tässä tapauksessa voimansiirtoa ja konetta. WRX kanssa voi hyvin pitääkin paikkansa mutta ei kyllä STi kanssa, varsinkaan kun puhutaan GDB korimallista.

Paljon myös riippuu käyttäjästä miten autoaan kohtelee. Aina toki voi olla paskaa tuuria mukana ja levitä ihan vakio kone myös.
Evolution VIII MR FQ-320

<vase> sx on kyllä mahtava
Reply
#55
Itse ajelin MY04 STI:llä parivuotta ja olin todella tyytyväinen. Moottori kyllä kestää hyvin STI malleissa jopa viritettynä, mutta noista WRXConfusedtä on huonoja kokemuksia. Yleisin vika taitaa olla öljynkierrossa josta kk-laakerit kärsii. Tähänkin tautiin löytyy lääke nykyään hyvinkin helposti. Esim. jos jakopääremontti tiedossa niin samalla vaihtaa sen alkuperäiisen öljypumpun MY08 STI malliseen. Taisi olla Metro-Autossa n.300€, ja tämän jälkeen on laakeri viat vähentyneet huomattavasti.

Jos vain budjetti kestää niin ehdottomasti STI malli ja GDB mallinen tai uudempi. Auto on kuin eri planeetalta tuohon WRX malliin verrattuna. Eikä nuo osatkaan niin julmetun kalliita ole jos jaksaa nähdä hieman vaivaa ja etsii mistä niitä kannattaa ostaa.
-BNR32 HKS powered<br />-ex Subaru Impreza WRX STI MY05<br />-ex N14 Gti SR20VE
Reply
#56
Jahas vastauksia tulikin oikein roppakaupalla. Noita STI malleja on vain hivenen niukasti tarjolla LHD ohjauksella, WRX malleja taas on runsaammin. Tosiaan mitään ratalelua ei ole tarkoitus rakennella/ostaa, ihan käyttikseksi tulossa. Tuossa nyt olisi yksi 03 STI kiikarissa -> http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/4366177 . Täytyy katsoa päästäänkö kauppoihin asti. Aikataulu tässä on rajoittavana tekijänä, kauaa ei jaksaisi julkisilla leikkiä.
Nissan 200sx s13 -92
Range Rover 3.5 v8 -89
Audi A6 1.9tdi -04
Yamaha yz450f -08
Reply
#57
No tuo on ainakin hyvä yksilö Wink Subaruclubilta omistaja.
Evolution VIII MR FQ-320

<vase> sx on kyllä mahtava
Reply
#58
Nordi Wrote:Jahas vastauksia tulikin oikein roppakaupalla. Noita STI malleja on vain hivenen niukasti tarjolla LHD ohjauksella, WRX malleja taas on runsaammin. Tosiaan mitään ratalelua ei ole tarkoitus rakennella/ostaa, ihan käyttikseksi tulossa.

Mene vaan rohkeasti koeajamaan molemmat ja eiköhän se oma fiilis sitten kerro, mikä alle kuuluu. Tuo LHD/RHD-valinta rajoitti hieman ostopuuhia meikäläisenkin kohdalla, toinen rajoitin oli tietenkin lompakko.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#59
Aikasemmin mulla oli -98 STI ja nyt -00 GT, kova on polte hankkia STI Tongue on ne sen verran erilaisia.
Tuohon moottorin kestävyyteen sen verran otan kantaa että paljon niitä tuhotaan sillä että tuonti autoa ei säädätetä meijän bensalle.
Tämän voin ihan omakohtaisestikin tunnustaa tehneeni ;D
*300zx tt -91*  *Apache -58*
Reply
#60
Api(na) Wrote:Aikasemmin mulla oli -98 STI ja nyt -00 GT, kova on polte hankkia STI Tongue on ne sen verran erilaisia.
Tuohon moottorin kestävyyteen sen verran otan kantaa että paljon niitä tuhotaan sillä että tuonti autoa ei säädätetä meijän bensalle.
Tämän voin ihan omakohtaisestikin tunnustaa tehneeni ;D

Eikö suparut osaa kompensoida alempaa oktaanitasoa?
Live slow, die old.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)