Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mikä veroton nelivetoinen farmariauto kannattaisi hankkia?
billy.gif Wrote:Nyt tulee nostettua "hieman" vanhaa tekstiä, ja vieläpä OT:tä eli pahoittelut!

Pari päivää sitten tuollainen uusinta koppaa (2013) oleva RS Octavia kiihdytti edelläni Turun motarille Helsingissä. Kuski painoi kaikesta päätellen kaasun pohjaan heti kun vasemmalla kaistalla edessä olija väisti pois edestä. Joka tapauksessa pölähdys ja sen kiihdytyksen jälkeinen haju oli aivan karmea, ei siis mikään kuuman katalysaattorin haju tms. normaali tuoksu kun moottoria kuormittaa kunolla. Kyydissäni istuneet kaverit ihmettelivät onko meikäläisen käyttöauto, vanha Fordin ruoska, hajoamassa Big Grin
Itse olin juurikin tuollaisella uusi koppaisella RS Octavialla liikenteessä Turussa ja Helsingissä pari päivää sitten. Kaasun käyttö oli mielestäni aika maltillista tuolla reissulla, tai en ainakaan muista, että olisin mitenkään erityisemmin kaahaillut. Nopeusrajoituksia noudattelen hyvin pitkälti.

Jos minä olin tuo kiihdyttelijä, niin veikkaisin, että DPF:n poltto ilmeisesti käynnistyi juuri tuossa vaiheessa. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä 15tkm aikana. Jos siis meinasit, että öljyä olisi palanut.
Reply
Rocco Wrote:Itse olin juurikin tuollaisella uusi koppaisella RS Octavialla liikenteessä Turussa ja Helsingissä pari päivää sitten. Kaasun käyttö oli mielestäni aika maltillista tuolla reissulla, tai en ainakaan muista, että olisin mitenkään erityisemmin kaahaillut. Nopeusrajoituksia noudattelen hyvin pitkälti.

Jos minä olin tuo kiihdyttelijä, niin veikkaisin, että DPF:n poltto ilmeisesti käynnistyi juuri tuossa vaiheessa. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä 15tkm aikana. Jos siis meinasit, että öljyä olisi palanut.

Tämä tapaus nousi pois Kehä 1:n liittymässä. En tiedä DPF:n hajuista tarkemmin, mutta bensa RS se oli.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)