Ahtomittari tuli.. Pääsee hiljalleen asemmushommiin. Kävin tossa ennen töitä kurkkimassa konehuoneeseen, niin äkkiseltään löysin tällasen letkun, joka näyttäs menevän aikalailla oikeeseen paikkaan? Voiko ahtomittarin liittää tähän letkuun vai mistä ootte sen vetänyt? Autohan oli siis R33 GT-R
PS. saakos samaan letkuun liittää dumpin ohjausken, vai pitääkö näiden olla eri puolilla kaasuläppää?
Turbo: Ahdin määrää tahdin. Twinturbo: Ahtimet määrää tahtimet?
Larja Wrote:Ahtomittari tuli.. Pääsee hiljalleen asemmushommiin. Kävin tossa ennen töitä kurkkimassa konehuoneeseen, niin äkkiseltään löysin tällasen letkun, joka näyttäs menevän aikalailla oikeeseen paikkaan? Voiko ahtomittarin liittää tähän letkuun vai mistä ootte sen vetänyt? Autohan oli siis R33 GT-R
PS. saakos samaan letkuun liittää dumpin ohjausken, vai pitääkö näiden olla eri puolilla kaasuläppää?
Eihän tuo ole alipaine letku? Näyttää Vähän samalta mitä gts mallissa tuo letkusökkelö tuolla. En nyt muista oliko öljy vai vesilinja, tuohan haarottuu öljynsuodattimen jalalta tuonne. Tietty jos joku tietää varmaksi ni korjatkoon asian oikein, itse en kuitenkaan getaria ole käsitellyt
Larja Wrote:Ahtomittari tuli.. Pääsee hiljalleen asemmushommiin. Kävin tossa ennen töitä kurkkimassa konehuoneeseen, niin äkkiseltään löysin tällasen letkun, joka näyttäs menevän aikalailla oikeeseen paikkaan? Voiko ahtomittarin liittää tähän letkuun vai mistä ootte sen vetänyt? Autohan oli siis R33 GT-R
PS. saakos samaan letkuun liittää dumpin ohjausken, vai pitääkö näiden olla eri puolilla kaasuläppää?
saattaa olla vesiletku toi nuolella merkitty.
orkkis ahtomittarille on map anturi rintapellissä, haarota siitä uudelle mittarille.
missä tehoissa rb26 vakio bensakisko joutaa vaihtoon? entä mikä on bensanpaineen vaikutus suutinten tuottoon, esim 600cc@3bar vs [email protected]? onko tietoa?
tuokki Wrote:missä tehoissa rb26 vakio bensakisko joutaa vaihtoon? entä mikä on bensanpaineen vaikutus suutinten tuottoon, esim 600cc@3bar vs [email protected]? onko tietoa?
No ei kannata tuota bensakiskoa ainakaan murehtia . Omasta BNR32 penkitetty edellisellä setupilla 570hv eikä tuota kiskoa ole vielä ainakaan tarvinnut vaihtaa. Vai meinasitko jonkun +++1000hp hirviön siitä tehdä ?
tuokki Wrote:missä tehoissa rb26 vakio bensakisko joutaa vaihtoon? entä mikä on bensanpaineen vaikutus suutinten tuottoon, esim 600cc@3bar vs [email protected]? onko tietoa?
No ei kannata tuota bensakiskoa ainakaan murehtia . Omasta BNR32 penkitetty edellisellä setupilla 570hv eikä tuota kiskoa ole vielä ainakaan tarvinnut vaihtaa. Vai meinasitko jonkun +++1000hp hirviön siitä tehdä ?
Väännöistä päättelisin että siellä on jo ++600 ja jos siitä lähtee jatkaan niin ihan aiheellistahan noista on ottaa selvää. Sorry Ot.
Tuolla jotain osviittaa: http://www.gtr.co.uk/forum/147449-how-mu...-take.html
tuokki Wrote:missä tehoissa rb26 vakio bensakisko joutaa vaihtoon? entä mikä on bensanpaineen vaikutus suutinten tuottoon, esim 600cc@3bar vs [email protected]? onko tietoa?
No ei kannata tuota bensakiskoa ainakaan murehtia . Omasta BNR32 penkitetty edellisellä setupilla 570hv eikä tuota kiskoa ole vielä ainakaan tarvinnut vaihtaa. Vai meinasitko jonkun +++1000hp hirviön siitä tehdä ?
Väännöistä päättelisin että siellä on jo ++600 ja jos siitä lähtee jatkaan niin ihan aiheellistahan noista on ottaa selvää. Sorry Ot.
Tuolla jotain osviittaa: http://www.gtr.co.uk/forum/147449-how-mu...-take.html
aika pitkälle riittää tukki ja bensalinjat jos noihin juttuihin on uskominen(800hv), raja ei tule mun virityksillä vastaan. sen takia asiasta kyselin kun voi olla että joudun suuttimet vaihtamaan isompiin niin kiskonvaihtoa mietin samalla, mut tarvetta siis ei ole vaihtaa kuin ulkonäöllisistä syistä.
Tarkotatko sitä minkä joku japsivalmistaja teki korvaamaan alkuperäsen tonnin arvosen g anturin joka on käsijarrun vieressä? En nyt millään löytäny sitä, että kehuttiinko siinä olevan jotain parannuksia, mut pääsääntösesti kai se tehtiin siksi että oem on törkeen hintanen. Vai mistä me es puhutaan..
Jep, just toi purkki mitä do luck ja midori kaupittelee. Midorilla on kaks versioo. Originaalissahan ne kulahttaneet jouset aiheuttaa signaaliin huojuntaa, toki katukäytössä moista ei taida tarvita ellei originaali jostain syystä hajoa. Tosin mielenkiintosta tuota on seurata kuinka toi kehittyy
Kyllä varmaan itekkin tulee hommattua kun ei maksa munamaitoo kuitenkaa. Tosin taidan odotella hetken tuleeko tosta ohjelmoitavasta versiosta kaupan hyllyyn tuote ja jos tulee niin kuinka vaikee se on säätää mieleisekseen.
Kumpaa versiota meinasit tuosta midorin poksista hommailla?
R32sa etuvedon kytkeytyminen on tosiaan dramaattisesti hitaampaa kuin myöhemmissä malleissa, se käyttäytyy liki puoleen mutkaan asti kuin takaveto. En sitten tiedä muuttuuko se olennaisesti kontrollerin myötä. Omassa setupissani olen ollut tyytyväinen yhdistelmään OEM anturi + kontrolleri, tosin R33 pohjana. Yliohjaamisen määrä on täysin kontrollerilla säädettävissä, maksimisäädössä autoa vaan ei saa luisuun.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
414kw yskäs noi 2530 1,0bar ahdoilla. Rupes oletetusti suuttimet loppuun niin oli pakko jättää tuohon. Tosin toi vanhempi hestekki ei ihan priima oo tähän moottoriin, lemppa on ainakin paininu saman ongelman kanssa kuulemma ja uudella poksilla pelaa kuulemma noileesti.
jh Wrote:414kw yskäs noi 2530 1,2bar ahdoilla. Rupes oletetusti suuttimet loppuun niin oli pakko jättää tuohon. Tosin toi vanhempi hestekki ei ihan priima oo tähän moottoriin, lemppa on ainakin paininu saman ongelman kanssa kuulemma ja uudella poksilla pelaa kuulemma noileesti.
Vanhalla hestecillä säätäminen vei aikaa mutta toimi varsinkin lämpimänä moitteetta. Uusi win32 toimiikin sitten jo ihan eri tavalla
jh Wrote:Mmm pintakaasulla mennään liian rikkaalla, muuten kyllä laulaa ihan kivasti
Tästäkö tuo mun kamala matka-ajon kulutus johtuu sitten kun on vanha hestec..? Alle 15 meinaa päästä vaikka alle 100 ajelee. Varmaan ainakin osasyy.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
Nissan Skyline GT-R '90
Nissan 200SX S13 '92 EX
Ford Transit 300M -07 Kalustokuljetin
Ski-Doo MXZ 600SDI -05 136" Talvilelu
jh Wrote:Mmm pintakaasulla mennään liian rikkaalla, muuten kyllä laulaa ihan kivasti
Tästäkö tuo mun kamala matka-ajon kulutus johtuu sitten kun on vanha hestec..? Alle 15 meinaa päästä vaikka alle 100 ajelee. Varmaan ainakin osasyy.
Kyllä mulla meni vanhallakin alle kympillä. Nyt tällä uudella muutamalla korjauskartalla rb moottirilla pääsin 8l/100km mutta on sitä vähän hierottukin
jh Wrote:Mmm pintakaasulla mennään liian rikkaalla, muuten kyllä laulaa ihan kivasti
Tästäkö tuo mun kamala matka-ajon kulutus johtuu sitten kun on vanha hestec..? Alle 15 meinaa päästä vaikka alle 100 ajelee. Varmaan ainakin osasyy.
Kyllä mulla meni vanhallakin alle kympillä. Nyt tällä uudella muutamalla korjauskartalla rb moottirilla pääsin 8l/100km mutta on sitä vähän hierottukin
No hyvä kuulla sinänsä. Taitaa olla vaan huolimattomasti säädetty tuo... Hyvin toimi kyllä poljettaessa mutta varmaan sitten jääny säätämättä kunnolla alle 3000 rpm alueet tai jotain.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
Nissan Skyline GT-R '90
Nissan 200SX S13 '92 EX
Ford Transit 300M -07 Kalustokuljetin
Ski-Doo MXZ 600SDI -05 136" Talvilelu
jh Wrote:Mmm pintakaasulla mennään liian rikkaalla, muuten kyllä laulaa ihan kivasti
Tästäkö tuo mun kamala matka-ajon kulutus johtuu sitten kun on vanha hestec..? Alle 15 meinaa päästä vaikka alle 100 ajelee. Varmaan ainakin osasyy.
Kyllä mulla meni vanhallakin alle kympillä. Nyt tällä uudella muutamalla korjauskartalla rb moottirilla pääsin 8l/100km mutta on sitä vähän hierottukin
No hyvä kuulla sinänsä. Taitaa olla vaan huolimattomasti säädetty tuo... Hyvin toimi kyllä poljettaessa mutta varmaan sitten jääny säätämättä kunnolla alle 3000 rpm alueet tai jotain.
lambda ohjaus käytössä ??? munkin autosta kartat säädetty vaan radalle niin soppaa menee perusajossa aika reilusti, keväällä martikaiselle säätöön ja otetaan lambda ohjaamaan seoksia.
Mulla on antiikkiset nismon suuttimet ja näköjään tuo etuvastus on jätetty paikalleen vaikka se olis kuulemma kannattanut poistaa. Että senkin takia käy liian rikkaalla
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Nyt huomio kaikki kenellä on Gt-R:n puskuri irtonaisena jossain lattialla! Oon kasaamassa omaa puskinta, ja nyt olisi vaiheena sen lipan kiinnitys muovikasan alaosaan..ongelma on ne lipan viisi kiinnityspulttia siinä puskurin keskiaukon kohdilla. En muista minkälaiset siihen tuli, enkä varsinkaan muista miten ne siihen tulivat ;D Joten jos joltain kuvaa niistä pulteista löytyisi, ja siitä miten ne siihen lippaan kiinnitetään, niin tänne vaan!
Ainoa muistikuva mitä noista pulteista jäänyt, oli se että ainakin osa niistä, ellei jopa kaikki olivat sellaisia 25-35 mm pitkiä pultteja, joissa kantana oli neliön mallinen levy?
Loponen Wrote:Ainoa muistikuva mitä noista pulteista jäänyt, oli se että ainakin osa niistä, ellei jopa kaikki olivat sellaisia 25-35 mm pitkiä pultteja, joissa kantana oli neliön mallinen levy?
Itellä oli tossa omassa puskimessa ainakin ne Japanin pultit ja levyt niin ruosteessa, että pistin ihan suosiolla uudet ja pyöreillä aluslevyillä, ne neliön malliset oli painautunu siihen puskuriin kiinni. Ei se kai ole niin justiinsa? Kunhan kiinni pysyy.
Me gusta bonga bonga!<br /><br />Granvia<br />Ex R34