mikäs vois olla kun auto täristää kierrosten ollessa 1500-2000rpm? muilla kierroksilla ei tätä ilmene. voiko esim ne kuuluisat kk laakerit tehdä tälläisen?
Eli siis auto tärisee vain paikallaan ollessaan, vaihde vapaalla, ja vain kierroksilla 1500-2000rpm?
Ajossa ei mitään, eikä paikallaankaan muilla kierroksilla?
Tuuve Wrote:Eli siis auto tärisee vain paikallaan ollessaan, vaihde vapaalla, ja vain kierroksilla 1500-2000rpm?
Ajossa ei mitään, eikä paikallaankaan muilla kierroksilla?
Tuuve Wrote:Eli siis auto tärisee vain paikallaan ollessaan, vaihde vapaalla, ja vain kierroksilla 1500-2000rpm?
Ajossa ei mitään, eikä paikallaankaan muilla kierroksilla?
juuri näin.
Vauhtipyörä/kytkin epätasapainossa tai pultit löysällä,taikka alahihnapyörän vulkanointi irronnut?
Sytkä katkoksia?
...Tai sitten se on aina ollut tuommonen ja ei muuta kun kovaa ajoa.
Onkos kellään foorumilaisella ollut sellaista ongelmaa joka tuossa omassani on eli jakohihna ajaa reunalle. noin 1mm yli nokkapyöriltä, auton eteenpäin.
nyt on takareunasta hieman rispaantunut ja pakko se vaihtaa on, ajettu 15000km.
tutulla on r33sessa ihan sama ongelma. omaani on laitettu, pitempi öljypumpun veto. r33seen luonnollisesti ei.
en tiedä onko toi ennen noin sivussa kulkenut mutta nyt remonttien jälkeen jätettiin koppa pois ja kiinnitti huomion että kulkee reunalla.
Onhan hihnan ohjainrulla ja kiristin varmasti omilla paikoillaan pohjassa? Mutuheittona sanoisin että niiden ei tarvitse olla kuin asteen verran pois linjasta niin ajavat hihnaa väärään suuntaan.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Xenon Wrote:Onhan hihnan ohjainrulla ja kiristin varmasti omilla paikoillaan pohjassa? Mutuheittona sanoisin että niiden ei tarvitse olla kuin asteen verran pois linjasta niin ajavat hihnaa väärään suuntaan.
eli tuota "vikaa" ei voi mikään muu tehdä?
tarvii nyt tosiaan se remmi vaihdella, ja nokkapyörät. samalla sitten kiinnittää erityistä huomiota noiden katseluun.
Xenon Wrote:Onhan hihnan ohjainrulla ja kiristin varmasti omilla paikoillaan pohjassa? Mutuheittona sanoisin että niiden ei tarvitse olla kuin asteen verran pois linjasta niin ajavat hihnaa väärään suuntaan.
eli tuota "vikaa" ei voi mikään muu tehdä?
tarvii nyt tosiaan se remmi vaihdella, ja nokkapyörät. samalla sitten kiinnittää erityistä huomiota noiden katseluun.
Joku sitä ajaa pois linjasta, ja oletus on ettei nokka-akselit tai kampiakseli ole niin vinossa että ne sen tekisi. Näin mä ainakin asian pähkäilin että nuo rullat ongelman tekee jos on tehdäkseen. Jos niiden ja lohkon väliin on jäänyt likaa niin voi aiheuttaa tuota. Kokemusta tällaisesta ei itellänikään ole mutta logiikkaa ajatellen...
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
rb26 kansi on helppo tasohioa vinoon, jollei tiedä mitä tekee. toki ei sitä nyt montaa kymppiä pitäs edes helpolla saada vinoon. ja sitä en tiedä mitenkä vino tason täytyy olla että rupee hihna valuun pois
Voiskos semmoinen olla mahdollista että kampuran päässä olevan hihnapyörän takana oleva kupera lautanen on vahingossa lipsahtanut väärin päin? Oli nimittäin kerran samat oireet yhdessä RB26 :
Arde Wrote:Voiskos semmoinen olla mahdollista että kampuran päässä olevan hihnapyörän takana oleva kupera lautanen on vahingossa lipsahtanut väärin päin? Oli nimittäin kerran samat oireet yhdessä RB26 :
täytyypi tarkastaa myös tuo.. kiitoksia vinkeistä.
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia rb26 virinokista? Tarttis tohon heittää jotkut kepit sisään. On std , 256 ja 272 asteiset. Tarkotus on tehdä hyvin reagoiva katu moottori, eli pitää mennä päästöistä ja alhaaltakin tarvis löytyä voimaa ainakin samat mitä vakiossa. Ahtimet 2530 ja suuttimet on vain 600cc
mutuillahan ja lukeahan sitä osaa itekki mut kysytään nyt jos sattuu oleen faktaa
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Onko kukaan töllistellyt lähemmin bnr32 kuskin oven lukkosylinteriä, lähinnä että pystyykö katkenneen avaimen työntämään sisäpuolelta jotenkin veke? Eli kannattaako alkaa edes purkamaan vai vienkö suoraan lukkosepälle...
Yritin onkia kaikenmaailman koukuilla, tiirikoilla ja kapeakärkisillä pihdeillä mutta ei vaan prkl tule nysä pihalle.
Kyon Wrote:Onko kukaan töllistellyt lähemmin bnr32 kuskin oven lukkosylinteriä, lähinnä että pystyykö katkenneen avaimen työntämään sisäpuolelta jotenkin veke? Eli kannattaako alkaa edes purkamaan vai vienkö suoraan lukkosepälle...
Yritin onkia kaikenmaailman koukuilla, tiirikoilla ja kapeakärkisillä pihdeillä mutta ei vaan prkl tule nysä pihalle.
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Sylinteri on nk. umpiperse eikä auta vaikka sen irrottaisikin ovesta.
Jos nysän pää näkyy, eikä ole mitenkään hulluna jumissa haittojen takana, niin muutaman kerran on seuraava toiminut:
Tulitikku ja stydiä pikaliimaa, tippa liimaa tikun päähän ja tökkäsee sen nysään kiinni, vakaakätistä odottelua ja sitten varovasti alkaa kokeilla.
PulsaR Wrote:Sylinteri on nk. umpiperse eikä auta vaikka sen irrottaisikin ovesta.
Jos nysän pää näkyy, eikä ole mitenkään hulluna jumissa haittojen takana, niin muutaman kerran on seuraava toiminut:
Tulitikku ja stydiä pikaliimaa, tippa liimaa tikun päähän ja tökkäsee sen nysään kiinni, vakaakätistä odottelua ja sitten varovasti alkaa kokeilla.
Ok, suurkiitos tästä tiedosta, en ala turhaan purkamaan!
Tulitikkutemppu on vielä kokeilematta, ja varmaan pitää tuota kokeilla viimeistään kun saa auton talliin, mutta uusi ongelma on että en pääse apukuskinkaan puolelta sisään tällä hetkellä vaikka valehtelematta 1½ tuntia nojasin kuumavesipussien kanssa oveen ja sisälämppärikin töhötti nelisen tuntia siihen päälle. Lieneekö jotenkin jumissa koko keskuslukko kun toi nysä on tuolla kuskin puolella kiinni, toissapäivänä viimeksi toimi moitteetta...
SubLine Wrote:Tekikö pakkaset temput? onko avain alkuperäinen?
Pakkanenpa hyvinkin, avain on(tai siis oli) 2007 teetetty vara-avain. Alkuperäistä olen tähän asti vaalinut reliikkinä mutta tänään piti sitäkin yrittää rassata tonne apparin lukkoon, vaikkakin tuloksetta.
PulsaR Wrote:Sylinteri on nk. umpiperse eikä auta vaikka sen irrottaisikin ovesta.
Jos nysän pää näkyy, eikä ole mitenkään hulluna jumissa haittojen takana, niin muutaman kerran on seuraava toiminut:
Tulitikku ja stydiä pikaliimaa, tippa liimaa tikun päähän ja tökkäsee sen nysään kiinni, vakaakätistä odottelua ja sitten varovasti alkaa kokeilla.
Ok, suurkiitos tästä tiedosta, en ala turhaan purkamaan!
Tulitikkutemppu on vielä kokeilematta, ja varmaan pitää tuota kokeilla viimeistään kun saa auton talliin, mutta uusi ongelma on että en pääse apukuskinkaan puolelta sisään tällä hetkellä vaikka valehtelematta 1½ tuntia nojasin kuumavesipussien kanssa oveen ja sisälämppärikin töhötti nelisen tuntia siihen päälle. Lieneekö jotenkin jumissa koko keskuslukko kun toi nysä on tuolla kuskin puolella kiinni, toissapäivänä viimeksi toimi moitteetta...
SubLine Wrote:Tekikö pakkaset temput? onko avain alkuperäinen?
Pakkanenpa hyvinkin, avain on(tai siis oli) 2007 teetetty vara-avain. Alkuperäistä olen tähän asti vaalinut reliikkinä mutta tänään piti sitäkin yrittää rassata tonne apparin lukkoon, vaikkakin tuloksetta.
Tulitikkutemppu jos ei onnistu, niin rosvoroope tyylillä pitäs vanhojen autojen ovet avautua eli hommaan tarviat jämäkkää rautalankaa, jonka pään taitat J kirjaimen muotoon, työnnät sen ikkunalistanvälistä oven sisään ja eikun ettimään linjaa johon tarttuu, ja kun saat oikeesta kohtaa hantaakin pitämään, vetää vaan ylöspäin ja avautuu.
Vaihtoehto B jonka kaveri toteutti joskus omaan autoonsa: Jos on ylimääräisiä rakotulkkeja (tarvii muutamia päällekkäin jotta tulee hyvä) niin viilailee niihin erilaisia koloja / muotoja ja raplaa tarpeeks kauan lukkopessä niin pitäs auveta.
Henu Wrote:Tulitikkutemppu jos ei onnistu, niin rosvoroope tyylillä pitäs vanhojen autojen ovet avautua eli hommaan tarviat jämäkkää rautalankaa, jonka pään taitat J kirjaimen muotoon, työnnät sen ikkunalistanvälistä oven sisään ja eikun ettimään linjaa johon tarttuu, ja kun saat oikeesta kohtaa hantaakin pitämään, vetää vaan ylöspäin ja avautuu.
Vaihtoehto B jonka kaveri toteutti joskus omaan autoonsa: Jos on ylimääräisiä rakotulkkeja (tarvii muutamia päällekkäin jotta tulee hyvä) niin viilailee niihin erilaisia koloja / muotoja ja raplaa tarpeeks kauan lukkopessä niin pitäs auveta.
Mummon Datsun Sunnysta rosvoroopeiltiin henkarilla joskus 15v sitten lukot auki juurikin noin avainten jäätyä sisään, eilen tuli katseltua manuaalista räjäytyskuvia että mihin Skylinessä pitää "tähdätä" jos pitää ongelle ryhtyä... Rakotulkkitekniikka kuulostaa aika hardcorelta meikäläisen korvaan mutta pitää varmaan tota joskus testata johonkin ihan mielenkiinnosta.
Onneksi kuitenkin kävi näin:
Deucci Wrote:Jotkut hinauspalvelut, lukkoseppäliikkeetkään ei ota kyllä mahdottomia hintoja ovien avauksesta..
Vakuutusyhtiö oli kovin joviaali ja suostui jeesailemaan kustannuksissa mitkä nyt ei aivan päätähuimaavat tosiaan olleet kun lukkosepälle soittelin. Seppä tulee siis ainakin vilkaisemaan jossain välissä, mitään takeitahan siitä ei ole että sekään sille jumiutuneelle nysälle mitään mahtaa mutta sais edes ovet auki ja auton kotiin.