Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua GTR:stä
#31
Domo-kun Wrote:
Skyyline Wrote:Nopee kysymys, kun ei ole varmuutta.

getarin vanteet on liian sisällä ja spacereita huutaa. kaikki vanteet ovat saman levyisiä samalla rengaskoolla.

Haittaako Attesaa tms jos laitan taa 30mm spacerit ja eteen en. eli tällöin takana on 6cm leveemmällä renkaat kuin edessä. onko haittaa?

Ei haittaa. Omassa ET on takana -6 ja edessä 0. Voi laittaa reilustikin eri raidevälit, kunhan renkaiden vierintäkehän halkaisija pysyy suht samana.

ok, kiitos!
Reply
#32
mikäs vois olla kun auto täristää kierrosten ollessa 1500-2000rpm? muilla kierroksilla ei tätä ilmene. voiko esim ne kuuluisat kk laakerit tehdä tälläisen?
Reply
#33
Siis koko auto tärisee vai pelkästään kone?
Jos koko auto hyppii, niin syitä tärinään on löytynyt mm. etuvetareista.
BMW X5 4.8is
Reply
#34
Tuuve Wrote:Siis koko auto tärisee vai pelkästään kone?
Jos koko auto hyppii, niin syitä tärinään on löytynyt mm. etuvetareista.

siis auto tärisee ja nimenomaan ilman vetoja paikallaan ilman vaihdetta.
Reply
#35
Eli siis auto tärisee vain paikallaan ollessaan, vaihde vapaalla, ja vain kierroksilla 1500-2000rpm?
Ajossa ei mitään, eikä paikallaankaan muilla kierroksilla?
BMW X5 4.8is
Reply
#36
Tuuve Wrote:Eli siis auto tärisee vain paikallaan ollessaan, vaihde vapaalla, ja vain kierroksilla 1500-2000rpm?
Ajossa ei mitään, eikä paikallaankaan muilla kierroksilla?

juuri näin.
Reply
#37
Skyyline Wrote:
Tuuve Wrote:Eli siis auto tärisee vain paikallaan ollessaan, vaihde vapaalla, ja vain kierroksilla 1500-2000rpm?
Ajossa ei mitään, eikä paikallaankaan muilla kierroksilla?

juuri näin.

Vauhtipyörä/kytkin epätasapainossa tai pultit löysällä,taikka alahihnapyörän vulkanointi irronnut?

Sytkä katkoksia?

...Tai sitten se on aina ollut tuommonen ja ei muuta kun kovaa ajoa.
Reply
#38
Onkos kellään foorumilaisella ollut sellaista ongelmaa joka tuossa omassani on eli jakohihna ajaa reunalle. noin 1mm yli nokkapyöriltä, auton eteenpäin.

nyt on takareunasta hieman rispaantunut ja pakko se vaihtaa on, ajettu 15000km.

tutulla on r33sessa ihan sama ongelma. omaani on laitettu, pitempi öljypumpun veto. r33seen luonnollisesti ei.

en tiedä onko toi ennen noin sivussa kulkenut mutta nyt remonttien jälkeen jätettiin koppa pois ja kiinnitti huomion että kulkee reunalla.

neuvoja?
Reply
#39
Onhan hihnan ohjainrulla ja kiristin varmasti omilla paikoillaan pohjassa? Mutuheittona sanoisin että niiden ei tarvitse olla kuin asteen verran pois linjasta niin ajavat hihnaa väärään suuntaan.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#40
Xenon Wrote:Onhan hihnan ohjainrulla ja kiristin varmasti omilla paikoillaan pohjassa? Mutuheittona sanoisin että niiden ei tarvitse olla kuin asteen verran pois linjasta niin ajavat hihnaa väärään suuntaan.

eli tuota "vikaa" ei voi mikään muu tehdä?

tarvii nyt tosiaan se remmi vaihdella, ja nokkapyörät. samalla sitten kiinnittää erityistä huomiota noiden katseluun.
Reply
#41
Skyyline Wrote:
Xenon Wrote:Onhan hihnan ohjainrulla ja kiristin varmasti omilla paikoillaan pohjassa? Mutuheittona sanoisin että niiden ei tarvitse olla kuin asteen verran pois linjasta niin ajavat hihnaa väärään suuntaan.

eli tuota "vikaa" ei voi mikään muu tehdä?

tarvii nyt tosiaan se remmi vaihdella, ja nokkapyörät. samalla sitten kiinnittää erityistä huomiota noiden katseluun.

Joku sitä ajaa pois linjasta, ja oletus on ettei nokka-akselit tai kampiakseli ole niin vinossa että ne sen tekisi. Näin mä ainakin asian pähkäilin että nuo rullat ongelman tekee jos on tehdäkseen. Jos niiden ja lohkon väliin on jäänyt likaa niin voi aiheuttaa tuota. Kokemusta tällaisesta ei itellänikään ole mutta logiikkaa ajatellen...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#42
rb26 kansi on helppo tasohioa vinoon, jollei tiedä mitä tekee. toki ei sitä nyt montaa kymppiä pitäs edes helpolla saada vinoon. ja sitä en tiedä mitenkä vino tason täytyy olla että rupee hihna valuun pois
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#43
Voiskos semmoinen olla mahdollista että kampuran päässä olevan hihnapyörän takana oleva kupera lautanen on vahingossa lipsahtanut väärin päin? Oli nimittäin kerran samat oireet yhdessä RB26 :Smile
Reply
#44
Arde Wrote:Voiskos semmoinen olla mahdollista että kampuran päässä olevan hihnapyörän takana oleva kupera lautanen on vahingossa lipsahtanut väärin päin? Oli nimittäin kerran samat oireet yhdessä RB26 :Smile

täytyypi tarkastaa myös tuo.. kiitoksia vinkeistä.
Reply
#45
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia rb26 virinokista? Tarttis tohon heittää jotkut kepit sisään. On std , 256 ja 272 asteiset. Tarkotus on tehdä hyvin reagoiva katu moottori, eli pitää mennä päästöistä ja alhaaltakin tarvis löytyä voimaa ainakin samat mitä vakiossa. Ahtimet 2530 ja suuttimet on vain 600cc

mutuillahan ja lukeahan sitä osaa itekki mut kysytään nyt jos sattuu oleen faktaa


Attached Files Thumbnail(s)
       
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#46
Tomei Poncam 260 / 9.15 = Nam.

Noille ahtimillekin sopivat paremmin kuin hyvin.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#47
Laiton arvalla 272 imunokan ja 256 pakoakselin xD


Attached Files Thumbnail(s)
   
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#48
Onko R32 Gt-rConfusedsä miten tiheät välitykset? Paljonko on kierroksia esim. 100km/h vauhdissa vitosella?

Joo löysin kyllä nuo mutta tyhmä ja nuori olen enkä osaa laskea noiden avulla.
"What is power without control" -K.Tsuchiya
R32 Gts-t
Mk3 Jza70r supra
Sierra
Reply
#49
Pöndeix Wrote:Onko R32 Gt-rConfusedsä miten tiheät välitykset?

http://lmgtfy.com/?q=nissan+r32+gt-r+gear+ratios

Jos sen verran viitsit itse tuon jälkeen, että painat ekaa linkkiä.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#50
Pöndeix Wrote:Joo löysin kyllä nuo mutta tyhmä ja nuori olen enkä osaa laskea noiden avulla.

http://lmgtfy.com/?q=gear+ratio+speed+calculator
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#51
Noniin kiitos, on siis noin paljon lamaa pidemmät välit.
"What is power without control" -K.Tsuchiya
R32 Gts-t
Mk3 Jza70r supra
Sierra
Reply
#52
Onko kukaan töllistellyt lähemmin bnr32 kuskin oven lukkosylinteriä, lähinnä että pystyykö katkenneen avaimen työntämään sisäpuolelta jotenkin veke? Eli kannattaako alkaa edes purkamaan vai vienkö suoraan lukkosepälle...

Yritin onkia kaikenmaailman koukuilla, tiirikoilla ja kapeakärkisillä pihdeillä mutta ei vaan prkl tule nysä pihalle.
lol wut
Reply
#53
Kyon Wrote:Onko kukaan töllistellyt lähemmin bnr32 kuskin oven lukkosylinteriä, lähinnä että pystyykö katkenneen avaimen työntämään sisäpuolelta jotenkin veke? Eli kannattaako alkaa edes purkamaan vai vienkö suoraan lukkosepälle...

Yritin onkia kaikenmaailman koukuilla, tiirikoilla ja kapeakärkisillä pihdeillä mutta ei vaan prkl tule nysä pihalle.

Magneetti?
Skyline GTS-R
Reply
#54
Henu Wrote:Magneetti?
Ei tartu, mitä lie jämämetallisössöä toi avain. Sad
lol wut
Reply
#55
Kyon Wrote:
Henu Wrote:Magneetti?
Ei tartu, mitä lie jämämetallisössöä toi avain. Sad
Tekikö pakkaset temput? onko avain alkuperäinen?
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#56

Sylinteri on nk. umpiperse eikä auta vaikka sen irrottaisikin ovesta.

Jos nysän pää näkyy, eikä ole mitenkään hulluna jumissa haittojen takana, niin muutaman kerran on seuraava toiminut:
Tulitikku ja stydiä pikaliimaa, tippa liimaa tikun päähän ja tökkäsee sen nysään kiinni, vakaakätistä odottelua ja sitten varovasti alkaa kokeilla.
We Produced With Spartan Air
Reply
#57
PulsaR Wrote:Sylinteri on nk. umpiperse eikä auta vaikka sen irrottaisikin ovesta.

Jos nysän pää näkyy, eikä ole mitenkään hulluna jumissa haittojen takana, niin muutaman kerran on seuraava toiminut:
Tulitikku ja stydiä pikaliimaa, tippa liimaa tikun päähän ja tökkäsee sen nysään kiinni, vakaakätistä odottelua ja sitten varovasti alkaa kokeilla.
Ok, suurkiitos tästä tiedosta, en ala turhaan purkamaan!

Tulitikkutemppu on vielä kokeilematta, ja varmaan pitää tuota kokeilla viimeistään kun saa auton talliin, mutta uusi ongelma on että en pääse apukuskinkaan puolelta sisään tällä hetkellä vaikka valehtelematta 1½ tuntia nojasin kuumavesipussien kanssa oveen ja sisälämppärikin töhötti nelisen tuntia siihen päälle. Tongue Lieneekö jotenkin jumissa koko keskuslukko kun toi nysä on tuolla kuskin puolella kiinni, toissapäivänä viimeksi toimi moitteetta...

SubLine Wrote:Tekikö pakkaset temput? onko avain alkuperäinen?
Pakkanenpa hyvinkin, avain on(tai siis oli) 2007 teetetty vara-avain. Alkuperäistä olen tähän asti vaalinut reliikkinä mutta tänään piti sitäkin yrittää rassata tonne apparin lukkoon, vaikkakin tuloksetta.
lol wut
Reply
#58
Kyon Wrote:
PulsaR Wrote:Sylinteri on nk. umpiperse eikä auta vaikka sen irrottaisikin ovesta.

Jos nysän pää näkyy, eikä ole mitenkään hulluna jumissa haittojen takana, niin muutaman kerran on seuraava toiminut:
Tulitikku ja stydiä pikaliimaa, tippa liimaa tikun päähän ja tökkäsee sen nysään kiinni, vakaakätistä odottelua ja sitten varovasti alkaa kokeilla.
Ok, suurkiitos tästä tiedosta, en ala turhaan purkamaan!

Tulitikkutemppu on vielä kokeilematta, ja varmaan pitää tuota kokeilla viimeistään kun saa auton talliin, mutta uusi ongelma on että en pääse apukuskinkaan puolelta sisään tällä hetkellä vaikka valehtelematta 1½ tuntia nojasin kuumavesipussien kanssa oveen ja sisälämppärikin töhötti nelisen tuntia siihen päälle. Tongue Lieneekö jotenkin jumissa koko keskuslukko kun toi nysä on tuolla kuskin puolella kiinni, toissapäivänä viimeksi toimi moitteetta...

SubLine Wrote:Tekikö pakkaset temput? onko avain alkuperäinen?
Pakkanenpa hyvinkin, avain on(tai siis oli) 2007 teetetty vara-avain. Alkuperäistä olen tähän asti vaalinut reliikkinä mutta tänään piti sitäkin yrittää rassata tonne apparin lukkoon, vaikkakin tuloksetta.

Tulitikkutemppu jos ei onnistu, niin rosvoroope tyylillä pitäs vanhojen autojen ovet avautua eli hommaan tarviat jämäkkää rautalankaa, jonka pään taitat J kirjaimen muotoon, työnnät sen ikkunalistanvälistä oven sisään ja eikun ettimään linjaa johon tarttuu, ja kun saat oikeesta kohtaa hantaakin pitämään, vetää vaan ylöspäin ja avautuu.
Vaihtoehto B jonka kaveri toteutti joskus omaan autoonsa: Jos on ylimääräisiä rakotulkkeja (tarvii muutamia päällekkäin jotta tulee hyvä) niin viilailee niihin erilaisia koloja / muotoja ja raplaa tarpeeks kauan lukkopessä niin pitäs auveta.
Skyline GTS-R
Reply
#59
Jotkut hinauspalvelut, lukkoseppäliikkeetkään ei ota kyllä mahdottomia hintoja ovien avauksesta..
Reply
#60
Henu Wrote:Tulitikkutemppu jos ei onnistu, niin rosvoroope tyylillä pitäs vanhojen autojen ovet avautua eli hommaan tarviat jämäkkää rautalankaa, jonka pään taitat J kirjaimen muotoon, työnnät sen ikkunalistanvälistä oven sisään ja eikun ettimään linjaa johon tarttuu, ja kun saat oikeesta kohtaa hantaakin pitämään, vetää vaan ylöspäin ja avautuu.
Vaihtoehto B jonka kaveri toteutti joskus omaan autoonsa: Jos on ylimääräisiä rakotulkkeja (tarvii muutamia päällekkäin jotta tulee hyvä) niin viilailee niihin erilaisia koloja / muotoja ja raplaa tarpeeks kauan lukkopessä niin pitäs auveta.
Mummon Datsun Sunnysta rosvoroopeiltiin henkarilla joskus 15v sitten lukot auki juurikin noin avainten jäätyä sisään, eilen tuli katseltua manuaalista räjäytyskuvia että mihin Skylinessä pitää "tähdätä" jos pitää ongelle ryhtyä... Rakotulkkitekniikka kuulostaa aika hardcorelta meikäläisen korvaan mutta pitää varmaan tota joskus testata johonkin ihan mielenkiinnosta.

Onneksi kuitenkin kävi näin:
Deucci Wrote:Jotkut hinauspalvelut, lukkoseppäliikkeetkään ei ota kyllä mahdottomia hintoja ovien avauksesta..
Vakuutusyhtiö oli kovin joviaali ja suostui jeesailemaan kustannuksissa mitkä nyt ei aivan päätähuimaavat tosiaan olleet kun lukkosepälle soittelin. Smile Seppä tulee siis ainakin vilkaisemaan jossain välissä, mitään takeitahan siitä ei ole että sekään sille jumiutuneelle nysälle mitään mahtaa mutta sais edes ovet auki ja auton kotiin.
lol wut
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)