Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uusien omistajien kuulumiset (koontitopic)
#61
Oiskohan kuitenkin TD04HL-15T?? Tongue

Toi mitsu, vähitään 444cc suuttimet, walbro ja säädöt kuntoon niin tol 3" putkistolla vois toi 300hv:n (koneteho) raja ylittyä.. Kunhan vaan tekniikka on muuten kunnossa.

Offtopic: Omasta otettu about tollasella paketilla, mut isommalla pakopesällä, karvan yli 300hv.. Putkisto ahdistaa (2,5") joten avarammalla putkistolla tulos olisi hivenen parempi.
964 C4
Reply
#62
eskimo Wrote:Oiskohan kuitenkin TD04HL-15T?? Tongue

Toi mitsu, vähitään 444cc suuttimet, walbro ja säädöt kuntoon niin tol 3" putkistolla vois toi 300hv:n (koneteho) raja ylittyä.. Kunhan vaan tekniikka on muuten kunnossa.

Offtopic: Omasta otettu about tollasella paketilla, mut isommalla pakopesällä, karvan yli 300hv.. Putkisto ahdistaa (2,5") joten avarammalla putkistolla tulos olisi hivenen parempi.

Juuri se ahdin Smile

Eikö vakiosuuttimet muka riitä?

Millä paineilla sait yli 300?
Reply
#63
No siis tottakai, voithan sä kokeilla vakiosuuttimilla ja tosiaan tuurilla se menee yli sen 300hv:n.. Tällöin kyllä seos alkaa olee jo aika ohkosta, näin musitelen Zuikkiksenkin puhuneen ku joskus tenttasin sitä sen tulosta, saa itse tarkentaa jos kiinnostaa. Itse en kyllä lähtis ees pelleilee, koska noilla 370cc suuttimilla ollaan jo niin rajalla, joten suoraan vaan väh. 444cc tilalle.

Paineita oli n. 1.6bar .. 1.3-1.4bar:lla tuli joku 28xhv. Tarkoitus olisi kyllä nyt saada vielä tänä syksynä tai ensikeväänä avarammalla dp:llä ja pienemmillä paineilla suurempi teholukema. Ihan sama oikeastaan vaikka tulis samakin, kunhan vaan laskis noi pakopaineet. En muista paljonko pakopaineita omassa oli noilla 1.6bar ahtopaineilla, mutta korkealla ne olivat.

964 C4
Reply
#64
eskimo Wrote:En muista paljonko pakopaineita omassa oli noilla 1.6bar ahtopaineilla, mutta korkealla ne olivat.

Jos kyseessä on se 9000 saabin ahdin, niin siinä on melkoisen pieni nielu turbiinissa. Tietty jos vaihtais pesän vaikka jostain volvosta niin tulis parempi, oliko sulla joku tälläinen. Mulla oli joskus tuo ahdin myös, sillä saabin 5cm2 pesällä ja ei voinut juuri turboviiveestä puhua...... ;D
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#65
Pakopesä on nro 5 on itsellä. Ihan vertaamisen kannalta, kumpi tuottaa enemmän, T28 vai mitsu tolla pikkupesällä?
Reply
#66
TUME Wrote:
eskimo Wrote:En muista paljonko pakopaineita omassa oli noilla 1.6bar ahtopaineilla, mutta korkealla ne olivat.

Jos kyseessä on se 9000 saabin ahdin, niin siinä on melkoisen pieni nielu turbiinissa. Tietty jos vaihtais pesän vaikka jostain volvosta niin tulis parempi, oliko sulla joku tälläinen. Mulla oli joskus tuo ahdin myös, sillä saabin 5cm2 pesällä ja ei voinut juuri turboviiveestä puhua...... ;D

Volvon "kilvet" siinä mitsussa on, joissa lukee myös tuo malli td04hl-16t. Muistelisin, että kyseistä puhallinta on käytetty 95 Aero saabissa sekä Volvo S60RConfusedsä.
964 C4
Reply
#67
Moi!

Nyt se nipponi sitten käytiin hakemassa, turusta asti seki piti lähteä hakemaan tänne lappiin. Mutta hyvin toimii (1000km mikä tänne ajettiin), en voi liikaa ylistää tuota autoa Smile

Mutta sitten siihen asiaan, mihin en löytäny vastausta haulla enkä googlesta.

Eli uudet hehkut ajattelin vaihtaa. Vähän aikaa tutkiskeltuani päädyin siihen tulokseen että pitää aika paljon purkaa että pääsee käsiksi lyhtyihin ja parkkeihin, vai onko näin? Miten niihin pääsee helpoiten käsiksi?

Ei uskalla lähteä purkamaan kovin hulluna tietämättä mistään mitään, kun vasta eilen illalla auton sain ja töihinkin aamulla pitäs mennä.

Valaiskaahan uutta omistajaa 8)

Ja autohan oli siis facelift malli vm.92.
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#68
Parkit/vilkut vaihtuu ihan ruuvailee irti sen lyhdyn ja vetää ulos. (2kpl ruuvia/puoli)

Valoissa sitten pääset vaihtamaan takakautta polttimon. En muista onko helpompi vaihtaa valot ylhäällä vai alhaalla. Sisällä ratin oikealla puolella on valojen huoltoasennolle nappula, eli siitä voit painella ylös ja alas ilman valojen räpsyttelyä. Mitään ihmeellisyyksiä ei mielestäni tarvitse purkaa, akku ehkä jos on pahasti tiellä.

Ja onnea vain uudelle autolle =)

- Willem
Reply
#69
Race Performance Oy Wrote:Parkit/vilkut vaihtuu ihan ruuvailee irti sen lyhdyn ja vetää ulos. (2kpl ruuvia/puoli)

Valoissa sitten pääset vaihtamaan takakautta polttimon. En muista onko helpompi vaihtaa valot ylhäällä vai alhaalla. Sisällä ratin oikealla puolella on valojen huoltoasennolle nappula, eli siitä voit painella ylös ja alas ilman valojen räpsyttelyä. Mitään ihmeellisyyksiä ei mielestäni tarvitse purkaa, akku ehkä jos on pahasti tiellä.

Ja onnea vain uudelle autolle =)

- Willem


Kiitoskiitos!

Joo katoinkin että ne parkit ja vilkut on kahdella ruuvilla siinä, mutta en uskaltanu kovin voimalla repiä sitä ulos, pitääpä yrittää uudestaan.
Jahans, enpä tienny tuosta "huoltonapista", lähenpä tästä kattelemaan Tongue


säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#70
Onnea säxän hommaamisesta! Aina mukavaa kun pohjoisen nissanikanta vahvistuu. Siitä ne ongel... hauskuudet alkaa! ;D
Minnepäin lappia auto sijoittui?

Polttimon vaihdossa on minun mielestä aikalailla makuasia irroittaako koko umpion ja vaihtaa etukautta, vai luukun ja vaihtaa polttimon takakautta. Yhtä helppoja suurinpiirtein molemmat toimenpiteet. Mulla ainakin oli edessä umpiota paikoillaan pitävät ruuvit sen verran ruosteessa, ettei ne auennut ja vaihdoin polttimon irroittamalla sen luukun.
Reply
#71
Race Performance Oy Wrote:Parkit/vilkut vaihtuu ihan ruuvailee irti sen lyhdyn ja vetää ulos. (2kpl ruuvia/puoli)

Valoissa sitten pääset vaihtamaan takakautta polttimon. En muista onko helpompi vaihtaa valot ylhäällä vai alhaalla. Sisällä ratin oikealla puolella on valojen huoltoasennolle nappula, eli siitä voit painella ylös ja alas ilman valojen räpsyttelyä. Mitään ihmeellisyyksiä ei mielestäni tarvitse purkaa, akku ehkä jos on pahasti tiellä.

Ja onnea vain uudelle autolle =)

- Willem
ei mulla oo ainakaan mitään mahiksia vaihtaa ajovalojen polttimoita jos ei pura luukkuja pois siitä päältä. (niinkun manuaalissa neuvotaan tekemään.) 8)
Reply
#72
DRG Wrote:Onnea säxän hommaamisesta! Aina mukavaa kun pohjoisen nissanikanta vahvistuu. Siitä ne ongel... hauskuudet alkaa! ;D
Minnepäin lappia auto sijoittui?

Polttimon vaihdossa on minun mielestä aikalailla makuasia irroittaako koko umpion ja vaihtaa etukautta, vai luukun ja vaihtaa polttimon takakautta. Yhtä helppoja suurinpiirtein molemmat toimenpiteet. Mulla ainakin oli edessä umpiota paikoillaan pitävät ruuvit sen verran ruosteessa, ettei ne auennut ja vaihdoin polttimon irroittamalla sen luukun.

hah Big Grin joo saas nähä miten tuo kestää. tähän mennessä ainaki pelittäny tosi hyvin.
Autoahan nähdään tulevaisuudessa Kittilän ja Levin alueella.

En kerenny vielä nuita valoja kattelemaan, ku tuli semmosiakin suunnitelmia että josko pistäis xenonit. Antaakohan nuo vakio umpiot minkäänlaista kuviota?
Mulla kun on tuossa kakkosautossa (saab 9000) xenonit, ja niistä ei juuri muuta hyötyä ole kuin se että häikäsee niin ...tanasti vastatulevia :-\
Eikä viittis vain muitten kiusaksi niitä pistää.
Mistä oot DGR tommoset parkkivilkkuumpiot hommannu? :o makian näköset!
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#73
ikidrifter Wrote:
Race Performance Oy Wrote:Parkit/vilkut vaihtuu ihan ruuvailee irti sen lyhdyn ja vetää ulos. (2kpl ruuvia/puoli)

Valoissa sitten pääset vaihtamaan takakautta polttimon. En muista onko helpompi vaihtaa valot ylhäällä vai alhaalla. Sisällä ratin oikealla puolella on valojen huoltoasennolle nappula, eli siitä voit painella ylös ja alas ilman valojen räpsyttelyä. Mitään ihmeellisyyksiä ei mielestäni tarvitse purkaa, akku ehkä jos on pahasti tiellä.

Ja onnea vain uudelle autolle =)

- Willem
ei mulla oo ainakaan mitään mahiksia vaihtaa ajovalojen polttimoita jos ei pura luukkuja pois siitä päältä. (niinkun manuaalissa neuvotaan tekemään.) 8)

niin mää kans muistelisin että luukut poies niin pääsee käsiksi polttimoihin ;D
ite ajoin aikoinaan aamulla pimeässä pelkät pitkät päällä poliiseja vastaan pimeessä kun kummatkin lähivalot oli palanu :-\
Perseennuoleminen voep aattoo hetkeks,<br />mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta!<br />Jesus Slaves!<br />Rocco 3
Reply
#74
samsam Wrote:Mistä oot DGR tommoset parkkivilkkuumpiot hommannu? :o makian näköset!

Tuossahan ei ole kuin musta kalvo normivalojen päällä, johon on leikattu sitten pyöreät reiät. Oli jo edellisen omistajan värkkäilemät ja yllättäen ei katsastusmies niistä tykännyt, joten nykyään jo poistettu nuo.
Reply
#75
DRG Wrote:
samsam Wrote:Mistä oot DGR tommoset parkkivilkkuumpiot hommannu? :o makian näköset!

Tuossahan ei ole kuin musta kalvo normivalojen päällä, johon on leikattu sitten pyöreät reiät. Oli jo edellisen omistajan värkkäilemät ja yllättäen ei katsastusmies niistä tykännyt, joten nykyään jo poistettu nuo.

Okei, tuosta ku ei kovin tarkkaan näe tuosta pienestä kuvasta. Tänään sitte sommittelemaan niitä xenoneja, jos ne toimis paremmin tuossa ku sabassa.
Epäilen kyllä hieman...nuo umpiot kun ei ole tarkotettu xenoneille. mutta samahan se on koittaa, ku on niin makiaa rassata "uutta" autoa Wink
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#76
ei oo xenonneille tarkoitettu, onko alkuperäiset umpiot? jos on niin varmasti on tosi sumee kuvio ja xenoneilla tulee paljon hajavaloa.
uusilla tarvike umpioilla on sit ihan eri asia.
Perseennuoleminen voep aattoo hetkeks,<br />mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta!<br />Jesus Slaves!<br />Rocco 3
Reply
#77
DemonaZ* Wrote:ei oo xenonneille tarkoitettu, onko alkuperäiset umpiot? jos on niin varmasti on tosi sumee kuvio ja xenoneilla tulee paljon hajavaloa.
uusilla tarvike umpioilla on sit ihan eri asia.

joo, no säästämpä itseni sitten siltä vaivalta, ja koitetaan nyt alustavasti että miten joillaki hyvillä normi H4 toimis.
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#78
kannattaa vaihtaa tarvike umpiot sinne niin normi H4Confusedillakin näkee perkleest paremmin. esim. motonetist saa
Tuote
50-0990
Nimike
H4-Umpiopari Depo 5x7" "Koito"
Hinta
29.90 €
tai hellan
Tuote
48-4012
Nimike
H4-Umpio Hella 5x7"-suorakaide
Hinta
39.90 €
Perseennuoleminen voep aattoo hetkeks,<br />mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta!<br />Jesus Slaves!<br />Rocco 3
Reply
#79
DemonaZ* Wrote:kannattaa vaihtaa tarvike umpiot sinne niin normi H4Confusedillakin näkee perkleest paremmin. esim. motonetist saa
Tuote 50-0990 Nimike H4-Umpiopari Depo 5x7" "Koito" Hinta 29.90 €
tai hellan Tuote 48-4012 Nimike H4-Umpio Hella 5x7"-suorakaide Hinta 39.90 €
Eikös näistä ollut jossain juttuakin, että valoteho voi kasvaa mutta kuvio huonontuu?
Itte vedin Osramin Night Breakerit vakio umpiohin ja niilläkin jo parani valoteho, vielä kun "kiillottais / pesis" umpioden lasit niin vois auttaa lisää!
Reply
#80
joo
tuol on asiasta
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=17754.0
Perseennuoleminen voep aattoo hetkeks,<br />mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta!<br />Jesus Slaves!<br />Rocco 3
Reply
#81
DemonaZ* Wrote:ei oo xenonneille tarkoitettu, onko alkuperäiset umpiot? jos on niin varmasti on tosi sumee kuvio ja xenoneilla tulee paljon hajavaloa.
uusilla tarvike umpioilla on sit ihan eri asia.

Mulla oli kyllä orggisumpioissa tosi tarkka kuvio. Siitä tykkäsin kovasti.

Muttamutta, käytännössä kaikki jälkiasennusxenonit rihlattulasisessa umpiossa on tuntuneet häikäisevän ainakin minua vastaantulijana... Tongue


M4S4 Wrote:
DemonaZ* Wrote:kannattaa vaihtaa tarvike umpiot sinne niin normi H4Confusedillakin näkee perkleest paremmin. esim. motonetist saa
Tuote 50-0990 Nimike H4-Umpiopari Depo 5x7" "Koito" Hinta 29.90 €
tai hellan Tuote 48-4012 Nimike H4-Umpio Hella 5x7"-suorakaide Hinta 39.90 €
Eikös näistä ollut jossain juttuakin, että valoteho voi kasvaa mutta kuvio huonontuu?
Itte vedin Osramin Night Breakerit vakio umpiohin ja niilläkin jo parani valoteho, vielä kun "kiillottais / pesis" umpioden lasit niin vois auttaa lisää!

Siis ei jollain Hellan tarvikeumpioilla varmasti tarvitse pelätä kuvion puolesta. Ne niin kovin suositut Sirius -merkkiset kirkaslasiset halpamaan tuotteet eivät anna yhtä hyvää kuviota kuin alkuperäiset, mutta kirkkautta valoihin tosiaan niillä saa lisää. Ja juu, mullakin on sellaiset siriukset.

Toi Depo on vähän siinä ja tässä, että miten sen kanssa käy. Ei ne kai ihan luokatonta tavaraa ole, mutta on niistä huonoakin kuultu. Noin niinkuin merkistä yleensä, en nyt muista kommentteja juuri näistä 5x7" umpioista.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#82
Puppetmaster Wrote:
DemonaZ* Wrote:ei oo xenonneille tarkoitettu, onko alkuperäiset umpiot? jos on niin varmasti on tosi sumee kuvio ja xenoneilla tulee paljon hajavaloa.
uusilla tarvike umpioilla on sit ihan eri asia.

Mulla oli kyllä orggisumpioissa tosi tarkka kuvio. Siitä tykkäsin kovasti.

Näin uutena omistajana tykkään kyllä myös vakioitten tarkasta kuviosta. Johan sitä valotehoa saatiin tiellekki päin.
Ei tarttenu ees vaihtaa niitä polttimoita, suuntasin valoja ylemmäs ja putsasin päältäpäin sen umpion. On se pienestä kiinni, mutta nyt näkee jopa täällä lapissakin ;D
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#83
noni nyt on mullakin toi kauan haviteltu s13 säxä pihassa.

vikoja löytyy aika kasa. esim. vaihteisto rutisee kakkoselle vaihtaessa. ilmeisesti synkro paskana ja uusi loota pitää hankkia?
tuulilasin pyyhkijöiden vivusto poikki joten vain toinen pyyhkijä toimii ja valot ei mene alas viiksesta kuin vain silloin kun auto ei ole käynnissä, sekä vilkut ei palaudu ja tolle mikälie putkelle mikä moottorissa menee ton pakosarjan vierestä pitäis saada uus paikka.

nyt tarvis hintatietoja noitten korjaamiselle jostain. kori oli väriltään oikea eli musta eikä edes mätä.

huolettomia kilometrejä tuskin on luvassa... ainakaan vielä...
nissan almera 1.6 slx -95 (X)<br />opel corsa 1.4 swing - 91 (X)<br />nissan primera 2.0 sportdeck -00 (X)<br />nissan 200sx 1.8t -92
Reply
#84
Tältä foorumin kirpputorilta löytyy varmasti paljonki noita luettelemiasi osia, joten sinne nyt vaan ekana.
Sittenhän on nettivaraosa + kaikki muut maholliset, tuskin pyörii kovissa hinnoissa.

Tästä uusi säxän omistaja topicista vois tehä stickyn melkein, niin tulevatkin uudet omistajat osais (ehkä)kirjoittaa suoraan tähän..
- 200sx S13 (Talviteloilla)<br /><br />- Honda Civic 2009 (Huoltoauto/kauppakassi)
Reply
#85
Onko rutina kakkoselle vaihtaessa pahakin? Tekeekö se niin aina rauhallisissakin vaihdoissa? Joskus vaihteiston öljynvaihtokin tekee ihmeitä...

Onko autossa alkuperäinen ratti? Tuota vilkkujen palauttamista tässä vain mietin...



Mikälieputken paikan vaihto maksaa melko tarkkaan mitälie. :Smile
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#86
Hyvillä polttimoilla hvyäkuntoiset orggisumpiotkin antavat ihan hyvän valon. Smile

Suuntaukset toki pitää olla kunnossa, harvassa autossa on ihan viimeisen päälle. :-\ Ei niistä leimallakaan nimittäin kovin herkästi huomauteta, jos näyttävät liian alas. Liian ylös ei kyllä saa näyttää yhtään, siitä tulee heti sanomista.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#87
Puppetmaster Wrote:Hyvillä polttimoilla hvyäkuntoiset orggisumpiotkin antavat ihan hyvän valon. Smile

Suuntaukset toki pitää olla kunnossa, harvassa autossa on ihan viimeisen päälle. :-\ Ei niistä leimallakaan nimittäin kovin herkästi huomauteta, jos näyttävät liian alas. Liian ylös ei kyllä saa näyttää yhtään, siitä tulee heti sanomista.

Joo, pitää suunnata hieman alemmas sitte ku menee katsastamaan, vähän jänskättää ekaa kertaa mennä katsastamaan tuota. Ajattelin kävässä pari kk ennen katsastusaikaa katsastamassa että sitte jos jotain korjattavaa/muokattavaa löytyy niin saa sitte hifistellä.
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#88
Mullaki "rutistaa" hieman ku vaihtaa kakkoselle. Rutistaa on ehkä väärä sana, mut siinä noin puolessa välissä ku vaihde on menossa päälle, ni tuntuu semmonen "kolo". Liekkö sama asia kyseessä?

Ei kylläkään haittaa normaali ajamista mitenkään... ja jos haluaa runnuttaa, niin ite ainaki pistän mielummin sen kakkosen silmään rauhassa ja vasta sitte hanaa Smile
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
#89
juu ,öljyjen vaihto auttoo kyllä huomattavasti , itellä oli kolmosen kanssa samaa ongelmaa (laatikko sano kyllä ittensä lopullisesti irti muutaman kuukauden päästä) sen oon huomannu että nää s13 lootat ei kyllä tota rankomista kauheesti kestä että vaihtaa rauhaksii nii toimii vähä paremmi Smile

vilkkuihin , ratti irti ja kato onko se muovirengas ehjä siellä ja jos on tarvikeratti nii siitäki voi johtua (mutu)

mikälie putki on kenties turbon öljyputki ?
R(P)S13<br />YZF-R6<br />E30<br /><br />http://www.ledexperts.fi
Reply
#90
Gitsnik Wrote:juu ,öljyjen vaihto auttoo kyllä huomattavasti , itellä oli kolmosen kanssa samaa ongelmaa (laatikko sano kyllä ittensä lopullisesti irti muutaman kuukauden päästä) sen oon huomannu että nää s13 lootat ei kyllä tota rankomista kauheesti kestä että vaihtaa rauhaksii nii toimii vähä paremmi Smile

vilkkuihin , ratti irti ja kato onko se muovirengas ehjä siellä ja jos on tarvikeratti nii siitäki voi johtua (mutu)

mikälie putki on kenties turbon öljyputki ?


joo pitää varmaan noi öljyt vaihtaa siihen laatikkoon. siinä oli tiiviste paskana ja se näky että vuotaa onkohan isokin projekti vaihtaa se tiiviste?
jos ei oo kallis operaatio niin sen vois vaihtaa ensiks ja laittaa samalla kunnon öljyt.
ja ei rusahda jos nätisti vaihtaa ja antaa kierrosten laskea.

joo ei oo vakio ratti... joku audin tekele Big Grin

hemmetti ku on hauska auto. ei oo ennen ollu alla lukkoperäturboa... tekis nytkin mieli mennä takas ajelemaan Smile

huomasin myös että jäähdytin neste oli reilusti alle minimi rajan. lisäsin sinne vihreetä nestettä. veikkaan että siellä joku putki vuotaa.

jos laittais samalla kuntoon kun vie huollattamaan tota laatikkoa.
nissan almera 1.6 slx -95 (X)<br />opel corsa 1.4 swing - 91 (X)<br />nissan primera 2.0 sportdeck -00 (X)<br />nissan 200sx 1.8t -92
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)