Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uusien omistajien kuulumiset (koontitopic)
#31
Pablis Wrote:1. vaihtaessa vaihdetta kuuluu vasemmalta perästä kova kolahdus. varsinkin vaihtaessa 1-2 vaihteelle.

Takakelkan puslat tai väljä perä.
Reply
#32
""2. Alkaa ahtamaan siinä 2500 kierroksen paikkeilla. Maksimiahdot 0.8 kierroksilla 3000-4500, sen jälkeen askee välittömästi n. 0.4 bariin.

3. Kiihtyy paremmin pintakaasulla kuin täyskaasulla. Tuntuu että tukehtuisi.

4. Vie bensaa aivan sikana. Normaaliajossa vähän yli 300km täydellä tankilla.""




-Ahtovuoto.

-Sytkäennakko/jako saattaa olla pielessä.

Siinä pari tarkistamisen arvoista.
Reply
#33
6. Jonkunnäköinen dumppi laitettu, voiko olla syypää joihin em. oireisiin

Voi vaikuttaa jos on liian löysällä, niin se aukee koko aika saattaa jotain vaikuttaa tai vuotaa jostain.
Calls the scrap yard, the final whistle has been made! - Nissan
Reply
#34
Pablis Wrote:5. Ahdin pitää "vinkunaa / ulinaa". Ei normaalia turbon suhinaa.

Voisiko olla palanut turbon/pakosarjan tiiviste, tai mutterit löysällä?
Reply
#35
horst Wrote:
Pablis Wrote:5. Ahdin pitää "vinkunaa / ulinaa". Ei normaalia turbon suhinaa.

Voisiko olla palanut turbon/pakosarjan tiiviste, tai mutterit löysällä?
Vaikuttaa myös ahtoihin jos palanut, ainakin minulla.
Mistäpä minä tietäisin, olen maalta.Ja ikkunatkin on mettään päin...
Nissan 200SX S13 -89
ex. Nissan 200SX S13 -94
Reply
#36
Kiitos kaikille tässä vaiheessa.

Tutkitaan teidän ehdottamat asiat. Duunissa on osaava kaveri joka saapu sairauslomalta huomenna. Toivon mukaan saan sen auttamaan. Itse en osaa tehdä autolle juuri mitään. Tänään sain sentään vaihdettua tulpat. Ei vaikuttanut mitenkään mihinkään. Huomenna yritän tutkia ahtovuotoa kiristämällä pultteja ja tsekkaamalla ahtoletkuja. Sytkän saa kattoa sitten se kaveri.
Reply
#37
1. vaihtaessa vaihdetta kuuluu vasemmalta perästä kova kolahdus. varsinkin vaihtaessa 1-2 vaihteelle.

Itsellä tekee ihan samaa. Veikkaisin, että aika (20 vuotta) on tehnyt tehtävänsä niin takapään pusliin, kuin myös koko voimalinjaan. Siellä voi olla vähän joka paikassa vähän väljää niin ei ihme jos joskus paukkuu vaihdetta vaihtaessa.
´01 Saab 9-3 2.0t <br />´84 S12 SR20DET Projekti
Reply
#38
Takapään kolinaan todennäköisesti syylliset takakelkan etummaiset silikonitäytteiset puslat jotka ovat vuotaneet tyhjiksi.. tai siis (kuten omassanikin) toinen puslista oli vuotanut tyhjäksi ja takakelkka hakkasi runkopalkkiin. Lisänä melko voimakas takapään vetely joka kiihdytyksessä.

Pintakaasulla kiihtymiseen (tai täyskaasulla kiihtymättömyyteen) ainakin omassa autossa vaikutti MAF puhdistus, sytkän säätö ja viimeinenkin täyskaasulla puutuminen hävisi kaasuläpän asentotunnistimen säätämisen jälkeen.
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
#39
Sain vaihdettua tänään bensansuodattimen. Auttoi siihen, että kulkee paremmin siinä missä jaksaa ahtaa. Loppukierrokset taas tuskaa. Paukku myös putkessa. Ei oo duunikaverista apua. Onkohan Järvenpään lähellä ketään osaavaa kaveria joka vois sen sytkän kattoa? Maksan kyllä vaivan. Aattelin ostaa Zuikkikselta välijäähdyttimen putkineen, silloinhan eliminoidaan aika iso osa ahtoputkien vuodosta. Pakosarja/turbo siten kiristellään, tai ainakin yritetään Smile

EDIT: Myös Maffin puhdistuksen sekä kaasuläpän säädön uskon sille hyvälle ihmiselle teistä joka jaksaa auttaa...
Reply
#40
Pablis Wrote:Sain vaihdettua tänään bensansuodattimen. Auttoi siihen, että kulkee paremmin siinä missä jaksaa ahtaa. Loppukierrokset taas tuskaa. Paukku myös putkessa. Ei oo duunikaverista apua. Onkohan Järvenpään lähellä ketään osaavaa kaveria joka vois sen sytkän kattoa? Maksan kyllä vaivan. Aattelin ostaa Zuikkikselta välijäähdyttimen putkineen, silloinhan eliminoidaan aika iso osa ahtoputkien vuodosta. Pakosarja/turbo siten kiristellään, tai ainakin yritetään Smile

EDIT: Myös Maffin puhdistuksen sekä kaasuläpän säädön uskon sille hyvälle ihmiselle teistä joka jaksaa auttaa...
Kannattaa esim. tänään käydä Koivuhaan pk-miitissä yleismittarin, ajoituslampun ja työkalusarjan kanssa niin sieltä saattaa apua löytyä.
Reply
#41
Nyt katsottu sytkä kuntoon paikallisella Nissanilla ja vaihdettu Walbro tankkiin. Sytkä oli kuulemma pielessä. Nyt pätkii ja rykii koko ajan. Ahtovuotojen ulina pahenee koko ajan. Putkesta ei mielestäni pölläyttele niin mustaa kuin valkoistakaan.

Kaikki pultit olen yrittänyt kiristää mitä vain pystyy. Ahtoputket ja klemmarit on katsottu silmämääräiesti. Voiko turbon / pakosarjan tiivisteet vaikuttaa niin paljon, että ahdot tippuu 4000 kierroksen jälkeen 0,4 kiloon. Silloin alkaa puutuminen ja pätkiminen. Polttaa myös putkessa. Walbron asentamisen jälkeen tilanne vain paheni.

Edit: myös Lambda on kokeiltu irroittamalla. Ei mielestäni toimi paremmin ilman Lambdaa.
Reply
#42
Pablis Wrote:Ei mielestäni toimi paremmin ilman Lambdaa.
Kaput.
Reply
#43
Lambda kaput. Miten pystyi menemään katsastuksesta läpi kuukausi sitten edelliseltä omistajalta?
Reply
#44
Pablis Wrote:Lambda kaput. Miten pystyi menemään katsastuksesta läpi kuukausi sitten edelliseltä omistajalta?
no se on saattanu toimia vielä silloin Wink
Reply
#45
Vaikea sanoa. Räki ja nyki heti kun auton sain. Mistäs nyt Lambdan saa? katoin hakua, Motonetistä haetut ei vissiin hirveän kauan kestä. Onko muita ideoita? En kyllä vieläkään niele että noin paljon on kiinni Lamdasta.
Reply
#46
Älä suotta investoi uuteen lambdaan jos ei johto irroitettuna pelaa paremmin.
Reply
#47
Nyt testattu varmasti tarpeeksi lambdalla sekä ilman lambdaa. Ei vaikutusta. Tuntuu että kone tukehtuu totaalisesti. Enää ei kiihdy yhtään 4000rpm:n jälkeen kaasu pohjassa. Lievällä pintakaasulla toimii suht ok.
Reply
#48
Luultavasti ahtoputki vuotaa, itellä teki samaa ja putki halki. Toinen mikä itellä aihetti päänvaivaa oli myöhäisellä oleva sytkä ja teki samaa kuin sulla.
Mitä enemmän ohittelee, sitä kauemmin saa olla perillä.
Reply
#49
Pablis Wrote:Nyt testattu varmasti tarpeeksi lambdalla sekä ilman lambdaa. Ei vaikutusta.

Itselläni ei lambda vaikuta ollenkaan. Nähtävimmin ecun lämpötila-anturi rikki. Jolloin lambda ei missään vaiheessa ole käytössä (näin olen ymmärtänyt). Muuten kyllä auto toimii "normaalisti". Voin ajella lambdan piuha irti ihan rauhassa.

Päästöistäkin meni läpi... Ei tosin ihan helposti. Tongue

Kulutus on pysynyt yllättävän pienenä. Kaupungissa tuntuu menevän vähemmän mitä matka-ajossa kesä rajoituksilla.
[ www.at-r.fi ]

/// E36 328i coupe M-Sport -95 //
ex: Silvia S15 Spec-R エアロ -00, Primera GT -97, 200sx s13 -90
Reply
#50
Controll3d Wrote:
Pablis Wrote:Nyt testattu varmasti tarpeeksi lambdalla sekä ilman lambdaa. Ei vaikutusta.
Itselläni ei lambda vaikuta ollenkaan. Nähtävimmin ecun lämpötila-anturi rikki. Jolloin lambda ei missään vaiheessa ole käytössä (näin olen ymmärtänyt). Muuten kyllä auto toimii "normaalisti". Voin ajella lambdan piuha irti ihan rauhassa.

Päästöistäkin meni läpi... Ei tosin ihan helposti. Tongue

Kulutus on pysynyt yllättävän pienenä. Kaupungissa tuntuu menevän vähemmän mitä matka-ajossa kesä rajoituksilla.

No ei se ero nyt mikään kamalan suuri olekaan, ei sitä välttämättä heti perstuntumalla huomaa, onko siellä lambda pelissä vai ei...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#51
Tänään sain kiinni K&N:n kitin ja syletti ku auto ei toimi ollenkaan. Kelasin, et miten sytkä voi olla kunnosa kun ne sanoivat et boorit on ok ja säädön jälkeen auto toimi paljon huonommin kuin enne. Otin CAS:n ruuvit löysälle ja käänsin ilman mitään lamppuja vastapäivään suunnilleen ruuvien välien keskikohtaan. Auttoi tosi paljon paremmin. Ei kuulu enää niin pahasti heinäsirkkaparvia ja ulinaa / sihinää. Silti vähän pätkii, mut nyt pystyy jo ajamaan. Onnistuin tosin poikkaisemaan alimman pultin CAS.sta...

Silti ahdot tippuu 5000 kierroksen kohdalla alle ,5:n.

Toivon mukaan en tuhonnut koko pataa...

T: Jani

Reply
#52
Pablis Wrote:Tänään sain kiinni K&N:n kitin ja syletti ku auto ei toimi ollenkaan. Kelasin, et miten sytkä voi olla kunnosa kun ne sanoivat et boorit on ok ja säädön jälkeen auto toimi paljon huonommin kuin enne. Otin CAS:n ruuvit löysälle ja käänsin ilman mitään lamppuja vastapäivään suunnilleen ruuvien välien keskikohtaan. Auttoi tosi paljon paremmin. Ei kuulu enää niin pahasti heinäsirkkaparvia ja ulinaa / sihinää. Silti vähän pätkii, mut nyt pystyy jo ajamaan. Onnistuin tosin poikkaisemaan alimman pultin CAS.sta...

Silti ahdot tippuu 5000 kierroksen kohdalla alle ,5:n.

Toivon mukaan en tuhonnut koko pataa...

P.S. Lakelle lähetin tiedustelua putkesta pari viikkoa sitten meilillä. Parit viestit vaihdettiin. Kerro ihmeessä milloin sulla on aikaa et voin tuoda auton sinne?

T: Jani

Olsikohan voineet tehdä sen mokan, että ovat mitanneet sytkän siitä puolien johtojen lenkistä, mistä sitä ei pidä mitata. Olis voinut luulla, että valtuutetussa liikkeessä olisivat sen osanneet...

Kai ne sanoivat sytkän olleen pielessä jotakuinkin 15 astetta?
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#53
Pablis Wrote:Silti ahdot tippuu 5000 kierroksen kohdalla alle ,5:n.
väsynyt vakio ahdin ei pidä loppuun asti tappi paineita. taida ees uus vakio pitää. veikkaan tota sytkää ihan vaan.
Reply
#54
Jos sytkää veikkaat, niin onko vieläkin myöhäisellä?
Reply
#55

Tänään tutkin taas konehuonetta ja huomasin, että turbon ja pakosarjan välinen tiiviste on palanut totaalisesti. Siitä tod. näk. syy ujellukseen. Turbon ja pakosarjan väliset pultit on niin löysällä, että käsillä pystyy pyörittämään. Ongelma on se, että ed. omistaja on hitsannut osan liitoksista ja pulteista kiinni. Ei pysty pultteja kiristämään kun ei normaalit avaimet mahdu kiinni hitsauspisteiden takia.
Reply
#56
Pablis Wrote:Tänään tutkin taas konehuonetta ja huomasin, että turbon ja pakosarjan välinen tiiviste on palanut totaalisesti. Siitä tod. näk. syy ujellukseen. Turbon ja pakosarjan väliset pultit on niin löysällä, että käsillä pystyy pyörittämään. Ongelma on se, että ed. omistaja on hitsannut osan liitoksista ja pulteista kiinni. Ei pysty pultteja kiristämään kun ei normaalit avaimet mahdu kiinni hitsauspisteiden takia.
Onko ne hitsattu vai onko siellä alkuperäiset lukituslevyt paikallaan? Sellaiset peltilipareet, taitettu kiinni turbon pultteihin.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#57
On just sellaiset kuten kuvailit. Miten hitossa ootte saanut ne kiristettyä. Auton alta vai päältä? Minkäläisella avaimella? Yritin kiristää niitä, mutta en onnistunut millään.
Reply
#58
Pablis Wrote:On just sellaiset kuten kuvailit. Miten hitossa ootte saanut ne kiristettyä. Auton alta vai päältä? Minkäläisella avaimella? Yritin kiristää niitä, mutta en onnistunut millään.

Ne peltikulmat kuuluisi taivuttaa suoriksi että pääsee kiristämään. Todella veemäinen homma kun ahdin on paikallaan eikä pöydällä. :-\
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#59
Kiitos vinkistä. Pitää yrittää.
Reply
#60
Vähän päivitystä. Hommasin autoon TD04-15HL ahtimen, Kybin AGX:ät, ison coolerin ahtoputkineen, -40mm jouset, 17" vanteet ja uudet renkaat. Auto justiin pajalla laitossa sekä Skyllen ilmamäärämittari tulossa. Luulin, että tää on halpaa kun saippua saada Nisukasta ees suht ripeä peli. Eipä ollut. no, toivotaan et kuitenkin saan sen joskus ajoon ja kestää Zuikkikselle asti säätöön ja sitten säädettynä vaikka ees pari vetoa. On sitä jo odotettukin.

Onko kellään ollut tota ahdnta kiinni autossa ja on käynyt penkittämässä sen? Zuikkishan sai sillä 301? heppaa. Onko muita?

Edit: Toki siis 3" putki turbolta kanssa ilman kattia.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)