Kettu_ Wrote:no joutaa samalla aukoa ja katella mitä siellä on, kun pohjassakin näyttää olevan joku säiliö josta lähtee letkut/putket perään ja kabiinin? tuskin tämmöiseen mitään arb paineilma lukkoja on asennettu?
Onkohan tässä nyt kyse siitä peräöljylauhduttimesta?
sieppi Wrote:Onkohan tässä nyt kyse siitä peräöljylauhduttimesta?
ei ole kyse siitä, se siellä kivasti kyllä on mutta joku pömpeli siellä myös on josta tosiaan lähtee lähdöt johonkin suuntaa?? selvinnee kuhan saan auton yöls.
tuokki Wrote:jos sulla on suomiauto niin 89-91 on avoin perä, 92 eteenpäin 25% lukko. saksatuonneissa avoimet perät, ja jdm ei tarkempaa tietoa.
tämä on 89- ja tullut ruotsista? joten varmaan menemme tuon avoimen kannalla? tietysti auto ollut ratakäytössä joskus niin osia vaihdettu enenmmän kuin tarpeeksi niin ota nyt selvää sitten mikä perä tuolla on? ottelen kuvia kyllä kuhan nostelen tuon ylös.
17.05.14, 17:24 (This post was last modified: 17.05.14, 20:24 by Exce.)
Onko muilla käynyt cuscon kanssa, että ei irroitakkaan lukosta kunnolla? kytkinpohjassa mutkaan ja silti ''veti'' molemmat pyörät? Uudet öljyt tilasin jo varmuudeksi, mutta ei noillakaan ole ajettu kuin varmaan 1000?
edittiä: pientä lisätutkimusta ja perä ''rohisee'' ikävästi kun veto ei päällä. veikkauksia?
Veikkauksia? Väärä öljy? Eipä se siitä veikkaamalla miksikään muutu. Koita vaikka vaihtaa ne öljyt (oltava lukkoperäöljyä). Jos taas tuntuu että se on rikki niin avattavahan se sit on joka tapauksessa.
Exce Wrote:Onko muilla käynyt cuscon kanssa, että ei irroitakkaan lukosta kunnolla? kytkinpohjassa mutkaan ja silti ''veti'' molemmat pyörät? Uudet öljyt tilasin jo varmuudeksi, mutta ei noillakaan ole ajettu kuin varmaan 1000?
edittiä: pientä lisätutkimusta ja perä ''rohisee'' ikävästi kun veto ei päällä. veikkauksia?
Katoikko hammas kontaktin ennen ku pistit kasaan, voi heititkö samalla simmilevyllä nippuun mikä siellä oli valmiiksiki?
If NISMO stands for NISsan MOtorsport,what do they call HOnda MOtorsport
Filk Wrote:Veikkauksia? Väärä öljy? Eipä se siitä veikkaamalla miksikään muutu. Koita vaikka vaihtaa ne öljyt (oltava lukkoperäöljyä). Jos taas tuntuu että se on rikki niin avattavahan se sit on joka tapauksessa.
ihan motulin lukkoperäöljy mitä on tällä foorumillakin suositeltu joskus. Juu öljyt nyt ensin pois ja sitten purkuun jos näyttää että tulee metallisilppua ymms. Hammaskosketuksista paha sanoa, kun edellisen omistajan asentama.
Nonniin, lukko purettu ja paljastuihan sieltä tuhoa. Toisen pakat levyt melkeimpä kaikki tuossa kunnossa (kuvassa pahin), kun taas toisen pakan levyissä ei merkkiäkään tuollaisesta. Mikähän tuon on voinut aiheuttaa?:O Mistään mitään tiedä, mutta luulisi että jos joku paska tuonne öljyjen sekaan olisi joutunut niin myöskin toinen pakka olisi sökönä? Selittää heti tuon, että ilman vetoa perä juurikin piti ääntä. Laakerit nyt vaihtaa ainakin kaikki varuuksi.
Itelläni näköjään tämmönen 2-way lukkoperä, eli veto päällä on lukossa mutta kytkin pohjassa rullaten on auki, auton vanha omistajakin kehui sitä oikeen nismon lukoksi mutta tiedä sitte. Koko viimekesän toimi kuten tuon olettaa toimivankin, paukkuu ja pomppii ja kahta raitaa tuli.
Tänävuonna on suunnilleen kaikki tekniikka perän ympärillä vaihtunut ja parit testilaunchit jo päästy tekemään. Suunnilleen puolet ajasta vetää vaan oikea pyörä starteissa ja meinaa ojaa päin heittää pertsele. Välillä toimii sit ihan normaalisti. En ole yhtään mitenkään koko perään koskenut koskaan mutta kannattais varmaan tuolle tehä jotakin jos edes pelleilymielessä mielii kiihdytellä.
Mitähän tuolle on tehtävissä? Itelläni ei ole edes ihan selvää miten tuo perä toimii niin ei pysty oikeen hahmottamaan että oisko öljyjen vaihdolla väliä, mutta kai siitä on lähdettävä?
Suiza Wrote:Itelläni näköjään tämmönen 2-way lukkoperä, eli veto päällä on lukossa mutta kytkin pohjassa rullaten on auki
No ton perusteella sitä ei voi 2-way lukoksi päätellä, vaan eipä sillä ongelman kannalta väliä...
Voi kai tuohon öljytkin aluksi vaihtaa, mutta jotenkin kuulostaa siltä, että on otettava murikka pöydälle ja purettava. Vaikka en kyllä oikein ymmärrä, miten vain toinen puoli voisi vetää, ellei siellä pyöri vetarin tumppi tyhjää...
1-way lukko lukitsee kun veto on päällä.
1,5-way lukitsee myös silloin kun ollaan moottorijarrun puolella, mutta vain "puolet" siitä mitä vedossa.
2-way lukitsee molempiin suuntiin yhtä paljon.
Elikkä 1,5way tai 2-way perä itelläni. Noh ei auta kuin nostaa perä pöydälle ja katsoa mitä on syönyt. Tänään tosin pelasi moitteettomasti jokasessa vedossa.. ?
Tuli avattua toi perän kansi, että näkis mikäs lukko sielä oikee on. Onkos toi nyt sitte Cusco rs 1,5way? Ja mimmoset ölpät ton kaveriksi kannattais laittaa?
1,5waylta ainakin näyttää. Castrollin syntrax öljyä ite käyttäny nismon 2wayssa. Red linellä ainakin nismon perä ei meinannut toimia kunnolla, castrollin öljyllä sai toimimaan.
If NISMO stands for NISsan MOtorsport,what do they call HOnda MOtorsport
Puppetmaster Wrote:Noista kierrejousista voisi arvioida olevan RS.
Motul 90 PA on todettu hyväksi, ainakin lukko luistaa sillä siististi. Redlinellä oli käytös melkoisen karkeaa.
Tuli jo tilattua redlinet sinne, katotaan miten toimii. Jos ei toimi ni vaihetaan mamasaniltaki kysysin et toimiiko noi öljyt+perä, mutta ei oo mitään vastausta tullu..
Morjesta nyt tarvis tietämätön apuja.
Eli ostin s13 180sxän elinten luovuttajaksi joka on ollut rb20 moottorilla ja siinä on cuscon 2-way lukkoperä tarvis saada tietää että sopiiko sen perän sisuskalut aikasempaan rojektiin joka on 200sx s13 abs malli ja sen takia sisuskalut että saisi noi abssät toimiin leimalle. Tossa 180 sessä on 5 pulttiset vetarin tumpit ja 200 sessa on 6 jos osaatte sanoo että sopiiko noi suoraa toisiinsa päikseen :/
08.06.15, 00:00 (This post was last modified: 08.06.15, 00:02 by Markus..)
j_k Wrote:Morjesta nyt tarvis tietämätön apuja.
Eli ostin s13 180sxän elinten luovuttajaksi joka on ollut rb20 moottorilla ja siinä on cuscon 2-way lukkoperä tarvis saada tietää että sopiiko sen perän sisuskalut aikasempaan rojektiin joka on 200sx s13 abs malli ja sen takia sisuskalut että saisi noi abssät toimiin leimalle. Tossa 180 sessä on 5 pulttiset vetarin tumpit ja 200 sessa on 6 jos osaatte sanoo että sopiiko noi suoraa toisiinsa päikseen :/
RB:llähän ei tehtaalta ole S-koppaa lähtenyt, joten ei oikein voi tietää, mikä perä siinä on ollut ja on. Viskolukolla kuitenkin on alkuperäiset turbot olleet, ja niissä on eri tumpit, kuin avoimissa perissä. Joten todennäköisesti 200sx:n perään tuo sama Cusco ei suoriltaan käy, tai siis käy kyllä, mutta tumpit tarttis viskolukollisesta mallista.
Voisit kyl varmaan vaihtaa perän ja vetarit kokonaisuudessaan, sit ei olis onkelmaa. Tai jopa koko akseliston.
Juu
osaisiko joku kertoa onko noi kuoret muuten samanlaisia että voisin ottaa absällisen kuoret ja sitten tuon 180sx:n perästä kaikki sissuskalut ja pistää ne sinne absällisen kuoriin.
Kiitoksia vastauksesta markus.
Otat tasauspyörästön ja sen tumpit lukollisesta ja vaihdat absillisen kuoriin. Luonnollisesti vetarit kans. Onko näissä välityksessä eroa? Välityksenkin muistaakseni pystyy vaihtamaan mut helpompi säilyttää vanha.
Saahan sen välityksen vaihdettua, pitää vaan purkaa sisäänmenoakseli. Oliko abs.n hammastus siinä kardaanin laipassa, muistelisin näin. Onhan siinä melkoinen homma saada perä äänettömäksi jos kokonaan purkaa joten melkein suosittelisin säilyttämään vanhan välityksen ja vaihtamaan vaan murikan.
Juu kiitoksia asiallisista vastauksista. Tänään otin yhteyttä Nissanin maahantuojaan että olisko mahdollista niiltä saada paperia että tätä 200sxää on saanut ilman absiä että vois leimamiehelle näyttää saa nähä minkä vastauksen sieltä saa onko täälä porukalla tietoa tuosta ? eikö näissä ollut absät lisävaruste ?