Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ilmastoinnista
#61
se on just täytetty ja alipaineella mitattu ettei pitäis vuotaa.. ja kuivaimen tarkistusikkunasta ku kattoo ni ainetta on. en tiiä sitte ku sitä sulaketta poltteli et oliskosit loppujen lopuks menny jotenki täydellisesti oikosulkuun ja käräyttäny sielt jotain isompaa? (ja kalliimpaa tietty ;D ) esim. kompura ?
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#62
Löytyykö jokaisesta ilmastoinnista tuo kuivaimen tarkistusikkuna?
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#63
TeleHell Wrote:Löytyykö jokaisesta ilmastoinnista tuo kuivaimen tarkistusikkuna?

Kyl sen mun mielestä pitäs olla ihan vakiokäytäntönä nois.
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#64
Pepsi Wrote:se on just täytetty ja alipaineella mitattu ettei pitäis vuotaa.. ja kuivaimen tarkistusikkunasta ku kattoo ni ainetta on. en tiiä sitte ku sitä sulaketta poltteli et oliskosit loppujen lopuks menny jotenki täydellisesti oikosulkuun ja käräyttäny sielt jotain isompaa? (ja kalliimpaa tietty ;D ) esim. kompura ?

yleismittaril yritin epätoivosesti mittailla jotaki ;D elikkä sulakerasiasta siitä kohtaa mikä kärähteli ni siitä mittasin 11.4v sitten siihen kompuraan menee 2 liitintä. pitääkö niihin edes tulla virtaa? vaikka miten mittailin ni en saanu kummastakaan mitään lukemaa ???
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#65
Warjo Wrote:
TeleHell Wrote:Löytyykö jokaisesta ilmastoinnista tuo kuivaimen tarkistusikkuna?

Kyl sen mun mielestä pitäs olla ihan vakiokäytäntönä nois.

Joo en minä vaan löytänyt. Sikälimikäli se kuivain on tuo lieriön muotoinen mötikkä, mihin menee pari alumiiniputkea.
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#66
Pepsi Wrote:nythän se sit heittäyty vallan veemäiseksi. ei polta sulaketta enää mut ei toimi siltikään ??? pitiki just näillä helteillä >Sad

noniin, eli rele oli rikki. nyt polttaa taas "normaalisti" sulakkeen.. akulta vedin johdon suoraan kompuralle, kompura lähti pyöriin, eli se on ihan ehjä.. eli releeltä lähtee 4 johtoa: vihreämusta, sinipunainen, valkovihreä, keltavihreä.

Vihreämusta menee sulakkeelle, juuri sille mikä räpsähtää, kokeilin vetää releeltä suoraan uuden johdon sille sulakkeelle, ajatuksena se että alkuperäisessä johdossa on jossakin oikosulku, noh eipä se auttanu.

Sinipunainen menee kompuralle, sille tein saman tempun= ei vaikutusta.. sinne kompuraanhan tulee 2 liitintä, musta ja punainen. mustaan liittimeen tulee tuo Sinipunainen ja punaiseen liittimeen tulee Vihreä ja Mustapunainen.

eli nyt on ongelmana on se että en tiedä minne tuolta releeltä lähtevät Valkovihreä ja Keltavihreä menevät enkä myöskään tiedä mistä tuonne kompuraan tulevat Vihreä ja Mustapunainen oikeen tulee..

eli maalaisjärjellä ajateltuna ongelma on nyt joissakin noissa 4 johdossa..

Olisko jollakin kenties tietoa noist johdoista tai löytyiskö netistä jonkinlainen sähkökaavio millä löytyisi..

???
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#67
Samu Wrote:Toistankohan nyt itseäni, mutta tuo korjaamomanuaali...
Reply
#68
Pepsi Wrote:
Pepsi Wrote:nythän se sit heittäyty vallan veemäiseksi. ei polta sulaketta enää mut ei toimi siltikään ??? pitiki just näillä helteillä >Sad

noniin, eli rele oli rikki. nyt polttaa taas "normaalisti" sulakkeen.. akulta vedin johdon suoraan kompuralle, kompura lähti pyöriin, eli se on ihan ehjä.. eli releeltä lähtee 4 johtoa: vihreämusta, sinipunainen, valkovihreä, keltavihreä.

Vihreämusta menee sulakkeelle, juuri sille mikä räpsähtää, kokeilin vetää releeltä suoraan uuden johdon sille sulakkeelle, ajatuksena se että alkuperäisessä johdossa on jossakin oikosulku, noh eipä se auttanu.

Sinipunainen menee kompuralle, sille tein saman tempun= ei vaikutusta.. sinne kompuraanhan tulee 2 liitintä, musta ja punainen. mustaan liittimeen tulee tuo Sinipunainen ja punaiseen liittimeen tulee Vihreä ja Mustapunainen.

eli nyt on ongelmana on se että en tiedä minne tuolta releeltä lähtevät Valkovihreä ja Keltavihreä menevät enkä myöskään tiedä mistä tuonne kompuraan tulevat Vihreä ja Mustapunainen oikeen tulee..

eli maalaisjärjellä ajateltuna ongelma on nyt joissakin noissa 4 johdossa..

Olisko jollakin kenties tietoa noist johdoista tai löytyiskö netistä jonkinlainen sähkökaavio millä löytyisi..

???

Veditkö johdot kompuralle niin että oli sulake välissä? Tai mittasitko paljon se ottaa virtaa?
Reply
#69
en. ihan vaa johdon toista päätä pidin akun plussassa ja toista päätä käytin kompurassa jolloin magneettikytkin aktivoitu.. en mitannu mitenkään..
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#70
Samu Wrote:
Samu Wrote:Toistankohan nyt itseäni, mutta tuo korjaamomanuaali...

nyt kyl voisit melekee taas tarjota sitä linkkiä sinne manuskoihin (ei ne kuitenkaa sitä manuskatopikkia löydä) Wink
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#71
koko korjaamomanuaalin selasin läpi eikä ollu oikeestaan mitään hyötyä. jonkinlaisen kaavion sieltä löysin mut en osannu sitä mitenkään hyödyntää.. ettei toi vika olis siinä magneettikytkimessä. ku ottaa sen johdon irti mikä menee siihen ja laittaa ac:n päälle ni ei pala sulake, ei kyllä lähe se kompura pyöriinkään. sit ku sen laittaa kiinni ja ac päälle ni menee n.2sekuntia ni sit kytkeytyy magneettikytkin ja räps sulake meni. eli heti ku se magneettikytkin lähtee pyöriin ni menee sulake.. mut sit taas ei se ihan rikki voi olla ku auto käynnissä ja ac päällä annoin akulta hyppyvirtaa sinne ni ihan hyvin se kytkeytyy ja lähtee pyöriin..
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#72
Pepsi Wrote:eli heti ku se magneettikytkin lähtee pyöriin ni menee sulake.. mut sit taas ei se ihan rikki voi olla ku auto käynnissä ja ac päällä annoin akulta hyppyvirtaa sinne ni ihan hyvin se kytkeytyy ja lähtee pyöriin..


...kunnes johto sulaa tai joku muu, tällä kertaa komponentti palaa sulakkeen sijaan.. :Smile

Itsellä samanmoinen ongelma. Tosin, sulake kestää minutista varttiin. Päivästä riippuen..
Työn alla siis vielä. Magneettikytkimen olen jo itseltäni vaihtanut, eikä se auttanut.
Reply
#73
JaneZki Wrote:
Pepsi Wrote:eli heti ku se magneettikytkin lähtee pyöriin ni menee sulake.. mut sit taas ei se ihan rikki voi olla ku auto käynnissä ja ac päällä annoin akulta hyppyvirtaa sinne ni ihan hyvin se kytkeytyy ja lähtee pyöriin..


...kunnes johto sulaa tai joku muu, tällä kertaa komponentti palaa sulakkeen sijaan.. :Smile

Itsellä samanmoinen ongelma. Tosin, sulake kestää minutista varttiin. Päivästä riippuen..
Työn alla siis vielä. Magneettikytkimen olen jo itseltäni vaihtanut, eikä se auttanut.
kokeilin epätoivoissani nyt sellasta että johto akulta kompuralle ja siihen väliin 15a sulake ja katkaisin. Sulake räpsähtää saman tien ku kytkee katkaisimesta virrat päälle. Eikös tää nyt tarkottas sitä et joko kompura tai magneettikytkin jotenki hajalla.. Onko tota järjestelmää muuten mahdollista ylitäyttää ku sinne meinaan meni kilon verran ainetta. Voiskohan mahdollisella ylitäytöllä olla jotain vaikutusta?
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#74
Voi ehkä, jos ei kompura jaksa ylipaineen vuoksi pyöriä eikä hihna luista.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#75
Itselläkin menossa tällä hetkellä ilmastointijumppaa. Ongelmana kompura joka ei ota käynnistyäkseen. Ilmastoinnin sulake oli palanut, vaihdoin uuden eikä mitään eroa, uusi sulake ei palanut vaikka nakkasin ilmastoinnin päälle. Ei virhekoodeja ilmastoinnin diagnostiikassa, kylmäaineen lämpö näyttäisi olevan ~sama kuin ilman lämpö, mikä ei ole ihme kun nesteet ei kerran pyöri. Kylmäaineen määrää en ole vielä ehtinyt tarkistuttaa, tuskinpa sulake olisi sen vuoksi palanut. Oletettavasti siis kompura tai magneettikytkin paskana, mitenhän tuota alkaisi seuraavaksi testaamaan? Kylmäaineiden tsekkaus on kyllä myös listalla.

Näyttää olevan niin jäätävän ahdasta sopivasti tuossa kompuran kohdilla. :Smile
EX RS13<br />EX BNR32
Reply
#76
Tarkasta ne aineet. Ei meinaan lähde päälle kompura jos on tyhjä/melkein tyhjä järjestelmä.
Reply
#77
Juu, kunhan ainoa paikallinen korjaamo joka näin vanhoja laitteita täyttää vain saa lisää R-12 korvaavaa ainetta varastoon. Kuulemma saatavuus aika heikkoa näiden helteiden jälkeen.

Tuskin tuo sulake nyt silti palanut on vähäisen nestemäärän takia?
EX RS13<br />EX BNR32
Reply
#78
no ei pitäis, onhan se mahdollista toki kun kompura kytkeytyy päälle paljon tiuhempaan tahtiin jos nesteet on loppumassa, että se sen on napsassu. en mä siitä viä ressais jos kerran se ei polttanu sitä uudestaan. Alota siitä et katot onko siä ainetta
Reply
#79
JaneZki Wrote:
Pepsi Wrote:eli heti ku se magneettikytkin lähtee pyöriin ni menee sulake.. mut sit taas ei se ihan rikki voi olla ku auto käynnissä ja ac päällä annoin akulta hyppyvirtaa sinne ni ihan hyvin se kytkeytyy ja lähtee pyöriin..


...kunnes johto sulaa tai joku muu, tällä kertaa komponentti palaa sulakkeen sijaan.. :Smile

Itsellä samanmoinen ongelma. Tosin, sulake kestää minutista varttiin. Päivästä riippuen..
Työn alla siis vielä. Magneettikytkimen olen jo itseltäni vaihtanut, eikä se auttanut.

ootko löytäny tohon mitään ratkaisua? itse ostin uuden kompuran kokonaan ja nyt on japanimportsilta tulossa r33 kuivain ja sit vaihtelen noita tiivisteitä jne.. ja sit voiki alkaa laittaan r134a ainetta sisään Smile olikohan se nyt niin et tuossa r32Confusedsa on ne vanhemmat täyttöventtiilit et neki pitäis vaihtaa r33 vastaavaan ?
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#80
Liittimet on joo vanhemman malliset. Niihin saa kyllä muutoskappaleet uusille liittimille. En kyllä osaa tarkemmin sanoo mistä mutta sellaset kyllä oon nähny.
Reply
#81
Pepsi Wrote:
JaneZki Wrote:
Pepsi Wrote:eli heti ku se magneettikytkin lähtee pyöriin ni menee sulake.. mut sit taas ei se ihan rikki voi olla ku auto käynnissä ja ac päällä annoin akulta hyppyvirtaa sinne ni ihan hyvin se kytkeytyy ja lähtee pyöriin..


...kunnes johto sulaa tai joku muu, tällä kertaa komponentti palaa sulakkeen sijaan.. :Smile

Itsellä samanmoinen ongelma. Tosin, sulake kestää minutista varttiin. Päivästä riippuen..
Työn alla siis vielä. Magneettikytkimen olen jo itseltäni vaihtanut, eikä se auttanut.

ootko löytäny tohon mitään ratkaisua? itse ostin uuden kompuran kokonaan ja nyt on japanimportsilta tulossa r33 kuivain ja sit vaihtelen noita tiivisteitä jne.. ja sit voiki alkaa laittaan r134a ainetta sisään Smile

En ole. Alle 1000km tullut tänä kesänä "ylimääräistä" ajoa (loput radalla), joten ei ole ollut edes tarvetta ilmastoinnille sen kummemmin.
Suosinut ikkunat auki -ajoa kyseiset päivät.
Uusi kompura ei ole vaihtoehto. Se kun tuskin on vika sulakkeen polttamiseen.
Talven aikana ja ensi kesänä taas sitten näillä näkymin...
Reply
#82
no en tiiä ku kokeilin sitä että akulta suoraan johto kompuralle ja sulake siihen väliin ni pamahtaa samantien, kokeilin tällä uudella kompuralla samaa ni ei pala sulake . sillon ku toi järjestelmä täytettiin ni sinne ei laitettu sitä öljyä kylmäaineiden sekaan. ja sit jos siin kompurassakaan ei ollu yhtään sitä öljyä ni voihan se olla et se on kilkannu >Sad
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#83
Mikäli se kompura on kilkannut, niin sehän joko:
A) sammuttaa moottorin, koska on jumissa eikä pyöri
B) ilmastoinnin hihna vain luistaa, koska kompura ei pyöri (ja moottori jaksaa pysyä käynnissä)


Siinä kompurassahan on periaatteessa vain yksi sähkökomponentti: magneettikytkin.
Eli vain kela. Se, jos joku polttaa sulakkeen, ei siis itse kompura.
Ja mitä tosiaan omaan tapaukseen tulee, niin olen jo vaihtanut tuon magneettikytkimen.
Reply
#84
noh se selviää sitten aikanaan että toimiiko vai ei, kunhan sais vähän motivaatiota alkaa remppahommiin, tosin nää ilmat vois toimia ihan hyvänä motivaattorina ;D
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#85
Saitko ilmastointia toimimaan sillä mun kompuralla, ilmoittele miten käy =P
Reply
#86
Funky Man Wrote:
Skyyline Wrote:tuohon ylhäällä olevaan kysymykseen olisin edelleen vastausta vailla!

lämpöongelman syy jo löytyi mutta mihin tuo kuskin jalkotilassa oleva tappi kuuluu?


edit. huippu funky

Joo hetken kun kuvaa katseli ja viimeistään kun tuolla omassa ropposessa konttasi niin helposti sille paikka löytyi...
Kuvasi vaan oli hassussa kulmassa. (joo on kiva kuvata... mulla jäi pää polkimien ja kojelaudan väliin jumiin... ;D )

Pelti ohjurin takana varmaan piilossa tuo muovinen varsi johon kikkaillaan kiinni, voi tietty olla rikki / halki tai jotain kun kerran irroitettu.

Tuossa kuvat mihin se siis kuuluu.
[Image: 1.jpg]
[Image: 2.jpg]

By the way samalla kun sielä konttaat niin pistä teipin pala tuohon sun puhaltimen putkeen jossa on reikä. Ilmeisesti jotain johtoja vedetty sitä kautta. Wink

Kertokaas mulle tietävät kun en ole ehjää esimerkkiä nähnyt että miten toi tappi tulee tuohon servoon kiinni?

mulla on ehjä servo nyt mutta en keksi miten se tuohon kiinni tulee, ilmeisesti multa puuttuu jotain mutta voisiko joku laittaa kuvan että mitä. on juuri tuon peltilipareen takana noissa kuvissa Sad kiitooooos! Big Grin
Reply
#87
Mitä kylmäainetta ja kuinka paljon ? Kyseessä R32 gts-t -91
Reply
#88
jormiss Wrote:Mitä kylmäainetta ja kuinka paljon ? Kyseessä R32 gts-t -91

R12 650g-750g
Nissan Skyline R32 GT-R
Reply
#89
Skyyline Wrote:
Funky Man Wrote:
Skyyline Wrote:tuohon ylhäällä olevaan kysymykseen olisin edelleen vastausta vailla!

lämpöongelman syy jo löytyi mutta mihin tuo kuskin jalkotilassa oleva tappi kuuluu?


edit. huippu funky

Joo hetken kun kuvaa katseli ja viimeistään kun tuolla omassa ropposessa konttasi niin helposti sille paikka löytyi...
Kuvasi vaan oli hassussa kulmassa. (joo on kiva kuvata... mulla jäi pää polkimien ja kojelaudan väliin jumiin... ;D )

Pelti ohjurin takana varmaan piilossa tuo muovinen varsi johon kikkaillaan kiinni, voi tietty olla rikki / halki tai jotain kun kerran irroitettu.

Tuossa kuvat mihin se siis kuuluu.
[Image: 1.jpg]
[Image: 2.jpg]

By the way samalla kun sielä konttaat niin pistä teipin pala tuohon sun puhaltimen putkeen jossa on reikä. Ilmeisesti jotain johtoja vedetty sitä kautta. Wink

Kertokaas mulle tietävät kun en ole ehjää esimerkkiä nähnyt että miten toi tappi tulee tuohon servoon kiinni?

mulla on ehjä servo nyt mutta en keksi miten se tuohon kiinni tulee, ilmeisesti multa puuttuu jotain mutta voisiko joku laittaa kuvan että mitä. on juuri tuon peltilipareen takana noissa kuvissa Sad kiitooooos! Big Grin

up!
Reply
#90
tietääkös kukaan onko ilmastoinnin kompura sama gts ja gt-r r32 malleissa?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)