Posts: 1,376
Threads: 37
Joined: Feb/2003
PikkuHenri Wrote:EDIT: ainoo intake mitä netin kautta suomest löysin oli greddyn ja makso tonnin, hyi mikä hinta tuleeko japanista osat halvemmaksi vaikka tuleekin rahtikuluja?.
Tuollainen kiinansarja löytyy myös käyttäjä "metanord"ilta myynnissä mutta ilmoitus hukkunut forumin katkoksen aikaan.
ainakin vielä viime viikolla näytti hänellä tallissa majailevan, ellei sitten ole sitä myynyt autonsa mukana viikonloppuna.
Posts: 202
Threads: 3
Joined: Mar/2007
en myynyt,mutta taitaa löytää kotinsa tuosta rata-lelusta...hoikkiksellahan oli myös myynnissä tuollainen kiina-kopio..
Posts: 6,702
Threads: 190
Joined: Jun/2002
PikkuHenri Wrote:http://www.nengun.com/ Tollasesta paikasta tulisi tuolle greddyn intakelle 680€ sisältää rahdin.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg388365
Quote:Nengun... sinne älkää ajautuko. Todella huonoja kokemuksia. Kamojen saamiseen meni 4,5 kk. Noita lafkoja on moneen lähtöön.
Posts: 1,738
Threads: 33
Joined: Oct/2005
Kennedy Wrote:PikkuHenri Wrote:http://www.nengun.com/ Tollasesta paikasta tulisi tuolle greddyn intakelle 680€ sisältää rahdin.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg388365
Quote:Nengun... sinne älkää ajautuko. Todella huonoja kokemuksia. Kamojen saamiseen meni 4,5 kk. Noita lafkoja on moneen lähtöön.
Mulla on Nengunista pelkästään hyviä kokemuksia, olenkohan pari-kolme kertaa jotain muutaman sadan euron kamoja sieltä tilannut. Viikossa-kahdessa tullista noudettavissa.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Onko jollain kokemusta noista kiinakopioimusatseista, sopiiko tyhjäkäyntiventtiilit yms noihin ihan bolt-on kiinni? Ei sattuis kellään olemaan siinä hollilla kuvaa rb25det koneesta missä tommonen tai se greddyläinen paikoillaan?
Posts: 1,376
Threads: 37
Joined: Feb/2003
jonatani Wrote:Onko jollain kokemusta noista kiinakopioimusatseista, sopiiko tyhjäkäyntiventtiilit yms noihin ihan bolt-on kiinni? Ei sattuis kellään olemaan siinä hollilla kuvaa rb25det koneesta missä tommonen tai se greddyläinen paikoillaan?
;D
Tuskinpa kun koko imusarjaakin pitää pikkasen viimeistellä jotta siitä hyvän saa.
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
No se nyt oli tiedossa... lähinnä meinasin vaan että onko edes noiden "ylimääräisten" härvelien kiinnityspulttien reiät edes oikeilla paikoillaan.
Posts: 1,812
Threads: 19
Joined: Mar/2005
PikkuHenri Wrote:Kun tavoittena ei ole hullut tehot vaan komia konehuone
Jos tavoitteena on vain nätti konehuone, niin eikös näyttävyys mene toimivuuden edelle.
Ostat sitä mikä on sun mielestä nättiä, ja minkä persus kestää ostaa.
Greddyn tai minkä lie, niin kyllä ne ainakin yhtä hyvin toimii kun vakiotkin...
BMW X5 4.8is
Posts: 202
Threads: 3
Joined: Mar/2007
jonatani Wrote:No se nyt oli tiedossa... lähinnä meinasin vaan että onko edes noiden "ylimääräisten" härvelien kiinnityspulttien reiät edes oikeilla paikoillaan. Kyllä kaikki kiinnityskohdat ainakin silmämääräisesti näyttäis samoilta/samanlaisilta.kaasuläpästä en menis vannomaan.
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
onko muuten kellään kokemuksia greddyn e-manage moottorin ohjauksesta vähän suunnittelin jos ottas tohon skylleen ja suomessa mitään paikkaa missä tota osataan säätää futurezilla jossain vaiheessa mutta ei vissiin vielä
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
metanord Wrote:jonatani Wrote:No se nyt oli tiedossa... lähinnä meinasin vaan että onko edes noiden "ylimääräisten" härvelien kiinnityspulttien reiät edes oikeilla paikoillaan. Kyllä kaikki kiinnityskohdat ainakin silmämääräisesti näyttäis samoilta/samanlaisilta.kaasuläpästä en menis vannomaan.
Vakio kaasuläppä ei mene edes aitoon greddyyn ilman lisäpalikkaa kiinni, oisko ollu et q45 kaasuläppä ois ollu sen 90mm mikä siihe käy.
Posts: 6
Threads: 0
Joined: Nov/2007
PikkuHenri Wrote:En oikein osista tiedä, olen aika nobo näissä turbo vehkeissä ;D lähinnä konehuoneen kosmeettista puolta ajattelin ehostaa, iso välijäähy,intake missä ei mene ahtoputki venttiilikopan päällä jne
EDIT: ainoo intake mitä netin kautta suomest löysin oli greddyn ja makso tonnin, hyi mikä hinta tuleeko japanista osat halvemmaksi vaikka tuleekin rahtikuluja?.
itellä on toi greddy ja en vielä toimivuudesta tiedä mutta kiillotuksen jälkeen voin sanoa, on se kaunis ;D kai se hyväkin on..
Ex: Skyline r33 <br />Ex: Skyline r33<br />Ex: Bmw 325i cóupe
Posts: 6
Threads: 0
Joined: Nov/2007
Jampsu Wrote:onko muuten kellään kokemuksia greddyn e-manage moottorin ohjauksesta vähän suunnittelin jos ottas tohon skylleen ja suomessa mitään paikkaa missä tota osataan säätää futurezilla jossain vaiheessa mutta ei vissiin vielä
kaipaisin kanssa tietoo tosta et kuka noita osais säätää, kun iteltä löytyy toi nii pitäs saada se joskus säätöihinkin .??...
Ex: Skyline r33 <br />Ex: Skyline r33<br />Ex: Bmw 325i cóupe
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
sebastian Wrote:Jampsu Wrote:onko muuten kellään kokemuksia greddyn e-manage moottorin ohjauksesta vähän suunnittelin jos ottas tohon skylleen ja suomessa mitään paikkaa missä tota osataan säätää futurezilla jossain vaiheessa mutta ei vissiin vielä
kaipaisin kanssa tietoo tosta et kuka noita osais säätää, kun iteltä löytyy toi nii pitäs saada se joskus säätöihinkin .??... mikkelissä ainakin on paja mikä on säätäny tota (street turbo)
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 244
Threads: 32
Joined: May/2003
Mä en lähtis paukutteleen henkseleitä ton street turbon toiminnasta..
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
iikori Wrote:Mä en lähtis paukutteleen henkseleitä ton street turbon toiminnasta.. onko ollu jotain negatiivisiä kokemuksia?
ei ole kuitenkaan tarkotus kun säädättää moottorin ohjaus onhan sit amw lappeenrannassa niiltäkin varmaan onnistuu toi e-managen säätö
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 6,702
Threads: 190
Joined: Jun/2002
Jampsu Wrote:onko ollu jotain negatiivisiä kokemuksia?
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=19630.0
Siinä sulle 16 sivua lukemista ;D
Posts: 244
Threads: 32
Joined: May/2003
Jampsu Wrote:iikori Wrote:Mä en lähtis paukutteleen henkseleitä ton street turbon toiminnasta.. onko ollu jotain negatiivisiä kokemuksia?
ei ole kuitenkaan tarkotus kun säädättää moottorin ohjaus onhan sit amw lappeenrannassa niiltäkin varmaan onnistuu toi e-managen säätö
Paha off-topic, ja avautuminen.
Omat kokemukset.
RX-7:a oli siellä yhden syksyn laitossa, niiden piti tehdä koneellisia kiillotuksia, pakosarja, downpipe, muokata yhtä greddyn sarjan ahtoputkea sopimaan single-turbotuksen jälkeen yms. Hinta sovittiin etukäteen.
Loppupelistä, hommien hinta tuplaantui, molemmat ahtoputket pilattu täysin että eivät sopineet paikoillen enää ollenkaan, rumia saumoja tiuhatiuhaan, turbon imupesä kiillotettu jollain rälläkällä, että jouduin sitä noin viikon kiillottamaan jälkeenpäin että ilkesi laittaa paikoilleen, sovittu aikataulu kusi ainakin kahdella kuukaudella, kuulin että autoa on raahattu pitkin kyliä ja teetetty osia missä sattuu, turbon uusi öljynpaluuputki ei mahtunut olemaan jne.. Mutta oppia, ensimmäinen ja viimeinen teetetty homma kyseisessä firmassa.
EDIT: Luin vähän itsekkin äsken tuota ylempää viestiketjua, ja eipä oikeastaan paljoa yllättänyt, minkälaista palvelua itsekkin siellä sain. Puhelimiin ja sähköposteihin ei vastattu minullekkaan kun aikataulut rupesi kusemaan jne. Itse olen ollut tästä asiasta aika hiljaa, mutta näköjään moista on tapahtunut muillakin, niin ihan aiheellista mainita tästä täälläkin. Turbonkin kun olivat "kiillottaneet" niin herra streetturbo sanoi, että pura toi turbo ennen paikoilleen laittoa kun ei tiedä onko siellä kuinka roskaa
EDIT2: Haha, olihan siellä mun matukkakin mainittu..
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
voipi olla että skyllenkin kanssa mennään johonkin muualle kun toi touhu on tollasta lukasin ton topickin läpi niin huh huh :o
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 496
Threads: 8
Joined: Oct/2007
Kennedy Wrote:Jampsu Wrote:onko ollu jotain negatiivisiä kokemuksia?
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=19630.0
Siinä sulle 16 sivua lukemista ;D
oli aikas kammottavaa lukemista :o
200SX RS13 92 (projekti)<br />Skyline ECR33 93 EX<br />www.rakennushalsvaha.fi<br /> [email protected]
Posts: 44
Threads: 0
Joined: Jan/2008
Millasilla muutoksilla päästäisiin tollaseen 350hv:n luokkaan vakio rb25det koneella ? Auto R33 Gts-t
Posts: 351
Threads: 11
Joined: Jul/2006
Jan_ne89 Wrote:Millasilla muutoksilla päästäisiin tollaseen 350hv:n luokkaan vakio rb25det koneella ? Auto R33 Gts-t -ECU:a ei voi lastuttaa joten joko vaihtoon(R32 ecu johdotuksin, itsenäinen moottorinohjaus tai piggy bag vakion rinnalle)
Tosin briteissä joku firma jo hoitaa tuon vakio ECU:n säädön jotenkin lisäkortilla tms.
-Turbosta loppuu tuotto melko pian ja ei keraaminen pakosiipi kestäkään pidempää rääkkiä yli 0,8bar ahdoilla.
-Suuttimet/b.pumppu. Ei taida vakiot suuttimet aivan 350 hevoseen riittää.
-MAF riittää 330hv.
Kytkinhän alkaa myös kunnosta riippuen antautumaan 340hv:n jälkeen.
Nämä ohjeistukset poimittu skylineowners.com ta. Ei omasta kokemuksesta.
Kaikki oikeudet menetetty.
Posts: 496
Threads: 8
Joined: Oct/2007
onko tää topiikki ihan kokonaan unohtunut ku ketään kirjottanu vähää aikaa. Virittäkää ihmiset niitä rb25det koneitanne ;D
200SX RS13 92 (projekti)<br />Skyline ECR33 93 EX<br />www.rakennushalsvaha.fi<br /> [email protected]
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Jengi on unohtanut virittämisen kun huomasivat että kunnossapitoonkin menee rahaa. Kolisevia koneita kuulemma paikoin...
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 351
Threads: 11
Joined: Jul/2006
PikkuHenri Wrote:onko tää topiikki ihan kokonaan unohtunut ku ketään kirjottanu vähää aikaa. Virittäkää ihmiset niitä rb25det koneitanne ;D Öö... miten tämä topikki liittyy siihen että virittääkö porukka omaansa vai ei? Käsittääkseni tässä topikissa lähinnä keskustellaan tavoista ja osista.
Haetaan vastauksia mahdollisiin vastaantuleviin kysymyksiin.
Ei niitä omia touhuja tarvitse kaikille huudella.
Posts: 736
Threads: 4
Joined: Sep/2005
AH Wrote:Öö... miten tämä topikki liittyy siihen että virittääkö porukka omaansa vai ei? Käsittääkseni tässä topikissa lähinnä keskustellaan tavoista ja osista.
Haetaan vastauksia mahdollisiin vastaantuleviin kysymyksiin.
Ei niitä omia touhuja tarvitse kaikille huudella.
Erityisesti viimeinen on varsin totta. Skylinet ovat kuitenkin vielä konttoreillakin varmasti erityishuomiossa ja virivirien kanssa saattaa tulla sanomista. Eikä siinä välttämättä auta että "nää oli jo tuotaessa".
Toisaalta olisi kyllä mukavaa luettavaa jos joku jaksaisi tuonne Klubilaispuolelle väsätä juttua RB koneen rakentelusta. Jos vaikka vaan turbot huoltaa ja jotain pientä osaa vaihtaa. Olisi mukava nähdä kuinka ahdasta siellä oikeasti niitä palikoita on mälvätä. (kuulemma on?)
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Posts: 132
Threads: 2
Joined: Oct/2007
Tommonen sattui viikonloppuna silmiin http://www.skylinesaustralia.com/forums/...10680.html. Kannattaa lukasta rb koneen öljynkierto ongelmista. En tiedä tuliko oikeaan topicciin mutta jos virityksen yhteydessä availette konetta niin kannattaa varmaan nämäkin modaukset tehdä, ainakin jos on tarkoitus ajaa kovaa ajoa. Itse ainakin meinasin kun jossain vaiheessa saan koneen auki.
Posts: 2,857
Threads: 25
Joined: Jun/2002
"excess oil in the cylinder head, not enough oil in the sump, oil in the catch can"
Samaa ongelmaa myös CA18DET pannuissa. ;D
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Samu Wrote:"excess oil in the cylinder head, not enough oil in the sump, oil in the catch can"
Samaa ongelmaa myös CA18DET pannuissa. ;D
No samat koneethan noi perusrakenteeltaan on.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 496
Threads: 8
Joined: Oct/2007
Tossa rupesin kattelemaan tollasta tsmartin turboruuvia, ja heräs sellanen kysymys että miten se käytännössä toimii tossa skylinessä kun siinä on se alkuperäinen joka nostaa niitä ahtoja 4500rpm jälkeen? Eli pitääkö tuo alkuperäinen saada jotenkin pois käytöstä vai mitä? tarkotus olisi saada nuo ahdot pysymään siinä 0,7bar kokoajan eikä vain 4500rpm jälkeen.
200SX RS13 92 (projekti)<br />Skyline ECR33 93 EX<br />www.rakennushalsvaha.fi<br /> [email protected]
|