Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
N13 yleistopic
#91
Takokontin pohja, puskurirunko, rekisterikilpi ja muut perän pikkasenkin heikommin kiinni olevat osat pitää jollain tapaa vaimentaa. HBConfusedsä pomppii takakontinluukku ja sille ei oikeen voi edes mitään. Itsellä mölyää 12" kanssa vain ja ainoastaan pohja ja sekin justiin niin ärsyttävästi kuin voi. Eikä oo oikeastaan nimeksikään vahvistintehoakaan, joten isommalla rahalla tehdyt systeemit varmasti resonoi ja kovasti. Sisällä ei tosiaan kuulu mitään resonanssia mistään.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#92
Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella? 8)

[Image: hz-hx250.jpg]

Tuommoinen siellä mölyää
Reply
#93
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#94
itel olis joskus coupe sunnys 4x12" spl dynamics:N subbarii ja 4 kw vahvistin tehoo niille sekin vähän rämisi jo ulos päin ;D
Reply
#95
Kuutiohurmuri Wrote:itel olis joskus coupe sunnys 4x12" spl dynamics:N subbarii ja 4 kw vahvistin tehoo niille sekin vähän rämisi jo ulos päin ;D

No tuolle satsille sallittaneen jo hieman pientä räminää ;D

edit; tosiaan tuo räminä aiheuttaa itsessä ainakin sellaisen raivonpurkauksen, että parempi vaan antaa soida siististi sisällä kuin paskasti ulkona.
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#96
Jupe Wrote:
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?

30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Big Grin Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D

EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIConfusedsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Reply
#97
Wildchild Wrote:
Jupe Wrote:
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?

30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Big Grin Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D

EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIConfusedsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.

Eli siis kontin vuorasit ympäriinsä vibrolla? Siis ettet pelkästään tunkenu sinne missä rämisi ;D

edit; itse jouduin tekee hattuhyllylle tuleville 8";lle korokerenkaat vanerista, ja se vaneri sitten resonoi hattuhyllyä vasten vaikka mitenkä kiristi pultteja - laitoin lopulta väliin liimatiiivistemassan, loppu räminä. Eri asia että miten sen saa siististi purettua Big Grin
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#98
Kontinpohja + sivut vuorattu, itse kontinluukussa 4 400x200mm palaa. Smile
Reply
#99
Wildchild Wrote:
Jupe Wrote:
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?

30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Big Grin Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D

EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIConfusedsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.

Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.

LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.


Attached Files Thumbnail(s)
   
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
Jupe Wrote:
Wildchild Wrote:
Jupe Wrote:
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?

30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Big Grin Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D

EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIConfusedsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.

Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.

LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.
en nyt piikittele.....mutta käännäs elementti *katsomaan rekisterikilpeä Huomaat eron ;D
Mulla sedan ja toimaa paremmin tolleen
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
Puuhis Wrote:
Jupe Wrote:
Wildchild Wrote:
Jupe Wrote:
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?

30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Big Grin Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D

EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIConfusedsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.

Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.

LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.
en nyt piikittele.....mutta käännäs elementti *katsomaan rekisterikilpeä Huomaat eron ;D
Mulla sedan ja toimaa paremmin tolleen
Ei muuten toimi! kokeiltu on, ja useillakin elementti/kotelo variaatioilla.

Oliko sulla vaan loota käännettynä toisinpäin, vai oikein niiin että, välissä oli levy joka erotti kontin ja matkustamon toisistaan ja elementi hengitti pelkästään matkustamoon?
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
No siis GTIConfusedsä on kaatuavat selkänojat, ihan sillä sijoitin sen nyt tuolleen. Pääsee vielä sisältä konttiin käsiksi. Kyllähän sen voisi tehdä aina toisin, mutta oma ratkaisu on vähän käytänöllisempi. Smile
Reply
Jupe Wrote:
Puuhis Wrote:
Jupe Wrote:
Wildchild Wrote:
Jupe Wrote:
Quote:Kyllä mullakin sedanissa ulkopuolella vähän resonoi, mutta eihän sitä musaa ulkopuolella kuunnella?
Saako kysyä että, miten olet tuon hertzin asentanut?

30 Litran refleksiboxissa, elementti kilpeä päin. Ihan normaalisti vaan patenttinauhalla vedetty pienellä patentilla kiinni Big Grin Käyttöauto, ei jaksa alkaa tekee mitää hienoa koteloa tms tuohon, vaikka muutamaan otteeseen on käynyt mielessä. ;D

EDIT: Mutta kyllä huomasin tuon vibroplastin "tehon" Entisessä punaisessa multivalvessa kun ei ollut mitään eristeitä, koko takapää rämis suhteellisen hyvin. Tuossa GTIConfusedsä sitten vuorattu vibrolla, ero on kyllä suht ällistyttävä.
Olis auttanut kontin resonointiin merkittävästi,jos olisit johtanut paineen suoraan matkustamoon.

Tuolla tyylillä saavutetaan todella napakka ja tarkka bassontoisto sedaniin, tosin, kyllä siihen käytettävät laitteetkin osaltaan vaikuttaa, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen.

LX-mallissa asennusta helpottaa koko vaahtomuovinen selkänoja, kun kääntyviin joutuu kairaamaan reijän elementin kohdalle.
en nyt piikittele.....mutta käännäs elementti *katsomaan rekisterikilpeä Huomaat eron ;D
Mulla sedan ja toimaa paremmin tolleen
Ei muuten toimi! kokeiltu on, ja useillakin elementti/kotelo variaatioilla.

Oliko sulla vaan loota käännettynä toisinpäin, vai oikein niiin että, välissä oli levy joka erotti kontin ja matkustamon toisistaan ja elementi hengitti pelkästään matkustamoon?
Ja 100% toimaa noin päin mulla = ok Smile No 2200W tehoa takana = 2 x SPL DIG 1450


Attached Files Thumbnail(s)
   
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
Ja sitten jos HB, niin monien suositusten mukaan linkin ratkasu toimii parhaiten, eli elementti pohjalle ja naama ylöspäin. Kieltämättä humppaa hytissä aika roimasti. Pihalle ei juurikaan kuitenkaan kuulu.

ja se linkki: http://i16.photobucket.com/albums/b27/Op...1198670782
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
Quote:Ja 100% toimaa noin päin mulla = ok Smile No 2200W tehoa takana = 2 x SPL DIG 1450
No, olkoot, en ala jankkaamaan asiasta tämän enempää, ettei pilata tätä topicia. ;D ps. kyllä tuolla laite arsenaalilla kuuluu bassot matkustamoon vaikka ne sijaitsisi peräkärryssä. ;D
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
Itsellä on suljetussa kotelossa 12" suunnattuna juurikin kilpeä kohti (hieman yläviistoon tosin) ja omasta mielestä soi kyllä parhaiten näin.
Pyöräkoteloasennusta en ole kuullut, mutta voisi kuvitella sen soivan vielä paremmin.
Jos loppuviikosta jaksais vielä toisen vahvistimen mennä sörkkimään kiinni. Ja plastit.

Onkos porukalla alkanu noi pyyhkijänmoottorit edessä elämään yli rajojen? Huomasin eilen motarilla, että pyyhkii melkeen tuulilasilta yli jo välillä Big Grin
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Reply
Onkos joku yrittänyt hulluja ja vaihtaa E16-koneseen jonkun vähän söpömmän kaasarin?

Kuolailin tuossa äskön Freetechnicsiltä Weberin turbokaasaria ;D
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Reply
Ei näillä bensahinnoilla. Eikä sillä hyötymäärällä. Tongue
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
Oisko kellään kuvia weitecin -35mm madallusjousilla varustetusta n13 sunnysta? tai oikeastaan kaikki sivuprofiilikuvat käy, jossa kerrotaan mitä alustaa alle on lyöty. Mua on kovasti ruvennut tympimään tossa omassa autossa tuo järjetön ulosjousto (varsinkin kun joutuu tunkkaa autoa!) ja vetelyys kurviajossa. Varsinkin kun alusta on siten vastapainoksi olevinaan pintakova normiajossa. Tällä hetkellä alla on bilsteinin jotkut iskarit ja ilmeisesti gti:n jouset ja tällä reseptillä keula tippui alkuperäisestä perän pysyessä about samalla korkeudella. Tässä tänhetkinen kuva alustan osalta http://i16.photobucket.com/albums/b27/Op...1200349167 ja tässä sitä ennen http://i16.photobucket.com/albums/b27/Op...1200349032.

Reseptiä tulemaan kiitos Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
Tossapa kyseinen Weitec ultra GT -35mm alustasarja


http://s18.photobucket.com/albums/b147/b...307704.jpg
http://s18.photobucket.com/albums/b147/b...bb50b1.jpg

Itsellä vielä edessä ja takana poikkituet niin ei paljon hötkyile ;D
Kuvia:<br />http://s18.photobucket.com/albums/b147/blind86/
Reply
Toi on sitten varmaan se mitä itekin haen. Rupee olee melkolailla maximi sunnyn alustassa tuo madallus. Paljos sulla tulee rakoa kaaren ja renkaan väliin ennenku nousee rengas maasta tunkattaessa? Itsellä kun on varmaan puol metriä jos riittää Big Grin

EDIT: mites toi surullisenkuuluisa peräpään jousitus.. sulla on tuo kuitenkin jo tovin ollu alla, niin onko yhtään ruvennu "roikkumaan"
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
Tuliskohan sen 10-15 cm arviolta, en ole pitkään aikaan tunkkaillut tuota
niin en muista tarkkaan Tongue

Peräpää oikeestaan roikku enemmän sillon kun sarja oli vielä tuore, elikkäs toi kuva
missä auto on viel normi punanen. Siitä se on sit laskeutunu vielä
varmaan pari senttiä joka nurkasta eli vois puhuu 50mm madalluksesta.

Ajelin ekat 3000km rauhallisesti ilman kovia jarrutuksia ja kiihdytyksiä kun joskus
täällä väitettiin että alustasarjalle kannattaa tehdä "sisäänajo" just tota roikkumista
ajatellen.

Keulastahan tota vielä varmaan kärsis pari senttiä pudottaa mutta jos on 17" alla niin
kannattaa vaihtaa jo pienempään vanteeseen ja pudottaa profiiliakin samalla.
Kuvia:<br />http://s18.photobucket.com/albums/b147/blind86/
Reply
Kuinkas paljon teillä on sytytys heittäny aikojen saatossa?
Ostin sytkälampun tänään ja aattelin mennä säätelemään, mutta ei jaksais turhaan ruveta tuurailemaan, jos pysyy hyvin säädöissä ;D

edit: Ja ei oo tosiaan mun aikana säädetty sytytystä. Moottorijarrutuksessa räiskii kyllä putkessa sen verran, että ihme on ellei ulos asti välähdä Big Grin
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Reply
wex:Ei mulla oo räjähdelly ikinä putkessa eli ei seilaa Smile

Blind: Okei, eli kun asettuu niin tosta tulee hyvä? Saas nähää mitä peräpää tykkää sitten tosta kun tälläkin hetkellä haluaa raapia johkin. Hauskinta siinä on se, että ei nappaa edes kaareen vaan ilmeisesti puskuriin tai johonkin sinne Big Grin Tosin tuohan ei pohjaa niin hyvin ja helposti sitten ku nykysin.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
Kyllä siitä ihan jees tulee jos ei pienenpieni keuliminen haittaa.
17" ainakin raapi kaareen kiitettävästi mutta sekin ongelma hävis rälläkällä Big Grin
ja ton operaation jälkeen sai jo ajaa kovasti monttusella tiellä että raapi.
Kuvia:<br />http://s18.photobucket.com/albums/b147/blind86/
Reply
Eipä sitten säädettykkään sytytystä... Tarvii varmaan vaihtaa lampusta polttimo, jos jostain sattuu uuden löytämään ;D

Noh, käänsin sentään subin kattoa kohti. Soi ihan eri tavalla ja nyt kaikki tavara autossa sisällä rämisee...
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Reply
Blind Wrote:Kyllä siitä ihan jees tulee jos ei pienenpieni keuliminen haittaa.
17" ainakin raapi kaareen kiitettävästi mutta sekin ongelma hävis rälläkällä Big Grin
ja ton operaation jälkeen sai jo ajaa kovasti monttusella tiellä että raapi.

Aiheutuuko keuliminen siitä, että etukaarilinja on korkeemmalla kun takakaarilinja? Takakaarilinjahan nimittäin on alempana kun etukaari ja se luo kuvan keulimisesta vaikka auto olisi jo lievässä etukenossa.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
Quote:Kuinkas paljon teillä on sytytys heittäny aikojen saatossa?
Ei ole heittäny, eikös se E16 koneella sen 2 astetta ole 95Ellä vakiona, +-1 aste.
ja 98E 4 astetta +-1 aste.

Quote:Kuolailin tuossa äskön Freetechnicsiltä Weberin turbokaasaria ;D
Kuin myös. Wink

- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
Flameball Wrote:
Blind Wrote:Kyllä siitä ihan jees tulee jos ei pienenpieni keuliminen haittaa.
17" ainakin raapi kaareen kiitettävästi mutta sekin ongelma hävis rälläkällä Big Grin
ja ton operaation jälkeen sai jo ajaa kovasti monttusella tiellä että raapi.

Aiheutuuko keuliminen siitä, että etukaarilinja on korkeemmalla kun takakaarilinja? Takakaarilinjahan nimittäin on alempana kun etukaari ja se luo kuvan keulimisesta vaikka auto olisi jo lievässä etukenossa.

Varmaankin juuri siitä johtuu
Kuvia:<br />http://s18.photobucket.com/albums/b147/blind86/
Reply
Toivottavasti maskirojekti tulee onnistumaan vähän paremmin kun kontinluukku Smile

[Image: 180120080271fw9.jpg]
Sori paskalaatunen kamerakännykuva, ei ollu kameraa tallilla. Parempi tulee kun on vähä valmiimpi.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)