Posts: 1,729
Threads: 33
Joined: Apr/2005
Wildchild Wrote:Puuhis Wrote:Siis meinasin tota imupuolen U mutkaa ?
Ei se kai mitään haittaa mutta kuitenkin....
Ihan orkinelli tuo on... Kai ne jaappanin poijjaat on todennu toimivaks ratkasuks toi Ne mitään osaa Kaikkihan täytyy muutella jos tehoa haluaa ;D
Täysvetoinen Audi V6
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Posts: 1,577
Threads: 24
Joined: Nov/2007
No vastaako edes kaasuun paremmin ?
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
TeleHell Wrote:No vastaako edes kaasuun paremmin ?
No kyllä se "tuntuu" mutta se varmaan johtuu ihan siitä että tietää asentaneensa ;D Ei voi sanoo viel oikee mitään
Posts: 1,577
Threads: 24
Joined: Nov/2007
Vai johtuuko se "tuntuminen" äänistä ...
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Posts: 338
Threads: 15
Joined: Oct/2005
Ihan uteliaisuudesta, että mitenkäs teillä on vedetty virtapiuhat (jos on) vahvistim(i/e)lle?
Itse eilen pujottelin ensin "koneen yli" siitä jarrusylinterin kohdalta ja sitten siitä apukuskin jalkatilaan tulevasta läpiviennistä sisään. Sitten ovilistan alta vaan takakonttiin asti. Entäs maadotukset? Itse otin ihan kylmästi takaluukun "lukitsinkoukusta". Sen toisen pultin alle siis liitin ja siitä.
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Multivalvessa ja gtissä laittanut aina samanlailla. Eli akulta + piuha tuonne jarrusylinterille päin, siitä jarrutehostimen paineletkuja pitkin sisään ja sitten tietty listoja pitkin konttiin. Maan otin kontin sivusssa olevista reijistä. M8 pultti (vai oliko m10) menee siitä läpi, oli kuin tehty noille liittimille
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Mulla menee plussajohto eka tohon iskaritornille, jossa on kiinnitettynä sulakeboksi kun sen siihen saa m6 pultilla kiinni ja siitä jatkanu ton jonku releboksin takaa toiselle puolelle autoa ja sieltä samasta läpiviennistä lävitte kun sisätilanlämmittimen johto. Sisällä johto menee apparin jalkatilan kautta taakse eikä oikeestaan paljon listan alla kulje kun ei sinne mahdu. Takapenkin alta johto menee subikotelon reunasta varapyöräkoteloon ja sitä kautta takasin ylös vahvistimelle. Miinusjohto on muistaakseni pultattuna samaan paikkaan kun wexillä. siin on hyvä paikka ja saa varmasti maita.
Mulla tosiaan on systeemit siten, että kotelo on varapyöräkotelon tilalla ja koko pohjan ala levyn peitossa. Auto on mallia 5d hb. En oo parempaa tapaa vetää noita johtoja ilman tonne ellei niitä sitten veis keskikautta. Tällä tyylillä on kuitenkin paras irroitettavuus joten oon ollu ratkaisuun tyytyväinen.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 1,729
Threads: 33
Joined: Apr/2005
wex Wrote:Ihan uteliaisuudesta, että mitenkäs teillä on vedetty virtapiuhat (jos on) vahvistim(i/e)lle?
Itse eilen pujottelin ensin "koneen yli" siitä jarrusylinterin kohdalta ja sitten siitä apukuskin jalkatilaan tulevasta läpiviennistä sisään. Sitten ovilistan alta vaan takakonttiin asti. Entäs maadotukset? Itse otin ihan kylmästi takaluukun "lukitsinkoukusta". Sen toisen pultin alle siis liitin ja siitä. Kone kierretty,tulipellissä (kines) + johto.Maadoitus hoidettu takaturvavyön alakiinnityksen alle ja Wex voi kertoa toimiiko ;D
Täysvetoinen Audi V6
Posts: 1,431
Threads: 27
Joined: Jan/2004
Mulla menee 50mm2 plussa akulta tehostajan viereen, jossa teline ja boxi mini anl sulakkeille. Siitä 2x25mm2 johdot apparin puolelle ja siitä samasta pyöreestä läpivientikumista sisälle mistä lämppärin johtokin, jossa johdot jakaantuvat etupenkkien alle.
Johdot lisäksi pujotettu mustaan johdonsuojaputkeen.
Maadoitus akusta runkoon(palkkiin) 50mm2. Vahvistimet+ soitin maadotettu 25mm2+soitin 6mm2 johdoin etupenkin kiinnityspulttin alle yksipiste maadotuksena.
Posts: 338
Threads: 15
Joined: Oct/2005
Joo, kyllä Puuhiksen vermeet toimii
Vedin itsekkin piuhan konehuoneen puolella muovikuoreen, kun sellainen mukana tuli. Tänään tuli kokeiltua 50km vesisateessa ajelun jälkeen, niin ei ainakaan valuta sisälle johtoa pitkin
Vielä kun olis jotain, mitä kytkeä piuhoihin Nooh, ehkä tossa parin viikon päästä...
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Posts: 1,729
Threads: 33
Joined: Apr/2005
wex Wrote:Joo, kyllä Puuhiksen vermeet toimii Tiesin
Täysvetoinen Audi V6
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Heh, oli korkannu tiiviste öljyfilsusta. Kivasti meinaan pumppas öljyä pitkin vetareita yms.. Tais olla kyl viimenen tarvikefilsu minkä ostan ;D 4tkm kerkes autossa olla kiinni.
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Dec/2007
itellä pitäs sunnyyn konetta alkaa vaihtelemaan, hiomaan ulkokuorta, poppeja miettimään, sisustaa purkamaan jnejne kun enskesäks tekis mieli tai viimestään ens talveks saaha sunny taas pellolle toimintaan.. saakelin kone kun jumahti..
Nissan Sunny Slx 1.6 -88 (projekti)<br />Nissan Sunny Lx 1.6 -88 (varaosa)<br />Nissan Sunny Slx 1.6 -87 (varaosa2)
Posts: 2,621
Threads: 40
Joined: Feb/2007
Tänne lissää n13 asiaa ja äkkiä :
Posts: 338
Threads: 15
Joined: Oct/2005
Onkos jollain kokemusta, mistä saisi uudet ikkunavaijerit?
Ittellä on nyt molemmat vaijerit (HB) poikki alasvetävältä puolelta ja alkaa jo pikkuhiljaa tympiä mäkkärin drivein sä, kun joutuu kädellä avittamaan lasia, että saa sapuskat otettua
Ajattelin asennella myös keskuslukituksen, niin vähentyis se kurottelu hanttarin ovelle. Ideoita halvasta kauko-ohjatusta setistä? Ja kuinka helposti sen saa istumaan oveen?
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Ite asensin viime kesänä kauko-ohjatun keskuslukon ja hyvin se meni ilman peltitöitä paikoilleen poraa vähän näytin ja hirveet viritykset joutu etuoviin tekeen mut toimii kuitenkin. Kosteus tuntuu olevan myrkkyä tolle mun asentamalle setille, joten pitäs ilmeisesti suojaa johtosarjat kunnon kontaktirasvalla tässä lähiaikoina. Ei nyt niin muuten mutku ei meinaa kauko-ohjaus pelittää, muuten kyllä toimii ku junan vessa.
Kattele tuolta huuto.netistä siel on aina välillä edullisia kakella varustettuja settejä myynnissä
Ja sitten omaa asiaa. Eli mikä/mitkä etuspoilerit käy mahollisimman pienellä modauksella lipaks tonne multivalven puskurin alle? Tarttis saada keulaa vähän maanläheisemmäks, mutta mieluiten muovisella lipalla. Alkuperäsiä kun ei tunnu kasvavan puissa :/
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Mulla ne on ihan tarkotuksella laitettu ihan ylös, ettei ala skebuloimaan, täten joutu vähän leikkaamaan. Hyvin on pakkaset/kosteet ilmat kestänyt ilman mitään ongelmia.
Et oo ihan splittereitä aatellut laittaa? Varmaan ihan tyylikkäät sanissakin?
Ei osaa sanoa ennen kun näkee ihan sanin keulalla
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Niin sitte piti kans kysästä et onko tullu vastaan lyhyellä ulosjoustolla varustettuja iskareita tohon sunnyyn. Onko esim. weitec reilusti lyhyemmällä ulosjoustolla. Mikään ei kyrsi niin paljon ku se et auto on melkeen kyljellään kun kurviin pistää menemään. Sisäänjousto on kaikissa nihkee kun sunnysta puhutaan mut toi ulosjousto on mun mielestä suurempi ongelma tossa autossa.
Splitterit kävi mielessä mutta ei tolla keulalla. Ei oo tarpeeks matala et tommosia sinne kehtais laittaa
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Modaat D2 Alustan siihen ;D
Posts: 187
Threads: 18
Joined: Aug/2005
Ei tarvii modata kun löytyy englannista valmis d2 paketti
sunnyyn tais vaan olla jotain reílut 2000puntaa.
Kuvia:<br />http://s18.photobucket.com/albums/b147/blind86/
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
futurezilta, ja n14 navat vaan
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
ja konttorilla tykättäis. toisaalta säätäisin sen samoihin mittoihin mitä nytkin on ni lävittehän se pitäs mennä kun ei lue otteessa kuin "autoon asennettu alustasarja" ja mitat perässä
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 338
Threads: 15
Joined: Oct/2005
Mites porukka on vaimennellu hatchbackissa noi takaikkunat? Sirisee inhottavasti basson tahdissa
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Ei oo vaimennusta eikä sirise kun sterkat ei taida olla riittävät ja mullahan on viisovinen hb vieläpä
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 338
Threads: 15
Joined: Oct/2005
Joo siis 2/3-ovisen HB:n Siinähän on sillaset "rööki-ikkunat" vaan.
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Onkos kellään xenoneita asennettuna sunnyyn? Pohdin tässä että jossain vaiheessa vois hankkia tommosen satsin jos nää talvet nyt rupee olee tälläsii lumettomia. Hinnat pyörinee 200e tuntumassa ja tuntuu ettei viranomasetkaan paljoo valittele noista.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 1,577
Threads: 24
Joined: Nov/2007
wex Wrote:Mites porukka on vaimennellu hatchbackissa noi takaikkunat? Sirisee inhottavasti basson tahdissa
buahahah, ikuinen vaiva .
En tiiä saatana. ite oon ainakin jo lopettanut räminän metsästämisen. Sisälle ei kuulu räminää, mutta meneppä auton viereen seisoskelee; PRRR-PRR-PRR-PRRARÄÄTÄTÄTÄTÄTÄ.
Jotenkin takakontinluukusta se resonoi. Vaikkei olekkaan kuin 2*8" hattuhyllyllä, pelottaa ajatella mitä tapahtuisi jos takakonttiin änkisi 12";sen.
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Posts: 338
Threads: 15
Joined: Oct/2005
TeleHell Wrote:wex Wrote:Mites porukka on vaimennellu hatchbackissa noi takaikkunat? Sirisee inhottavasti basson tahdissa
buahahah, ikuinen vaiva .
En tiiä saatana. ite oon ainakin jo lopettanut räminän metsästämisen. Sisälle ei kuulu räminää, mutta meneppä auton viereen seisoskelee; PRRR-PRR-PRR-PRRARÄÄTÄTÄTÄTÄTÄ.
Jotenkin takakontinluukusta se resonoi. Vaikkei olekkaan kuin 2*8" hattuhyllyllä, pelottaa ajatella mitä tapahtuisi jos takakonttiin änkisi 12";sen.
Mulla rämisee ulkoapäin lähinnä ne "ilmaohjaimet" takaikkunoissa ja sitten luonnollisesti takalasin tiivisteet
Olin täysin hämmentynyt, kun kuvittelin että 12" aiheuttaisi sillasta räminää, että olis ollu täysin turha ostos.
Pitää kokeilla erilaisia mömmöjä niihin takaikkunoiden mekanismeihin, jos löytyisi joku kitinää vähentävä vahingossa
Ja takaluukku & takaluukun pohja saa vielä vibroplastit kun jaksan auki repiä.
N13: 2004 - 2011<br />N16: 2010 -
|