Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Driftingin harjoittelu
#1
kun auto tulee kuntoon muiden mukana ni ajan kohtaan nähden olisi kiinnostusta tietää missä olisi mahdollista harjoitella driftingiä ihan laillisesti? ilman et tarvii yleisillä teillä renkaita poltella... onkos turun suunnalla jotain? on mun mielest vähän hassua kun saa lukea et suomessakin sarjaa aletaan vetämään ja sinne pitäis ihan nolla kokemuksella mennä mukaan itsensä nolaamaan ??? ja myöskin se et aina ne harvat ratapäivät joita suomessa on ovat ainoita harjoitus päiviä... >Sad
Reply
#2
Olen ymmärtänyt että joku tapahtumajärjestäjä olisi aikeissa järjestää "drift-koulutuspäiviä" juuri tuohon tarkoitukseen alkavana kesänä, mutta siitä varmaan tulee virallista infoa myöhemmin...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Pienellä porukallahan vois vuokrata vaikka radan päiväks, itse ainakin olisin valmis maksamaan isommankin summan päivästä radalla. Esim 10-15 autoa olis aika passeli. Mulle ainakin kävis kauempaakin vaikka toi Botniaring kun se ei ainakaan ihan sikahintainen ole http://www.botniaring.com/hinnasto.html
Reply
#4
Suomen Drifting Ry:n harjoittelupäivät X-treme ratapäivässä 6.5 Ahvenistolla, jonne jokainen, lajista kiinnostunut, on tervetullut paikalle. Harjoittelua ja näytöksiä päivän aikaan.
Reply
#5
KirsiX Wrote:Suomen Drifting Ry:n harjoittelupäivät X-treme ratapäivässä 6.5 Ahvenistolla, jonne jokainen, lajista kiinnostunut, on tervetullut paikalle. Harjoittelua ja näytöksiä päivän aikaan.

Tämähän on yleisötapahtuma ja tässä harjoittelussa ainakin itse haen ns. privaattia harjoittelua ilman muuta toimintaa. Ei sinänsä, hyviä tapahtumia X-tremenkin päivät mutta ei ihan aja samaa asiaa.
Reply
#6
Kemorakaan ei mun mielestä ole kovin kallis -> http://www.kemora.fi/?kmr=1&pg=varaukset
En ole tosin koskaan käynyt niin en tiedä radasta sen suuremmin.
Reply
#7
Mahtaakohan moottoriradat antaa driftailla vapaissa harjoituksissa? Ahvenistollahan näitä ainakin järjestetään viikolla ja hintaa kerta käynnille on 60e. Luulisi ettei ongelmia ole kerran laji on akk:n alaisuudessa. :Smile

Reply
#8
nippon Wrote:Kemorakaan ei mun mielestä ole kovin kallis -> http://www.kemora.fi/?kmr=1&pg=varaukset
En ole tosin koskaan käynyt niin en tiedä radasta sen suuremmin.

Kemora vois ratana toimia aika hyvin tuohon hommaan.. ajelee sitä lyhyttä lenkkiä ni saa vetää sladissa aika paljon...
Reply
#9
nippon Wrote:Kemorakaan ei mun mielestä ole kovin kallis -> http://www.kemora.fi/?kmr=1&pg=varaukset
En ole tosin koskaan käynyt niin en tiedä radasta sen suuremmin.
ois edes vähän lähempänäki... niin ois jotain mahiksia tulla
Nissan 200 Sx rs13 <br />Projekto:<br />http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=63.0<br />KUVIA JA INFOO:<br />http://www.dnsf.org/index.php?group=GALLERIA&amp;id=&amp;d=c&amp;a=b&amp;pid=3386<br />http://www.minunauto.com/?3586<br />http://power.1g.fi
Reply
#10
Kipsi Wrote:
nippon Wrote:Kemorakaan ei mun mielestä ole kovin kallis -> http://www.kemora.fi/?kmr=1&pg=varaukset
En ole tosin koskaan käynyt niin en tiedä radasta sen suuremmin.

Kemora vois ratana toimia aika hyvin tuohon hommaan.. ajelee sitä lyhyttä lenkkiä ni saa vetää sladissa aika paljon...
Kemoraan pääsee iltasin ajamaan 20€ jos ei ole varauksia, siis viikolla. Ite tuli kerran käytyä loppukesästä.
I'm here for good time, not for long time.
Reply
#11
Ahvenisto maksoi ainakin toissa kesänä 60€/tunti, ei sekään paha jos autoja olisi se 10.
WP11-144
Reply
#12
Motopark nii mä oon mukana samantien. Siellä ont urhan vähän on ratapäiviä tulevana kesänä. Se ei ollu hinnalla pilattukaan..
Silvia -90 harraste/ratalelu. Liikkuu taas varmaan 2017..
Reply
#13
Suomen drifting ry:hyn liittymällä pääsee mukaan harjoittelupäiviin missä ei ole yleisöä. Eli pidämme muutaman suljetun ajokerran, aivan tätä harjoittelua varten. Ja siitä sitten tietysti kun oppii ajamaan niin osallistumaan itse tapahtumapäiville ja tuodaan lajia ihmisten näkyville.Eli ensiviikosta alkaen alkaa sivuilta löytymään tietoa http://www.drifting.fi
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#14
Lemppa Wrote:Suomen drifting ry:hyn liittymällä pääsee mukaan harjoittelupäiviin missä ei ole yleisöä. Eli pidämme muutaman suljetun ajokerran, aivan tätä harjoittelua varten. Ja siitä sitten tietysti kun oppii ajamaan niin osallistumaan itse tapahtumapäiville ja tuodaan lajia ihmisten näkyville.Eli ensiviikosta alkaen alkaa sivuilta löytymään tietoa http://www.drifting.fi

Mites halvatussa tuohon yhdistykseen liitytään kun sivuilla ei ole ohjeistusta? Vai tuleeko sekin ensi viikolla?
Reply
#15
karpo21 Wrote:
Lemppa Wrote:Suomen drifting ry:hyn liittymällä pääsee mukaan harjoittelupäiviin missä ei ole yleisöä. Eli pidämme muutaman suljetun ajokerran, aivan tätä harjoittelua varten. Ja siitä sitten tietysti kun oppii ajamaan niin osallistumaan itse tapahtumapäiville ja tuodaan lajia ihmisten näkyville.Eli ensiviikosta alkaen alkaa sivuilta löytymään tietoa http://www.drifting.fi

Mites halvatussa tuohon yhdistykseen liitytään kun sivuilla ei ole ohjeistusta? Vai tuleeko sekin ensi viikolla?
Eli pyrimme nyt kuluvan viikon aikana ratkaisemaan kaikki ongelmat ja lisäämään tarvittavat jutut sivuille
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#16
Miksi edes julkaistaan keskeneräistä?

Vapaa lainaus käyttäjältä "Lemppa" 200SX alueen jakamisprojektin aikana Wink
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#17
Kyllä kai ne autot menee poikittain muuallakin kuin radalla, mutta siitähän täällä ei ilmeisesti saa keskustella.... :Smile
Reply
#18
Kyllähän siitä keskustella saa mutta aika vaikea on opetella lujavauhtisia sladeja yleisellä tiellä. Sen ajolinjan hakeminen on kuitenkin vähän niin ja näin.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#19
app Wrote:Kyllähän siitä keskustella saa mutta aika vaikea on opetella lujavauhtisia sladeja yleisellä tiellä. Sen ajolinjan hakeminen on kuitenkin vähän niin ja näin.

Eipä toi kovin turvallista ole muillekkaan kun liikenteessä harjoitellaan, oli sitten paikka ja aika mikä tahansa. Tietty jos on valmis ottamaan vastuun siitä kun jonkun sivullisen päästää hengiltä niin siitä vain.
Reply
#20
2-3 autoa, pari ylimääräistä "vahtia", radiopuhelimet, taskulamput ja joku teollisuusalue tai vastaava yöllä on aika hyväksi todettu vaihtoehto. Kyllä ne riskit saa minimoitua siinä määrin, että muita ei ainakaan satuta kun jaksaa vain vähän panostaa paikan etsimiseen ja turvallisuuteen. Onhan ne 120km/h-> slaidit vähän kuumottavia ilman turva-alueita, mutta tuntumaa saa pienemmälläkin vauhdilla. Tietysti radalla touhu on ihan erilaista, mutta esim. täältä itärajan tuntumasta on kyllä todella paskamaista lähteä radalle joka viikonloppu tahkoamaan.

PS. Tuo miun avatarissa oleva kuva on otettu lentokentän rahtiplatalla. Pienellä kyselykierroksella ja sopivilla suhteilla pääsee ihan mukaviin paikkoihin treenailemaan ;D
Reply
#21
No olenpa ollut erään kerholaisen kyydissä useesti hlinan kaduilla yli 160km/h vauhdeissa kun on harjoteltu. Kyllä se ohittelu pikkasen jännittää noissa vauhdeissa
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#22
Migu Wrote:2-3 autoa, pari ylimääräistä "vahtia", radiopuhelimet, taskulamput ja joku teollisuusalue tai vastaava yöllä on aika hyväksi todettu vaihtoehto. Kyllä ne riskit saa minimoitua siinä määrin, että muita ei ainakaan satuta kun jaksaa vain vähän panostaa paikan etsimiseen ja turvallisuuteen.

Tuollaisesta järjestäytyneestä rikollisuudesta joutuu kovempaan vastuuseen kuin holtittomasta ajosta moottoritienrampeissa. Jätkät katsonut liikaa Fast and Furioussia ;D
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#23
Lemppa Wrote:No olenpa ollut erään kerholaisen kyydissä useesti hlinan kaduilla yli 160km/h vauhdeissa kun on harjoteltu. Kyllä se ohittelu pikkasen jännittää noissa vauhdeissa
Huh, kovia on nopeudet asvaltilla :o
Mä en kyllä ole noin kovasti uskaltanut mennä ovi edellä kuin lumella...
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#24
andyman Wrote:
Lemppa Wrote:No olenpa ollut erään kerholaisen kyydissä useesti hlinan kaduilla yli 160km/h vauhdeissa kun on harjoteltu. Kyllä se ohittelu pikkasen jännittää noissa vauhdeissa
Huh, kovia on nopeudet asvaltilla :o
Mä en kyllä ole noin kovasti uskaltanut mennä ovi edellä kuin lumella...
Joo mutta tää kaveri onkin aivan omaa luokkaansa. Vie muuten aika hienosti ihan radallakin. Eikun 6.5 ahvenistolle kattomaan
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#25
pistetääs tää tähän topicciin ihan mielenkiinnosta, ja kun kerran harjotteluunkin liittyy...
Eli onko kellään jo tämmöstä? Big Grin
uusimmasta Tuulilasista......

sori kuvan koko, mut et sais ees jtn selvää....


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#26
JaneZki Wrote:pistetääs tää tähän topicciin ihan mielenkiinnosta, ja kun kerran harjotteluunkin liittyy...
Eli onko kellään jo tämmöstä? Big Grin
uusimmasta Tuulilasista......

sori kuvan koko, mut et sais ees jtn selvää....
Meillä oli tuollainen eilen ahvenistolla ja piti mennä kokeiluun jzzin auton parin kierroksen jälkeen. Mutta eiköhän ensi viikonlopun alastaron tapahtuman jälkeen olla paljon viisaampia ton laitteen suhteen
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#27
Lemppa Wrote:
andyman Wrote:
Lemppa Wrote:No olenpa ollut erään kerholaisen kyydissä useesti hlinan kaduilla yli 160km/h vauhdeissa kun on harjoteltu. Kyllä se ohittelu pikkasen jännittää noissa vauhdeissa
Huh, kovia on nopeudet asvaltilla :o
Mä en kyllä ole noin kovasti uskaltanut mennä ovi edellä kuin lumella...
Joo mutta tää kaveri onkin aivan omaa luokkaansa. Vie muuten aika hienosti ihan radallakin. Eikun 6.5 ahvenistolle kattomaan

:Smile
Reply
#28
Zuikkis Wrote:
Lemppa Wrote:Joo mutta tää kaveri onkin aivan omaa luokkaansa. Vie muuten aika hienosti ihan radallakin. Eikun 6.5 ahvenistolle kattomaan

:Smile

No näinkin voi käydä. Tän takia näitä tapahtumia on että voi autonsa romuttaa. Ei tarvi sit liikenteessä niin paljoo koheltaa.
RRKMotorsport.com - Less fixing, more Driving
Achilles Semi-slicksit, Suorakytkentävaihteistot, Vahvat vetoakselit, Quick Change perät, Aerokit korisarjat
Reply
#29
juZz Wrote:
Zuikkis Wrote:
Lemppa Wrote:Joo mutta tää kaveri onkin aivan omaa luokkaansa. Vie muuten aika hienosti ihan radallakin. Eikun 6.5 ahvenistolle kattomaan

:Smile

No näinkin voi käydä. Tän takia näitä tapahtumia on että voi autonsa romuttaa. Ei tarvi sit liikenteessä niin paljoo koheltaa.

Näitä sattuu välillä väkisin.Jos pari vuotta vedät joka paikkaan ovi edellä niin joskus on pakko lipsahtaa,ikävä tosiasia.
Tässä se tapahtui sellaisessa paikassa ettei ollut metriäkään varaa poistua turvallisesti.

Eikös viime vuonna selvitty säikähdyksellä, kun mikolta irtosí kaunis manta kohti laitaa?


Filmistä näkee hyvin että et löysännyt ennen kuin peli oli jo pelattu,mahtoi olla aika paha tunne kun keula osoittaa kaiteeseen ja ohjaat vastaan kunnes topparit tulee vastaan ja kääntövarat loppuu,vauhtiakin oli niin pirusti... :-\
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#30
juZz Wrote:
Zuikkis Wrote:
Lemppa Wrote:Joo mutta tää kaveri onkin aivan omaa luokkaansa. Vie muuten aika hienosti ihan radallakin. Eikun 6.5 ahvenistolle kattomaan

:Smile

No näinkin voi käydä. Tän takia näitä tapahtumia on että voi autonsa romuttaa. Ei tarvi sit liikenteessä niin paljoo koheltaa.

Juu, en tarkoittanut "silmien pyörittelyäni" sinulle suoranaisesti, Lempalle pikemminkin. Smile Radallahan se tuommoiset pitääkin kokeilla, siksi olisikin hyvä olla jotain harjoitustapahtumia missä voisi ilman yleisöä käydä testaamassa.

Vielä kun vakuutusyhtiötkin ymmärtäisivät että parempi se on radalla kurvailla kuin liikenteessä.. :Smile

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)