Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Driftingin harjoittelu
#61
Pasi_ Wrote:
age89 Wrote:Nostellaas aihetta. Tosiaan on kiinnostanut toi autourheilu jo pitemmän aikaa ja nyt mielessä olis tietenki driftaaminen. Netistä kattelin vähä jo näitä driftinki koulujen järjestäjiä yms mut varmaan pääsis halvemmalla ku asiasta kiinnostuvien kesken vuokrais radan ja menis sinne vähä harjotteleen.

Autohan jo valmiiks löytyy ja tarkotus olis siittä talven aikana rakennella vähä sopivampi drifting käyttöön. Ajamisesta ei o muuta kokemusta ku kylällä kaahailua, talvella "luisuttelua" ja kummin polttoo paskaringin kera. Big Grin

Pirkanmaan seudulla asustelen täällä pienessä ikaalisten kupeessa. Tänne sit vaan juttua kaikki kekkä asiasta on kiinnostuneita.
Ihan ensimmäiseksi liityt kerhoon jolloin pääset kerhon omille ratapäiville harjoittelemaan.



hakemus lähti eteen päin Smile kuinka näitä kerhon ratapäiviä on pidetty? sit ku on tarpeeks lössiä kasas vai tyyliiin pari kertaa kk?
Reply
#62
age89 Wrote:kuinka näitä kerhon ratapäiviä on pidetty? sit ku on tarpeeks lössiä kasas vai tyyliiin pari kertaa kk?

Taitaa olla niin, että keväällä otetaan ne päivät mitkä saadaan. Enemmän niitä joka tapauksessa on kun riittää rahaa/aikaa käydä, jos ajaa meinaa.
Reply
#63
juu juu.. kevättä siis odotellessa Smile
Reply
#64
Mika_T Wrote:
age89 Wrote:kuinka näitä kerhon ratapäiviä on pidetty? sit ku on tarpeeks lössiä kasas vai tyyliiin pari kertaa kk?

Taitaa olla niin, että keväällä otetaan ne päivät mitkä saadaan. Enemmän niitä joka tapauksessa on kun riittää rahaa/aikaa käydä, jos ajaa meinaa.

Edellisen vuoden keväänä/kesänä/syksynä. Kuluvan vuoden keväänä ei ole enää mitään tarjolla. Harmillisen huonosti löytyy rata-aikaa valittavaksi asti, vaikka vuotta aikaisemminkin olisi liikenteessä, isot kun menevät ohi joka puolelta.
Reply
#65
Markus. Wrote:
Mika_T Wrote:
age89 Wrote:kuinka näitä kerhon ratapäiviä on pidetty? sit ku on tarpeeks lössiä kasas vai tyyliiin pari kertaa kk?

Taitaa olla niin, että keväällä otetaan ne päivät mitkä saadaan. Enemmän niitä joka tapauksessa on kun riittää rahaa/aikaa käydä, jos ajaa meinaa.

Edellisen vuoden keväänä/kesänä/syksynä. Kuluvan vuoden keväänä ei ole enää mitään tarjolla. Harmillisen huonosti löytyy rata-aikaa valittavaksi asti, vaikka vuotta aikaisemminkin olisi liikenteessä, isot kun menevät ohi joka puolelta.

No perkules, kyllä meillekki ny jostain joku paikka/aikaa pitäis löytyä. Mitenkä sitä muuten harjottelee >Sad ku ei viittis ihan mihkään teollisuus alueelle mennä kikkaileen ;D
Reply
#66
Pikkulinnut ovat kertoneet, että ratojen omistajatahot eivät lähtökohtaisesti ole kovin innoissaan driftailusta. Varsinkin lajin harjoittelussa kun usein sattuu ja tapahtuu, jonka seurauksena nurmikot on rullalla ja renkaan riekaleita sekä multaa vähän siellä sun täällä. Tämä kerho on varmasti hoitanut asiansa hyvin, mutta samaiset pikkulinnut ovat myös laulaneet, että kaikki porukat eivät ole sitten viitsineet edes jälkiään siivota. Tähän kun yhdistää sen, että kysyntää on enemmän kuin tarjontaa niin dirftivuoroja ei varmasti ihan liikaa ole tarjolla. Kysymys ei ole edes kerhon koosta, Mitsu- ja Subaru klubeille esim. löytyy rata-aikaa suorastaan kiitettävästi.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#67
nokonzok Wrote:Pikkulinnut ovat kertoneet, että ratojen omistajatahot eivät lähtökohtaisesti ole kovin innoissaan driftailusta. Varsinkin lajin harjoittelussa kun usein sattuu ja tapahtuu, jonka seurauksena nurmikot on rullalla ja renkaan riekaleita sekä multaa vähän siellä sun täällä.

Ihan oikea ongelma, ainakin Alastarossa, missä ne nurtsit on nykyään toiminnan ehto. Jotain ympäristöjuttuja, ei pysty enää muistamaan tarkemmin, mut kärjistettynä, joko ne nurtsit pysyy kunnossa, tai sitten rata ei ole auki. Ihan avoimesti kertoili, joten saa sieltä varmasti kysellä, jos jotain kiinnostaa yksityiskohdat. 8)


Quote:Tämä kerho on varmasti hoitanut asiansa hyvin, mutta samaiset pikkulinnut ovat myös laulaneet, että kaikki porukat eivät ole sitten viitsineet edes jälkiään siivota. Tähän kun yhdistää sen, että kysyntää on enemmän kuin tarjontaa niin dirftivuoroja ei varmasti ihan liikaa ole tarjolla. Kysymys ei ole edes kerhon koosta, Mitsu- ja Subaru klubeille esim. löytyy rata-aikaa suorastaan kiitettävästi.

Totta joo, puheissa tuli esille nimenomaan driftaus, eikä niinkään mikään tietty kerho/porukka.


Tosin Markuksen puheissa oli kyllä se pointti, että ajoissa noita aikoja pitää varailla. Alastaronkin ens kesä on jo käytännössä mennyt. 2013 aikoja voi pikkuhiljaa ruveta kyselemään. Selvästi kyllä huomaa, että toisten toiveet huomioidaan paremmin/aikaisemmin, kun toisten. Koosta se ei tunnu riippuvan, eikä mun tietääkseni rahastakaan.
Reply
#68
kokonaisia päiviä viikonloppuna on melko vaikea tosiaan saada, mutta esim. Arki-iltoja on tänäkin vuonna ollut, mutta osanottajia melkein kaksi tai kolme autoa radalla. Ei kovin pakitsevaa järjestämistä.
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#69
EDIT: Nyt tuleekin sitten avautumista enemmän kuin alunperin oli tarkoitus...

Nurmikolla on tärkeä tehtävä suodattaa radan pinnasta valuvaa sadevettä joka jatkaa matkaansa pohjaveteen. Tälle siis on peruste olemassa.

Radanvierusten turmeltumista pahempi asia tuntuu nykyään olevan kumin jääminen asvalttiin, asia joka hipoo ironisuuden huippua kun moottoriradasta kuitenkin puhutaan. Radanomistajat kumartavat nykyään niin syvään moottoripyöräilijöiden suuntaan että kohta esim. Alastaroon ei varmaan saa autoaikoja lainkaan. Kumia ei saa kuulemma ajolinjoille jäädä koska motoristit voivat liukastua ja kaatua sen vuoksi. Hassua vaan että siihen aikaan kun kartingin parissa aloittelin autotouhuja 80-luvun lopussa, ajolinjan raakaohje oli nimenomaan seurata mustia (kumin) jälkiä. Luulisi ettei moottoriratojen lainalaisuudet olisi niin paljoa yhtäkkiä muuttunut.

Ymmärrän toki sen että motoristit ovat huolissaan turvallisuudestaan, ja että volyymin vuoksi radanomistajat mielellään motoristeja ajamaan ottavat, mutta mun mielestäni tässä on menty aavistuksen verran yli. Kaikkiin esitettyihin kysymyksiin vastaus tuntuu nykyään alkavan "koska moottoripyöräilijät...".

Vaikka Alastaron nimeltä mainitsinkin (koska siellä vaikuttaa nykyään olevan kaikkein hankalinta minkään luisutteluun ja vähän muuhunkin liittyvän kansssa) niin ainakin Motoparkissa ollaan samoilla linjoilla MP-kisoja edeltävinä viikonloppuina. Esimerkiksi viime viikonlopun drifting SM-kisoissa täytyi noudattaa tiettyjä ajolinjoja ettei kumi tartu mutkakohdissa ajolinjalle, ja kisan lopuksi lapioitiin tuntikaupalla täytemaata radan reunoihin joihin kilpureiden väitettiin viikonlopun aikana ajaneen.

Tämä avautuminen lähinnä siksi että minua henkilökohtaisesti ottaa tavattomasti pattiin se että yhden tahon täytyy joka ympäristössä olla se sopeutuva taho, ettei muiden tarvitse sopeutua mihinkään.

Motoristeille apupyörät ettei vaan satu mitään. Mur.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#70
Ymmärrän Kenobin pointin toisaalta, mutta toisaalta en. Mitä olen itse kuullut niin kysymys moottoripyöräilijöiden turvallisuudesta liittyy nimenomaan renkaan riekaleisiin ja muuhun kuonaan. Ja siitä nillittämisessä on omasta mielestäni aika hyvä peruste se, että mopolla kun sattuu niin siinä on henki herkässä. Ja esimerkiksi juuri Alastaroon ei ole ollut pienimpiäkään vaikeuksia omalla kerholla saada oikein hyviä aikoja viikonlopuiksi. Kalusto tosin on sellaista, että grippi on väkisinkin laji.

Laajemmasta kulmasta katseltuna voisi ehkä sanoa, että Suomessa on aivan liian vähän moottoriratoja. Tästähän pitkälti nämäkin ongelmat johtuvat.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#71
nokonzok Wrote:Mitä olen itse kuullut niin kysymys moottoripyöräilijöiden turvallisuudesta liittyy nimenomaan renkaan riekaleisiin ja muuhun kuonaan.

Ei liity. Rata ajetaan harjakoneella ennen MP-kisoja joka tapauksessa, riippumatta siitä kuka harjauksen maksaa. Kyse on radan pintaan kiinnittyvästä kumipinnasta. Totta on että sateella se on perusasvalttia liukkaampaa mutta...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#72
nokonzok Wrote:Suomessa on aivan liian vähän moottoriratoja.

Tuohon on helppo yhtyä. Tuntuu vaan olevan niin pirun hankalaa saada lupia uusille ja monen tahon mielestä ne kaikki nykysetkin vois sulkea. :-\



Pakko kai sekin on myöntää, että ymmärrän kyllä pointin, miksi ratojen vuokraajat suosivat pyöriä. Ne on omistajan kannalta melko harmittomia, ei ne juurikaan käy kyntämässä radan ulkopuolella. Eikä ainakaan jatka siellä sutien, jos nyt joskus harvoin lipsahtaakin. Eikä se kevyt pyörä muutenkaan niin saa vahinkoa aikaan. Ja kai se ratakin kuluu enemmän autoista (emt, oletusarvaus), vaikka pitkän aikavälin juttu onkin? :-\

Sitäpaitti autot on välillä aika sikoja varikollakin... :-X
Reply
#73
Tem Wrote:Sitäpaitti autot on välillä aika sikoja varikollakin... :-X

Yhtälailla sillä pyörällä barumia kärytellään ihan missä vaan Smile
S14 Silvia Drift Spec - työn alla
C35 Laurel 2JZ Drift Spec - EX
Drift Army ry perustaja
http://www.driftarmy.fi
Heavy Artillery
Reply
#74
rawi Wrote:
Tem Wrote:Sitäpaitti autot on välillä aika sikoja varikollakin... :-X

Yhtälailla sillä pyörällä barumia kärytellään ihan missä vaan Smile

Oisko noin? No ehkä ne on vaan sattunu olemaan kiltisti aina ku oon pyöräporukoita katellu. 8)
Reply
#75
onhan se ny päivän selvä asia jos kerta radalle päästään niin radan sääntöjä noudatetaan. jos joku on kerran jättäny paikat paskaseks niin onko se sitte muidenki vika?
Reply
#76
Terve. Onkos tänäpäivänä mitään hyviä paikkoja driftauksen harjoitteluun etelä-karjalassa tai lähialueilla. Koitin katsella niin kouvolan poijaatkaan ei ole paljoa päivitelleet että saako uudella motorsport radalla autolla vielä ajella ja onko rata tähän edes soveltuva.

Reply
#77
kuski Wrote:Terve. Onkos tänäpäivänä mitään hyviä paikkoja driftauksen harjoitteluun etelä-karjalassa tai lähialueilla. Koitin katsella niin kouvolan poijaatkaan ei ole paljoa päivitelleet että saako uudella motorsport radalla autolla vielä ajella ja onko rata tähän edes soveltuva.


TYKKIMÄEN MOOTTORIRATA

Harjoitusajat ma-pe klo 14.00 – 20.00, la-su klo 12.00 – 18.00

Maanantai: Huoltopäivä
Tiistai: Autot, moottoripyörät, supermotot
Keskiviikko: Autot, moottoripyörät
Torstai: Autot, moottoripyörät, supermotot
Perjantai: Autot, moottoripyörät
Lauantai *): Käyttäjät sopivat vuorot keskenään
Sunnuntai *): Käyttäjät sopivat vuorot keskenään

*) = ei kilpailuviikonloppuina

HUOMIOITA RADAN KÄYTTÄJILLE!:
- moottoriradalta on poistuttava ja portit suljettava viimeistään klo 20.00 (lauantaisin ja sunnuntaisin klo 18.00)
- motocrossin lähtöpuomin päällä liikkuminen ja autojen parkkeeraaminen (!!) ehdottomasti kielletty

Elikkäs nuo säännöt ovat vuodelta 2010 mutta ainakin viimevuonna olivat paikkansa pitäviä. Itse olen käynyt tuolla viimevuonna kahteen otteeseen viikonloppuna ensimmäisellä kerralla sinne tuli muuan s13 kuvailemaan. Hyvin sovimme radalle. Toisella kertaa saimme ajella kaikessa rauhassa. Nyt tänävuonna kävimme siellä drift armyn ratapäivillä ja rata soveltuu erityisen hyvin driftaukseen ja sen harjoitteluun. Kannattaa kuitenkin tarkistaa ettei siellä ajeta rallicrossia samana päivänä kun sinne on menossa. Drift armyn kouvolan seuraava ratapäivä järjestetään 25.8.2012. Ilmottautuminen sinne alkaa Joutsan seudun moottorirata päivän jälkeen. Facebookissa pysyy ajantasalla Drift army Ry:nc toiminnasta. Iltaisin Kouvolassa pidetään portit kiinni ettei siitä aiheudu meluhaittaa lähellä asuville.
Reply
#78
3.14lola Wrote:
kuski Wrote:Terve. Onkos tänäpäivänä mitään hyviä paikkoja driftauksen harjoitteluun etelä-karjalassa tai lähialueilla. Koitin katsella niin kouvolan poijaatkaan ei ole paljoa päivitelleet että saako uudella motorsport radalla autolla vielä ajella ja onko rata tähän edes soveltuva.


TYKKIMÄEN MOOTTORIRATA

Harjoitusajat ma-pe klo 14.00 – 20.00, la-su klo 12.00 – 18.00

Maanantai: Huoltopäivä
Tiistai: Autot, moottoripyörät, supermotot
Keskiviikko: Autot, moottoripyörät
Torstai: Autot, moottoripyörät, supermotot
Perjantai: Autot, moottoripyörät
Lauantai *): Käyttäjät sopivat vuorot keskenään
Sunnuntai *): Käyttäjät sopivat vuorot keskenään

*) = ei kilpailuviikonloppuina

HUOMIOITA RADAN KÄYTTÄJILLE!:
- moottoriradalta on poistuttava ja portit suljettava viimeistään klo 20.00 (lauantaisin ja sunnuntaisin klo 18.00)
- motocrossin lähtöpuomin päällä liikkuminen ja autojen parkkeeraaminen (!!) ehdottomasti kielletty

Elikkäs nuo säännöt ovat vuodelta 2010 mutta ainakin viimevuonna olivat paikkansa pitäviä. Itse olen käynyt tuolla viimevuonna kahteen otteeseen viikonloppuna ensimmäisellä kerralla sinne tuli muuan s13 kuvailemaan. Hyvin sovimme radalle. Toisella kertaa saimme ajella kaikessa rauhassa. Nyt tänävuonna kävimme siellä drift armyn ratapäivillä ja rata soveltuu erityisen hyvin driftaukseen ja sen harjoitteluun. Kannattaa kuitenkin tarkistaa ettei siellä ajeta rallicrossia samana päivänä kun sinne on menossa. Drift armyn kouvolan seuraava ratapäivä järjestetään 25.8.2012. Ilmottautuminen sinne alkaa Joutsan seudun moottorirata päivän jälkeen. Facebookissa pysyy ajantasalla Drift army Ry:nc toiminnasta. Iltaisin Kouvolassa pidetään portit kiinni ettei siitä aiheudu meluhaittaa lähellä asuville.

Eli onko tämä niin että la&su jos ei kisaa niin senku kurvaa paikalle ja rupee savuttamaan nahkoja? Onkos tossa jotain ratamaksua? aika outoa et on autot sallittuja joka päivälle ja pyörien kanssa sekasin. Tai sitten en vaan tajua Big Grin
Reply
#79
Ainakin mitä itse olen tuolla vieraillut niin kyseisinä aikoina on portit olleet auki. Ratamaksua ei ole mutta ajelun jälkeen kannattaa putsata rata ainakin suuremmista kumin palasista että portit pysyvät auki vastaisuudessakin. Ihan kyykyllä tuolla ei paljon pysty ajelemaan sillä niin syherö tuo rata on ja supermotoille tuossa ihan vieressä on mikroautorata. Mukaan pitäisi ottaa kypärä jos radalla meinaa ajella, tai niin säännöt sanovat. Saattaa olla että itselläni on ollut vain hyvä tuuri kun aina on päässyt radalle ajamaan.
Reply
#80
Huh youtubest kävin kattoo videoo..hyvältä näyttää. Kiitokset infosta, ei muuta ku vapaata viikonloppua oottelemaan Big Grin
Reply
#81
Voin kyllä käydä katsomassa että rata on vapaa jos tulet pidemmästä matkasta ja jos itselläni ei parempaakaan tekemistä ole. Ihan mielelläni tulisin seuraamaan ajeluita ja itsekkin saattaisin muutomat kumit poltella jos saan auton kuntoon siiheksi.
Reply
#82
Melkein joka viikonloppu tuntuu löytyvän joku ratapäivä, eli ei se homma ainakaan siitä kiinni jää. Ensi viikonloppuna radalle.com motoparkissa.

ja noi driftarmyn järjestämät treenipäivät on taatusti ihan tutustumisen arvoinen juttu jos driftingin harjoittelu kiinnostaa.
Reply
#83
No tykkimäkeen näyttäs olevan joku vähän reilu 100km matkaa (imatralta) et ei nyt niin paha matka ole. Tosiaan virtasalmen radalle.comiin oli tarkotus lähteäkkin mutta pirullisesti tuli duunia että ei pääse. Nyt on parille seuraavallekkin viikonlopulle harmillisesti duunia tiedossa. No kerkeepä ettiä toiset vanteet ja renkaat alle mitkä voi sit uhrata harjotelles paremman tarkoituksen puolesta.

Reply
#84
kuski Wrote:No tykkimäkeen näyttäs olevan joku vähän reilu 100km matkaa (imatralta) et ei nyt niin paha matka ole. Tosiaan virtasalmen radalle.comiin oli tarkotus lähteäkkin mutta pirullisesti tuli duunia että ei pääse. Nyt on parille seuraavallekkin viikonlopulle harmillisesti duunia tiedossa. No kerkeepä ettiä toiset vanteet ja renkaat alle mitkä voi sit uhrata harjotelles paremman tarkoituksen puolesta.

Joutsaan DriftArmyn harkkapäivä olis 4.8 http://forum.vastaheitto.com/index.php?t...75.new#new
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#85
ja Drift Armyllä myös tulossa kouvolassa päivä vielä tälle kesää! www.driftarmy.com
R32 Lama RB25<br />Violent Angle drift team
Reply
#86
Joo tuo 25.8 vois olla ihan mahdolline et kävis tos kouvolas pyörähtää..ainaki kattelee miltä meno näyttää Big Grin
Reply
#87
Kouvolassa ei saa ilmeisesti enään luisutella eikä mitään muitakaan huviluonteisia tapahtumia järjestää.... Drift Armynkin päivä näillä näkymin on siis myös peruttu...

Tässä kouvolan kaupungin mukainen syy miksi kaikkia rangaistaan:

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/201...13851878/4

Ainiin ja tämä kielto mahtaa myös tarkoittaa merkkikerhoja....
R32 Lama RB25<br />Violent Angle drift team
Reply
#88
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/201...13855021/4
R32 Lama RB25<br />Violent Angle drift team
Reply
#89
xan Wrote:http://www.kouvolansanomat.fi/Online/201...13855021/4
"drifting-ajoihin eli kuminpolttotapahtumiin" :Smile
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#90
Pasi_ Wrote:
xan Wrote:http://www.kouvolansanomat.fi/Online/201...13855021/4
"drifting-ajoihin eli kuminpolttotapahtumiin" :Smile

Ai siellä on prätkäbomberit poltellu. No se on jo ihan virallista kuminpolttoa se. Meidän kerhossahan ei juuri paikallaan radalla poltella vaan vauhtia on reilusti. Mielestäni aika eri asia tämä, mutta toki suuri kansa näkee vain nousevan savun.
Live slow, die old.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)