Posts: 123
Threads: 8
Joined: Aug/2004
kertokaapas mistä löytää nokka-akseleita 200sx:ään vm89.iin.... löytyykö jyrkempäiä nokka-akseleita??? ja mistä mistä voisi kysellä?? sitten minkä asteiset nokka-akselit on kyseisessä autossa vakiona...?? olen hieman tietämätön näissä asioissa toistaiseksi ;D mutta teidän avulla tieto kasvaa 8)
Toyota rav4 -06<br />Skyline GT-R -92
Posts: 219
Threads: 1
Joined: Apr/2004
Meiltä esim. löytyy. Osoite löytyy tuolta alta. Haku toimintokin on aika jees ;D
Posts: 123
Threads: 8
Joined: Aug/2004
niin ja zuikkiksen lastujen hinnat, onko alkaen 20 eurosta viiteenkymppiin? 8)
Toyota rav4 -06<br />Skyline GT-R -92
Posts: 687
Threads: 13
Joined: Apr/2004
Nizzan200 Wrote:niin ja zuikkiksen lastujen hinnat, onko alkaen 20 eurosta viiteenkymppiin? 8)
Jokseenkin noin meni lastujen hinnat
Posts: 622
Threads: 12
Joined: Feb/2003
Onko ketään pitäny s13 virinokkia katsastuksessa? Kysyisin vaan et millai meni päästöistä läpi? Ite ajattelin jos vaihtas pikkusen järeempiin noi vakionokat.
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Posts: 2,857
Threads: 25
Joined: Jun/2002
CA16DE:n imunokalla 16eykk ajotuksella meni ainakin ihan hyvin vielä. Mutta kannattanee säätä imuvenat aukeamaan lähelle 0 eykk, jotta siitä olis ahdetussa pannussa jotain hyötyäkin.
Mutta tarkana saa olla noiden nokkien kanssa. Vähän eri systeemit kun vapari koneissa.
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Peukuttaja Wrote:Nizzan200 Wrote:niin ja zuikkiksen lastujen hinnat, onko alkaen 20 eurosta viiteenkymppiin? 8)
Jokseenkin noin meni lastujen hinnat
Niin, kerholaiselle.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 687
Threads: 13
Joined: Apr/2004
james Wrote:kattelin noita nokkia drift stylen sivuilta ja siellä oli 256 ja 264 asteisia neniä. kummatkohan olisi parempi ostos? millainen tehonnlisäys noista luvataan?
Jos ei nokkia tarvitse kulumisen/muun syyn takia ostaa, niin lähtisin hakemaan tehonlisäystä aivan toisaalta.
Posts: 123
Threads: 8
Joined: Aug/2004
juuri kulumisen takia olen ostamassa mutta kuten edellä kysyttiin niin kumman asteiset olis parempi hankkia????? :
Toyota rav4 -06<br />Skyline GT-R -92
Posts: 622
Threads: 12
Joined: Feb/2003
Mä itte ajattelin 264nokkia, mut päästöt voi olla sitte aika sekasi jo noilla. Mut täytys käydä ton t28 kans penkissä ni sais jonku näköstä tehotodistusta. Ku tuntuu niin aika laiskalta, mahtaako olla männänrenkaita enään ollenkaa ;D ;D ;D
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Posts: 219
Threads: 1
Joined: Apr/2004
264 ia on pari hyllyssä CA18 een eli niitä saa suht nopeasti.
T:Mikko DS
Posts: 123
Threads: 8
Joined: Aug/2004
niin sen verran vielä vakio nokka-akselista että minkä asteisia ne on...?? ???
Toyota rav4 -06<br />Skyline GT-R -92
Posts: 2,857
Threads: 25
Joined: Jun/2002
imu auki 0 eykk
imu kiinni 60 jälk akk
pako auki 59 eakk
pako kiinni 9 jälk ykk
pako auki 248 astetta
imu auki 240 astetta
Venttiilin nostot:imuventtiileissä 7.8 mm ja pakoventtiileissä 8.5 mm
Posts: 707
Threads: 30
Joined: Jul/2003
mikä noissa hks:n nokissa on nosto?
SYLINTERIKANSIEN PORTTAUKSET/VIRITYSTYÖT SUPERFLOW 120 VIRTAUSPENKISSÄ!<br />KYSY YV:LLÄ!!!<br /><br />ACL Race Series ja Supertech moottorin osat! Pyydä tarjous!
Posts: 291
Threads: 17
Joined: Oct/2003
osaisko joku kertoa mitä kannattais mahksaa käytetystä ok kuntoisesta pakopuolen nokka-akselista.. ei viittis ihan turhia määriä maksaa.
joku kaveri tarjos 60e nokkaa.. onko aivan liikaa ?
Posts: 802
Threads: 68
Joined: Jan/2003
jonspoh Wrote:osaisko joku kertoa mitä kannattais mahksaa käytetystä ok kuntoisesta pakopuolen nokka-akselista.. ei viittis ihan turhia määriä maksaa.
joku kaveri tarjos 60e nokkaa.. onko aivan liikaa ?
Ei ole, nuissa ne on pyörineet mitä on tullut seurattua.
Posts: 196
Threads: 5
Joined: Jul/2009
Ostin tossa taannoin kerholaiselta palasina CA18DET:in ja osat oli valmiiks koneistettu kun sen ostin. Tossa alko vähän ihmetyttää kun pakonokka on laitettu imunokan tilalle ja imunokka taas pakonokan, kysyin entiseltä omistajalta asiasta niin pisti sen piikkiin et olis koneistamon moka. Oon tainnu joskus kuulla et näin on ennenkin tehty ihan tarkoituksella näihin koneisiin ellen väärin muista ja tosiaankin tilalle tuli Tommisbillet säädettävät nokat. Mites tällöin toi CAS-anturi laitetaan jos nokat on tällein? Vai laitanko nokat silleen miten pitääkin olla?
Koneistuksen hoiti R-koneistamo Kerava.
Posts: 1,313
Threads: 20
Joined: Apr/2004
jafffa Wrote:Mites tällöin toi CAS-anturi laitetaan jos nokat on tällein?
Ei CAS-anturia laiteta mitenkään, koska sitä ei saa toimimaan jos nokasta puuttuu se puolikuu. Voit toki pistää molemmiksi nokiksi pakonokat.
Posts: 196
Threads: 5
Joined: Jul/2009
Itse en hirveesti oo perehtyny näihin nokkiin, minkälainen vaikutus sillä on että pakonokka on imunokan tilalla tai jos aiheesta on enemmän jossain nii voi laittaa linkkiä.
Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
Ruottin puolella ovat käyttäneet paljon kahta pakonokkaa, ilmeisesti saa puristettua pari viimeistä hevosvoimaa ulos about 300hv setupista.
KimZ ainakin käyttää kahta pakonokkaa, ja siitä autosta jäi positiivinen muisto kun säädössä kävi.
Kysäise lisätietoja kimiltä
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 201
Threads: 12
Joined: Apr/2009
[Max Wrote:]
Ruottin puolella ovat käyttäneet paljon kahta pakonokkaa, ilmeisesti saa puristettua pari viimeistä hevosvoimaa ulos about 300hv setupista.
KimZ ainakin käyttää kahta pakonokkaa, ja siitä autosta jäi positiivinen muisto kun säädössä kävi.
Kysäise lisätietoja kimiltä Joo itsellä tupla pakonokat, eli "imupuolen" nokka väännetään 1 pykälä "kellon suuntaan" (eli ajotusmerkit) jos ei ole säädettäviä nokkapyöriä. Ja kyllä tää ihan hyvin mulla on toiminut ja näköjään todella tavallista ruotsin puolella, ihme kun ei oo näkynyt suomessa tätä.
Posts: 312
Threads: 13
Joined: Feb/2010
BMW 523i (E39) '96
Ford Escort 1.6 (mk4) '87
Ex: Nissan 200SX (RS13) '90
Posts: 196
Threads: 5
Joined: Jul/2009
Kiitoksia vastanneille. Itse aijon myös kokeilla tota tupla pakonokka swappia. Lueskelin tota SXOC topiccia, niin sieltäkin tuli positiivista palauttetta tosta swapista. Jos jollain muullakin kerholaisella on kokemuksia näistä nokkien vaihtamisesta niin ihan mielellään kuuntelen miten on toiminut.
Posts: 1,255
Threads: 18
Joined: Oct/2007
Mitenkähän päästöjen kanssa käy tuolla muutoksella?
Posts: 196
Threads: 5
Joined: Jul/2009
Kimin mukaan meni päästöistä ongelmitta. Semmonen tuli vielä mieleen kun tuolla SXOC sa puhuivat että pitäs laittaa uudet nostajat kun tulee uus nokka-akseli ja se on ihan totta mutta kun kyseessä on käytettyä tavaraa niin tarviiko alkaa hifistelee?
Posts: 201
Threads: 12
Joined: Apr/2009
jafffa Wrote:Kimin mukaan meni päästöistä ongelmitta. Semmonen tuli vielä mieleen kun tuolla SXOCsa puhuivat että pitäs laittaa uudet nostajat kun tulee uus nokka-akseli ja se on ihan totta mutta kun kyseessä on käytettyä tavaraa niin tarviiko alkaa hifistelee? En oo kuullu että tarvis mitään uutta nostajaa laitella. Päästöistä meni läpi, [Max] sääti lastun (ei mikään "arpalastu")
Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
KimZ Wrote:jafffa Wrote:Kimin mukaan meni päästöistä ongelmitta. Semmonen tuli vielä mieleen kun tuolla SXOCsa puhuivat että pitäs laittaa uudet nostajat kun tulee uus nokka-akseli ja se on ihan totta mutta kun kyseessä on käytettyä tavaraa niin tarviiko alkaa hifistelee? En oo kuullu että tarvis mitään uutta nostajaa laitella. Päästöistä meni läpi, [Max] sääti lastun (ei mikään "arpalastu")
Toisinsanoen ajossa säädetty.
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 890
Threads: 23
Joined: Apr/2003
Täälläkin on toiminut kahdella pakonokalla jo kauan ja toimii edelleen... CA18DET pakonokka on nostoltaan ja aukioloajoiltaan sama kuin CA16DE imunokka, mutta sitä en enää ulkoa muista pitikö se ajoittaa yläkierroksille tehoa haettaessa hampaalla pieleen vai kuten DET:n vakio imunokka.
"Uutta" palikkaa kun laitetaan koneeseen niin jonkunlainen sisäänajohan sille kannattaisi yleensä tehdä.. vaikka siinäpähän se etsii paikkansa kun vaan ajelee.
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Posts: 980
Threads: 19
Joined: Dec/2008
morjens. pitäisi tuohon ca18dettiin saada isot nokat, niitä ei nykyään oikeen myydä missään, mutta missä voi teettää aihioista uudet?
ei veekasi vaan ykspistekasi
Posts: 2,559
Threads: 70
Joined: Feb/2003
kun nyt noista noistoista ja aukioloista puhutaan ni se riippuu aika paljon myös missä kunnossa välyksen tasaajat on. teoriassahan tommosella pitäs päästä lähelle nokan maksimeita mutta käytäntö on ihan jotain muuta ja vaihtelee venttiili kohtasesti. Orkkiksista saa modattua kovat mikäli haluaa että venat aukenee sen mitä nokat lupaa, pelkästään noiden vaihto voi näkyä käyrässä mitä moottori piirtää paperille
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
|