[Max Wrote:]
Ruottin puolella ovat käyttäneet paljon kahta pakonokkaa, ilmeisesti saa puristettua pari viimeistä hevosvoimaa ulos about 300hv setupista.
KimZ ainakin käyttää kahta pakonokkaa, ja siitä autosta jäi positiivinen muisto kun säädössä kävi.
Kysäise lisätietoja kimiltä
Joo itsellä tupla pakonokat, eli "imupuolen" nokka väännetään 1 pykälä "kellon suuntaan" (eli ajotusmerkit) jos ei ole säädettäviä nokkapyöriä. Ja kyllä tää ihan hyvin mulla on toiminut ja näköjään todella tavallista ruotsin puolella, ihme kun ei oo näkynyt suomessa tätä.
eli ku luin sxoc sivulta ja ymmärsin hampaalla "kellon" suuntaa pitää kääntää imunokkapyörä.
mutta pitääkö ennen vaihtoa säätää sytkä nollaan?? ???
Mitsu Evo IX Wagon -05(Käyttis), Nissan 200SX S14A -00 (Prokkis)
EX: Honda Civic D16A7 -91, Toyota Caldina -98, Nissan 200SX S14A -99, Leon Cupra4 -02, 200SX S13 -92,200SX S13 -93,Prelude H22A -92, Volvo 850R -96
Myydään: Sr20det Moottori / Sr20det + Muut osat
[Max Wrote:]
Ruottin puolella ovat käyttäneet paljon kahta pakonokkaa, ilmeisesti saa puristettua pari viimeistä hevosvoimaa ulos about 300hv setupista.
KimZ ainakin käyttää kahta pakonokkaa, ja siitä autosta jäi positiivinen muisto kun säädössä kävi.
Kysäise lisätietoja kimiltä
Joo itsellä tupla pakonokat, eli "imupuolen" nokka väännetään 1 pykälä "kellon suuntaan" (eli ajotusmerkit) jos ei ole säädettäviä nokkapyöriä. Ja kyllä tää ihan hyvin mulla on toiminut ja näköjään todella tavallista ruotsin puolella, ihme kun ei oo näkynyt suomessa tätä.
eli ku luin sxoc sivulta ja ymmärsin hampaalla "kellon" suuntaa pitää kääntää imunokkapyörä.
mutta pitääkö ennen vaihtoa säätää sytkä nollaan?? ???
Sytkä nollaan? Perus ennakko on n.15 astetta. Ja imunokan kääntö ei vaikuta sytkä ennakkoon.
[Max Wrote:]
Ruottin puolella ovat käyttäneet paljon kahta pakonokkaa, ilmeisesti saa puristettua pari viimeistä hevosvoimaa ulos about 300hv setupista.
KimZ ainakin käyttää kahta pakonokkaa, ja siitä autosta jäi positiivinen muisto kun säädössä kävi.
Kysäise lisätietoja kimiltä
Joo itsellä tupla pakonokat, eli "imupuolen" nokka väännetään 1 pykälä "kellon suuntaan" (eli ajotusmerkit) jos ei ole säädettäviä nokkapyöriä. Ja kyllä tää ihan hyvin mulla on toiminut ja näköjään todella tavallista ruotsin puolella, ihme kun ei oo näkynyt suomessa tätä.
eli ku luin sxoc sivulta ja ymmärsin hampaalla "kellon" suuntaa pitää kääntää imunokkapyörä.
mutta pitääkö ennen vaihtoa säätää sytkä nollaan?? ???
Sytkä nollaan? Perus ennakko on n.15 astetta. Ja imunokan kääntö ei vaikuta sytkä ennakkoon.
tietenkin säädän sen takaisin 15 astetta, mutta tartteeko sitä ennen kuin purkaa, niin säätää sitä sytkää nollaan.. sitä meinasin, ku eipä oikein lontoo kieli hallussa.
[Max Wrote:]
Ruottin puolella ovat käyttäneet paljon kahta pakonokkaa, ilmeisesti saa puristettua pari viimeistä hevosvoimaa ulos about 300hv setupista.
KimZ ainakin käyttää kahta pakonokkaa, ja siitä autosta jäi positiivinen muisto kun säädössä kävi.
Kysäise lisätietoja kimiltä
Joo itsellä tupla pakonokat, eli "imupuolen" nokka väännetään 1 pykälä "kellon suuntaan" (eli ajotusmerkit) jos ei ole säädettäviä nokkapyöriä. Ja kyllä tää ihan hyvin mulla on toiminut ja näköjään todella tavallista ruotsin puolella, ihme kun ei oo näkynyt suomessa tätä.
eli ku luin sxoc sivulta ja ymmärsin hampaalla "kellon" suuntaa pitää kääntää imunokkapyörä.
mutta pitääkö ennen vaihtoa säätää sytkä nollaan?? ???
Sytkä nollaan? Perus ennakko on n.15 astetta. Ja imunokan kääntö ei vaikuta sytkä ennakkoon.
tietenkin säädän sen takaisin 15 astetta, mutta tartteeko sitä ennen kuin purkaa, niin säätää sitä sytkää nollaan.. sitä meinasin, ku eipä oikein lontoo kieli hallussa.
Ajattelin tohon omaan settiin kans heittää pakonokan imupuolelle.. Niin oliko tuo ajoitus juuri noin ku edellisessä postauksessa...? Eli kellon suuntaan yksi hammas ylemmäks..
Joo hampaan verran ennakkoon jos vakio nokkapyöriä käyttää. Ainakin omassa kokoonpanossa alkoi kone heräämään hieman aiemmin kyseisen modin seurauksena.
kybbee Wrote:Joo hampaan verran ennakkoon jos vakio nokkapyöriä käyttää. Ainakin omassa kokoonpanossa alkoi kone heräämään hieman aiemmin kyseisen modin seurauksena.
Vetääkö myös ylös asti hyvin..? Ettei yläkieroksilla puudu..?
Sampsa3 Wrote:Ajattelin tohon omaan settiin kans heittää pakonokan imupuolelle.. Niin oliko tuo ajoitus juuri noin ku edellisessä postauksessa...? Eli kellon suuntaan yksi hammas ylemmäks..
eli pakonokkaa imupuolella pitää aikaistaa, eli vakiokamoilla se meinaa, että nokka/hammasratas pyörähtää hampaan verran myötäpäivään (koneen etupuolelta katottuna) remmin pysyessä paikalla.
CA18DET>sr20det
ei se raaka voima, vaan raaka voima ja aerodynamiikka.
antarans Wrote:eli pakonokkaa imupuolella pitää aikaistaa, eli vakiokamoilla se meinaa, että nokka/hammasratas pyörähtää hampaan verran myötäpäivään (koneen etupuolelta katottuna) remmin pysyessä paikalla.
Selvä juttu. Eli juurikin noin kuin tuossa viimeisimmässä kuvassa...
Sampsa3 Wrote:Vetääkö myös ylös asti hyvin..? Ettei yläkieroksilla puudu..?
Oli pienellä pakopesällä ahdin kun penkitin tuolloisella kokoonpanolla, max. teho oli 340hp/5900rpm ja rajoittimella(7400rpm) vielä 300hp. Nykyään suurempi pakopesä mutta ei vielä säädetty/penkitetty.
voilasker Wrote:Kyllä ainakin omaan kokoonpanoon laitoin pakonokan hampaan heitolla myötäpäivään... saa nähä miten käy jos huomenna sais ton värkin käymään